/england/leeds/forum/357.aspx/england/leeds/forum/357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-10-15 14:58
Thom// Jag vill inte ha han sparkad om vi spelar som mot Reading i tre matcher till, nej. Ändrar han inte och vi fortsätter såhär flera månader så kan man börja snacka med honom och undra vad han sysslar med. Tror dock han kommer ändra tills nästa match. Förövrigt en rolig text: ”We're a right fickle bunch. 3 losses and people calling for TC's head. Win the next 2 and he'll be the best thing since sliced bread. #lufc”
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-10-15 14:25
Derby 1-0 mot Nottingham efter 25 sekunder
Leeds United sportcarl
2017-10-15 14:24
kanhända är det 16 klubbar som har större problem än vad vi, har, var vad vi tippade att komma innan säsongen började av bettingbolagen? för mig är detta inte en ny situation utan ständigt återkommande i klubben med formsvackor.
Leeds United Kristoffer
2017-10-15 13:44
Det ska sägas att med Monk så började vi dåligt och sedan blev bättre. Nu har vi gjort det helt motsatta. Det saknas helt klart en bra och rutinerad defensiv mittfältare i truppen. Christiansen borde kunna ändra taktik under matcherna om spelet inte stämmer men han tycks köra vidare med 4-2-3-1 även om spelet har gått i baklås. Monk ändrade väl till 4-4-2 i vissa matcher och lyckades t.ex vinna mot Wolves på grund av det.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-15 13:21
Linus// När ska en tränare kritiseras/sparkas anser du? Jag säger återigen att han inte bör sparkas nu men om vi fortsätter spela kasst och menlöst i 3-4 matcher till så tycker jag han bör ifrågasättas. Vänder han på detta och får oss tillbaka på banan med ett par segrar så bevisat han ju mig fel och då är jag sen första att lyfta på hatten. Just nu har vi fyra förluster på de fem senaste och målsättningen är minst play-off. Vi kan åka ur play-off platserna om Ipswich vinner så det är inte direkt så att vi blomstrar poängmässigt heller. Att vi har fyra poäng mer än förra säsongen säger absolut ingenting. Varje säsong är annorlunda. Att inte TC har något att säga till om vad gäller värvningar bör kritiseras också. Vilken tränare accepterar det? Tycker den som ska ha det sista att säga till om vad gäller en försäljning/köp bör vara tränaren. Han som sätter systemet, träningarna och laget. Går över mitt förstånd hur det kan vara på något annat sätt. Men kom igen nu, vi behöver inte alls drabbas av panik. Säsongen är lång och vi kan fortfarande vinna ligan om vi börjar få igång spelet. Det som gör mig orolig är sättet vi förlorar på. Man vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Jag tycker vi vinner som ett lag men vi förlorar som riktiga oduglingar och som individer. Vi har inga kaptener när det går dåligt. Det är lätt att som Pontus Jansson elda på publiken när allt flyter på men vart är han när det går dåligt? Vart är ilskan, skriken, hatet, kampen, glöden när bortalaget gör mål eller när spelet krampar? Sär saknar vi spelare som Green, Bridcutt, Bartley. MOT
Leeds United Linus.M
2017-10-15 13:16
Sportcarl// Ja, vad fan är detta ;)
Leeds United sportcarl
2017-10-15 13:02
ja och skoj att för en gångs skull vara överens med Linus:)
Leeds United Linus.M
2017-10-15 12:31
Snacka om att det dras för stora växlar här inne..... Sparka en tränare efter 15-16 matcher om vi ligger i mitten av tabellen går över mitt förstånd.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 12:30
inget illa om Bridcutt men är väl några år sedan han levererade, har väl inte lyft Nottingham heller utan tar väl möjligtvis en plats, för de som är hågade att se visar de Derby-Nottingham nu i eftermiddag
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 11:54
SC //

Fortsätt du flytta fram mållinjen så fortsätter jag se på nuet. Det är nu vi har bekymmer. Inte efter jul.

Jag sa när Bridcutt såldes att jag är rädd att vi kommer få ångra det. Och den senaste tiden är bevis nog för mej. Om man inte kan se vad han bidrar med eller förväntar sig att han ska vara tongivande så förstår man inte fotboll i min bok. Spelare som Bridcutt ska inte synas. Han ska spela destruktivt sidan om nån med spelsinne. Inget av detta hade han förra säsongen. Monk använde honom helt fel plus att vi inte hade nån bollskicklig partner.

Sen det viktigaste av allt. Ledarskapet som såldes av. Hål i huvudet nu med facit i hand för vi har verkligen ingen ledare centralt. Phillips framförallt är direkt negativ i sitt agerande så fort minsta lilla går emot.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 11:20
WhitesMOT 09:59. Bridcutt är definitivt inte lösningen på våra problem. Tyckte han underpresterat e å det grövsta när han spelade förra säsongen och inte var han bättre än våra när vi mötte Nottingham denna säsongen.. Sedan blir allt så överdrivet. Var inte mer än en månad sedan allt och alla höjdes till skyarna. Då hade det säkert gått att få med de flest på 5årskontrakt på TC.Jag manade till lugn då och vi skulle vänta tills serien verkligen drar igång med tuffa motståndare. Nu säger jag chilla ner till de som ifrågasätter allt.och man får göra en utvärdering när halva serien gått. Och till TC säger jag Välkommen till Leeds
Leeds United sportcarl
2017-10-15 11:11
Bästa säsongen på länge gjorde vi förra säsongen. Och då hade vi Monk hela säsongen. Vid denna tidpunkt har vi 4 poäng mer än förra säsongen. Sedan om igen så skall i första hand inte TC kritiseras för värvningarna. Han klargjorde klart och tydligt i augusti att det inte var han som höll i den biten. Då skall man gå på spanjoren vi tog hit från M-boro som håller i den biten. Möjligtvis Radz lite som lovade när Wood såldes att hela övergångsumman skulle gå till spelarförstärkningar. Blev väl Grot om jag minns rätt. Osäker om Cibicki kom innan eller efter Wood.
2017-10-15 10:11
sportcarl// Jag har inte sagt att vi ska göra oss av med TC nu. Läs igen tack. Jag säger att om detta fortsätter så lever han farligt. 3-4 matcher till med samma tafatta skit spel så lever han väldigt farligt men jag tycker han ska kritiseras redan nu. För diverse nyförvärv, för hur vi spelar, att han inte kan motivera sina spelare att göra bättre ifrån sig inför 34000 på Elland Road mot ett odugligt Reading och att vi nu har fyra förluster på de fem senaste matcherna. Då ska han kritiseras! Tycker inte det är löjligt alls. Vi ligger sexa men vi kan åka under strecket om Ipswich vinner och då ligger vi under en position som är det minsta vi kan begära, nämligen en play-off plats. Inte godkänt!
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 09:59
SC //

Handlar inte om bred. Vi kan ha 100 man i truppen men är man inte villiga att ändra när det låser så spelar storleken ingen roll. Just nu ligger störst skuld på TC och hans oförmåga eller kanske envisa att fortsätta med samma recept. Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat är förenat med idioti.

Jag tror på kontinuitet. Jag vill inte bli av med TC men just nu lever han farligt i en kortsynt värld. Det största misstaget han och hans gäng gjort är att göra sig av med Bridcutt. Det blir bara mer och mer tydligt.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 09:50
Thom Mattsson 09:22. Tycker du är överdrivet hård med att såga både tränare och spelare. Vi ligger på 6:e plats så kicka headcoach en är bara löjligt (då skall vi isf sparka rekryteraren vi tog in från M-boro)och du om någon borde väl veta historiskt att byta tränare/headcoach har 99% av gångerna i denna klubb inte lyckats utan bara kostat pengar. Alla spelare som de klagatsts på spelade när vi gick bättre än någonsin i augusti och september.formsvackor har vi haft varenda säsong sedan mannaminne så inget nytt eller unikt för min del. Alioski har vi att ersätta Roofe med. Men det är också en spelare som varit betydligt sämre på slutet jämfört med i början. Roofe har gjort en del riktigt riktigt bra matcher denna säsong men det verkar en del här förträngt. Någon förändring lär och skall det bli i nästa match. Kanske Alioski för någon av Pablo/Roofe, Klich ist för Phillips och sedan har vi Pennington att tillgå också.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 09:26
WhitesMOT 08:22. Problemet är väl att vi inte isf har tillräckligt bred trupp. För igår var det egentligen kanske högst 2 som höll en l jämn och bra standard. YEP spelarbetyg Lonergan 7 Ayling 6 Jansson 5 Cooper 5 Berardi 6 O'Kane 6 Phillips 5 Roofe 4 Saiz 6 Pablo 5 Lasogga 5 Sakho 6 Dallas5 Grot 5
2017-10-15 09:22
Linus// Att vi har en ny tränare kan väl aldrig vara ett försvar för att man inte ska sparka tränaren? Det är väl just det som är grejen, att han är ny men underpresterar? Ja, vi har en ny organisation och nya spelare men jag tycker ändå inte att det ska avgöra om en tränare ska få en säsong på sig att visa vad han kan. Fortsätter detta ängsliga och fruktansvärda spel som vi sett de senaste tre matcherna så tycker jag TC ska kritiseras och kanske också bytas ut. Jag säger det igen, jag tror aldrig jag sett Leeds så dåligt som mot Sheffield W. Cardiff matchen var inte långt ifrån heller. Igår var vi urusla mot ett svagt Reading. Tittar man på laget så anser jag att antingen TC eller ledningen har värvat fel spelare och då ska de också kritiseras för det. Någon måste väl ta ansvar för att vi värvat typ 10-15 spelare men endast 2-3 av dom finns med i startelvan. Angående O’Kane... Ja, han springer uppåt med bollen men jag är förvånad att du inte ser vad som sedan händer. Blicken i marken, ingen koll på vart han är och sedan ett skott 67 meter över målet eller ett misslyckat pass. Detta är ingen spelare som ska spela som spelfördelare bredvid en ”slitvarg” som Phillips. O’Kane borde vara en spelare spm fördelar och öppnar upp spelet med passningar som ställer motståndarna. Jag anser inte att det sker överhuvudtaget därav min kritik. En huvudlös kyckling kan ta fart och springa framåt som O’Kane gör men det gör inte kycklingen till en Championship spelare. O’Kane skulle kunna göra sig själv rättvisa med två offensiva mittfältare framför sig i en mer defensiv position men absolut inte som en av två innermittfältare. Vi blir överspelade hela tiden. Roofe är en waste of space. Han ha fått så många chanser som mittfältaren men har typ aldrig visat någonting. Han måste bort också. Lasogga har gjort några mål ja och någon assist men är jag den enda som tycker att han ser stelare ut än en flaggstång? Noll teknik, vinner knappt inga nickdueller och missar också en hel del målchanser. Som jag sa, en skugga av Chris Wood. Han gör max 10 mål i år. Har jag fel så blir jag glad och väldigt förvånad. Och ja, jag tycker man kan avgöra om en spelare har potential efter 7-8 matcher. För mig handlar inte fotboll om att en anfallare petar in en boll var tredje match om lager pågrund av samma spelare inte kan spela sitt spel, förlorar momentumet för att anfallaren är en bromskloss. Cooper har enligt mig inte höjt sig. Igår var han nära att få ta på sig ett mål igen när han bröt men sedan inte kunde använda högerfoten utan passade en Reading spelare med vänstern som fick ett friläge. Han har väl också orsakat någon straff om jag inte minns fel? Han är klumpig och oslipad... ingen kapten eller ordinarie mittback i mitt Leeds. Hur har vi ersatt Taylor med alla miljoner vi fått för Taylor, Wood och nya ägaren? Men en ungtupp från scums som är oduglig samt en innermittfältare från Newcastle. Inte godkänt! Vi släpper vår egentligt ENDA riktiga defensiva innermittfältare Bridcutt och vår förra lagkapten för ingenting till Nottingham utan att ha honom ersatt. Hur är det möjligt? Inge godkänt heller! Vi släpper Rob Green, vår bästa spelare förra säsongen och ersätter honom med Wiedwald som kostat oss ganska många poäng. Nu står gamle Lonergan i mål istället. Inte godkänt! Jag hoppas att jag har fel såklart men jag tycker det finns en hel del saker man kan ifrågasätta.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 08:22
Vad spelar det för roll om man gjort bra matcher tidigare men just nu är under isen ? Leva på gamla meriter gör man efter karriären. Just nu skadar det bara.

Nyckeln till att vårt offensiva spel ska fungera är att vårt defensiva mittfält gör sitt jobb. I flera matcher nu har den biten packat ihopa.

Ingen av de 2 är nån direkt spelfördelare och ingen av de 2 kan göra det Bridcutt var bäst på. Nä bort och kanske ändra system som ändra föreslår.
Leeds United Simo LUFC
2017-10-15 08:09
Testa 352! Vi har spelare för det. (dessutom förespråkar jag alltid två anfallare) Wiedwald Cooper Jansson Pennington Ayling O’kane Phillips Saiz Dallas Lasogga Cibicki Ayling och Dallas blir s k wing-backs vilket gör att vi spelar 532 när motståndarna har bollen. Idag, på Canal sport kl 15.00, kan ni se hur ett lyckat 352 ser ut. ;) MOT
Leeds United sportcarl
2017-10-14 22:51
Tycker faktiskt offensiva mittfältet svek mer än det defensiva idag. Var väl endast 10-15 minuter i andra det hände något framåt. Inte många vettiga bollar Lasogga fick. Sedan har jag ofta eftersökt alternativ då det kör sig med 1 på topp,går ju att testa Roofe och Lasogga tillsammans någon gång när spelet gått i stå. Sedan är det som så går det dåligt får ofta speciellt Cooper,Phillips, O'Kane och Roofe mycket spott och spe. Men de har gjort många bra matcher med denna säsongen
Leeds United sportcarl
2017-10-14 22:43
Tycker som helhet laget är lite bättre och bredare än tidigare.Vi är väl 5-10 poäng före mot motsvarande tid förra säsongen.
Leeds United Kristoffer
2017-10-14 22:40
Phillips och O'Kane tycks ju få spela hur dåliga de än är.
Leeds United sportcarl
2017-10-14 22:40
Känns som alla spelarna är mer eller mindre i formsvsvacka. När t o m Saiz Och Pontus darrar på manchetterna blir det svajig och osäkert.. Enda som imponerade på mig idag var Lonergan plus ett piggt inhopp av Sacko. Var mycket blanda och ge idag.
Leeds United Linus.M
2017-10-14 21:42
Thom// Ny tränare, nya spelare, ny taktik, ny ägare. Det har gått 12 matcher och vi ligger på en sjätteplats. Alioski har spelat i landslaget, annars är han med i truppen och med all säkerhet i startelvan. O'Kane är ju den mittfältare som vågar driva upp bollen för att öppna upp ytor, förstår inte hur du kan säga att han inte platsar i ett Champ-lag. Du säger ju själv att vi kan "se fram emot" en mittenplacering? Ska vi sparka TC om han hamnar på en 14:e plats då?? På sex matcher har Lasogga tre mål och två assist. Hur kan du avgöra att han är en skugga av Wood redan? Cooper gör det lika dåligt/bra som alla andra, han har höjt sig rejält. Roofe håller jag med om, han platsar i League One.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-14 21:34
Såg bara första halvtimmen idag men förlusten låg serverad på silverfat. Fruktansvärt ängsligt och statiskt. Uselt självförtroende är en sak men kan man inte gå på ren tändning hemma så blir jag jäkligt orolig. Bort med O'Kane och Phillips nu för helvete. Dom är helt off.
2017-10-14 21:17
Linus// ”Helt ny klubb”. Ja, okey. Vi har en relativt ny organisation ja men idag ställde vi upp med tre nya spelare i startelvan varav en är den nygamla målvakten Lonergan. Knappast ett nytt lag mot förra säsongen, eller vad säger du? Jag undrar om vi överskattat laget? Alioski platsar inte eller är trött, Saiz är jävligt duktig men är väldigt ensam, Lassoga är en skugga av Wood, Lonergan/Wiedwald är inga Rob Green, Pennington/Cooper är inga Bartleys och Anita är ingen Taylor. Vad är Cibicki, Sacko, Grot och Klich för nyförvärv egentligen? Ingen har väl direkt gjort någonting av värde. Hade höga förhoppningar för ett par veckor sedan men man ser hur snabbt det kan ändras. Tycker fortfarande att Cooper är en sopa, att O’Kane inte borde platsa i ett Championship lag och att Roofe aldrig kommer dominera en matchbild. Januari avgör om det blir play-off denna säsongen men gör vi inte ett par riktigt starka nyförvärv då så kommer vi ha en mittenplacering att se fram emot igen.
Leeds United Duke
2017-10-14 21:03
Sportcarl// Dom fyra mittfältarna får rotera på tre platser. Phillips är formsvag nu men det är även O'Kane.
Leeds United Linus.M
2017-10-14 20:44
Thom//

För att han ska få hela säsongen på sig att visa vad han kan? Vi ligger sexa i tabellen med en helt ny klubb i princip, saker tar tid. Måste få sätta sitt spel och få fram sina idéer ordentligt.

Att sparka honom efter 15-16 matcher även om vi ligger i mitten av tabellen hade varit idiotiskt.
Leeds United sportcarl
2017-10-14 20:37
Tyckte ditt lag verkar bra ochn tummen upp för laget. Dock konstigt du inte hade Phillips med som enligt dig är den enda mittfältaren som är tillräckligt stark. Tycker också att det är no time for panic och TC måkte få tid på sig. Vi har som helhet presterat vad vi kunnat förvänta oss. Inget snack om saken dock att vi är i en rejäl formsvecka som vi å det snaraste måste ur
MOT
Leeds United Duke
2017-10-14 20:14
Ingen anledning till panik. TC måste kunna lösa det taktiska nu när lagen har läst på hur vi vill spela. Inget rullande i höjd med eget straffområde, laget blir passivt och det skapar målchanser till motståndarna. Laget blir alldeles för långt och kan inte vinna tillbaka bollen när det är så långt mellan spelarna. För dålig styrka och längd på de fem mittfältarna där bara Phillips är tillräckligt stark. Klich kan behövas och kanske även Dallas. Alioski är vi väldigt beroende av, när han har varit bra har vi vunnit matcherna. 4-3-3 är värt att prova som sagt. Lonergan Ayling Pontus Cooper Berardi Vieira Klich O'Kane Alioski Saiz Roofe Lasogga
Annons: