/england/leeds/forum/344.aspx/england/leeds/forum/344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rikard
2018-01-02 23:32
Kan fortfarande inte förstå varför man skickar iväg Antonsson på lån och har Grot som inhoppare.
Leeds United BullenKarlsson
2018-01-02 23:11
Thom // Tackar. Ja det är en fördel. Tjejen har dock norskt medborgarskap så det är engelska, spanska, svenska och norska i en salig blandning. Hon får agera tolk ofta :) Men jag lär mig mer och mer. Maldiverna låter heller inte helt fel. Stort lycka till och ha det härligt under året! Viva Mexico! :) F.ö. Ryktas om Clayton tillbaks. Vet inte om jag tror han skulle tillföra så mycket. Även Naysmith känns som en tråkig värvning. Han har väl varit iskall sen Everton-tiden och redan då var han mest bänkad. Ärligt talat hoppas jag på nån mer utländsk Saiz-värvning hellre.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-02 22:49
Linus// Tror du det är tanken att Byram kommer ta över efter Zabaleta? I så fall lär vi nog inte få honom tillbaka nej. Hade annars varit ett bra nyförvärv. Hade kunnat se honom lira på mitten och avlasta på yttern men även som innermittfältare kanske?
Leeds United Linus.M
2018-01-02 22:46
@¤Thom Mattsson¤:

Snart går väl Zabaleta i pension, då är han nog West Hams förstaval igen...
2018-01-02 21:43
Sam Byram kanske vi ska ta tillbaka?
2018-01-02 21:29
BullenKarlsson// Jao, kom precis hem efter 6 veckor i Puerto Escondido och Huatulco med dykning, surfing och relaxing på schemat :) helt underbart! Lycka till med spanskan. Antar det är enklare när du lever med människor som endast pratar spanska i stort sett :) snarare en fördel än nackdel :) Baja California har vi hört mycket om och det är på listan över ställen vi ska åka till i framtiden :) nu blir det fullt upp de kommande 12 månaderna nu. Ha det underbart! Viva Mexico! Andele disfruta :)
2018-01-02 20:44
Försöker lära mig spanska då hennes familj inte pratar mycket engelska men det är svårt. Tjejen hälsar att Baja California i Nordmexiko är ett dykparadis och att du ska åka dit :)

Själv kan jag inte surfa. Simmat i Tulum med jättesköldpaddor är det längsta jag kommit i dykväg.

Men ja, Mexiko är fantastiskt. Ät runt 25-30 grader här nu. Skönt att slippa kylan hemma :)
2018-01-02 20:33
BullenKarlsson// Jag har inte jobbat i just Mexiko, men i många andra länder. Däremot har jag spenderat många månader runt om i landet. Favoriterna; Puerto Escondido - Surfparadis! Huatulco - Underbara orörda stränder! Tulum - Grym dykning i cenoterna! Isla Mujeres - Grym dykning och skönt strand häng! Playa del Carmen - Normalt alldeles för stort för mig men ett rätt skönt ställe ändå om man vet vart man ska gå. Tjejen har jobbat i Mexiko och pratar flytande spanska. Själv pratar jag bättre och bättre. Nu blir det dock ingen spanska det närmaste året då vi beger oss till Maldiverna imorgon för jobb där som dykinstruktörer.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-02 19:56
Stenis //

Du får inte nån Gayle för under £15m. Och så länge Newcastle inte köper nån där så lär han ändå inte vara till salu.
2018-01-02 19:46
Thom //

Älskar Mexiko också, många har fel bild av landet. Min sambo kommer härifrån så det är som ett andra hem numer.

Befinner mig i Aguascalientes. Inte världens sexigaste stad men jag trivs :)
Varit i Cancun, älskar Yucatan. Tulum och Playa Del Carmen är fint med.

Kanske ska till Puerto Vallarta en sväng.

Var är det du brukar jobba?
Leeds United stonefree
2018-01-02 18:51
Alla gör väl halvårs status, så även i fotbollen, vi är nu halvvägs genom säsongen 2017/18. Vi ligger bra till just nu, vi låg på precis samma plats förra året efter 25 omgångar, men har 2 poäng mindre. Vi hade då med möt alla topp 10 lagen 1 gång. Vi tog 13 poäng mot dom förra säsongen nu endast 8 poäng. Vinster oavgjord förlust låg då på 14-3-8 mot i år 13-4-9. Målskillnad förra säsongen 33-19 mot 37-28. Det är ju inte mycket att orda om, går man på statistik, ligger vi ungefär i samma läge, vi har nog släppt in för mycket mål och tagit för lite poäng mot toppkonkurrenterna. Kan vi försöka undvika den kraftiga formsvackan vi hade i slutet av säsongen, finns det ju möjligheter att sluta topp 6. Men för att vara på den säkra sidan, är det nog bäst att värva ett par bra spelare. Gayle i Newcastle vore nått, har åker ut och in i laget hela tiden just nu, men tror han skulle göra bra många mål i Leeds om han fick chansen, men han koster säkert en slant. Skulle gissa på hälften av vad vi fick för Wood!
Leeds United Danne K
2018-01-02 18:19
Grymt besviken på Anita. Trodde stenhårt att han skulle ta en plats med den Premier League erfarenheten han hade. Inhoppet igår var absolut inget statement från honom att "jag vill kämpa till mig en plats i startelvan". Berardi tyckte jag var bättre på högerkanten. Kom med upp mer i anfallen och inläggssituationer
Leeds United Duke
2018-01-02 17:49
Nästa år har vi fyra högerbackar i Anita, Ayling, Berardi och Coyle. Anita kan vi gärna sälja i detta fönster.
Leeds United Duke
2018-01-02 16:40
Ang Wiedwald tycker jag att vi i de flesta matcher verkar ha den sämre målvakten. Solklart så i de två senaste. Jag tror han är för dålig för att ta oss uppåt.
Leeds United Duke
2018-01-02 16:33
Linus// Dock har vi mött sju svaga lag i våra tio senaste. Spelet har inte varit bra vi har fått mer än vi förtjänat. Igår borde vi vunnit men tog inte chansen. Svåra matcher kommer nu och vi är beroende av bättre spelare det är tyvärr så.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 16:27
Rodell//

Kan inte vara många miljoner pund vi lagt på värvningar... Jag är otroligt glad att vi tar hand om vår akademi igen. Återigen, man kan ju inte ge det ett halvår och sedan utvärdera det.
Leeds United Rodell
2018-01-02 16:25
Linus.M //

Tänker om man lägger ihop alla "akademi" värvningar så är det ju inte bara 500k och vi har ju klarat oss förr i akademin utan massa utländska importer.

Vi har ju väldigt bra slagläge men vi har haft mycket flyt med oss också sista tiden för spelet har inte direkt varit bländande. Får vi inte in några spelare i januari som kan gå rakt in i laget så tror iaf jag att våran form kommer svikta och vi kommer se en helt annan formtabell snart.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 16:18
Rodell//

Så är det. Men kan ju inte vara stora pengar vi lägger på honom? "Significant" för en finsk klubb är ju typ £500k. Om ens det...

Förövrigt ligger vi trea om man kollar formtabellen senaste tio matcher. Något man snabbt glömmer :)
Leeds United Rodell
2018-01-02 15:39
Kan tycka att pengarna ska spenderas på a-laget först och främst.. dumt när det inte är mycket till andra platsen att inte försöka.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 14:52
Tror det kommer få tid att få ordning på akademin igen. Får se om 2-3 år hur det ser ut istället för ett halvår sedan Radrizzani tog över.

Nu har vi iallafall vatten i poolen :-D
2018-01-02 14:47
Vårt U23 som skulle bli så bra i år ligger sist i serien med 12 inspelade poäng på 15 matcher :/ Efter storheter som Crewe, Bolton, Barnsley och Birmingham. Det kanske inte säger så mycket för vissa men för mig tyder det på att något är fel. Vart är återväxten och vad har hänt med de nyförvärv vi värvade in i somras som skulle höja b-laget. Tydligen har Orta även här gjort flertalet misstag.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 14:43
@Rodell:

Såg det också, någon finsk media som skrev om det. Förmodligen för U23 dock...
Leeds United Rodell
2018-01-02 14:41
Ryktas också smått om att vi är sugna på att plocka in Adam Clayton från boro, då han inte ens va med i truppen igår för boro dok så är Aston villa sugna där med.
Leeds United Rodell
2018-01-02 14:39
Aapo Hamle sägs vara klar för Leeds och ska presenteras närmsta dagarna, 19årig mittback från Finland. Återstår att se ifall det är sanna uppgifter.
2018-01-02 14:35
stonefree// Håller med dig angående Cooper. Det är inte ofta jag har fel (höhö) men när det gäller Cooper så har han verkligen höjt sig. Han var en spelare jag inte tyckte skulle spela alls. Nu är han kapten och är stabil i match efter match tillsammans med Pontus.
Leeds United stonefree
2018-01-02 13:55
Egentligen så håller alla våra bästa 15-16 spelare i sina bästa stunder bra CS klass. Problemet är att det är för långt emellan dessa stunder. Ta t.ex Roofe han gör 3 mål i en match, alla vet att han nu kommer att göra 3-4 dåliga matcher på det. Hernandez gör ett par riktigt bra matcher och snygga mål, sedan försvinner han bort mer eller mindre i ett par matcher. Våra defensiva mittfältare började säsongen kanon, sedan försvann de helt, för att komma tillbaks i 5 matcher, nu är de katastrof igen. Ayling som har varit säkerheten själv, har börjat spridda rejält samt i flera matcher lämnat sin kant helt öppet. Alioski har en väldig ojämn match serie han med. Lassoga, har ju gått från bra till kass tycker jag, han måste ha gått upp 10 kilo sedan han kom till oss. Så i grund och botten är det endast Saiz,Pontus och min överraskning denna säsong Cooper som inte faller igenom i matcherna, även om de inte är 100 alltid, så är det så pass bra i de dåliga stunder att det funkar.
Leeds United Rodell
2018-01-02 13:42
Han var ju trött efter 18min så att starta en match kanske inte är så bra för honom :P
Leeds United Linus.M
2018-01-02 13:36
@Rodell:

Hahah... Suck :( Jag tycker fortfarande han ska starta istället för Roofe, för att se om han kan komma tillbaka till sin fem mål och tre assist form... ;) Men tyckte han var seg igår.. dock är det ju en annan femma att hoppa in i en match.
Leeds United Rodell
2018-01-02 13:19
Linus.M //

Vadå är inte Lasogga tillräckligt bra? :D
Leeds United Linus.M
2018-01-02 13:06
Kommer en vänsterback och en anfallare in i januari så är jag riktigt nöjd. Sålänge Vieira kommer tillbaka så tycker jag att mittfältet ser tillräckligt bra ut.
Annons: