/england/leeds/forum/371.aspx/england/leeds/forum/371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United BullenKarlsson
2017-08-07 16:12
Vill även tillägga domarinsatsen. Fick inte Bolton massor med sig?

Samtidigt kan man inte klaga för Phillips stämplade först målvakten. Sen rakt in med dobbarna på den stackarn som åkte ut på bår och det var inte ens frispark.

Domarna är för upptagna med att hitta filmningar och tröjdragningar istället för att faktiskt döma för tacklingar som kan ge skador. Phillips ska vara glad för det.
2017-08-07 16:10
Säger även jag att Ayling var "Man of the Match". Där snackar vi en kille som har PL-klass i allt han gör. Inte ett enda misstag och var nära en assist på Pablo's ribbskott.
2017-08-07 16:08
Norman Hunter //

Spot on. Inte mycket att tillägga. Skönt att vi vann. Det var en match där vi hade behövt Jansson dock. Han vinner massor på huvudet och vi hade stora problem med Boltons långbollar. Madine vann ju varenda boll där.

Vill ge lite extra beröm till Alioski också. Han kommer bli bättre när han fått upp ångan. Märks att han ibland väljer en lite enklare pass istället för att utmana själv och det blir nog lätt så när man är ny. Han verkar vara en ödmjuk spelare som inte är rädd för att slita bakåt också. Kul att se. Trodde han skulle vara lite mer finlirare. Han fick väl en 5-6 tacklingar i inledningen men krigade på och assisten till Wood var genial. Inte enkelt att komma upp så och styra bollen. Han fick ju nästan hoppa bakåt. Roofe har självförtroende nu, han vågar utmana. När Alioski får upp farten kommer vi ha en riktigt bra trio.

Synd på skadorna. En vänsterback och en mittback. Precis där vi redan är tunna. Hoppas vi värvar in någon nu. För Cooper och Pennington imponerade. Både Cooper och Phillips imponerade, som man gnällt mycket på. Men så är det ju så att vissa spelare höjer sig beroende på vilka de har runt sig också. Phillips ser riktigt vass ut. Vinner bollar. Förr tyckte jag han tog en hel del felbeslut, men det är ju ofta så med unga spelare. Nu är han mer avslappnad.

Bara Cooper kan sluta med de där långbollarna...

Wiewald..Nja, han får ta på sig hörnmålet och hade dessutom några lustiga boxningar. Men Green har också gjort sina misstag innan han spelade upp sig.

Hoppas vi får se Klich och Saiz på onsdag. Vi har en ruggig konkurrens nu. Framför allt om en till mittback anländer. Skärper vi till defensiven lite och fortsätter rulla på mitten (där för övrigt Bolton släppte till lite vän enkelt) så ser framtiden ljus ut.

MOT
Leeds United krelleg
2017-08-07 14:03
Carabao Cup?! Det var fan nytt för mig.

Apropå nåt annat, helvete vad Ayling var bra igår!
Leeds United Ekstrom
2017-08-07 13:59
Cameron Borthwick-Jackson slog igenom i Manchester United under Louis van Gaal säsongen 15/16. Ifjol var dock ytterbacken utlånad till Wolverhampton under halva säsongen, och nu står det klart att engelsmannen lånas ut på nytt. Han återvänder till the Championship, och närmare bestämt till Leeds United. Cameron Borthwick-Jackson gjorde sin debut för Manchester United vid 18 års ålder, detta i en vinstmatch mot West Bromwich i november 2015. Under säsongen 2015/16 kom han senare att göra hela 14 framträdanden i den röda dressen, men därefter har tävlingsmatcherna i United uteblivit för engelsmannen. Under fjolåret var han utlånad till Wolves under den första halvan av säsongen, och där gjorde han sju framträdanden. På grund av bristande speltid spenderade han dock merparten av våren i United där han spelade med reservlaget. Och, nu väntar alltså en ny utlåning för den numer 20 år gamla försvararen. Borthwick-Jackson kommer att spendera den kommande säsongen i Leeds United. Spelarens kontrakt med United gäller dock fram till 2020, varför vi får anta att han fortfarande ingår i klubbens framtidsplaner. Cameron Borthwick-Jackson ansluter till ett Leeds som aspirerar på att ta klivet upp till högstaligan. Ifjol såg man länge ut att gå till playoff, men efter att ha rasat ihop under säsongsavslutningen slutade man på en sjundeplats och man missade därmed kval uppåt. Årets säsong inleddes dock på ett bra sätt, då man slog tillbaka Bolton på bortaplan med 3-2. Nu närmast väntar en match i Carabao Cup (ligacupen) mot Port Vale på onsdag. Möjligtvis kan engelsmannen göra sin debut redan då. 
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2017-08-07 11:58
Jag gillade Anitas inhopp, lugn, trygg och passningssäker
Leeds United stonefree
2017-08-07 11:48
Norman Hunter 11:33
Tror faktiskt att nästan alla har samma åsikter om spelarna igår det är små nyanser som avgjorde vilka som man tyckte var bäst, det har säkert lite med att göra vilka favorit spelare man har. Jag som gillar Ayling, gav honom högsta betyg. Jag kan förstå folk som har spelare som Philips som med sina 2 mål självklart ger honom högsta betyg. Viktigaste är att vi vinner, spelar okej fotboll och sist men inte minst att vi har fått en tränare som vill se bollen spelas upp igenom laget, istället för det eviga tjongande med bollen som vi har sett genom de senaste 6-8 åren
Leeds United Norman Hunter
2017-08-07 11:33
@stonefree:

Man skulle nästan kunna tro att jag läst ditt inlägg innan jag skrev mitt :)
Håller med om Pendington på 1:a målet. Bollen ramlar ner i hans zon och man kan knappast kräva att Roofe ska vinna duellen mot sin kille som är ett huvud längre och 30 kg tyngre. Tror dock att Berardi hade tagit honom om han varit kvar på plan...

Leeds United Norman Hunter
2017-08-07 11:24
Skönt med seger, kändes relativt trygg mot slutet då vi för en gångs skull bevakade en ledning. Förra säsongen satt man många ggr med hjärtat i halsgropen i slutet av matcher där vi hade ledningen. Annars känns det tungt med två insläppta på fasta situationer, straffen tillkom på hörna så jag räknar in den där. Troligtvis blir det stabilare med Pontus på plan i dessa moment. Första målet tycker jag kommer så nära linjen att Wiedvald bör vara där och peta bort den.

Wiedwald gör det annars helt okej, klart bättre med fötterna än Green och sätter igång spelet bra. Dock har han inte lika bra tillslag på bollen så vi får se hur vi hanterar de lag som flyttar upp när han har bollen vid fötterna.

Ayling är som vanligt stabil och är kanske vår bäste spelare igår.

Av mittbackarna tycker jag Cooper är den som håller ihop det och jag blir inte förvånad om han tar startplatsen bredvid Pontus när alla är friska och hela.

Berardi släpper som vanligt ingen över bron men bidrar inte så mycket i offensiven som man skulle vilja att en modern ytterback gör. Anita lkiver in och visar att han är ett fullgott alternativ som VB.

O'Kane och Phillips är de defensiva mittfältare som rör sig över störst ytor och är mer delaktiga i offensiven än någon av de andra alternativen. Phillips är fanimej stenhård och är nog inte kul att ha mot sig, att han dessutom petar in två mål visar alla hans belackare varför han spelar från start igår.

Alioski kändes helt okej även om vi inte fick se prov på hans snabbhet i någon 1-mot-1-löpning. Bra även i hemjobbet och kan nog bidra en del.

Roofe och Hernandez verkar båda ha ganska fria roller och byter ofta positioner med varandra. Känns lovande då de är våra två poängspelare och igår var högst delaktiga i alla tre målen. Nu har jag inte koll på alla spelare/lag i ligan men Hernandez kan nog vara den bästa poängspelaren i hela serien. Nog så viktigt att ha en sådan spelare i laget om man aspirerar på en plats i toppen.

Wood lyckas som vanligt peta in en boll. Tyckte annars att det tog ett tag innan han kom in i matchen. Blev bättre i andra då han lyckades suga åt sig några bollar.

Tuff start för Shaughnessy och kommer inte få starta nån match i ligan om det inte blir en rejäl sjukstuga.

Sacko, vad ska man säga? Man hoppas ju alltid att hans speed ska ge nåt men jag ser ingenting i honom som fotbollsspelare bortom just detta. Kan lika gärna ge Bolt en chans på bänken nu när han lägger ner friidrotten...
Leeds United sportcarl
2017-08-07 11:21
En tia i betyg det var generöst:)
Leeds United stonefree
2017-08-07 10:49
Jag var jävligt nöjd igår kväll, borta match mot nykomlingar, finns det något svårare? Visst finns det saker att jobba med, men alla är ju säkert lite nervösa och vill inte göra bort sig. Största plusen i Leeds går till Ayling. Han var kung på plan, enda misstaget var ett bortkastat inkast. Philips som får göra 2 mål, jävligt kul för grabben, hoppas han växer med jobbet. Anita gjorde ett bra jobb, första 10 var han inte riktig bekväm, men sen lossnade det. Pennington jobbade och slet, kanske han och mållis skulle ha agerat lite bättre på första målet. Wood pålitlig målskytt. Hernandez som vågar utmana och lägger fina bollar. Aloski var en trevlig kille att få se i action på riktigt. Cooper gjorde en helt okej match, tycker faktiskt han har blivit bättre och bättre den här säsongen, inte så fladdrigt längre. Tror det gör ont som fan och gå upp i duell mot honom.
Roofe kan bättre, Berardi lite seg, Shaughnessy gjorde väl inte bort sig utöver straffen, men vi måste ha spelare som är bättre att kasta in.
Sacko lär ha spelat bort sina chanser till spel den närmaste tiden. Synd, för tänk om han kunde få till sin snabbhet att hänga ihop med bollen, men just nu såg det värre ut än någonsin.
6 poäng på de 2 närmaste hemmamatcherna och vi sätter lite skräck i Sunderland innan vi åker ditt.
Matchen lirare borda bli Philips för sina mål, men han var lite sämre bakåt igår. Så mina 10 poäng går helt till Ayling,
Leeds United Kristoffer
2017-08-07 10:35
11 idag presenteras nästa värvning.
Leeds United sportcarl
2017-08-07 06:20
Att det behövs inte en innerback av klass denna vecka står utom allt tvivel. Med Pontus avstängd och Pennington skadad har vi ju egentligen bara Cooper mot Tvii Vale på onsdag.
Leeds United Radebes trasiga knäskål
2017-08-07 00:35
Sackos inhopp var nog det sämsta jag sett på länge.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 23:46
Wiedwald - 6 Ayling - 8 Pennington - 8 Cooper - 7 Berardi - 6 O'Kane - 8 Phillips - 9 Roofe - 7 Hernandez - 8 Alioski - 7 Wood - 7 Anita - 7 (minst). Där är mina betyg. Alltid svårt att sätta men tycker det här känns hyfsat. Kanske ska Wood och Alioski ha 8.
Leeds United sportcarl
2017-08-06 23:07
Spelarbetyg fotball insider Wiedvald 5 Ayling 7 Pennington 7 Cooper 9 Anita6 Phillips 9 O Kane 8 Roofe 7 Hernandez 7 Alioski 8 Wood8
Leeds United Linus.M
2017-08-06 21:30
Left-back wise, TC said that Borthwick-Jackson should be done this week. He'll speak to the club about a CB tomorrow. #lufc
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 21:14
Shaughnessy är ju dock inte mittback utan mittfältare.
Leeds United Gary Kelly
2017-08-06 21:05
Ja, Kalmar verkar visst rycka i Antonsson...lån ?,, knappast AIK som ju värvat två forwards på sistone.
Leeds United Duke
2017-08-06 20:54
Linus// Ja gärna Helander eller likvärdig.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 20:50
Bortwhick Jackson blir nog officiellt klar imorgon. Då krävs bara en mittback till Duke ;)
Leeds United Duke
2017-08-06 20:40
Viktigt för moralen att hålla ledningen. Vi kommer få se mål denna säsongen helt klart. Vänsterback och mittback in sen är vi nöjda. Aiyling fantastisk idag men många övriga också bra. Tysken, Roofe, Shaughnessy och Sacko kan bättre. Dallas borde varit på bänken. Nu kan vi lufta spelare på onsdag.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 20:15
@Gary Kelly:

Förmodligen får Ekuban spela mot Vale.. Antonsson är nog iväg till Kalmar eller AIK.
Leeds United Gary Kelly
2017-08-06 20:11
Har aldrig sett Sacko's storhet, ej heller idag. hoppas Pennington tillfrisknar snart han blir nyttig. Antonsson får nog spela lite mot Port Vale...
Leeds United Linus.M
2017-08-06 20:11
Phil Hay?
@PhilHayYEP
Följer
Mer
Christiansen less impressed with the goals conceded. Said he will speak to the club about securing more cover at centre-back tomorrow. #lufc
Leeds United Linus.M
2017-08-06 20:01
Lite besviken på Roofe faktiskt. Tyckte han var lite som sitt gamla jag...
Leeds United Linus.M
2017-08-06 19:44
Kristoffer//

Jo, men då har vi Cooper och Pontus. Tänk om Pennington är borta någon månad nu (i värsta fall), då är det tunt på mittbacksplatsen.. Särskilt eftersom Cooper inte är den bästa mittbacken, även om han var bra idag.

Är skillnad när vi spelar mot ett Aston Villa eller liknande hemma på ER dock.
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 19:41
@Linus.M:

Pontus är ju tillbaka på lördag.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-06 19:40
Bolton ingen bra värdemätare men gött med seger och 3 baljor framåt. Ingen spelare som imponerar direkt men så är det väl i en premiär. Skadorna naturligtvis inte bra där vi redan är tunt på det.
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 19:40
Det blev mer nervöst än det borde ha varit. Shaughnessy tröjdragning var ett rejält juniorsmisstag.
Annons: