/england/leeds/forum/369.aspx/england/leeds/forum/369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-08-09 21:45
Ekuban är Sacko mk2.
Leeds United sportcarl
2017-08-09 21:45
trevlig första halvlek, men känns som väskapsmatch och påminner mycket om våra ligacupmatcher förras äsongen där vi fick gå till förlängning och t o m straffar för att slå sämre lag i ligaupen, roligt se lite gamla bekantingar i Port vale både på plan och jämte, duktiga spelare egentligen både Tonge och Brown men fick inte ut sin potential av någon anledning
Leeds United Linus.M
2017-08-09 21:43
@BullenKarlsson:

Bridcutt kom ju in och var bra när vi kämpade för att komma upp till en 15:e plats väl... Inte konstigt han var bra då. Nu är det lite andra krav.

Vi har CBJ som tränat med laget en dag, en defensiv mittfältare som knappt håller B-lagsklass och sedan en högerback som spelar mittback. Man ska inte dra för stora växlar av det då som du säger.
Leeds United BullenKarlsson
2017-08-09 21:40
Bridcutt är väl mitten/botten-championship nivå.

Saiz är klass. Synd att man antagligen aldrig får se Pablo och Saiz samtidigt. De kunde nog ha lekstuga ibland.

Målet vi släpper till är precis det som TC pratade om: dålig aggressivitet i eget straffområde. Där ska en mittback bara kasta sig in och nicka bort bollen. Men vi har ju ingen mittback på planen så inte så lustigt.
Leeds United Linus.M
2017-08-09 21:38
Första halvlek... Well, 1-1 är ju sådär såklart. Men jag gillar ändå det jag ser. Man får tänka på att vi bytt ut nio spelare och ändå spelar väldigt bra, gillar att våra defensiva mittfältare i Klich och Vieira vågar gå framåt. De vågade de inte förra året lika mycket.

Ekuban har varit ganska osynlig. Saiz har varit grym tycker jag. Vet inte riktigt vem man ska skylla målet på, försökt titta om situationen några gånger och Tonge står ju egentligen utan markering från det att inkastet kastas. Möjligen att Klich ska hålla koll på honom lite bättre.

Tror dock vi löser detta relativt enkelt i andra halvlek. Port Vale kommer tröttna av att jaga boll tillslut, svårt att se att vi inte lyckas få hål på dem igen.
Leeds United sportcarl
2017-08-09 21:32
innerbackarna är ju inte innerbackar egentlign, tycker lånet från MU visar bättre än Anita som är alldeles för offensiv och lämnat stora luckor flera gånger, Wiedwald vill jag se mer av och att han visar vad han går för i luftspelet, mycket tveksam om han verkligen är bättre än Green , Klich tycker jag är bättre än Viera att starta anfall, Dallas visade mer de 10 första minutrarna än Sacko gjort på 45 minuter, Saiz är klasspelare inget snack om saken, Ekoban påminner om Antonsson skapar chanser och spelar ok men gör inga mål. vi borde nog haft ledningen med 2 mål
Leeds United Duke
2017-08-09 21:31
Gick lite för enkelt första 20. Måste upp i nivå i andra.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2017-08-09 21:22
Försvaret.. inte en mittback i truppen idag.
Leeds United Terry Connor
2017-08-09 21:21
Känns ändå som lite B-lagsmatch trots Leeds totala överlägsenhet. Tempot är rätt lågt och det märks på det kollektiva spelet att att det är rätt många nya spelare i laget. Jag håller med Linus att Saiz är en positiv överraskning så här långt. Tyvärr ser jag fortfarande inget hos Dallas som gör att han är A-lagsaktuell.
Leeds United Duke
2017-08-09 21:12
Så här dominanta var det längesen vi var. Hemmaplan visserligen, förra säsongen var det många cupmatcher på bortaplan men det ser bra ut.
Leeds United sportcarl
2017-08-09 21:08
Terry Connor 21:04, kan väl hålla med dig tt det är inte det snyggaste uformade designen av det nya klubbmärket, är väl lika dant med matchstället att det är ju iinte det finaste vi haft
Leeds United Linus.M
2017-08-09 21:07
Saiz första 20 minuterna är fotbollsporr.

Iallafall på denna nivå.
2017-08-09 21:04
Sportcarl 21:00

Jag tänker enbart på utformningen. Tyvärr har jag aldrig gillat hur den här har varit utformad.
Leeds United sportcarl
2017-08-09 21:00
Terry Cnnor 20:59 fult klubbmärke? nu skall du inte svära i kyrkan,
Leeds United sportcarl
2017-08-09 20:59
Saiz 1-0, denna Saiz som i övrigt varit bra de första 15 minutrarna och visar upp ett fint spelsinne och lite geniala passningar likt Pablo, bra nyförvärv
Leeds United Duke
Green och Bridcutt har för höga löner för att inte spela. Saiz! 1-0
Jag trodde inte att det gick att göra ett i mitt tycke redan fult klubbmärke ännu fulare. Leeds har uppenbarligen lyckats med detta i år.
Leeds United Kristoffer
2017-08-09 20:58
1-0 Saiz
Leeds United sportcarl
2017-08-09 20:51
sedan om man är konspiratoriskt lagd tycker man att det är konstigt att Greeen är skadad nu, måste vara första gången sedan han kom till Leeds.På väg ut?
Leeds United sportcarl
2017-08-09 20:48
får inte Bridcutt spela på till helgen kan vi göra oss av med honom, det är ju då tydliga tecken att han inte är i TCs planer, han är alldeles för bra för att stanna oc kanske vara 5:e val, sedan tycker jag det är upp till bevis för Sacko
Leeds United Linus.M
2017-08-09 20:34
Doukara och Antonsson verkar inte ha någon framtid här som du säger sportcarl. Antonsson har det ju varit mycket snack om att han är påväg till Blackburn, men frågan är vart Doukara ska ta vägen?
Leeds United sportcarl
2017-08-09 20:07
känns väl som att låna ut Doukara och Antonsson vore inte helt fel, ja nu var det bara att slänga upp för ett nytt viasat sport paket, inte bara engelsmännen som drabbas av fördyringar. viasat så mycket dyrare plus att LUTV pay per view inte är komplett då de inte sänder skysports utvalda matcher så man måste ha bägge, får väl protestera när jag åker över nästa gång :)
Leeds United Kristoffer
2017-08-09 19:54
Wiedwald Anita Ayling Shaughnessy Borthwick-Jackson Klich Vieira Sacko Saiz Dallas Ekuban Bänk: Peacock-Farrell, Gomes, Bridcutt, Alioksi, Phillips, Wood, Hernandez,
Leeds United Linus.M
2017-08-09 19:21
Bit of team news - no Rob Green tonight. Carrying an injury seemingly. Wiedwald starts. #lufc
Leeds United Kristoffer
2017-08-09 19:14
U23-laget möter Qatar just nu live på facebook.

Startelvan: Huffer; Hosuana, Kitching, Rey, McKay, O'Connor, Wilks, Shakleton, McKay, Machuca, Pearce
Leeds United Duke
2017-08-09 18:35
I stort sett helt väntade resultat i cupen igår vilket är väldigt ovanligt. Hoppas inte skrällen kommer ikväll. Saiz kommer briljera ikväll.
Leeds United Linus.M
2017-08-09 14:26
@Zilvestri...Wiedwald:

Står i länken jag skickade ;)
Manchester U SamWall
2017-08-09 14:18
@Linus.M:

Tackar!
Zilvestri...Wiedwald
2017-08-09 14:12
Visas matchen på Viaplay ??
Leeds United Linus.M
2017-08-09 13:42
@SamWall:

Läs införrapporten!

Jansson är avstängd, sista matchen nu. Seger ska det alltid bli mot ett sådant skitlag.
Annons: