/england/leeds/forum/372.aspx/england/leeds/forum/372.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-13 18:24
stonefree// Jag tror mycket kommer avgöras de närmaste 5-6 matcherna samt hur vi agerar under januari fönstret. Som du säger så är poängen i dessa matcher väldigt viktiga så vi hänger på tåget och kanske kan locka fler spelare i januari om vi ligger på play-off. Jag hoppas innerligt för både TC’s skull och våran att Radz och övriga i styrelsen förstår vikten av att förstärka i januari. Vi har sålt oss själva i så många år i detta fönster och det funkar bevisligen inte. Vi behöver desperat skulle jag säga en innermittfältare som vet hur man slår öppnande passningar och har en grym blick för spelet. Platsen bredvid denna spelare har vi redan klart i Vieira/Phillips/O’Kane. Jag skulle också säga att vi desperat behöver en anfallare. All heder åt Roofe och jag tycker han förtjänar en fortsättning där uppe men jag tror ändå vi behöver få in förstärkning här. Danny Ings hade varit en dröm! Kanske en vänsterback också.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-12-13 18:09
Linus M 17:56. Ja där ser man och på bild dessutom. Enligt YEP tbx efter calfstrain. Men säger som Thom att jag lägger ner snacket om Lasogga nu sjukt tjatigt och utan anledning:). och fokus på nästa match
Leeds United Linus.M
2017-12-13 18:08
Whites// Han ser ju riktigt fit ut! Verkar som han inte legat på latsidan direkt, skön inställning!
Leeds United WhitesMOT
2017-12-13 18:03
@Linus.M:

Christ han behöver skickas på fat camp efter sitt uppehåll. Kolla som hans linne sitter !

Eller så har han tagit Pablos.... ;)

Leeds United Linus.M
2017-12-13 17:56
Lasogga tillbaka i träning. Skönt! Hoppas han är tillbaka snart.
Leeds United stonefree
2017-12-13 16:49
Till något helt annat, som säkert kan få igång folk här inne. Innan vi ställer oss upp och tror och säger att Leeds är ett toppen lag och har stora möjligheter att gå till PL denna säsong. Så säger jag, visst, okej, men! Utav de 10 segrar vi har tagit, är de 6 mot de 6 sämsta lagen i CS. Visst jag säger inte att det inte går, men vi måste ta mer poäng mot toppkonkurrenterna, annars går det inte. Det är 25 matcher kvar att spela och statistiskt set så får man inte förlorar mer än 12 matcher för att bli topp 6. Nu har ju Sheffield som ligger 6:a redan förlorat 8 som vi, så det kanske går att hacka på med några fler förluster, men inte många. Så det blir tufft oavsett vad. Det som just nu talar för att vi kanske kan klättra över strecket 1/1 2018 är vårat lätta program som vi har framför oss med Norwich, Hull och Nottingham hemma och Burton och Birmingham borta! Minst 12 poäng måste det bli helst 13-14 för att det ska var riktigt bra! Hoppas att Roofe fortsätter spruta in mål , inte som det brukar, att ena matchen är han hur duktig som helst och sedan matchen efter helt osynlig, så har det tyvärr varit förut, men efter 3 mål är han kanske super het! Lassoga kommer inte att spela mer för Leeds tror jag, det skulle var, att han tvingas göra det, han ville ju inte ens hit från början!
Leeds United Ballsmash
2017-12-13 16:48
@WLD WLD:

Jo.
Burton 26e Dec och Nottingham 1a Jan.
2017-12-12 23:15
sportcarl// Så om vi hade startat nu med 20 vinster och sedan förlorat 26 hade det var typ okey med dina mått mätt, eller? Du tar helheten, inte det faktum att vi förlorat varenda match i månader. För vi ”vann ju också tidigare”. Eller om en spelare är okey, som låt säga Wiedwald var under sina första 6-7 matcher. Sedan får han ta på sig 5-6 mål och blir petad. Enligt dig hade det varit felaktigt för ”han var ju också bra tidigare”. Förstår jag dig rätt eller fel? Att jag har något emot Lasogga har inte nämnvärt att göra med hans målsnitt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: hans målsinne är okey. Det jag ”stör mig på” när det gäller honom är andra orsaker som inte går att jämföras med exempelvis Cibicki, Anita eller CBJ. Förstår inte ens varför man drar upp dessa namn. Lasogga skulle ersätta Wood, vilket jag personligen anser att han inte gjort. Lasogga är på lån med en fet lön. Vi ”utbildar” alltså en annan klubbs spelare och det har jag alltid varit emot. Speciellt i detta fall då jag inte tycker att Lasogga besitter de egenskaper vi behöver och inte heller gör skäl för den lön vi betalar genom att missa mer än hälften av våra matcher av anledningar vi bara kan spekulera i. Cibicki och Anita är i alla fall våra spelare medans CBJ enligt mig kan åka tillbaka till scums. Jag stör mig också på hans sätt, vilket är mest hur jag uppfattar honom. Här kan jag fått allt om bakfoten. Kanske jobbar han just nu stenhårt för att komma tillbaka och kanske vill han inget hellre än att göra bra ifrån sig i Leeds United. Det kan ju vara så men ingenting (förutom att han missade sin dotters födelse vilket i sig är rätt sjukt) anser jag peka åt det hållet. Lägger ner snacket om Lasogga nu. Sjukt tjatigt blev det utan anledning. Hoppas han kommer tillbaka och öser in mål, håller uppe spelet och gör bra ifrån sig. Det hade vart kanon!
WLD WLD
2017-12-12 23:07
Tydligen inga tv matcher närmaste tiden......
Leeds United sportcarl
2017-12-12 22:31
Charlie Taylor kom in efter 41 miuter i dagens match, och Wood utgick efter 82 miuter
Leeds United sportcarl
2017-12-12 21:34
Thom Matsson 21:24. normala är väl som när jag bedömmer spelare eller tränare laget att man tar varenda match inte det som passar, enkel matematik, TC bedömmer jag för varenda match i klubben och Lasogga varenda spelade match och minut, så har jag gjort med bägge och det systemet ar jag kört med alltid, och det jag bedömmer efter, jag kommer inte gråta om Lasogga lämnar i januari heller så nu vet du det, enda jag reagerar på är om det skall överdrivas eller vinklas, jag står fast vid vad jag skrivit innan om Lasogga ingen supervärvning eller superflopp,
2017-12-12 21:24
sportcarl//

Men varför börja med Burton matchen i så fall? Varför inte börja med hela förra säsongen i Hamburg där han gjorde 1 mål på 20 matcher? 2 mål på 22 matcher om man räknar in DFB-pokal.

Han var verkligen "på G" förra året.
Leeds United sportcarl
2017-12-12 21:21
Thom Matsson 21:10 ja du kan väl köra några veckor om dom med, vore roligt och intressant och givande:).
2017-12-12 21:19
Men låt oss se vad som sker de nästkommande 5-6 matcherna. Kanske kommer han tillbaka och börjar prestera? Det vore minst sagt bra för Leeds och allt som är bra för Leeds är bra för hjärtat.

Missar han fler matcher av outgrundliga anledningar så tror jag att lånet kommer avslutas i januari och en annan anfallare kommer köpas in.
2017-12-12 21:13
sportcarl//

Ja, varför tror du inte att de två målen är med? För att hela min grej är att han inte direkt rosat marknaden de senaste 3 månaderna. Det var ju jätte fint att han gjorde de där två målen mot Burton den 9 september, men sedan dess då? Om han hade gjort 18 mål i den matchen så hade hans statistik varit magisk och då hade han ju kunnat gå mållös resten av säsongen utan att få kritik eller?

Anledningen att jag startar min statistik mot Millwall är att det är sedan den matchen hans "haveri" startade. Han var duktig mot Burton, efter den matchen vet i helvete vad han gjort.
2017-12-12 21:10
sportcarl//

Ja, nu detaljstuderas Lasogga. Och?

Cibicki har varit totalt misslyckad hittills. Finns ingenting att specialstudera där. Förra matchen var han duktig. Hoppas han fortsätter så så kommer min uppfattning om honom kanske att förändras.

CBJ, totalt misslyckat nyförvärv också. Ytterligare ett lån. Ingen mening att detaljstudera honom. Misslyckad.

Anita. Truppspelare. Jag skulle säga rätt misslyckad också men tror ingen förväntade sig att han skulle förflytta berg från första början.

TC är tränare för en Englands största klubbar om du sportcarl kanske inte kände till det. En klubb som har som målsättning att minst komma till play-off i år. Förlorat man då runt 8-9 matcher av 10-12 så blir man ifrågasatt. Enkel slutsats. Även en uttalad mittenklubb med en tränare med den raden får fansen att ifrågasätta tränarens kvalitéer.

Man kan också som du brukar göra sportcarl, sväva iväg på små söta rosa moln och tycka att alla minsann är duktiga och ingen ska prata illa om någon. Godis till alla barn. Det är din melodi, inte min.

Linus//

3 mål sedan 16 september, med förklaringar om sjukdomar och skador i ett par matcher. Ingen som riktigt vet. Tick tack tick tack. Vem var det som sa att Lasogga minsann skulle smälla in 15-20 mål i år? Då får han börja producera snart.
Leeds United sportcarl
2017-12-12 21:05
Thom Matsson 20:13, varför är inte Lasogga 2 mål mot Burton den 9:e september med? är det för att hans statistik skulle se bättre ut? tala om att vrida och vända, som sagt man kan göra vad man vill med statistik, ja statistiken blir ju helt olik om man tar på 3 månader eller 3 månader och 1 vecka,
Leeds United sportcarl
2017-12-12 20:57
ja nu detaljstuderas han Lasogga, vem blir nästa?Cibicki,CBJ eller Anita? några matcher till ochdet kan se helt annorlunda ut, är ju samma sak med Tc det blir ju vad man gör det till, kag tyckte första matchen med Lasogga att han imponerade på mig liksom en del andra matcher med, sedan var det helt klart några matcher han var helt osynlig,
Leeds United Linus.M
2017-12-12 20:38
Thom// Eller såhär: Han har spelat i 811 minuter (ungefär nio matcher i antal spelade minuter) och har på den tiden gjort fem mål och tre assist. Återigen, ny liga och nytt land. Då tycker jag det är en ganska bra start faktiskt :) Även om Roofe ger oss lite mer rörlighet i vårt anfallsspel. Tycker båda är värda en startplats. Det är min åsikt iallafall.
2017-12-12 20:13
16 september: Millwall - Leeds 1-0 (Lasogga 90 min) 1 match 0 mål 19 september Burnley - Leeds 2-2 (Lasogga in min 85) 2 matcher 0 mål 23 september Leeds - Ipswich 3-2 (Lasogga ut min 86) 3 matcher 1 mål 26 september Cardiff - Leeds 3-1 (Lasogga på bänken) 3 matcher 1 mål (men tillgänglig i fyra) 1 oktober Sheffield W - Leeds 3-0 (Lasogga 90 min) 4 matcher 1 mål (tillgänglig i fem) 14 oktober Leeds - Reading 0-1 (Lasogga ut min 77) 5 matcher 1 mål (tillgänglig i sex) 21 oktober Bristol City - Leeds 0-3 (Lasogga ut min 90) 6 matcher 2 mål (tillgänglig i sju) 24 oktober Leicester - Leeds 3-1 (Lasogga inte med) 6 matcher 2 mål (tillgänglig i åtta) 27 oktober Leeds - Sheffield Utd 1-2 (Lasogga spelade hela) 7 matcher 2 mål (tillgänglig i nio) 31 oktober Leeds - Derby 1-2 (Lasogga spelade hela) 8 matcher 3 mål (tillgänglig i tio) 4 november Brentford - Leeds 3-1 (Lasogga ut i halvlek) 9 matcher 3 mål (tillgänglig i elva) Sedan har han missat de senaste 5 matcherna där vi har 3-1-1 utan honom. Så Linus, vad är det jag vrider och vänder på? Han har sedan den 16 september (87 dagar) gjort 3 mål (missade ett mål och ber så hemskt mycket om ursäkt för det). På hans senaste 9 matcher har han gjort 3 mål alltså. 2-1-6 är raden på hans matcher. 3 mål på tre månader har han gjort men han har bara missat de senaste 5 matcherna med en uttalad förklaring, vad det nu kan vara.
Leeds United sportcarl
2017-12-12 19:57
TC facit med formsvackor formtoppar 10-3-8, ganska förväntat resultat, varje match som går ger ett mer och mer rättvisst matchsnitt på honom, långt ifrån klart än men han kan bli den första headcoachen/managern som för oss till play off sedan vårt besök i league one,
Leeds United Linus.M
2017-12-12 19:47
Thom//

Du säger två mål på tre månader, och så tycker du jag vrider på det...
2017-12-12 18:31
Och jag skulle vilja se den klubbens supportrar som inte hade kritiserat och ifrågasatt en tränare som tar sitt lag från en första plats till en mittenplacering på två månader med två vinster på 10-12 matcher med cuper inkluderat. Alltså, vår start räddade TC. Han hade fått sparken annars. Nu har vi vänt det något med raden 4-1-5 på de 10 senaste. Inte på något sätt magiskt men det ser bättre ut om man tar de fem senaste (3-1-1).
2017-12-12 18:25
sportcarl// Vem har någonsin sagt att vi kan åka ur i år? Sluta överdriva. Okey, Lasogga har gjort 5 mål på 10 matcher. Jag säger att det är ett okey facit. Är det fortfarande ett okey facit om han är här hela säsongen och inte spelar en match till pågrund av skador och sjukdomar? När blir denna övergång misslyckad? Han har hittills missat hälften av alla våra matcher av anledningar vi spekulerar i. Ekuban ser inte jag heller som ett lyckat nyförvärv hittills men han är i alla fall våran spelare på kontrakt, och han besitter egenskaper vi behöver med snabbhet, teknik och fart som de främsta. Jag ser inte Lasogga som ett lyckat förvärv. Dels för att han hittills missat hälften av våra matcher. Dels pågrund av hans egenskaper som fotbollsspelare. Dels pågrund av att vi spelar bättre utan honom. Dels pågrund av hans personlighet (detta är väl mest spekulativt).
Leeds United sportcarl
2017-12-12 17:50
Att man inte gör mål om man inte spelar gäller ju alla anfallare gällde väl även Wood när han spelade här förstasäsongen, och gäller väl för Ekuban, Grot, Roofe och vad de än heter att de lär inte göra mål heller om de inte spelar ,skulle Roofe bryta benet i nästa match lär han snitt per månad sjunka som en sten, blir väl mer rättvisst att bedöma en spelare efter spelade minuter, är samma dilemma som Leeds när vi gick dåligt då bedömdes vi enbart på den spelperioden och det pratades om att vi t o m kunde riskera åka ur, nu har vi gått bra låt säga de 5 sista matcherna och fortsätter vi med det snittet lär det bli minst play off men inget jag går jättemycket på, statistik kan man vända på hur mycket man vill, men ju mer matcher man går på för ett lag,och mer spelade minuter per spelare ju mer rättvisst blir det
2017-12-12 17:14
Linus//

Som du får tycka om du vill.

Han har fortfarande bara gjort 2 mål de senaste 3 månaderna oavsett hur du vänder och vrider på det. Att han har varit borta/sjuk/skadad en viss del av denna tid gör inte detta facit bättre.
Leeds United Linus.M
2017-12-12 17:10
Thom// Han gjorde mål mot Bristol City, den 21:a oktober och mot Derby den 31:a oktober. Sedan startade han mot Sheffield United (27:e) och Brentford (4:e nov) och gick mållös, för att sedan vara borta sedan dess. Så då säger jag två mål på hans senaste fyra matcher, helt ok ju :) Tycker fortfarande hans mål och assist är riktigt bra för att vara en spelare i en ny liga och nytt land. Även om vi, som jag skrev i mitt förra inlägg, är lite mer rörliga möjligen i vårt anfallsspel med Roofe.
2017-12-12 16:52
Norman// Jag tror inte det beror på psykisk ohälsa. Jag tror snarare det beror på lathet, ovilja, andra intressen. I HSV kunde han sitta på sin feta lön, hoppa in någon gång i a-laget och skylla på att tränaren inte trodde på honom. Han var nära sin familj och vänner och behövde inte bevisa något vecka efter vecka. Sen kom han hit. Från tyska högsta ligan till engelska andra divisionen och plötsligt ställdes krav på honom. Krav som jag tror att han inte orkar bry sig om. När det började gå lite troll i hans spel så kom bortförklaringarna. Om det nu är så att han sket i att vara med sin fru under hennes förlossning är han bara ännu mer korkad än jag trodde innan. Jag tror också han sitter på samma lön Norman men jag menar att HSV tvingade iväg honom till Leeds och att Leeds står för X antal procent av hans lön. Jag tror Lasogga hellre hade velat stanna kvar i Hamburg, suttit på bänken, hoppat in lite och glidit sig igenom något år eller två med mega lönen som han har. Leeds hörde av sig och kunde tänka sig betala kanske 20-30 % av hans lön och Hamburg som har stora ekomiska problem såg en chans att bli av med Lasogga och hans bristande motivation/egenskaper. Gör han bra ifrån sig i Leeds kan fler klubbar få upp ögonen för honom, exempelvis. Jag förstår inte vad du menar med att det skulle vara något dåligt med att lyssna och läsa vad fansen i Hamburg har att säga om honom. De har väl sett honom, hört historier osv betydligt mer än oss? Att allt är sanning tror jag inte men det mesta man läser målar upp en bild av en spelare som inte har fotboll som sitt största intresse och som sätter sig själv framför en hel del annat. Har jag fel så är det bara bra för Leeds. Han kanske kommer tillbaka och börjar spruta in mål, håller uppe spelet, fördelar bollar, visar prov på lysande teknik och kunskap. Vem vet? Dock måste han numera peta Roofe först och jag är tveksam till att han är så sugen på det och att smitta på bänken i engelska andra divisionen ses nog som lite pinsamt för honom. Den som lever får se. Att du Linus tycker att han är duktig för att han gjort ett par mål är upp till dig. För mig är det inte allt som avgör om en spelare är bra eller inte. Att han gjort 5 mål på 10 matcher (och samtidigt missat hälften av alla våra matcher av olika anledningar) ser ju okey ut men frågan är hur många mål vi missat pågrund av hans brister i kvalitéer. Vårt spel har gått i stå i en hel del av de 10 matcher han spelat och för mig är det inte godkänt. Sen kan man väl också säga att hans två mål sedan den 26 september inte på långa vägar är godkänt även om han har missat matcher pågrund av sjukdom eller skador eller vad det än må vara. Två mål på nästan 3 månader alltså.
Leeds United BullenKarlsson
2017-12-12 14:48
Sen kommer Roofe vara bedrövlig i nästa match, misslyckas med att hålla upp bollen och forumet kommer skrika efter en tung anfallare. =) Det svänger fort. Saiz var ju fullständigt usel i senaste matchen. Vet inte hur många bollar han slog bort. Hela första halvleken var nog det sämsta jag sett. Jag satt och räknade ibland hur många pass på raken vi slog och det var sällan två på raken som gick till rätt adress. Men vi har i alla fall en hel del spelare som är bra när de kommer upp i nivå. Tillräckligt bra för att slå alla lag i serien och tillräckligt dåliga när vi är som sämst för att förlora mot alla lag. Gäller att försöka höja den där lägstanivån, så att vi inte står och faller med enskilda spelare. Jag kan ärligt säga att jag tänkt att Lassoga verkar riktigt bra, till att tänka att han är usel och detsamma gäller nog alla spelare. Just nu är Ayling, Berardi, Phillips och O'Kane de som jag klagar mest på, från att ha varit outstanding i början.
Leeds United Norman Hunter
2017-12-12 14:47
Thom//

Nu känns det nästan lite larvigt för även du håller väl med om det är säkerställda fakta att Lasogga blev farsa i höstas. Att han dessutom inte åkte hem på fredagen för att närvara vid förlossningen utan att han stannade för att spela matchen på lördagen. Det var nåt som faktiskt kom från TC och inte från nåt obskyrt internet forum fyllt med åsikter och spekulationer.

Jag har inga som helst bevis för att han har samma lön , jag har bara svårt att se hur HSV skulle komma ur det kontraktet. Normalt vid utlåningar har spelare kvar sin lön men de båda klubbarna delar på den utifrån hur de kan komma överens.

Sen har jag inte försökt uttrycka att du inte får skriva vad du tycker här. Det jag reagerar på är att du skriver saker som du hört/läst/tolkat som om det vore en sanning. Jag håller med om att hela grejen med honom är skum och att vi inte vet vad som ligger bakom hans frånvaro. Min helt egna spekulation är som sagt att det kan ligga nån form av psykisk ohälsa bakom detta. Visst kan man se det som en svaghet och att man inte har den mentala styrkan men det är en svår balansgång. Vi har på nära håll, med LUFC-ögon alltså, fått se vad psykisk ohälsa kan göra med oss. Tänk Speedo och Lennon...

Återigen är jag rörande överens med dig om vad han tillför, eller kanske rättare sagt inte tillför till LUFC. Men det kan man ju tycka utan att reta upp sig på en bild på instagram ;)
Annons: