/england/leeds/forum/376.aspx/england/leeds/forum/376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zilvestri...Wiedwald
2017-07-30 13:46
B.K.// Precis det spelet Du vill se, för att,"nackhåret," ska resa sig rakt upp !! Kan bara hålla med dig, spelet var sekunder av 100 % njutning !!
Leeds United BullenKarlsson
2017-07-30 13:26
Andra målet är precis som jag vill se oss spela. Hård pass på fötterna på mötande forward, som bara lägger tillbaka till en mittfältare.

Direkt boll ut mot yttermittfältare som får en löpning utanför av ytterback men kliver in själv och skjuter.

Klass-mål.

Där är Ekuban riktigt bra. Flera fina toucher även mot Eibar. Kan vi klona Wood och Ekuban tack?
Leeds United WhitesMOT
2017-07-30 11:11
Som att jämföra päron och äpple på en del spelare. Samma betyg på spelare som fick 75 eller 15 minuter. Blir knas.
Leeds United sportcarl
2017-07-30 10:53
jo det tycker nog jag med, kanske i snitt i högsta laget med tanke på motståndet, men ser överlag bra och intressant ut
Leeds United stonefree
2017-07-30 10:25
Tycker betygen speglar rätt bra de olika spelarnas prestationer i går. Tyckte dog att Pablo spelade upp sig under matchens gång och gick ut när det började sätta sig.
Leeds United sportcarl
2017-07-30 09:27
spelarbetyg YEP Wiedwald 7 Ayling 7 Pennington 8 Cooper 7 Berardi 7 O Kane 9 Phillips 6 Roofe 8 Pablo 6 Alioski 7 Wood 7 Anita 6 Bridcutt 6 Klich 7 Sacko 6 Ekuban 7
Leeds United sportcarl
2017-07-29 21:32
Saknar squadnummer för vår trupp, borde kanske släppts nu, kommer väl säga lite om TC tänk och vilka han vill a med på resan
Leeds United sportcarl
2017-07-29 21:32
viktigt att titta på ur man spelar med fötterna, men mer viktigt hur stabilt man spelat sista säsongerna hur mycket "billiga" mål man släpper in hur man är i de tuffa luftstriderna och på linjen.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-29 21:23
Att PJ "gick ner sig" sista 1/3 berodde väldigt mycket på avstängningshotet. Han är en självklarhet när han inte har sånt att fundera över.

Och ja, Green får nog flytta om han vill spela. Han har inte spelet med fötterna som TC vill ha.
Leeds United Duke
2017-07-29 21:00
Stonefree// Ja men dansken har nog valt tysken. Green är borta innan transferfönstret stänger är mitt tips.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2017-07-29 20:37
@BullenKarlsson:

Att Pontus är given, är endast för att fansen älskar honom, han har helt klart gått ner sig sista 1/3 delen av förre säsongen och han cyklade rejält på ett av målen mot Eibar. Tror han får kämpa som fan och lyfta sig i kragen om han ska var säker på sin plats. Kom ihåg han platsade inte i Torino efter ett tag, han började likandant där som i Leeds, likadant då som nu tränar byte i klubben och jag har inte hört TC deklarera något om Pontus överhuvud taget, varken bra eller dåligt.

Duke!
Jag håller nog på Green framför tysken, tycker han är jävlig osäker när han går och och ska plocka ner bollar.
Leeds United Duke
2017-07-29 20:01
Nu vet vi vilka spelare som är mindre önskvärda: Diagouraga, Doukara, Green, Antonsson i första hand. Frågetecken för Denton, Vieira.
2017-07-29 19:41
Ja, vi har definitivt endast två spelare som är helt givna. Det är Pontus och Wood.

Kul med bredd. De nya spelarna har åtminstone alla visat klass på något sätt.

Sen kan man kanske inte bedöma efter 15-30 minuter mot Oxford som är trötta och har bytt halva laget, men både Saiz och Klich ser väldigt bolltrygga ut. Generaler. Hoppas det är så även mot bättre motstånd.

Phillips ser bättre ut i år. Tyckte han var bra förra året också, men då var han lite otränad, såg slö ut. Blev rundad för enkelt ibland. I år ser han smidigare ut.

Blir spännande att se vilka som startar, men känner inte att jag blir missnöjd hur laget än ställs upp. Det är väl bara Cooper och Bridcutt som jag har svårt för.
Leeds United sportcarl
2017-07-29 19:02
tycker vi har hyfsad bredd och konkurens på de flesta posterna, kanhända kommer det in ytterligare något nyförvärv nu när vi säkrat pengarna för Taylor
Leeds United sportcarl
2017-07-29 18:58
nu har klubben gått ut och bett om ursäkt för de extremt struliga tekniken i dagens tv match och pengarna så klart återbetalas...bra
Leeds United Duke
2017-07-29 18:57
Sportcarl// O'Kane har visat att han ska spela. Jag hade satt Vieira jämte honom. Klich känns annars som det bästa alternativet om skadefri. Cooper är ett litet svaghetstecken, Pennington visade idag att han är klart bättre.
Leeds United sportcarl
2017-07-29 18:43
tror TC har mest huvudbry när det gäller det defesiva mittfältet där ingen kan känna sig given just nu.men går man på träningsmatcherna och Klich skadeuppehåll så tror jag på O Kane/Phillips
Leeds United stonefree
2017-07-29 18:24
WhitesMOT Copper var kapten i dag , det har stor betydelse. Tyckte han gjorde en helt okej match. Tar vi in fler mittbackar innan fönstret stänger, blir det jävlig hård kamp om de 2 platserna. Ingen är 100 given!
Leeds United stonefree
2017-07-29 18:21
Tycker för en gång skull att vi verkar vara ganska överens här inne. Helt okej insats utan några stora tabbar, försvaret är helt okej. Filosofin där ligger fast. Inga jävla långbollar, bollen ska spelas upp genom laget, jag gillar det och med lite matcher sitter det nog ännu bättre! Synd att Sacko har svårt när han ska göra sista passet eller skjuta, för fram ditt är han jävligt bra och snabb så in i bomben, hoppas han får ordning på det. Dallas mål är snyggt. Blir nog endast små förändringar till nästa söndag.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-29 18:16
Phillips kommer trilla ner ordentligt i turordningen. Han är ingen startspelare.

Pablo kommer också få det svårt tror jag. När Saiz är varm så tar han den platsen.

Sacko kommer aldrig bli bättre än så här. Tänker på "spring och ställ dej i runda hörnet" varje gång jag ser honom.

Pennington räddade Cooper ett par gånger. Cooper är Pearce 2.0.

Allt som allt lite hafsigt men så ska det vara nu. Vi har helt klart fler alternativ detta året, det syns. Gäller bara få alla att köpa att man får ta bänken ibland.
Leeds United sportcarl
2017-07-29 18:15
mål och försvarslinjen lär vara intakt, Wood är given trots måltorka, Roofe och O Kane har spelat till sig startplatser, vem som startar jämte O Kane tveksamt, borde kanske vara Klich men tror inte TC vågar det då han inte har många minutrar i bagagetjag tippar Phillips. Alioski och Hernadez tror jag startar med men Saiz och Dallas hugger dem i bakhasorna, vi har en bred trupp känns inte som Anita startar trots han inte gjort bort sig utan man kan säga Ayling och Berardi gör sitt jobb bra. även tveksam om Viera tar en startplats mot Bolton tycker han borde fått speltid idag isf,största orosmomentet nu är att vi inte verkar samspelade för talangen finns där i detta laget,
Leeds United Duke
2017-07-29 18:04
Stabilt utan att glänsa. Många offensiva spelare som vill starta. Berardi spelade upp sig i andra. Klich såg stark ut och lär peta Phillips ur startelvan. Bridcutt stabilt inhopp men han är väldigt defensiv kanske passar mot topplagen. Sacko hotar hela tiden men måste bli säkrare med bollen. Vieira?
Leeds United sportcarl
2017-07-29 17:50
helt otroligt hur svag Sacko är på den sista leveransen
Ms Gabrielius
2017-07-29 17:48
Dallas 2-0
2017-07-29 17:48
Jävla snyggt. Fin pass av Klich
Leeds United sportcarl
2017-07-29 17:47
Dallas 2-0, typiskt Dallas-mål i det bortre hörnet
Leeds United sportcarl
2017-07-29 17:37
Klich på väg in...skoj
2017-07-29 17:37
Saiz imponerar

Blir tufft för Dansken att välja mellan honom och Pablo
Ms Gabrielius
2017-07-29 17:25
@sportcarl:

nu funkar Kristos första länk
det står 1-0 till leeds
2017-07-29 17:18
WhitesMOT//

Ja jag vill inte ha Wood utanför startelvan, men ibland blir man trött på hans bolltapp.

Men det finns spelare betydligt högre som tappar bollen på samma sätt.

Diego Costa, Giroud osv är likadana.
Annons: