/england/leeds/forum/338.aspx/england/leeds/forum/338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United krelleg
2017-11-01 16:20
@WLD WLD:

Gillar optimismen! :)
WLD WLD
2017-11-01 16:04
Pontus Jansson följer med VM laget till Ryssland.
Alltid lite reklam för Leeds
Svensson,s
2017-11-01 15:56
Wolves och Fulham spelar på fredag lagom före Allhelgona.
På lördag spelar vi kl 18.30, efter att de flesta andra har spelat kl 16.00.
Blir en fullhelg med bara fotboll.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 15:36
@¤Thom Mattsson¤:

Lasogga var offside när han missade volleyn så det skulle inte ha räknats ändå.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-11-01 14:54
Som målvakt eller försvarare kan man inte gå och vara världsbäst i 89 minuter men under loppet av minut i match efter match göra misstag efter misstag som kostar laget mål och poäng.

Spelare som verkar väldigt duktiga på dessa fatala misstag i år är i tur och ordning Wiedwald - Cooper - Ayling - Pennington. Sen finns andra spelare som allt som oftast drar på sig gula och röda kort i Berardi, Phillips, Jansson.

Sen finns det spelare som Lasogga som igår borde gjort minst 2 mål då han missade öppet mål. Det är klart att man inte kan begära att han ska göra 2-3 mål per match men som anfallare (och speciellt i Leeds) så får man vara glad för 1-2 chanser per match och att då missa öppet mål bara skriker om att laget kommer tappa/förlora matcher. Man visste ju att vi skulle förlora igår när Lasogga missade den klara målchansen.

Sen har vi helt anonyma/ur form/menlösa spelare som bara tar upp plats i laget/truppen och som vi inte har ersättare för. Alioski och Roofe tänker jag främst på. Vad fasen gör de i laget alltså? Hernandez måste känna att han är sugen på att lägga av och åka tillbaka till spanska solkusten när han blir petad i match efter match av spelare som Roofe och Alioski. Det hade i alla fall jag känt.

Sen finns spelare som ska komma in och förändra matchbilder i Sacko och Grot. Man får väl säga att Sacko lyckades igår genom att ge Derby en straff (även om tacklingen skedde utanför straffområdet). Dessa två spelare är verkligen en waste of space. Att vi inte har bättre spelare att sätta in är ett hån mot oss supportrar. En spelare som Antonsson hade varit ett betydligt bättre alternativ än Grot. Grot och Lasogga är väl ganska lika medans Antonsson är en djupledsspelare. Han skickade vi iväg, och det är inte så att han är en världsklass anfallare på något sätt men han hade i alla fall varit ett bättre alternativ än många av de menlösingar som sitter på vår bänk.
Leeds United Rodell
2017-11-01 13:01
Duke//

Är väl pennington som inte ens försöker bryta? sen hur kan roofe bli tvungen att agera högerback? självklart är det inte bara aylings fel men han är väldigt mycket ur position
Leeds United Duke
2017-11-01 12:54
Nyförvärven är inte godkända som sagt. Alioski tror jag fortfarande kan bidra och Ekuban ska vi inte döma bort ännu. Anita kom gratis och är ok som truppspelare. Whitesmot// Inte bara Ayling som går bort sig vid målet vi har tillräckligt många hemma för att undvika målet. Vad gör Pontus t ex?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-11-01 12:36
@Rodell:

Nope, jag håller med om kommunikationen. Eller organisationen. Och sånt hänger ihopa med ledarskap. På och av planen. När din lagkapten går bort sig så fatalt som Ayling gjorde igår så visar det bara på hur långt ifrån du är att ha en trygghet.

Jag är också 50/50 med TC. I grund och botten avskyr jag allt det kortsiktiga som finns inom fotbollen men med en kurva som vår så måste nåt radikalt till och jag är tveksam till att TC är mannen att genomföra det.

Men det ligger inte bara på honom. Radz och framförallt Orta har inte levererat till TC. Och sen måste flera spelare börja använda hjärnan till annat än att oroa sig. Inte lätt men det finns inget annat.

Jag tycker vi spelar rent för mycket på chans. Har gnällt om det tidigare att allt måste inte gå på djupet. Även om det är trevligt när det lyckas. Ibland måste du rulla sidled och låta motståndaren jaga.
Leeds United Rodell
2017-11-01 12:19
Dags att börja spela 3421, lite som Chelsea, tar hellre 0-0 / 1-0 matcher ett tag framöver. Förhoppningsvis försvinner luckan mellan mittback och ayling som vi har varit ruskigt dåliga på att försvara sista tiden och då kan vi få in hernandez och saiz samtidigt på plan med antingen en Lasogga eller Roofe på topp. Trots tyskens mål tycker jag Roofe ska få spela där 1-2 matcher. Jag kanske bara vimsar runt och det är tur inte jag är tränare men vissa saker upprepas match efter match och då krävs en förändring kanske dags att sätta försvarspelet ordentligt och stänga matcherna hantera ligan som en cup som mourinho.. Dallas spelar wingback i landslaget han gjorde inte bort sig igår som vänsterback så varför inte. Ayling som springer allt för ofta väldigt högt upp och ibland lämnar ytor bakom sig kan fortsätta med det som wingback. Värt en chansning iaf
Leeds United Rodell
2017-11-01 12:14
Vet inte om sparka TC är svaret, vet inte om att ha honom kvar är svaret . Men oavsett kan det inte fortsätta se ut som det gör, nu sa han att det som måste ske är att vi gör första målet och nu gjorde vi det och ändå tappa matchen. Se vad han har för ursäkter.

Är det någon mer än jag som upplever att det verkar vara sjukt dålig kommunikation på plan? många gånger vi springer på varandra, fäller lagkamraten slår passningar framför när dom vill ha den bakom och vice versa.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 12:00
@¤Thom Mattsson¤:

Aitor Karanka skulle passa bra.
2017-11-01 11:59
Kristoffer//

Sant.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 11:54
@¤Thom Mattsson¤:

En rutinerad mittfältare behövs också.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 11:53
@Hartey:

Tror vi i stort sett spelade 4-2-3-1 även där med Saiz och Aliokski på kanterna och Phillips som offensiv spets på innermittfältet.
WLD WLD
2017-11-01 11:50
Klurigt ikväll, vem av Villa eller Preston, kliver upp före oss i tabellen....?
Leeds United Hartey
2017-11-01 11:40
Kristoffer / Vi spelade väl 4-3-3 mot Bristol
Leeds United Hartey
2017-11-01 11:40
Kristoffer / Vi spelade väl 4-3-3 mot Bristol
2017-11-01 11:34
Leta efter utvägar att släppa/sälja av följande i januari:

Alioski, Cibicki, Sacko, Wiedwald, Anita, Grot, Roofe.

Försök med alla medel att köpa Bartley, ta tillbaka Green på lån och löfte om första positionen på ett 2 års kontrakt eller alternativt hitta en bättre målvakt, köp en anfallare värd sin vikt i guld för £6-7m. Ings från Liverpool känns intressant även om han haft stora problem med skador. Hitta en vänsterback med fart, som kan dribbla och vet hur ett inlägg ska slås. Hitta ett system som fungerar för de spelartyper vi har.
2017-11-01 11:30
Jag säger sparka TC och ta in ett av följande namn;

Ronald Koeman
David Moyes
Simon Grayson
Aitor Karanka
Laurent Blanc
Thomas Tuchel
Frank de Boer
Leeds United WhitesMOT
2017-11-01 10:22
Detta sa TC innan matchen igår. Man griper efter halmstrå nu men där är saker han säger här som får mej att tvivla på hans ledarstil.

Bl.a “During the season, there may be some moments when we are out of the top six, but in the end, it is about being in there."

Jag tycker sånt skriker looser mentalitet. Såklart ska man inte ljuga för sig själv men ibland måste man tänka på vad man säger. Att hans egna tankar går i dessa banor kan jag absolut köpa. Han ser ju trots allt bäst vad han har att jobba med. Men att prata om det öppet.....nä tack. Hellre en vit lögn då.
Leeds United Rodell
2017-11-01 09:58
Jag förstår verkligen inte vad som hänt med Ponne.. han har inget glöd i sig alls längre. Ayling startade säsongen jättebra sen senaste matcherna varit katastrof.

Skriker inte efter TC huvud utan jag vill se förändring, man ska inte kunna spela match efter match med samma spelare och samma bortförklaringar.
Man kan inte säga vi borde kryssat eller vi borde vunnit .. i sådana fall skulle vi ha vunnit matchen. Vi har som sagt gått nedåt på vår målvaktsposition jag tycker Silvestri var/är bättre än wiedwald och Green bättre än båda.

Vi har tappat Taylor och Bartley och inte ersatt dom men spelare av samma kaliber, tittar man på värvningarna så är det inget att bygga på från förra årets 7e plats utan vi har inte värvat spelare som är bättre än det vi har/hade. Saiz är väl undantaget men han har sina brister också.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-01 09:56
Jag kan inte släppa hur man kunde missa vart det höll på att brista igår och att det sen också blev så.

Runt 0:45 i videon. Vad i helvete gör Ayling så högt upp och så långt in i banan ?!? Visst, man kanske skulle haft med 5 sekunder innan också för att se bättre men när man leder med 1-0 en bit in i andra ska inte din ytterback vara på en sån position. I mina ögon är han hela skulden till att dom kan kvittera. Den luckan han lämnar på sin yta får inte uppstå när du leder. Du måste ha bättre spelförståelse. Dels spelaren själv och dels borde TC med ass. sett detta eftersom det som sagt inte var första gången i matchen.
2017-11-01 09:33
Håller med dig Rodell. Har inte sett någon bli riktigt förbannad på plan utan det är alltid folk som slår ut med armarna och kollar ner i backen. Om vi inte är tillräckligt bra för en topp 6 placering med detta laget så ligger ALLT ansvar på Radz och TC samt övriga i ledningen. Förra året var vi tillräckligt bra, endast en svacka i slutet gjorde att vi ramlade ur topp 6. I år har vi värvat en sjuhelsike massa spelare och kan man inte få ut bättre resultat av denna spelartruppen att man helt enkelt skyller på att de inte är färdigutbildade eller att det är först nästa år vi ska gå upp så anser jag att det är för dåligt värvat. Wiedwald, Anita, Sacko, Ekuban, Grot, Klich, Gomes och Cibicki känns ju alla som spelare vi kunde varit utan mer eller mindre. Jag är också något tveksam till Lonergan, Alioski, Lasogga (trots att han lyckats peta in några bollar). Vem var värvnings ansvarig och hur mycket hade TC att säga till om egentligen? Hur stor del har han i en värvning av Cibicki exempelvis? Hur kan man sälja Wood för alla dessa miljoner, lova fansen att varje miljon ska återinvesteras i ersättare och in kommer en tjockis på lån från nedflyttnings hotade Hamburg? Hur kan man släppa Taylor, som alla visste skulle lämna för över 1 år sedan, skita helt i att ersätta honom för att sedan värva in en spelare med mer eller mindre NOLL erfarenhet på lån från scums? Helt oduglig dessutom. Vem är ansvarig för det? Vem styrde över försäljningen av Green? Varför släpptes han överhuvudtaget? Varför lades det ner massa tid på att hitta Greens ersättare när det måste varit området som minst krävdes nya spelare i? Med Green där bak var det väldigt stabilt förra året. Istället för att behålla honom värvades Wiedwald in som inte blivit annat än en dundertabbe. Vem bär ansvaret här? Om vi erbjudit Swansea £3-4m för Bartley, hade de fullständigt vägrar släppa honom då? Jag tror inte det. Med Bartley i laget hade vi sluppit spelare som Pennington och Cooper och Jansson hade fått sin radarpartnern tillbaka. Jansson som varit en skugga av sitt forna jag utan Bartley. Vem bär ansvaret här?
Leeds United Duke
2017-11-01 09:28
Försvaret vid första målet katastrof. Tre försvarare mot en anfallare ändå helt omarkerad. Ikväll åker vi bort från topp-6.
Leeds United Rodell
2017-11-01 09:05
Våran trupp är inte alls tillräckligt bra för en topp 6 placering, det märker man ganska tydligt. Radrizzani och Orta ser säkert det och hoppas ändå att vi håller en topp 10 till januari och får in ett par bra spelare.

Ser ganska tydligt vart det saknas kvalitet. Det som svider extra mycket är TC bortförklaringar match efter match vi är helt enkelt för dåliga.. man up och stå för det! När det går dåligt är det inte en jäkel på plan som försöker mana på utan huvudena går ner direkt och det finns ingen plan på att nu jävlar! Där saknas en Bartley och en Green!
Leeds United krelleg
2017-11-01 08:21
Är vår trupp så himla mkt bättre än de som ligger 3-8 egentligen? Få av våra nyförvärv hade ju erfarenhet av engelsk fotboll. Vet inte riktigt om man kan kräva så mkt i detta skede av säsongen med den trupp vi har.
Leeds United Duke
2017-11-01 07:21
Många matcher nu där vi tappar i slutet. TC är pressad och skyller förlusten på domaren. Måste sluta byta in Sacko och Grot i varje match, alla kan se att laget blir sämre när de kommer in. Börja med Roofe på bänken så kan han byta med Lasogga som inte verkar orka en hel match. Förlust mot Brentford så ringer nog klockan för TC.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 01:25
Adam Pope? @APOPEY 2 timför 2 timmar sedan

Leeds United have brought in set piece coach Gianni Vio (ex AC Milan & Brentford) to add to Thomas Christiansen’s staff. #lufc

En hjälptränare till har anlänt
Leeds United Linus.M
2017-10-31 23:34
Krelleg// Word.
Leeds United krelleg
2017-10-31 23:32
@Gary Kelly:

... och så vore allt sig likt igen i vår förening, kunde lika gärna behålla Cellino isf.
Annons: