/england/leeds/forum/342.aspx/england/leeds/forum/342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United MR Clarke Nr8
2018-01-05 13:25
Inga Silly Season rykten in eller ut,ni som brukar ha koll.

MOT PL
WLD WLD
2018-01-05 00:56
Svea spelar final, vann med 4-2..sevärt, galant, rustik rysare, vilka kallar vi har, hur blir finalen, mot vem blir klart inatt kl,framåt morrontimmarna. Nu får man vira all denna glädje omkring sitt ,gamla hjärta, och fylla på till finalmatchen, mot vem det nu blir i natt.....som vinner denna matchen.... Jag trodde verkligen inte att detta skulle ske att ,SVERIGE slutade med vinst..Grattis Sverige
WLD WLD
2018-01-04 21:39
Mycket har sagts om Leeds läge på fotbollsfronten...
Håller med nån som ifrågasätter, köpa eller behålla ,tilläggskalvar, sälja de bästa vi har eller ?????
kl,22.00 ,snart, så börjar en kamp, mellan USA och Sverige,våra Kronor ska
möta de stora killarna i spelet.
Blir till att se om Svea kan visa , att det finns förmågor fostrade i vårat , lilla land,
som kan besegra ,de större pågarna....
Nattens rysare blir kanske, inte kanske, den blir en veritabel njutning,HUR DET ÄN GÅR, så klagar jag inte,inget kan fördärva denna mattch ........
Leeds United stonefree
2018-01-04 19:41
Jag tvivlar inte på att våran nya ägare gör allt för att göra Leeds attraktivt för allt och alla. Han vill ju göra en hacka på alltihopa han satsar nu, den dagen han vill sälja klubben igen.

Men som den Italienare han är, så vet han också att i slutändan kan vi inte fortsätta att köpa in 12-15 Fiat, inför varje säsong och sedan fylla på med mopeder i januari fönstret.
3-4 Ferrari under sommaren och en enkelt eller 2 Lamborghinis i januari, om det sedan är lån, är väl skit samma, bara det är något som får det att glänsa i ögonen, när de glider ut genom spelar tunneln och in på Elland Road
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-04 18:06
WhitesMOT// Har ingen dold agenda alls och försöker inge uppnå någonting. Tycker som sagt att Radz verkar vara rätt man för Leeds och han har lagt pengar där det verkligen behövts. Däremot försöker jag sätta mig in i de £100m han sägs ha investerat i klubben och jag förstår inte siffran bara. Inget konstiga än så.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2018-01-04 17:53
Wolves lyckas väl med allt det här p.g.a Jorge Mendes. Annars hade det nog varit helt omöjligt att få spelare som Ruben Neves...
Leeds United stonefree
2018-01-04 17:03
Såg det i går Rafa Mir. Snacka om att inte vill släppa ifrån sig sin första plats. Där snackar vi ett lag som ser om sitt hus. Det är nog en av de sista säsonger där det går att bli ett topplag i CS utan att ha ett i princip ett komplett PL lag på pappret. Den här serien kommer att bli svårare och svårare att komma ifrån uppåt,om man inte har pengar. Ser man på läget, är det ju inte omöjligt att vi har lag som West Han, Crystal Palace och Newcastle i serien nästa säsong.
Leeds United Kristoffer
2018-01-04 16:28
Wolves har värvat en 20-årig spanjor från Valencia som även Real Madrid ska ha varit intresserade av.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-04 14:12
@¤Thom Mattsson¤:

Men du brydde dej ju inte om summan sa du ju ? :)

Ingen aning vad du verkligen vill uppnå men sett med Radz ögon så kan jag förstå att han anser sig investerat det han säger. Som sagt gav han intervjun efter köp av klubb,ER,skulder,spelare osv och då stämmer nog siffran. Efter den intervjun säljs Wood och då får han ju tillbaka lite på sina utgifter såklart.

Summa kardemumma som jag skrev nedan är väl att fokus har legat först och främst på att lägga grunden. I detta fall ansett inte vara spelartruppen utan allt annat. Nu får vi se framöver om det finns muskler även till det vi fans tycker är viktigast.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-04 12:44
Det är väl klart att vi som i grund och botten bara bryr oss om 3 poäng varje match tycker att pengar på allt annat än spelare till start 11:an känns som onödiga utgifter. Blir lite som att köpa grymma fälgar istället för att göra oljebytet på bilen.

Men så blir det ju när man inte har full insyn i hela verksamheten. Radz ser nog på det hela lite annorlunda och det är väl det vi 3 poängare får försöka acceptera. I åratal har det rapporterats om en klubb mer eller mindre våldtagen av sina tidigare ägare och att Radz nu då skulle ha köpt ett skal som återigen behöver byggas upp från grunden.

Så tålamod (hatar det) är väl det vi får ha. Radz har ju trots allt bara haft ett fönster hittills. Efter Januari så lär vi veta mer vad som är prio just nu.
2018-01-04 12:26
WhitesMOT// Så om en ägare köper en klubb för, säg £50m, och sedan säljer spelare för £30m - har han då fortfarande investerat £50m? Om samma ägare köper en klubb för samma pris utan att köpa en spelare - kan han skryta med att han minsann fortfarande investerat £50m i klubben och fansen tycker då det är fantastiskt? Jag anser och tycker att summan som Radz betalade Cellino/GFH för Leeds United har noll intresse eller betydelse för den delen när man räknar antal pund han pumpat in i klubben i spelarköp, organisationsmässigt, löner, arenaköp osv. Det är väl antal pund som jag gjort betydelse för klubben som ska räknas? Vad han har lagt på spelarköp/löner/organisation/tränare/arena/barer och loger/planer - osv osv. Där har han minsann inte ”investerat” några £100m.
2018-01-04 12:20
Linus// Då är risken att Jansson, Saiz och Vieira lämnar. Sen ska man ersätta dom. Och sen ska ersättarna ersättas när vi inte går upp året efter. Sen ska ersättarnas ersättare, ersättas. Och så håller det på tills dagen då man satsar £25-30m och säger nu jävlar ska vi upp, behåller sin stomme, bygger, satsar på kvalité istället för kvantitet. I laget sist spelade tre spelare från start (Wiedwald, Saiz, Alioski) värvade av Radz. En blev utbytt i halvtid och en har svajat mellan stolparna. Saiz vet vi ju alla att han besitter kvalitéer. Är detta godkänt? Eller var Cellinos spelare så bra att man bara behövde finjustera lite? Kanske. Jag tror som sagt inte i dagsläget att vi är några £30m från en rimlig chans till andraplatsen. En anfallare för säg £6-8m, en vänsterback för £2-3m samt en innermittfältare av klass för £7-9m ger en total på £16-17m. Det är vad som krävs tror jag och det är vad som saknas.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-04 12:19
Thom //

Varför skulle inte summan lagd på köp av klubben vara med i beräkningen ? Det är ju en investering.

Och återigen måste man tänka på att hans uttalande sker innan försäljningen av Wood gjordes.

Jag har också tyckt att summan på £100m varit hög men när man räknar grovt så kan det nog stämma nåt så när. Sen att han kanske kryddar till siffrorna om han är nära 100 och säger 100 det kan jag förstå. Allt för att få mer effekt. Klassisk PR.
Leeds United Linus.M
2018-01-04 11:59
Radrizzani tänker nog inte att vi måste gå upp denna säsong. En liten gissning.
Leeds United Rodell
2018-01-04 11:40
Thom // Absolut är det intressant om han nu hade varit spelklar i detta fönster, nu är ju problemet att han måste spela matcher för Japan i VM för att han ens ska kunna vara tillgänglig för arbetstillstånd. Alla värvningar för framtiden är bra absolut men just nu behöver vi satsa på laget som spelar varje vecka för att gå upp i PL Förhoppningsvis blir jag överraskad och det kommer in lite tungt under januari det är ju bara 4e än sålänge
2018-01-04 11:33
Jag tycker det är grymt intressant att få in en japan i laget om jag ska vara helt ärlig. Landslagsman också dessutom! Det sura är att jag hade velat se honom i vår nästa match och inte i vår nästa säsong. Det suger lite, men intressant är det i vilket fall. Kan väl generera pengar på tröjförsäljning i Japan om inte annat.
Leeds United Rodell
2018-01-04 11:21
Danne K //

Spelat som offensiv mitt för Bolton efter skadan som gjorde att han varit borta ett tag. Va väl Boltons bästa spelare förra säsongen och har sen han kommit tillbaka varit med och vänt lite dåliga resultaten. Vet att andra klubbar är sugna på honom och att han inte är överdrivet dyr så det kan ligga något i dom ryktena.
Leeds United Danne K
2018-01-04 11:14
Finns lite rykten om Josh Vela från Bolton. Någon som vet nått med. Mittfältare vad jag förstår
Leeds United Rodell
2018-01-04 11:11
Vi värvar en 19årig finne för u23 och en japan som kanske får spela för oss efter sommaren. Jag tycker pengarna läggs på fel saker...

har han nu lagt ut 100m så kan han väl lägga ut 20M till fast på a-truppen för han får ju igen rätt mycket pengar vid eventuell uppflyttning
2018-01-04 10:52
Fast hur kan köpet av klubben räknas i pengar investerade? Och om man räknar antal sålda spelare så är vi ju plus på den biten. Jag menar ingen skulle väl säga att en klubb satsar om de köper en spelare för £15m men säljer av 6 stjärnspelare för £60m exempelvis. Vem säger ”men vi värvade grymt för £15m”? Okey, om man vill räkna på att Radz ”investerat” £35m på att köpa klubben, £20m för köpet av Elland Road, gått plus £5m på spelarförsäljningar så får jag det till £50m. Sen har han rustat upp lite så säg £10-15m till i runda slängar. Fattas fortfarande typ £40m från hans uttalade £100m. Framförallt är det ju inte på spelarförvärv han har lagt några pengar och det är väl där det behövs som mest egentligen? Jag skiter egentligen i summor, bara det att jag tyckte £100m lät jävligt mycket. Allt som allt är jag hittills nöjd med Radz och jag är glad att han är här. Det ser ut som om han har en plan. Han har byggt upp organisationen och värvar väl hyfsat klokt får man tycka även om jag hade hoppats på lite mer.
Leeds United stonefree
2018-01-04 00:41
Vad har gjorts ute runt Billys bar? Jag har varit för 6 gånger sedan augusti, jag har inte märkt någon skillnad! Inte inne heller för den del. Billys bar är en mycket spartansk utrustat bar med få sittplatser, så långt från de sportbarer vi känner till på annat håll,Peacock på andra sidan av vägen, som är en riktig pub. Åker igen om 2 veckor, då ska jag kolla jäkligt noga, jag kan ha missat något!
Leeds United Linus.M
2018-01-03 23:55
@stonefree:

Han har ju gjort det väldigt snyggt runt Billy's Bar... Ge det lite tid, allt kan inte hända på ett halvår :) Finns massa planer för Elland Road, var så säker.
Leeds United stonefree
2018-01-03 23:44
Köpt Elland Road har han gjort, men någon upprustning har inte skett, inte där vanliga fans rör sig, en utebar och ett staketet runt North East corner för fanzone är allt. Hela South Stand borde byggas om, det är jävligt slitet och nergånget, de där loger uppe på, till ingen nytta!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 22:27
@Linus.M:

Jag har bara för mej att han löste den biten också och att det gjordes innan ER var klart. Men jag kan ha drömt det.
Leeds United Linus.M
2018-01-03 21:33
Whites//

Tror klubben kostade honom £35m. Han betalade £8m upfront när han köpte klubben om jag kommer ihåg rätt till GFH, så det är nog £9m kvar typ. Om han inte betalat av det med...
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 21:18
@Linus.M:

Har väl aldrig kommit nån officiell siffra på vad klubben kostade honom men runt £30m som prislapp flöt väl runt ett tag och det låter inte orimligt.

Sen kommer jag inte riktigt ihåg om han löste hela skulden till GFH nu eller om den där mångåriga återbetalningsplanen står fortfarande och den var väl på nånstans £17m sammanlagt ?

Så 30 klubb + 17 skuld + 20 ER + 17 spelare = 84
Lägg på lite hit och lite dit så är nog hans £100m inte helt off när han väl säger det. Och även om det är några mille kort 100 så tror jag nog han hellre far med en så pass rund och fin siffra i rent PR syfte ;) Uttalandet kom innan Wood såldes ska läggas till.
WLD WLD
2018-01-03 20:36
Wolves har skaffat sig ett betryggande försprång i tabellen.
Om de håller samma takt i fortsättningen så bör de åtminstone kunna ligga kvar
bland de fyra fem i toppen. Många matcher fram tills slutet april återstår ,så allt kan ju hända.....
Bland övriga lag är allt oskrivet,alltid spännande att se hur tabellen har, urartat sig, efter 2018 01 01 och tills säsongen är över, denna gången......

Leeds United Linus.M
2018-01-03 19:57
@¤Thom Mattsson¤:
Det vet bara Radrizzani! Omöjligt för oss att veta allt han lagt pengar på. Gissar att köpet av klubben är med, skuld till GFH, upprustning av akademin osv...
2018-01-03 19:54
£85m ska det vara även i början av förra inlägget.
2018-01-03 19:53
Linus// Så £75m har lagts på annat än spelartruppen och Elland Road om jag förstår rätt? Köpt spelare för £17m och sålt för £22m ger ett överskott på £5m. Om han då lagt £20m på Elland Road så har han gått plus på spelarförsäljningar och alltså ”investerat” £15m på spelartrupp och arenan. Då har Radz alltså investerat £85m på andra områden om jag förstår rätt?
Annons: