/england/leeds/forum/375.aspx/england/leeds/forum/375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Lindholm
2017-12-07 08:43
Om man kollar på t.ex. Pontus intervju när han kritar på och hans inställning i allmänhet skulle jag säga att det är större chans att det blir två torsdagar i en och samma veckan än att han lämnar i Januari.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-05 19:36
@sportcarl:

???
Leeds United sportcarl
2017-12-05 19:10
Sedan ger ju sky kaffepengar till championship jämfört med PL per match . Är väl att det täcker publikbortfallet.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-05 14:52
Ja för £50m så vore det hål i huvudet att inte ta pengarna och springa :)

Nog för att fotbollen tappat greppet många gånger men en sån summa finns inte på kartan. Och nåt VM lär han bara få spela om nån av de andra 2 åker på en skada innan. Syns gör han redan. Så mycket som vi är på SKY numera behöver han inte flytta. frågan är om vi inte är mer på SKY än Newcastle t.o.m.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-05 14:39
Jag tror ärligt talat inte Premier League lockar Pontus rent generellt. Han har alltid varit en spelare som följer sitt hjärta snarare än att följa plånboken. Han har letat efter trygghet i hela sitt liv. Han hade det i MFF, han hade det inte på långa vägar i Torino och han har hittat det i Leeds. Därav hans kommentar om att han skulle kunna tänka sig att avsluta karriären här. Det skulle förvåna mig om han 2-3 månader senare begär att lämna för, numera, lindansargänget Newcastle. Om det nu verkligen står så bra till i Leeds utanför planen framförallt, som alla säger så finns det exakt NOLL anledningar att sälja en talisman som PJ är för fansen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2017-12-05 14:20
Jag har inte sagt att det stämmer, men i gen eld utan rök! Det var på : sportsanalog.com Jag vet att Pontus nog älskar Leeds, men om han vill spela i VM i sommar, då måste han ju uppåt och synas i de stora sportmedia i världen. Skulle han tacka ja och vi fick £50 mille för honom, då har han ju trots allt gjort Leeds en stor tjänst! Men som sagt allt är ju rykten!
Leeds United WhitesMOT
2017-12-05 14:02
@stonefree:

Vilken bensinmack kommer det ryktet ifrån ? Hittar inget via de vanliga kanalerna som antyder nåt.

£15m och han är såld.

Pontus bryr sig inte. Han kommer älska sin nya arbetsgivare. Klubben är nöjd och vi blir allmänt förbannade. Förutom en del hue som kommer köra med ...

" Jaja, så länge vi ligger där vi ligger och PL kallar så kan vi inte göra nåt. Nu kan vi iaf köpa 3-17 st nya spelare för Pontuspengarna ! "
2017-12-05 13:47
stonefree// Pontus har skrivit på ett 5 års kontrakt och jag såg i en intervju att han kunde tänka sig att avsluta karriären i Leeds. Att vi skulle sälja honom skulle förvåna till och med mig något otroligt.
Leeds United stonefree
2017-12-05 12:02
Upps! Newcastle är och hugger i Pontus, de vill köpa loss honom i januari, för att förstärka där bak i leden! Intressant! Vad säger Pontus till det? Vad tror ni de kommer med för pris? Vad säger Leeds som klubb till det? Vad säger supportrarna ?
Leeds United lasse c
2017-12-04 21:31
Wld/
Wolvs ser starka ut vinner nog i kväll.
Det var väl dom man fick se mest på tipsextra?
Eller var det Coventry? Kanske West brom ?
Allafall så var det inte Leeds , dom fick man nästan aldrig se.
WLD WLD
2017-12-04 20:34
Vinner Wolves ikväll har de en betryggande ledning...
Leeds United Kristoffer
2017-12-04 20:20
VI möter Newporrt i Fa-cupen.

Vi vann med 5-1 mot dem på Elland Road i ligacupens andra omgång. Det var väl den matchen som skulle ha spelats i Wales men ändrades till ett hemmamöte.
Leeds United stonefree
2017-12-04 17:45
FA Cupens 3:e omgång lottas ikväll, vi fick det oslagbara numret på våran boll i skålen, nr 21. City, Scum eller Liverpool hemma vore ju nått!
WLD WLD
2017-12-04 13:08
Nu dagen lättare blev,och det med besked... Birming och Wolves ska mötas i kväll, och tv 3 sport ska visa om det blir en skräll... hoppas att Birming, visar att Wolves kan, förlora utan att det är en skam... Birming, visa att ni inte är en," Madam."...... en,önskan från en som inte är , Sam.. bar lit enkelt ,ode, som jag på five, minnets, gjorde....
Leeds United WhitesMOT
2017-12-03 18:06
De 3 kommande matcherna möter vi de 3 sämsta lagen rent formmässigt. Tyvärr har vi som tradition att ställa upp och låta såna lag hitta tillbaka på vinnarspåret.

Upp till nu snittar vi 1,5. Ska vi in i P.O så behöver vi upp till iaf 1,75. Jag är skeptisk till att vi har det i oss faktiskt. Vår formkrasch har antagligen kostat rent för mycket.
WLD WLD
2017-12-03 16:37
sth
Leeds United Kristoffer
2017-12-03 16:04
Omgång 21 till 26 förra säsongen: fem vinster och ett kryss.
Leeds United sportcarl
2017-12-03 15:16
Lewis Cook startar idag ...skoj.
Leeds United sportcarl
2017-12-03 15:11
vi ligger 2 poäng sämre än motsvarande tid förra säsongen, vi har gjort 8 mål mer och släppt in 3 mål mer, så väldigt lite skillnad, förra säsongen vid denna tiden gick vi som bäst för att efter nyår tappa väldigt mycket, finns potential möjligheter att satsa i januari, den möjligheten försatte vi förra säsongen tyvärr och mycket därför vi blev passerade på slutet
Leeds United sportcarl
2017-12-03 14:57
Saiz borde väl vara den spelare som vore mest intressant för PL-klubbarna, Pontus min favorit från förra säsongen har tappat ganska mycket, långa kontrakt är jättebra om det är spelare som har en framtid och är riktigt bra, däremot värdelöst för spelare som inte har en framtid, det blir att de bara bevakar sina pengar till slut och att vi får ge bort dem och stå för en stor del av kontraktet, Austin och tex Rhodes vore intressant, pengar finns från Wood.
2017-12-03 14:57
stonefree// Jag tror inte det finns ett enda lag som ersatt hela sin trupp från the Championship upp till Premier League. Går man upp så betyder det att ett flertal spelare i truppen är bra nog för Premier League medans man måste förstärka på X antal platser. Att Pontus skulle vara den enda spelaren i vår trupp som håller för Premier League tror jag inte ett dugg på och då är jag en av de som kritiserat våra värvningar och vår trupp denna säsongen. Jag skulle kunna tänka mig att spelare som Ayling, Saiz, Alioski, Vieira, Pontus, Cooper, Berardi och Phillips för att nämna några skulle kunna vara truppspelare/startspelare i ett framtida Premier League spelande Leeds United. Någon av dom kanske misslyckats för att de inte platsar eller helt enkelt inte håller, men att de skulle vara för dåliga för att inte ens finnas med i våra planer tycker jag inte. Att vi behöver förstärkningar både för att lyckas gå upp och för att stanna kvar i PL råder det inga som helst tvivel om. Vi behöver främst en vänsterback, en spelande innermittfältare samt en anfallare. Hittar vi en anfallare av intresse i januari så tycker jag vi kan låna ut Grot, avsluta lånet av Lasogga och satsa på den nya anfallaren samt Ekuban med Roofe som tredje alternativ på anfallsplatsen. Beroende på hur Wiedwald presterar dessa nästkommande veckor avgör om vi ska ut och leta ny målvakt i januari. Det duger inte att våra målvakter tillsammans på dessa 20 matcher har fått ta på sig kanske 6-10 mål ihop. Bedrövligt för att tala klarspråk.
Leeds United stonefree
2017-12-03 11:58
Efter 26 omgångar förra året hade vi 48 poäng. Vilket innebär om vi inte ska komma efter, måste vi vinna nästa 6 matcherna. Vilket ju trots motståndet ser överkomligt ut, blir väldigt svårt. Vi måste ut och handla i januari, mest och viktigast är en forward av hög klass, som inte riktigt håller i ett topplag i PL. Det finns ett skapligt gäng att välja på. Min egen favorit, kanske inte tillhör ett topplag, men han har allt det där hos en spelare längst fram: Charlie Austin vore gött i vita dressen. Inget för framtiden! Nej, men hur många i dagens trupp skulle överleva i PL? Pontus kanske, men resten absolut nej, ändå sitter allihopa på kontrakt till 2020-21. Det gäller att ta sig PL, sedan får man ta det därifrån, hur man ska lösa spelarfrågan.
WLD WLD
2017-12-02 22:04
Då sitter vi kvar på plats då.... Wolves och Cardiff har ett gott försprång nu. Vinner vi våra 3 nästkommande matcher så vore det gott,men så stort hopp är det inte så klart. Tänkte mig lite Europaboxing kl 23.00 Vigit är favoriten.....
Leeds United Kristoffer
2017-12-02 21:53
Bristol vann mot Boro.
2017-12-02 21:50
Onödigt vetande; Eirik Bakke åkte idag ur högsta serien med sitt Sogndal som han är tränare för.
WLD WLD
2017-12-02 18:54
Bara Middles som kan påverka vår åttaplacering så långt......
Leeds United sportcarl
2017-12-02 18:39
Thom 18:04, och ingen av de 3 uppflyttade lagen har gjort bort sig i PL, visar väl att devisen att det är svårarste jobbet är att gå upp, och att åka ner i championship och dominera det gör man inte i första taget trots att de har sina dopningspengar
Leeds United sportcarl
2017-12-02 18:30
skulle jag ta ut 10 lag som krigar om minst play off är mina favoriter, Wolves,Aston Villa, M-boro,Derby, bägge Sheffield-lagen,Cardiff, Leeds, BristolC och Reading, favoriter att åka ur är väl i första hand,Burton,Bolton,Sunderland, Barnsley och överraskande Birmingham
Leeds United sportcarl
2017-12-02 18:24
Duke 17:50, Cibicki glömde jag:) , verkligen en allvarlig aspirant till Klich,
Leeds United Duke
2017-12-02 18:14
Wolves är nog inte mkt att göra åt med deras pengar även Villa har enorma muskler. Boro är starka men underpresterar. Cardiff, Ipswich, Bristol och Sheffield U borde vi kunna ta. Jätteläge i år då Fulham, Reading och Sheffield W som var bra förra säsongen är en bit efter nu. Hoppas på satsning i januari.
Annons: