/england/leeds/forum/360.aspx/england/leeds/forum/360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-01-20 23:18
Lag att kanske bygga kring nästa säsong är Jansson,Saiz,Alioski,Roofe,Viera,Pablo och förhoppningsvis de 2 nyförvärven, kompletteringsspelare/aspirerar om en startplats känns Ayling,Dallas Ekuban,Pennington;Coyle släppa/låna ut,spelare som jag är tveksam till Wiedwald,Berardi,Phillips,O Kane,Klich,Anita, Cibicki,Sacko,Lasogga,Cooper,Murphy,Grot,Antonsson ha säkert glömt någon spelare dock nog ingen att bygga laget kring. TC får detta året liksom Orta men på nya bygget behövs någon med hårda nypor som manager typ Strachan och en bättre värvare än Orta
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 23:16
@Rikard:

Yepp, jag har drygat mej och skojat kring Klich länge nu men jag är blodigt allvarlig när jag menar att det är TC´s största misstag att inte fått honom i spel. Bara på det ensamt så är mitt förtroende för TC helt bortblåst.
Leeds United Rikard
2018-01-20 23:07
Nä att 2 så pass unga spelare ska hålla ihop laget på mitten har visat sig att det inte fungerar. Bra att foreshaw kommer in men en besvikelse att klich inte fått chansen. Han må vara långsam men det var daniel andersson också. Trots det spelade han i sveriges bästa lag. Och hans passbingar framåt i banan kan man räkna på en hand.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 23:06
8 segrar har vi sedan förlusten mot Millwall i September. ÅTTA på 21 matcher !

Horribelt.

Leeds United sportcarl
2018-01-20 23:01
lite ansvar får nog Viera ta för sin tafatta spel vid bägge MIllwalls 2 första mål, första var bolltapp i fel area, och andra bara lät han Morison få gå i princip ostört och leverera passningen till O brien, får skylla på att han kanske stressats fram att spela nu pga avstängningar och annat dumt, blir nog för Radz snart börja bygga för nästa säsong
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 22:51
De BOCK !

Saiz - 4 games of ban to go
O'Kane - 2 to go
Cooper - 4 game ban (second red of season)
Pontus - 2 yellows from a 2 game ban
Phillips - 1 yellow from 2 game ban (got his 10th late in the game so now confirmed 2 game ban)

Ärligt talat det enda jag glädjs över just nu är att äntligen blir man av med Phillips på mitten. Vieira sågas idag och må så vara men en gigantisk anledning till hans insats stavas Phillips. Inte helt lätt att göra sitt jobb och samtidigt försöka städa efter en yr höna.
Leeds United Kristoffer
2018-01-20 22:45
3-5-2 kanske nästa match?

Wiedwald
Berardi Jansson Pennington
Alioski Vieira Hernandez Forshaw De Bock
Lasogga Roofe
Leeds United sportcarl
2018-01-20 22:40
spelarbetyg YEP
Wiedwald 7
Berardi 5
Cooper 2
Jansson 7
de Brock 6
Viera 4
Phillips 6
Alioski 6
Pablo 8
Roofe 8
Lasogga 8

Pennington 8
Leeds United sportcarl
2018-01-20 22:28
om det är spelarnas,TC, Ortas eller Radz fel att det går som det går och då speciellt i de sista 4 matcherna eller kollektivt kan alltid diskuteras, jag går för att spelarna får ta huvudansvaret, spelar man huvudlöst blir man straffad ovillkorligt, vi har gett bort 6 poäng enligt mig mot Millwall och Ipwich sämre lag men som håller huvudet kallt, Pablo, Lasogga och Roofe tyvkte jag visade vilja att vinna bollar och skapa något iaf, Cooper drar på sig för många utvisningar varje säsong , Viera och Berardi besvikelser idag med,
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 22:27
Jag hoppas verkligen nästan all inplanerad tid under Spanienresan handlar om att ransaka sig själv som grupp. Några förbannade spelövningar är ändå försent nu.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 22:25
Ännu ett tecken på hur illa ställt allting på plan faktiskt är, är det faktum att en spelare som Morison ser bra ut. Han gör det inte för att han faktiskt kan vara så bra. Han gör det enbart för att vi är fullständigt usla. Han var slut som spelare för 5 år sedan och ändå lyckas vi få honom att se ut som Hazard.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 22:18
Inte förrän den dagen då vi får en ägare,klubbledning,manager och spelare som fattar att det vi behöver allra mest är en mentalitet som lyser " Vi är Leeds United och vi skiter fullständigt i vem ni är ! " så kommer vi ta oss ur hålet vi är i.

Hål säger du ? Men Vi har ju fått ER tillbaka,skulderna betalda och köper äntligen spelare igen för summor som vi inte sett på 10 år ?!? Hur kan det vara ett hål ?

Klagar inte på det heller. Det är jättebra. Nä jag pratar om att folk som jobbar i klubben verkligen måste fatta vad just Leeds United står för. Varje spelare som signar säger alltid samma sak. " Oooh det var inget svårt val detta ! Det är bara att titta på klubbens storlek,historia och fans så är valet jätteenkelt " Klassiker. Intränat eller så får man ett manus vid första intervjun. Väldigt få visar sen att dom verkligen förstått vad det faktiskt betyder. Hade dom gjort det så hade vi aldrig sett såna jävla uppvisningar som idag. I alla fall inte i den takten vi nu ser dem.

Sett under kvällen på forum att man undrar vad TC sa till gubbarna i halvtid. Jag sätter mina pengar på att det var inte han som sa dom orden som fick laget att vakna. Mina pengar sätts på Pontus, Berardi eller kanske Pablo. Någon av dessa gick in i halvtid och gick fullständigt amok i omklädningsrummet. Det är min övertygelse. TC har ingen hårfön i sig. Aldrig.
Leeds United Rikard
2018-01-20 22:05
Ja vad ska man säga..... Inte TC som är på plan men hans byte och matchcoachning är inte bra. Fungerade på cypern kanske men inte i england. Bästa tränarna vi har haft på senare år tycker jag har varit wise/poyet. Låg vi under en match med dom som var det fullt ös framåt. Aldrig något fegande.
Leeds United Duke
2018-01-20 21:18
8 poäng sämre än förra året samma tid. Extremt dåligt, tror inte Radrizani är överdrivet nöjd. Tanken med topp sex var inte uppflyttning då hade man satsat på topp två, utan att vi ska göra framsteg varje år.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2018-01-20 20:56
Vi har inte tillräckligt bra spelare helt enkelt. tamuzz // Spelarna har antagligen för dåligt betalt ;)
Leeds United Duke
2018-01-20 20:11
Whitesmot// Väl skrivet. Och efter Lasoggas uppvisning idag blir det nog inte fler nyförvärv. Pennington inte sämre än Cooper dock.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 20:07
Ledarskap och åter ledarskap. På och av planen. Sa det under matchen och har sagt det länge nu. Vi är ett luftslott. Så satans lurade återigen. Kallade det besserwisser eller va fan ni vill men det man fick se idag är samma skit som man fått se hela säsongen.

I början på säsongen fanns en ide' men den flög ut genom fönstret mot just Millwall borta. Sedan dess har allt bara varit desperat resultatjagande. Precis så ett mittenlag i denna serien lever.

Att sitta och leta positiva saker i en match som idag speglar exakt vad som är fel i klubben. Det är losermentalitet rakt av. Det är sin sak att förlora enstaka matcher som idag. När du gör det jämnt och ständigt och inställningen fortfarande är "Jättebra kämpat trots allt" då har man totalt missat vad denna klubbens mål ska vara.
Leeds United sportcarl
2018-01-20 20:05
Känns just nu som vi slängt 6 poäng i sjön pga utvisningar mot inte alltför märkvärdiga lag. Saiz utvisning matchen innan dess inte matchavgörande men visst saknar man hans kvalité på plan trots att Pablo spelat bra. Tyckte försvaretv och defensiven i mittfältet och då speciellt i första halvlek inte höll championship klass. Framåt helt ok
Leeds United Duke
2018-01-20 19:52
Sportcarl// Morison var bra idag men visade även varför han inte lyckades i Norwich och Leeds, han hade ingen glöd. Idag visade han det.
Leeds United Rodell
2018-01-20 19:28
Jansson är väl 1 kort ifrån 2 matchers avstängning med :) ser ljust ut det här och nu ska laget på semester i murcia i 4 dagar :P (2 träningar om dagen) Jag tror vi kommer testa detta lag mot Hull alternativt Roofe brdvid lasogga och Pablo bakom. Men vi spela mycket bättre när vi formera om laget.. kanske var en tillfällighet Wiedwald ---Pennington--Jansson--Berardi---- Alioski---Vieira--Forshaw---DeBock -----Hernandez------Roofe---------- -----------Lasogga-----------------
Leeds United Duke
2018-01-20 19:21
Enorma formsvackor är det och svåra att ta sig ur. Mkt märkligt är det. Även Monk hade svårt att vända trenden och avslutade säsongen bedrövligt. TC gör det än så länge sämre än Monk.
Leeds United Rodell
2018-01-20 19:20
Saiz 5 matcher Cooper 4 matcher Okane 2 matcher Philips 2 matcher Ser bra ut det här.....
Leeds United tamuzz
2018-01-20 19:19
Brukar inte skriva ofta här inne.
Men nu gör jag det i vrede.
Alltså, sättet dom spelar på är under all kritik.
Nåt är ju seriöst fel. Men kan inte ”ta” på vad det är riktigt. Men dom är inte där i matcherna. Förlorar i princip varje 50/50 boll på mitten, HELA tiden. Tappar boll i fel lägen, slår felpassningar, vinner inte en nickduell i straffområdet på hela matchen. Folk gör inte jobbet som krävs. Ser för många spelare som fuskar med detaljer. Kalvin Philips har ju inte ett rätt idag tex. Och det håller inte.
När vi väl vänder matchen, som är helt otroligt egentligen. STÄNG MATCHEN för fan. Nej, vad gör vi då? Jo ”duttar” med bollen i fel lägen, försöker göra tunnlar och massa små fjuttiga pass, när man istället ska lägga långa bollar bakom deras backlinje, så deras försvarare får vända sig om. Eller spela ner mot hörnflaggorna...herregud vad frustrerande att se detta idag. Dom är proffs. Inte ett gäng 17 åringar som inte fattar fotboll och hur man beter sig med en 3-2 ledning med 10 man.
Ett ex. Man leder 3-2, man är 10 man. Men 15 min kvar. Målvakten har bollen. Vad gör ja. Då? Kastar ut bollen!!!!! Hur svårt ska det vara att lyfta upp laget och slå en vanlig klassisk utspark???? Istället får spelaren utkastet, blir under press och tappar boll....hela tiden är det sådana situationer under machen.
Millwall är där, mentalt & Fysiskt slår dom oss i varje situation.
På vår hemmaplan!! Sen hjälper det ju inte att vi tar rött kort i tre raka matcher. Ytterligare nåt som är väldigt fel nånstans....
Jag stängde av matchen när Millwall gjorde 3-3...visste dom skulle göra 3-4...och så jvla rätt man hade.
Dom kan köpa vilken striker som helst. Eller hur många som helst.
Men det kommer ej hjälpa. För det är inte där felet ligger.
Allt börjar bakifrån. Från målvakten. Ingen vill ha bollen ser det ut som...därav alla felpassningar, och miss tajmingar.
Hur många gånger i machen, främst i första halvlek kommer en höjdboll som dom ska ta ner enkelt på bröstet, och passa vidare bara, men istället får bollen för långt ifrån sig och tappar den. Coopers röda var ett sånt exempel. Tappar den, får sen för långt ifrån sig (som att han aldrig tagit ner en boll innan) och gör en vansinnes tackling...
Aae, orkar inte ens skriva mer. Känner hur negativ jag är.
Men ändå så sant allt...
Så jvla frustrerad bara. Varför kan vi inte bara vara Leeds..lite hjärta...
Leeds United Rodell
2018-01-20 19:13
Vi ligger 10a nu va väl topp 6 som va målet och så som det ser ut med form osv så är det svårt att nå det målet ska vi kasta bort säsongen med TC eller hitta en ny man. Allt är absolut inte kört men som thom säger ska vi fortsätta berg och dalbanan så kommer vi också fortsätta tappa Karanka van borta mot wolves med sitt forest nu hade han kanske varit rätt man? Han ville väl inte jobba med orta heller.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-20 18:59
Ja, jag undrar när tålamodet tar slut med TC. Jag tänker inte börja skrika om att Radz ska sparka honom igen för det fick man ju skit för så fort det kom ett par vinster. Frågan man ska ställa sig är om våran berg- och dalbane form har någonting med TC att göra eller är det lagets fel helt och hållet? Även om det nu skulle vara lagets fel helt och hållet så är det även här TC’s ansvar att få ihop ett slagkraftigt lag och ställa bästa laget på banan. Vart är strukturen, disciplinen, mentaliteten? Hur kan man ens tappa en match med 5-10 minuter kvar på hemmaplan mot ett helt odugligt lag som Millwall är på bortaplan? Hur kan man INTE stänga en sådan match även med en man mindre? Otroligt otroligt dåligt och oansvarigt. Jag tror inte TC får sparken utan vi lär få leva med honom i alla fall säsongen ut. Inte allt för länge sedan hade vi runt 8 förluster på 9 tävlingsmatcher, då skreks det på hans avgång. Nu är vi återigen inne i en liknande svacka som lär växa om vi inte gör något drastiskt. Det hjälper ju liksom inte om vi hamnar i svackor där vi förlorar allt från 3-4 matcher till 8-9 stycken. Sen är allt bra om vi vinner 3-4 stycken i rad. Vi måste ha kontinuitet om vi någonsin ska gå upp ur denna divison.
Leeds United Duke
2018-01-20 18:59
Och troligtvis sett till spelet har vi kastat sex poäng i sjön senaste två matcherna.
Leeds United Kristoffer
2018-01-20 18:54
Var det inte så att Eunan O'Kane pratade om Saiz utvisning på presskonferensen innan Ipswich-matchen och så blev han själv utvisad. Inför den här matchen var det Cooper som pratade om lagets diciplin inför matchen och nu blev han utvisad.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 18:48
@Rodell:

TC's beslut och TC vet ju vad han håller på med....
Leeds United Rodell
2018-01-20 18:42
Cooper hoppas jag tappa både kaptensbindel och sin plats i elvan efter det där.... Troligtvis inte men fyfan va dålig han är. Han har gjort några bra matcher men alltså han duger inte till övre halvan av championship
Leeds United golden lion
2018-01-20 18:31
life is e bitch,and then you die..............
Annons: