/england/leeds/forum/365.aspx/england/leeds/forum/365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-09-30 13:52
Fel nummer 1 är att jämföra Antonsson med egentligen nån av de 3 "andravalen" Jämför man honom sen också mot Kalsonga så blir det som att diskutera skattesänkningar med en sosse.

Cibicki är ingen renodlad forward. Grot är 19år med helt annan fysik. Ekuban mer power.och speed.

Antonsson är äkta svenskt lagom. Helt enkelt bara "meh" En halv säsong med bra resultat i demonligan Allsvenskan och äldst än nån av de 3. Gör han 30+ för Blackburn i år så kan han ändra min syn. Det kommer han inte att göra.
Leeds United Linus.M
2017-09-30 13:41
@sportcarl:

Gott så!
Leeds United sportcarl
2017-09-30 13:18
Linus M 13:06. tyckte Antonsson visade lika mycket motsvarande tid förra säsongen(och denna säsongen med) som de 4 vi tagit in, men vi har väl olika syn att se på det, kanske du ser något hos dessa 4 jag missat och kanske jag såg och ser något hos Antonsson du inte sett:).
Leeds United sportcarl
2017-09-30 13:11
vad framtiden har för dessa 4 är det ingen som vet, dock gav väl Antonsson mer avtryck i august september än vad de 3 andra gjort, för mig han blev månadens spelare, men blev illa behandlad av Monk, liknande Lonergan blir av TC nu, blev feltajmat med Antonsson denna säsongen med, tror han blev utlånd veckan innan Wood försvann, ingen v de 4 är dock i närheten av Wood/Lasogga klass
Leeds United Linus.M
2017-09-30 13:06
@Norman Hunter:
Grot kan jag hålla med om ser sådär ut, känns som fyra meter lång och 180kg men ser klen ut i alla dueller han tar sig till. Man har fortfarande sett för lite av alla tre, Antonsson såg man i alla matcher förra året att han inte är något att ha. Sen vet jag inte vad du menar eller om jag hittar helt fel statistik. Men det jag ser är att Antonsson spelade 579 min fotboll för Leeds. Medan Grot spelat 98 min Championship fotboll och spelat i en av våra ligacupmatcher.
Leeds United sportcarl
2017-09-30 11:35
jo det undrar jag med, jag bedömmer alla de 4 på den lilla speltid de har och har haft och var väl så jag skrev med dvs efter vad jag sett, om någon av de 4 blir en framtida stjärna det vill inte jag avgöra men tveksam, ingen av de 4 har av vad jag sett hitills PL potential
Leeds United Norman Hunter
2017-09-30 11:27
[QUOTE=Linus.M]Öhh, vi har sett Ekuban, Cibicki och Grot i typ sex-sju matcher sammanlagt. Hur kan man avgöra det så snabbt? [/QUOTE] Grot har snart mer speltid än vad Antonsson hade förra säsongen så kan man bedöma den ena kan man bedöma den andra. eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-09-30 11:05
@sportcarl:

Öhh, vi har sett Ekuban, Cibicki och Grot i typ sex-sju matcher sammanlagt. Hur kan man avgöra det så snabbt?
Leeds United sportcarl
2017-09-30 09:33
WhitesMOT 09:29 Kan så vara, men sedan är frågan om Cibicki,Ekuban och Grot är det, av vad jag sett av dom är ingen direkt bättre(eller sämre) än Marcus.
Leeds United sportcarl
2017-09-30 09:31
hade jag varit TC hade det blivit följande lag i morgon

Lonergan
Ayling, Pennington, Jansson, Berardi
O´Kane, Viera
Alioski, Saiz, Roofe
Lasogga

bänk
Wiedwald Anita, Klich,Phillips,Pablo, Dallas,Cibicki
Leeds United WhitesMOT
2017-09-30 09:29
Antonsson har hittat sin nivå. Han är inget för ett PL jagande lag.
Fulham knoll
2017-09-30 08:19
@Duke:

Var nog ett misstag. Antonsson ser vass ut i Blackburn.
Leeds United Linus.M
2017-09-29 15:53
Adam Pope?
@APOPEY
Följer
Mer
Jansson says club is very "professionally run" under Andrea Radrizzani. Huge improvements in how staff are treated & in facilities. #lufc
Wiedwald
2017-09-28 21:36
Långt till söndag, och längtar efter att tvåan äntligen kommer....... till prydnad på tipset...... varför går inte matchen på lördan...... Överraskning ikväll, QPR mot Fulham på 3 sport. 20.45, våra medbröder får väl duga tills söndag,
Leeds United Hartey
2017-09-28 17:27
Paris75// Det är Ekuban som skulle spela där men Grot får fylla upp i brist på annat och lite för tidigt för han
Leeds United Hartey
2017-09-28 17:21
Fattar inte hur Cooper tänker när han tar två vansinniga kort. ” Jag är lagkapten i Mighty Leeds och nu uttagen till Skottland”. Det är för bra för att vara sant, nu tar jag och sabbar det...
Wiedwald
2017-09-28 11:54
Kom in på Lutv i tisdags,MEN, ingen bild dock.
Prövade så igår och kunde se matchen mot Cardiff...
Var det Cooper som shabblade till vänster om målet, och
det blev mål på grund av det.....nog såg det misstänkt ut....
som en medveten shabbling av Leedsspelaren.....
Även Cardiffs gubbe rullade några extra varv när Cooper fick han på fall...
Nu ligger vi trea, men Ips har spelat en match mindre, så det kan ändra på rangordningen......

Leeds United WhitesMOT
2017-09-27 23:03
Undrar vad man fått för odds om man gick in och spelade Cardiff och Blunts som 1 o 2 efter 10 omgångar ?

En hundring på den och man kunde nog tagit en tidig helg åtminstone.
Leeds United Linus.M
2017-09-27 20:01
För de som missat podcasten med Angus Kinnear!
Leeds United Duke
2017-09-27 17:45
Med facit i hand dumt att låna ut Antonsson hade varit bättre att låna ut Grot som behöver mogna han är inte redo för denna nivån.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-27 12:36
Den dagen detta laget fattar att det raka spelet inte alltid funkar och istället inser att tålamod är en dygd så kommer det lossna rejält spelmässigt.

Vi har,utan att ha sett alla andra,helt klart ett av ligans mest bollskickliga lag. Man glömmer också lätt att vi är många nya som fortfarande håller på att lära känna varandra. Fienden är OM paniken börjar sprida sig. Om TC och hans gäng börjar "skylla" förluster på individer. Klich kan lätt bli ett sånt exempel nu med tanke på hans hjärnsläpp igår. Det är såna grejer som testar ledarskapet.

Om jag får önska (och detta låter säkert hur korkat som helst) så säger jag låt oss ligga under mot Wendies för att vända sent i matchen. Och då genom att ha verkligen spelat oss till det. Såna matcher brukar kunna göra underverk för självförtroendet.

Fast helst tar jag en 4-0 ledning efter 12 minuter......... ;)
Leeds United Norman Hunter
2017-09-27 12:26
Vi har fortfarande inte hittat något sätt att spela upp bollen via backlinjen mot lag som ställer ut två man på våra mittbackar. Alla lag som gjort hemläxan kommer spela så här tills vi hittar ett sätt att straffa dem.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-27 12:23
@Ballsmash:

Den frågan är inte helt obefogad med tanke på hur han agerar. Fast det riktiga svaret ligger nog i att han har en begränsad fotbollshjärna som ibland kopplar upp helt fel. Den andra tackling är rent ut sagt komisk.
Leeds United Duke
2017-09-27 11:45
Sportcarl// Nja bra var backlinjen inte. Jansson och Cooper var tama vid första målet. Berardi och Ayling hade stora problem med deras kantspel hela matchen.
Leeds United sportcarl
2017-09-27 10:56
ja Coopers kort går inte att prata bort, tyckte han och hela backlinjen övrigt spelade bra och målen kom från mittfältet som blivit bortkollrat i 2 snabba omställningar, skall man se det positivt så är det lättare ta en utvisning när man ligger under med 2-0 jämfört med om det stått 0-0. blir SheffieldW som får betala för detta, gäller att komma back on track asap
Leeds United Ballsmash
2017-09-27 09:56
Kan Cooper ha varit mutad igår? Båda tacklingarna han gör är verkligen märkliga. Har bett om ursäkt idag på Twitter, men det bevisar ju ingenting.
Leeds United Duke
2017-09-27 09:33
Dock måste Christiansen få grepp om bortaspelet mot tuffare lag. Har inte råd att förlora ett tiotal bortamatcher till. Pablo är väldigt blek på bortaplan t ex.
Leeds United sportcarl
2017-09-27 08:44
Tänkbart lag på söndag
Wiedwald
Ayling Jansson Pennington Berardi
O Kane Viera
Alioski/Roofe Saiz Dallas
Lasogga
Leeds United WhitesMOT
2017-09-27 07:36
Inte lönt analysera en sån match som igår egentligen samtidigt är det skönt att kräka av sig. I nästan 30 minuter kändes det som sagt rätt bra. Visst hade Cardiff mer "chanser" om man nu vill kalla det det men det kändes som att vi hade kontroll på det. Sen är det personliga fuck ups och en drömträff av Hoilett och gonatt. Allt som kunde gå fel gick fel. Glöm och gå vidare. Nu hoppas jag att Klich inte är satt i karantän efter detta. Om någon borde bli det så är det Phillips. Igår var han fullständigt usel och då menar jag värre än resten. At the end of the day som en fjollig gammal "storstjärna" brukade säga så är Klich en 10 gånger bättre spelare än Phillips. Det ser man på mils avstånd. Cooper tar sina egna beslut så hans sätter sig i egen karantän. igår var det verkligen tillbaka till sitt gamla jag. Hoppas Pennington nu tar chansen och håller Coop utanför. Alioski......helt otrolig teknik men sluta för helvete att lägga dej så fort nån kommer nära !! Förstör bara mer än det gör nytta. TC....tanken var god men det sket sig totalt. Varje man och hans hund kunde se att vi skrek efter Saiz igår. Vi MÅSTE våga hålla i bollen mer mot de så kallade fysiska lagen. Vi har inte manskapet att möta dom fysiskt men rulla ut och frustrera kommer funka. Måste bara våga !! Nä, bästa bolltrillande 11:an och tro på filosofin. Låt andra oroa sig för oss och inte som igår tvärtom. En positiv grej nu iaf är att vi avverkat de 2 värsta bortamatcherna på hela säsongen redan. Barnsley är iof kvar också....
Leeds United sportcarl
2017-09-27 02:00
jaha nu har man suttit 2 timmar och kollat på¨matchen i efterhand.Warnock visade än en gång att gammal är äldst hur många gånger har han inte satt dit oss ? Leeds hade inte en målchans förrän matchen var avgjord,försvaret tyckte jag var bra trots vi släppte in 3 mål, målen i första halvlek var 2 snabba omställningar, första var Klich som halkade till och andra Phillips som förlorade nickduellen på mittplan sedan snabb omställning där med, Bamba måsya ha gjort sitt livs match var bättre själv än våra 2 defensiva mittfältare tillsammans, idag var lite som förra säsongen där vi förlorade slaget på mittfältet, enda jag vill ge godkännt är Dallas som verkligen slet i 90 minuter, utvisningen på Cooper är inget att säga om var minst sagt klumpigt, tyckte Ayling, Pennington,Pontus och Berardi gjorde det bra ändå och inte deras fel vi förlorade, Roofe gjorde det också bra med tanke på hur lite vettiga bollar han fick, Sedan är det märkligt att en spelare som Pablo som briljerat i princip varenda hemmamtach är så blek i ligan på bortaplan.Alioski har tappat en del. Nu är det bara att ta nya tag till på söndag. gör vi inte bara bort oss som vi gjorde vid några tillfällen i dag kan vi vinna, såg SW mot SU i söndags och de var minst sagt darriga i försvaret, då lär vi få se Saiz och Lasogga från start med. sedan må jag säga att Pennington imponerade på mig när han kom in, vågar hålla i bollen och lägga bra passningar, denna matchen går fort att glömma.
Annons: