/england/leeds/forum/351.aspx/england/leeds/forum/351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2018-01-29 14:11
stonefree //

Vi hade inte fått Marriot och maddison för det då pboro värderar bara Marriott till 7£ och därför vi inte köper honom för att är en för dyr chansning enligt Phil Hay som fått det från klubben
Leeds United stonefree
2018-01-29 14:06
Inte i fan kostar han £ 7 mille. Han spelar i Serie B i Italien. Jag tror priset måste var £1 mille. För £7 hade vi fått båda Marriott och Maddison från Peterborough.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rodell
2018-01-29 13:05
Kristoffer // Enligt Gazettan så ska det vara att han kommer i sommar. Men har florerat rykten om prislapp på 4m och 7m. Får se ifall det ligger någon sanning i detta. Helt onödigt att köpa en spelare nu för att han ska komma i sommar. Då rustar vi verkligen för en ny Championship säsong
Leeds United Kristoffer
2018-01-29 12:51
Så vi ska köpa Jerry Mbakogu för flera miljoner och sedan inte använda honom förrän till sommaren?
Leeds United Rodell
2018-01-29 12:14
From Italy: Leeds United have rough agreement to sign 25 year old striker, after he impressed at the weekend. http://sportwitness.co.uk/leeds-united-agreement-principle-sign-forward-fee-agreed/ … #lufc #mot

Gazzetta have it differently.

They say Leeds are holding a meeting with Carpi in Milan to agree an Mbakogu move for €7m.

It's also stated the striker would stay where he is until the summer, which would suggest he's a Lasogga replacement.
Leeds United krelleg
2018-01-29 11:45
Två nya podavsnitt från The Square Ball kom i helgen, värt att lyssna på! Någon som har någon annan LUFC-podcast att tipsa om?
Leeds United WhitesMOT
2018-01-29 11:23
5 pinnar efter nu. Sakta sakta sug livet ur igen. Är man Leedsare och positiv bör man fasen söka hjälp ! ;)
Leeds United Rodell
2018-01-29 11:22
Senaste anfallsryktet in Jerry Mbakogu, vattnas inte i munnen direkt
Leeds United Rodell
2018-01-29 10:18
Match imorgon, hoppas vi får se Forshaw lira med tanke på att det inte verkar hända så mycket på nyförvärvsfronten så sätter dom nog mycket hopp till att Forshaw ska göra mirakel med vårat spel :) hoppas det blir så
Leeds United sportcarl
2018-01-28 21:24
ja förhoppningsvis är det förstärkning på 2 positioner, alltså jag tycker inte Klich har stigit fram när han fått chansen några fåtal gånger och osäker om han någon gång varit bäst i Leeds defensiva mittfält, men ändå han borde fått fler chanser och kunnat bli lite mer varm i rocken, för mig är det inte 100% han spelat sin sista match med LU, kan räcka med managerbyte i sommar och en ny manager med friska ögon när det gäller just honom, hoppas Forshaw kan bli en katalysator på vårt mittfält, att få ut CBJ mot de Bock är ju en förbättring utan tvekan, hur bra Bock är däremot återstår att se lutar mer åt Berardiklass än Taylornivå
Leeds United Duke
2018-01-28 20:17
Transferfönstret så här långt: 2 startspelare in och 0 startspelare ut.
Leeds United Duke
2018-01-28 20:16
Rodell// Målvaktssidan är det som kostat tillsammans med röda kort. Wood gjorde många mål men mittfältarna har kompenserat det och vi är bättre framåt denna säsong. Bartley också ett tapp såklart men 90 % av matcherna har Cooper gjort det bra.
Leeds United Rodell
2018-01-28 20:01
Nedan en länk där man kan läsa om detta år och förra året efter 28 omgångar och jämföra. Intressant läsning
Leeds United Rodell
2018-01-28 19:54
Duke // Ja helt klart en tränarmiss :( Minns att radz sa att christiansen hade en plan och påvisade vad som gjordes fel förra året och vad som skulle göras bättre.. känns inte riktigt som han hade mycket rätt i den presentationen för radz
Leeds United WhitesMOT
2018-01-28 19:23
Duke //

På papper var det en bra idé med Wiedwald och hans spel med fötterna. Det spelet kan inte Green.

Synd bara att man inte kollade om Wiedwald kunde fånga nåt med händerna också...
Leeds United Duke
2018-01-28 19:19
Rodell// Isf en tränarmiss då man petar den bästa målvakten.
Leeds United Rodell
2018-01-28 19:17
Green ville själv lämna annars skulle dom aldrig släppt honom och det var nog med han inte va första valet hos oss då kan man lika gärna sitta på en annan bänk och få mer pengar
Leeds United Duke
2018-01-28 19:13
36% av supportrarna vill ha ett nytt klubbmärke i undersökning...
Leeds United sportcarl
2018-01-28 18:45
Den som låg bakom släppet av Green var nog samma person som ville ha in Wiedwald.
Leeds United Duke
2018-01-28 18:14
Stonefree// Inga superspelare vi släppt i mitt tycke. Morison fick hur många chanser som helst klubben kunde inte göra mer. Peltier är sämre än Ayling. Sharp har passerat krönet. Bamba var riktigt dålig hos oss. Antenucci var inte dålig där skulle man gjort mer men han ville hem till Italien. Retar mig mer på släppet av Green det kan kosta en PL plats. Vet inte vem som låg bakom det beslutet.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-28 15:25
Det var väl igår?
Leeds United sportcarl
2018-01-28 15:17
Byram 90 minuter för West Ham ifag. Dock förlust med 2-0 mot Wigan
Leeds United sportcarl
2018-01-28 15:11
Antenucci assistt till SPALS kvitteringsmål i 90e minuten mot Inter
Leeds United stonefree
2018-01-28 13:38
Ganska skönt att vakna upp en söndag morgon utan att behöva tänka tillbaks till en Leeds match dagen innan. Förra söndagen vaknade jag upp med en kraftig huvudvärk i ett järngrått regnande Leeds, med en konstig känsla av att snöret sprack för kval eller uppflyttning till PL även denna säsong. Varför jag hade den känslan vet jag inte, men högst troligt utav resultatet dagen innan mot Millwall. Ett Millwall som har tagit 25% av deras segrar denna säsong mot Leeds. Jag har vänt och blött frågan och känslan av varför inte Leeds klara det här även denna säsong, hela veckan. Jag vet att jag oftast räknas som negativ, när det gäller Leeds, själv tycker jag är realistiskt. Visst kan man känna med dom som är optimistiska lagda, men när det övergår i en optimism på gränsen till idioti, det känns inte ärligt på något sätt. Jag kan ta förra lördagens match igen. Visst är man besviken som fan att vi förlorade, men jag var så otrolig glad för de 40 minuter av eufori som jag bjöds på i andra halvlek. Så jag acceptera förlusten, för jag bjöds på bästa föreställningen på många år på Elland Road i de 40 minuter. Utgår man från förra säsongen efter 28 omgångar och denna säsong, så är serien i princip likadan, andra platsen förra säsongen hade 59 mot 53 i dag. 6 platsen hade som nu 46 poäng, tabellen var lite haltande, precis som den börjar bli nu. Men jag tror att man nog kan räkna med att det kommer att krävas ungefär nåt liknande för att kliva upp och kvala till PL även i år, vilket gör 93 poäng för uppflyttning och 81 poäng krävs för kval. Det kan röra sig om någon eller några poäng mel eller mindre. Omsätter man det till poäng borta och hemma under säsongen, så krävs det i snitt 1,5 poäng borta och 2 poäng hemma i varje match om man ska komma till kval. I dagsläget så ligger Leeds på 1,57 poäng hemma och 1,5 poäng borta. Vilket gör att vi är i fas på bortaplan, det är hemma på Elland Road som vi inte får till det trots en publik som är större än på många år. Men nu säger många säkert, det är ju endast 6 poäng vi ligger efter på hemmaplan! Helt rätt, vi har tappat 6 poäng mot en kvalplats. Vi har 9 omgångar kvar hemma och ska vi hamna på de där 46 poäng på hemmaplan som krävs, måste vi ta 24 poäng utav de 27 som är kvar att spela om. Kan eller gör vi inte det, då måste de hämtas på bortaplan. Där har vi också 9 matcher kvar och om vi fortsätter ska vi hämta runt 13-14 poäng för att hamna i fas på 1,5 poäng i varje bortamatch. Delar man upp de förlorade 6 poängen lika på hemma och borta, så krävs det 21 poäng hemma och runt 16/17 poäng borta på resterande 18 matcherna. Självklart är det ju inte 100% omöjligt, men om man tittar på det med öppna ögon, så ska vi i princip vinna 12 utav våra 18 matcher som är kvar, plus någon eller några oavgjorda, för att var säkra. Det är nästan lika många segrar som vi har mäktat med på 28 omgångar. Ser man det med Leeds ögon så kan det gå. Men lämnar du det här till 100 statistiker som kommer alla 100 fram till att Leeds spelar i Championship även nästa säsong. Varför gör vi det då? Mycket tack vara att vi ännu en gång har satsat på fel tränare och fel spelare. Vi är inne på andra tränaren i rad nu som vill spela ett spel som utgår ifrån att man ska säkra det defensiva i första hand, då vi i princip spelar med 6 försvarsspelare. Då finns det inte mycket utrymme för anfalls fotboll. Tittar man på de andra lagen, så skiljer det inte så mycket i gjorda mål och insläppta mål, då är det väl ingen skillnad, eller? Jag tycker det är det, vi har inget lag som hänger ihop i varje lagdel, vi har inte de defensiva mittfältare som kan springa i full fart i 90 minuter, vårt mittfält består oftast av små tunna 65 kilos grabbar, vilket borde var fantastisk, då är det ju bara att kuta förbi de stora 90 kilos klumparna som vi oftast ställs emot. De tunga spelarna som vi oftast ställs emot, de vet att det gäller att klämma åt rejält i några närkamper under matchen, då tappar de små lätta fattningen och orken liksom sipprar ur dom sakta men säkert. Så är det alldeles för ofta, vi orkar fram till 70 minuter, då tar det slut, vi tappar koncentrationen, några få i laget får ta allt för stort ansvar vilket ledet till att även de tappar fokus till sist. Tillbaks till tränaren, vad har TC som inte Monk hade? Ingenting! De 2 herrar är så jävla lika i allt de säger och gör. De säger samma saker förre och efter matcherna. Jag vill ha en tränare som kan våga stå upp och säga att den och den gjorde inte någon bra match. Jag coachade helt fel i dag osv. Inte det där fega undanflykter som hela tiden kommer. De 3 röda korten som vi har åkt på sista tiden, används som alla är emot oss även av TC, men hallå en spottade, en skallade och en kom med dobbarna förre. i regelboken står det att alla 3 förseelser är rött kort. Punkt slut, då är det lågt att klaga på domaren, men kanske ska vi försöka lägga lite mer kraft på att få till mer harmoni i laget. Fortsättning följer:
Leeds United stonefree
2018-01-28 13:37
Just nu håller vi på att köpa in hur många ungdomsspelare som helst för framtiden. jag säger bara hallå, vad händer. Kan vi inte köpa in spelare som håller i laget NU. Hur kan man då satsa på framtidsspelare, man har ju ingen aning om hur de är om 3-4 år. Ta han den där Norska grabben Ödegård, Real Madrid köpte honom när han var 16 tror jag. Nu är han vist runt 19, vist han utvecklas ju fortfarande, ingen dålig grabb, men ändå så harvar han i Heerenveen i Holland, som inte är någon ögonbryns höjare.
Sen det här med att vi kaster, ger bort spelare som inte duger i Leeds, hela tiden, sen tar vi in nya, som inte är ett dugg bättre, det måste ju i slutändan bli en jävla kostnad för Leeds. För de flesta av dem vi ger bort eller säljer billigt, är ju en ren förlust affär. Nu är det ju inte alla som lyckas som lämnar Leeds, inte heller att de kommer till bättre lag i bättre serie. Men det är ändå svårt att inte reflektera över följande spelare, som mer eller mindre kastades ut från Leeds.
Barrow till Reading, har gjort 7 mål den här säsongen, sänkte Leeds på Elland Road.
Briddcutt till Nottingham, en mycket bättre defensiv mittfältare än dom som vi har nu.
Bamba till Cardiff, han har ett genomsnitts betyg som ligger högt över våra bästa spelare.
Lee Peltier till Cardiff en utmärkt försvarsspelare som nästan aldrig gör en dålig match. Just nu skadat
Sharp i Sheffield, börjar komma upp i åren, men är fortfarande en måltjuv, var med och sänkte Leeds på Elland Road
Morison i Millwall, bästa man på plan när Millwall malde ner Leeds förra lördag
Antenucci gör succés serie A i Italien, har gjort 6 mål trots de ligger i botten av ligan.
Bellusci i Pelarmo, är en klippa där bak och får mycket beröm, leder serie B i Italien
Bara för att nämna några av dem som inte dög åt oss, men de duger utmärkt i andra lag, mycket för att jag tror man får mer än ett par matcher på sig att visa man duger, för det tålamodet har inte TC och det hade inte Monk heller, de har/hade ett gäng som verkar ska spela till varje pris oavsett hur dåliga dom än var/är. ett typ exempel denna säsong är ju Ayling, han började ju fantastiskt, är i grunden en bra fotbollsspelare, men mot Derby och Sheffield hemma gjorde han 2 katastrof matcher, som sedan fortsatte. Han skulle ha plockats bort direkt då och fått kämpa sig tillbaks till sin plats. Det gäller Cooper, visst har han höjt sig lite, men hans lägsta nivå är ju fortfarande katastrof. Plus många, många fler. Tittar man på de olika sajter som ger betyg på alla spelare, så har Leeds endast 2 spelare med gröna siffror, det är Pontus och Saiz. Det fattar ju vem som helst att ska man var ett topplag så håller ju inte det, man måste han minst 5-6 spelare som över säsongen prestera så pass bra att men ligger över medel. Tittar man på hur många spelare en del av de andra topplagen har, så är det betydligt fler än oss. Den statistiken som förs kan självklart diskuteras, men får man gröna siffror är det ju ändå för att det man gör är bra.
Lag med antal spelare som ligger över medel:
Aston Villa har 5. Fulham Har 6. Sheffield U har 6. Bristol har 6. Cardiff har 8. Derby har 5. Wolverhampton har 8.
Så ska Leeds komma upp till samma som dessa lag, som jag tror är dom som kommer att göra upp om de 6 platserna, då måste vi få minst 3-4 spelare i våran trupp att lyfta sig så mycket mer i matcherna.
Så det är bara att luta sig tillbaks och invänta nästa säsong. Ny tränare och nya spelare och nya möjligheter.
MOT

Leeds United stonefree
2018-01-28 13:25
Leeds United sportcarl
2018-01-28 12:27
nu Antenuccis SPAL-Inter på viasat sport premium,
Leeds United WhitesMOT
2018-01-28 12:21
Allsvenskan ?
Leeds United WhitesMOT
2018-01-28 12:20
Eller ?
Leeds United WhitesMOT
2018-01-28 12:12
Kanske nåt sånt skulle införas i cuperna för att öka intresset ? Tveksamt om spelarna hade uppskattat det dock.
Annons: