/england/leeds/forum/359.aspx/england/leeds/forum/359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2017-08-16 14:07
ang Pablo Tycker oxå att han var i en klass för sig igår. Tänkte under matchen att det ska bli intressant denna säsong när vi fått in ett par st till som har lite fotboll i sig, i första hand vad han och Saiz kan åstadkomma när de spelat några matcher ihop. ang Wood tror inte heller han lämnar men intressant att höra från stenis hur han ser ut på nära håll. trots allt en stor skillnad från att se på teve. Själv tycker jag att han tagit ett kliv framåt och gör det bättre i uppspelen. Mycket smartare och bättre när han spelar med ryggen mot mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-08-16 13:40
@stonefree:

Jag frågar därför att det är intressant och höra och jämföra live och TV uppfattning kring hans agerande. I soffan ser han definitivt inte oengagerad ut. Lite hängigt huvud JA men då enbart för att han ser ut att ha en period då inte allt faller för honom.

Frilägena håller jag inte alls med dej på. Har du spelat fotboll själv ? Fråga annars vilken forward som helst vad dom tycker om just såna läge och hur lätt det är. Du hinner tänka väldigt mycket. Jag skulle säga att hans beslut vid båda är helt rätt men som sagt så gör Prestons målvakt en väldigt bra räddning och igår var det vinkel och dålig träff på bollen som stoppade Wood.

9 av 10 tror jag är väldigt få förunnat att sätta. Fulham hade också friläge och missade. Det är betydligt svårare än vad vi sidan om vill få det till.
Leeds United stonefree
2017-08-16 13:07
WhiteMOT Baserat på att visst kan man missa friläge mot Preston. Visst kan man missa friläge mot Fulham. Men har man 2 frilägen i två matcher efter varann och missar båda och ska även i år kallas storskytt, då måste han sätta de nästa 18 frilägen. En storskytt sätter 9 utav 10 frilägen, det var inte vilka frilägen som helst han har fått, sopren med målvakten och 20 meter att hinna ta beslut. Har sett på tv den är svår att bedöma, men de två jag har sett live nu, har han varit jävlig oengagerat, mest gått och gnällt. Stor skillnad mot förra säsongen. Jag tror han vill bort från Leeds och spela PL.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-16 11:42
@stonefree:

Baserat på vad ?

Tyckte han så helt normal ut igår. Att han inte får utdelning på det lilla han hade känns bara som tillfälligheter. Anfallare har perioder då det liksom inte faller för dem.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-16 11:37
@BullenKarlsson:

Det är som när Cypern alltid ger sin 12:a till Grekland i Eurovision :))
Leeds United WhitesMOT
2017-08-16 11:36
@Norman Hunter:

:))

Ja, oduglig var kanske att ta i men i jämförelse med Alioski så blev det väldigt uppenbart. Alioski går iaf in i närstrid hela tiden. Pablo lyxar väldigt mycket.
Leeds United BullenKarlsson
2017-08-16 11:33
Larry ger oss 3 poäng i helgen, som alltid.
Leeds United stonefree
2017-08-16 09:41
Jag ger mig inte i Wood frågan. Jag tror han är på väg bort från Leeds. Han är ju inte fokuserat i matcherna. Tror med nästan 100% säkerhet att han vill till PL. Priset? £20 mille, nja låter mycket, men £15-16 mille om vi säljer nu. Här på plats tyckte de flesta att det var en bra match och spännande, lite för få målchanser vad väl det man kunde klaga på. Alla jobbade och slet som djur. Men en var något bättre och det var Hernandez, efter en tveksam start var han outstanding, synd bara att vi inte utnyttjar de fina inlägg han lägger bättre. Sedan tyckte jag gott man kan byta ut Wood och prova Ekuban sista 15 minuter, Det är 2 veckor kvar innan fönstret stänger, tror det kommer att hända en del under tiden, vi har väl fortfarande dödkött som ska bort från truppen eller? Dax att kliva upp och äta frukost och dra sig hemåt till Sverige igen, ska bli spännande och se vad de skriver i YEP senare i dag
2017-08-16 09:21
WhitesMOT//
Jag som tyckte Pablo gjorde sin bästa insats nånsin i deffen. Noterade bl.a. två grymma glidtacklingar :)
2017-08-16 08:16
Såg inte första 15 då Fulham ska ha haft ett ordentligt övertag. Mitt helhetsintryck är kanske pga detta lite skevt... Tittar man på statistiken är detta en match som Fulham dominerar men av det jag ser är vi minst lika bra som dem. Tycker att insatsen är klart godkänd och vi spelar bra hela vägen fram till straffområdet. Väl där får vi liksom inte till det, samma sak kan dock sägas om Fulham. Två lag som försöker spela fotboll och det är ordentligt öppet spel sista kvarten, ändå inte speciellt många bra målchanser.
Försvaret är riktigt bra och som WhitesMOT skriver kan vi nu tagga ner snacket om en extra mittback. Anita är ju bra men man ser att han inte spelat spelat mkt VB. Även offensiva mittfältet är riktigt bra och detta är i dagsläget vår bästa uppställning där. Det defensive mittfältarna är vä de man vill se mer av. Phillips fyller en viktig funktion med sin tuffhet men jag skulle vilja ha med honom mkt mer när vi har bollen, framför allt skulle han kunna ta för sig mer i straffområdet där Wood ofta är alldeles för ensam. O'Kane har mkt boll men jag tycker lite för ofta han tar fel beslut och även tenderar att transportera boll för länge.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-16 07:48
Phillips sätter några tacklingar och vinner några bollar men är ändå inte rätt. Där i mellan är det alldeles för många fel.

O´Kane bättre men slår ibland bort lite väl mycket.

Pablo lysande med boll men helt oduglig i försvarsspelet. Springer bara sidan om vilket gör att Anita blir överlastad. Och Fulham dubblade mycket på Anita igår.

Alioski snubbelfot. Stressar för mycket med boll. Förhoppningsvis bara för att han vill så mycket nu.

Jaja, lätt att hitta brister men man ska ju komma ihåg att Fulham är förmodligen seriens bästa spelande lag och är så att säga en färdig produkt från förra säsongen. Vi har knappt börjat vår resa med vår filosofi och att spela konstruktivt är 100 gånger svårare än destruktivt. Ge det tid.

Det stora glädjeämnet igår är försvaret. Trots att vi åkt på alla skador så lyckas vi ställa ett väl fungerande försvar mot ett så pass bra lag. Det betyder väldigt mycket. Efter det man såg igår så är en till mittback inte jätteprio längre. Shaughnessy visade verkligen att vi har 4 mittbackar.

Är inte heller orolig för Wood och att han missat 2 friläge. Mot Preston gör målvakten en grym räddning och igår kom han i dålig vinkel. Friläge missar alla forwards.Skulle inte förvåna mej om statistiken är mer missar än lyckade när det kommer till just detta.
Leeds United sportcarl
2017-08-16 01:05
synd missade matchen, väntat resultat, verkar som vi gjort en helt ok match, Shaughnessy tog chansen och fick mycket skryt likt backlinjen, dags börja vinna nu
Leeds United Terry Connor
2017-08-15 23:26
Jag tycker trots en ok genomförd match att kvalitén på spelet är lång ifrån tillräckligt. Speciellt i passningsspelet saknas det väldigt mycket. Så fort motståndarna sätter press på bollhållaren så blir det panik, vilket i nio fall av tio resulterar i att bollen sparkar iväg på chans och ger motståndarna möjlighet att påbörja ett nytt anfall.

Jag tycker backlinjen klarade sig klanderfritt. Mittfältet blev lite grötigt och centrerat vilket gjorde att vi aldrig kom fram på kanterna. Wood behöver sätta en strut snart så att det inte sätter sig mentalt eftersom han nu har missat två frilägen i rad.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-15 23:02
Cardiff i topp.......
2017-08-15 22:50
0-0 men vafan, det känns helt okej.
Leeds United Gary Kelly
2017-08-15 22:48
zzzzzzzzzzzzzzzzz gäsp
Leeds United WhitesMOT
2017-08-15 22:47
Puh !

Bra match. Fulham är äckligt hala. Vann lite väl mycket på mitten för min smak.

Satan att Wood inte chansdyker på Dallas skott. Räcker han får den på sig där. Stod kanske på fel ben.

Shaughnessy imponerar tycker jag.
Leeds United Danne K
2017-08-15 22:42
Tråkigt och uddlöst anfallsspel. O'kane o Phillips vinner mycket boll på mitten men vårt spel på sista tredjedelen är slarvigt.
Leeds United Linus.M
2017-08-15 22:35
MEN NEEEEEEEEEEJ VAD NÄRA!!!!
Leeds United Hartey
2017-08-15 22:12
Vi har inte fått många 50-50 i matchen borde jämna ut sig i slutet
Leeds United Hartey
2017-08-15 22:09
Nu då Kemar Roofe !!!!!!!
Leeds United Linus.M
2017-08-15 22:00
Domarna i The Championship..........
Leeds United stonefree
2017-08-15 21:48
Hernandez och Jansson bäst i Leeds. Aloski och Saiz kommer att bli nyttiga framöver. Ut med Philips och in med Dallas så kör vi offensivt som fan och vinner det här. Vi är inne bra i matchen nu efter att ha blivit utspelade första 25.
2017-08-15 21:45
@Kristoffer:

funkar alldeles utmärkt gratis
Leeds United Linus.M
2017-08-15 21:38
@tamuzz:

Logga in på ditt LUTV konto och följ sedan denna länk.
Leeds United Linus.M
2017-08-15 21:37
Frågan är vad Wood tänker när han är ensam mot målvakten.......
2017-08-15 21:34
Det här tar vi!
Leeds United Ekstrom
2017-08-15 21:30
Sorry,vart bortdömt...
Leeds United Ekstrom
2017-08-15 21:28
1-0!!
Leeds United terry cooper
2017-08-15 21:15
@tamuzz:

Klarar du av det på norska ??
1. Følg linken: https://www.leedsunited.com/subscription-area

2. Hvis du er registert LUTVbruker logger du inn med ditt brukernavn og passord.
Hvis du er ny må du registrere deg og opprette ny konto først.
3. Velg "international streaming" og følg veiledningen.
Betal 5 £ med Paypal eller kort.
4. Last ned den nye Leeds appen hvis du ikke allerede tar den.
5. Åpne appen og Logg inn (etter at du har betalt).
Svar "ja" når appen ber om tilgang til plasseringen din.
6. Trykk "live now' øverst til høyre.
Velg "live video". Hvis betalingen din er registrert skal du få bilde ganske umiddelbart dersom livestream sendingen har startet. :)

Fra PC/ Mac antar jeg at det bare er å åpne Live streaming fra Match centre etter punkt 3 men det har jeg ikke testet selv ennå.
Annons: