/england/leeds/forum/329.aspx/england/leeds/forum/329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 14:25
@Kristoffer:

Hrrrm...

Var visst någon som föreslog nästan samma lag för nån dag sedan.... ;))

Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 14:21
@sportcarl:

Han är redan ifrågasatt. Och med all rätt. Allt han gjort runt omkring ska han ha all heder av men till synen om sist så är det fotbollen klubben lever på. Och där har han definitivt inte levererat.
Leeds United Hartey
2017-11-05 13:36
Ingen ägare och manager kan vara ansvarig för att Lonergan göra två katastrofala ingripanden. Dock kan man begära mer än att laget börjar matcherna med att bara hålla sina positioner och lämna över allt till motståndarna. När ingen spelare visar sig går bollen automatiskt tillbaka till Lonergan så den tipsextra målvakt han är lägger en långboll som motståndarna tar hand om. Det måste vara en plan av TC att vi inte skall gå bort oss men det resulterar mycket i att Leeds blir passivt
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2017-11-05 13:30
Igår spelade vi mycket bättre när vi inte hade någon targetanfallare på planen. Alltså från halvtid till att Grot kom in sedan blev det som vanligt igen. Saiz, Hernandez och Roofe offensivt fungerade bra. Typ: Wiedwald/Lonergan Ayling Jansson Cooper Berardi Vieira Anita Phillips Saiz Roofe Hernandez
Leeds United sportcarl
2017-11-05 13:26
Nu dags att kolla på lite nordöstderby mellan M-boro och Sunderland på viaplay
Leeds United sportcarl
2017-11-05 13:22
Thom 13:10 att kicka tränaren är lite som att skjuta budbäraren, TC är ju handplockad av Radz och skall man tro vad det sas när han fick jobbet så var det en headcoach som de verkligen verkligen ville ha och inget som de fick för att alla deras favortier sa nej , känns som Radz andraval efter Stam, månader går fort oc managers en annan önskade om jag minns rätt i somras var väl Ranieri, Karanka, portugisen sm varit i Hull, Strachan osv, så TC är inte direkt mitt val men står ändå bakom honom till 100% nu liksom Radz
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-11-05 13:10
sportcarl// Ja, jag kritiserar Radz också. Han har det i detta. Orta likaså om inte mer. Dock är Radz ägare och har makten att skylla på någon annan. Tränaren i första hand, spelarna i andra. Har man följt fotboll på nära håll de senaste 20-30 åren så vet man att det knappast sker att ägaren sparkar sig själv utan snarare så att tränaren får sparken när det går åt helvete. 2-3 förluster till och vi kommer ligga farligt nära nedflyttning. Ska vi reagera då så kan fallet vara svår att stoppa. Laget kan ha fått en förlust mentalitet som blir svår att förändra. Att då ta in en tränare som inte har kännedom om denna ligan är inte rätt lösning i så fall.
Leeds United sportcarl
2017-11-05 13:02
alltså Radz står bara ett steg under på stegen i gropen där TC står, några förluster till och det är hans tur att ifrågasättas, hans fotbollkompetens erfarenhet att driva en fotbollsklubb etc,
Leeds United Linus.M
2017-11-05 12:55
@¤Thom Mattsson¤:

Detta får vi aldrig glömma. Vi kan inte bli misshandlade igen som vi blivit senaste 17 åren.

(Även om jag inte tror vi blir det under Radz, men det är icke att förglömma ändå).

2017-11-05 12:49
Har svårt att förstå varför fans skulle klaga om vi vinner i match efter match. Ser det bra ut är alla nöjda och det är väl det vi alla strävar efter? Likaså när vi ”klagar” är det väl för att vi alla har vår syn på saker och ting sol vi tror ska göra mirakel och ska få oss på rätt bana. Jag ser det inte som att vi klagar utan mer att vi är förbannade och besvikna på att det inte går som vi vill. Att bara säga att det varit likadant i 15 år och ”ibland vinner man och ibland förlorar man” är för mig en loser mentalitet. Det är för mig som att man gett upp. Är det en sådan klubb man vill att Leeds ska vara så känner jag ingen samhörighet med sådana supportrar. Jag sa under hela Cellino styre att han gärna fick sälja klubben till någon som kan ta oss framåt snabbare eller bättre än honom. Jag sa aldrig att Cellino var den enda och skulle styra oss och äga oss för all framtid. Jag är nöjd med att han sålde till Radz. Det tog oss på ytterligare rätt bana. Men Radz ska också ha kritik. Han är inte felfri bara för att han är en lugnare figur än Cellino. Jag begär mer än så här. Tycker att han gjort ett par felaktiga beslut redan men vad gäller strukturen och styrelsen så är vi nog i ett betydligt bättre skick. Detta leder självklart inte till framgång på planen automatiskt och det tror jag att Radz och övriga glömde. Laget är sämre än förra säsongen. Jag hade mina små förhoppningar i början på säsongen när allt flöt på och vi hade det lilla flytet men det är först när det börjar gå trögt som de riktiga vinnarskallarna visar sig. Jag vet hur det är. Jag var i ett hårdsatsande Oskarshamns AIK under serieomläggningen till div1 så vi låg då tre säsonger i gamla div2. Vi skulle satsa på att gå upp i ettan då hela 5 lag skulle få plats där. Det gick grus i maskineriet och istället för uppflyttning till nuvarande div1 så åkte vi ner till div3 och plötsligt skiljde det en ocean mellan eliten och gärdsgården. Vi lirade bland annat oavgjort mot Jönköping Södra inför närmare 2000 åskådare. Året efter låg de i Superettan och vi alltså i div3. Året efter skulle vi tillbaka och alla var taggade till tusen bara för att se oss nedflyttade till div4. Inga vinnarskallar, ingen vinnarmentalitet, inget lag. Man kommer inte långt på det bara för att styrelsen snackar om uppflyttning. Man måste ha rätt blandning av spelare och även med rätt spelare så måste man ha rätt tränare och rätt organisation. Det är ett jävla pussel. Jag gjorde sammanlagt 6 år i division 2 och 3 år i Kalmar FF med flertalet olika tränare, målsättningar, spelare och förutsättningar. Jag säger att kritik hör till vardagen för spelare och ledare och hör som sagt till men även det faktumet att man måste prestera och kämpa för klubbens färger och supportrar. Man kan och ska aldrig ställa ut sina skor och tro att allt löser sig säkert. Fans ser igenom det. Jag tycker en del av våra spelare gör det just nu och däri ligger en del av min kritik. Tycker även att TC tar saker och ting för givet när han kommer med diverse uttalanden och lösningar på problem som är gigantiska. Han man släcker inte en eld genom att slänga bensin på den. MOT
Leeds United Linus.M
2017-11-05 12:30
@Duke:

Lite det som ett fotbollsforum är till för kan man tycka... Genomtänkta inlägg kan man skriva någon annanstans :)
Leeds United Duke
2017-11-05 12:23
Att klaga är terapi för supportrarna. Man behöver prata om problemen.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 12:02
Men vänta till dagen efter med att komma in och klaga på klagandet är fina fisken för det ger tydligen nåt ?

Tror jag talar för de flesta när jag säger att klagosången är inget man strävar efter utan är en reaktion på verkligheten. Om man vill undvika klagosången bör man nog intressera sig för annat än fotboll. Det ingår liksom i supportrars DNA att vara kritiska när det inte går smärtfritt.

2017-11-05 11:56
sportcarl// Jag skrev i början av andra halvlek att jag tyckte det såg betydligt bättre ut. Så jag försökte vara positiv. Det hjälpte inte eftersom vi ÅTERIGEN tappade matchen och började hänga med huvudena.
Leeds United sportcarl
2017-11-05 11:42
nej verkligen inte, sedan att en annan inte gillar klagosång är en annan sak, därför jag inte var inne här igår kväll när man vet att lungor skulle tömmas här, visste att det inte skulle ge mig någonting och onödigt strö salt i såren , mig personligen det värsta med att hålla på Leeds är inte förlusterna utan allt som kommer efter, det bästa med Leeds är för mig historien från 65-75 , vännerna man fått i yorkshire och lära känna staden, uppleva ER träffa spelarna och gamla legender ,och såklart när vi vinner
Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 11:32
??

Är det bättre att klaga på förhand utan facit ?
Leeds United sportcarl
2017-11-05 11:16
Nej och jag säger heller inte alltid att allt är bra,och har ifrågasatt många värvningar både av managers och spelare. Och kan inte tänka mig att jag skrev positivt om lagets spel efter tex Millwall matchen. Sedan är det ju alltid lätt att klaga i efterhand med facit i hand. Du får väl nu skriva vad du tippar vi slutar i serien när säsongen är slut.
2017-11-05 10:56
sportcarl// Jag har mig veterligen inte sagt i 15 års tid att allt kommer gå åt helvete. Jag var relativt positiv förra året om jag inte minns fel men du som vet allt kanske har en annan åsikt om det också? I år började allt bra och jag tror många här inne, mig inkluderat, var väldigt positivt inställda till TC och laget. Jag är fortfarande relativt positiv inställd till Radz och styrelsen om du mot förmodan har missat det? Jag säger det igen så du inte tror något annat: Jag tror han har hjärtat på rätta stället och jag tycker han gjort många saker bra. Om jag kommer ihåg rätt så var det många, mig inkluderat som efter vår första förlust mot Millwall sa saker som att det var en dålig dag på jobbet och att vi kommer komma igen och börja på en ny obesegrad rad. Detta var 6 förluster sedan. Vi har nu förlorat 7 av de senare 9 matcherna och räknat man in cup matcherna så har vi endast två vinster på de senaste 11. När är det tillåtet att bli kritisk när vem som helst kan se att vi inte förlorat på otur. Vi förlorar ju pågrund av okunskap, trötthet(?), märkliga byten, fel laguppställningar, byten av laguppställningar i match efter match, spelare som är helt ur form och vacklande målvakter. Ska vi sitta här och vara positiva? Vi är fotbollssupportrar, inte dagisfröknar.
Leeds United Gary Kelly
2017-11-05 10:49
Green, Bartley och Chris Wood saknas ju oootroligt mycket, ingen av ersättarna har övertygat. att släppa Green är tanklöst. . En ny röst behövs nu i omklädningsrummet och är säkert på väg väldigt snart...
Leeds United sportcarl
2017-11-05 10:40
Thom 10:33. Men gäller det inte dig med i ärlighetens namn att du sagt samma sak i i 15 år dvs att det går åt h-e
Leeds United sportcarl
2017-11-05 10:38
Thom 23:13. Intressant utlagt vilka tränare spelare som betytt mest från och fört oss till framgång. Och de är från brittiska öarna. Men sedan de facto är det också om man tar historiskt många från de egna leden som.misslyckats i höga positioner se Clarke,Gray och Bremner. Alla de fick gå. Sedan varje gång vi åkt ur högsta divisionen och championship har det också varit med managers från öriket
2017-11-05 10:33
sportcarl// Du säger exakt samma sak hela tiden. Du klagar på att vi klagar efter varenda förlust som nu är 7 på de senast 9 matcherna. Jag har varit orolig under hela denna tiden men du har snackat på hur vi överdriver. När kommer nästa vinst? När kommer du börja bli orolig? För ett tag sedan var din poäng att vi fortfarande låg på play-off så ingen panik. Sen var poängen att vi fortfarande hade mer poäng än förra säsongen. Jag tror båda dessa påståenden är felaktiga nu. Vad är nästa grej?
Leeds United sportcarl
2017-11-05 09:40
Är som vanligt här. För mig är detta inget nytt har väl varit så här i 15 år nu att man får höra hur dålig den och den värvningen är och hur dålig den och den managern är.med korta undantag då vi vinner och är i form. Då är det lugnet innan stormen:)
2017-11-05 09:25
Linus// Ja, Don Revie formade hela klubben. Han gav oss vår identitet. Vad är det som är fel med att nämna honom? Jämför oss med Hull, Sunderland, Watford eller vad du vill. Jag tänker inte göra det. Jag ser till vad denna klubben behöver. Karanka är mig veterligen inte från de brittiska öarna men han känner väl till dessa ligor. Han hade för mig varit väldigt intressant. TC kom och skeppade iväg spelare som Green och Bridcutt. Vi ersatte dom inte. Vi tappade Taylor, Bartley och Wood. Vi ersatte inte dom heller. Vi har bytt rutin mot bingo lotto. Ett par lotter med förmodad nit, vilket nu har visat sig. Att Cooper helt plötsligt ska bli en världsspelare visste man ju inte skulle ske och jag har klagat på honom i flera år. Han må har tagit ett litet kliv i år men en startspelare i Leeds United är han inte. Inte Pennington heller för den delen. Att vi har en högerfotad vänsterback säger det mesta i Berardi, eller en vänstermittfältare i Dallas på den positionen. Varför inte nämna innermittfältaren Anita samt den helt orutinerade och oduglige Borthwich-Jackson när vi ändå håller på. Nej, vi tappar matcher i slutet varenda gång. Vad visar det? Att vi antingen inte har orken, eller att vi inte har kunskapen. Det kan inte vara otur hela tiden. Mot Brentford, Derby, Sheffield Utd, Leicester och Reading har vi i samtliga fall tappat matcherna sent i andra halvlek. Förra säsongen visste spelare, ledare, fans och motståndare att det var då vi var som farligast. Tiderna har förändrats. Jag trodde inte vi skulle bli svagare under Radz ledning. Han må ha gjort många bra saker och jag tror att han har hjärtat på det rätta stället men att värva spelare och sätta ihop ett lag verkar han inte lärt sig ännu. Dessa spelare är inte ett lag. Så här långt räknat är det nog endast Saiz, möjligtvis Vieira och Berardi som kommer undan med godkända betyg. Sen finns det spelare som Phillips och Ayling som ligger på gränsen till godkänt. Resten underpresterar. Vissa skiter jag i om de spelar gör Leeds United eller vilken annan klubb som helst. Hur fan kunde det bli så här?
Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 08:38
@Duke:

Just nu behöver han anställa ett gäng psykologer.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 08:34
Boro, Wolves, Barnsley och Villa. Där har du våra 4 kommande matcher. 3 lag som besitter betydligt mer kvalité än oss och 1 lag med en manager som bara älskar att spela mot oss. Lägg där till att vi har seriens sämsta form och ett självförtroende som knappt existerar och du har en formel för kaos. SC // Tror inte det är nån som inte vill köra på den linjen du förespråkar. Det är bara det att ibland får man öppna ögonen också och se vart det barkar. Och just nu går tåget rakt ner i ravinen. Med denna farten så lär vi vara indragna i bottenstriden efter nyår. Med ett lag som redan nu bevisat att dom har nada stål i sig.Är lösningen då att köpa sig ur krisen ? I ett fönster då alla vet hur svårt det är att få tag i spelare som man verkligen vill ha ? Utan att betala överpris ? All heder åt att ständigt se på saker positivt men just nu är det bara löjligt Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor heter det. Och hur orättvist det än må vara så stämmer det väldigt bra in på verkligheten. Och det är i verkligheten vi befinner oss. Inte i fablernas värld.
Leeds United Duke
2017-11-05 08:12
Målvakt, mittback, vänsterback och anfallare är positioner som är sämre denna säsong mot förra. Krävs förstärkningar i januari och låna ut en del spelare. Bra byte i paus framförallt Roofe, sämre sistabyte med Grot. Ekuban blir viktig. Felix tillbaka i målet nu när Lonergan har spelat ut sig ur laget. Måste dominera matcherna som i början på säsongen då kan man komma undan med sämre målvakts- och försvarsspel. Ägaren verkar ha bra tålamod och har valt att anställa ytterligare en hjälptränare istället för att byta ledarstaben.
Leeds United sportcarl
2017-11-05 07:36
Ja här var det ord och inga visor. Finns väl bara 2 alternativ. Sluta upp bakom ägare, spelare och headcoach. Eller tala om hur dåliga de är. Jag är för det första då jag gillar både Radz, spelarna och TC och tror på MOT och sluta upp bakom dom, är intressant se skillnaderna från från våra fans journalister och gamla storspelare hur hälften manar till besinning och hälften skäller likt bandhundar. Min lösning ge TC som har kontrakt fortsatt förtroende och investera rejält i januari. Blir det en dålig säsong så får vi igen bygga nytt i maj. För.mig är TC bara headcoach och sparka honom känns som den klassiska lösningen som 99 gånger av hundra inte har löst problemen på plan i denna klubben. Han och de flesta spelarna är ju handplockade av Radz och Orta. Att ge TC sparken är då att ge sig själv underkännt för den uppgiften. Mycket intressant hur Radz tacklar detta MOT
Leeds United WhitesMOT
2017-11-05 00:16
Ni har båda rätt och ni har båda fel :)

Hur man än vrider och vänder så är vi Leeds och vi har en rent ut sagt sjuk historia. Hade vi inte haft mästerskap och framgångar i Europa så hade man kunnat säga tittat på Hudds, Burnley, Brighton etc. Men det går inte. Och det är just p.g.a vår historia. Den är för nära inpå även om den är låååångt bort.

Folket som var där är fortfarande här och därför sitter det i väggarna och har en effekt på allt som händer och vilka beslut som tas. Titta bara på när merparten önskar sig en ny manager. Namnen är många gånger helt åt helvete fel för vår nivå ( jag är inte ett dugg bättre själv i mina drömmar)

Det jag vill komma till är att vi tror att bara namnet Leeds är skäl nog. Tme to wake up and smell the coffee helt enkelt. Hade vi precis trillat ur PL så hade det varit mer realistiskt kanske men vi är så långt efter så det är sjukt.

Men allt detta svammel är också en ägares bekymmer. Och just nu är det Radz. All heder åt vad han gjort så här långt för han har gjort 1000 gånger mer än idioterna de senaste åren före honom men det är ändå allt för lite. Som sagt så funkar det att köra Moneyball i Brighton men inte Leeds.

Eller ja....det kan gå men du får ha en dampunges envishet och enorm tur.

Leeds United Linus.M
2017-11-04 23:18
Thom// Jag köper inte att man inte ska jämföra sig med någon annan klubb för att vi är Leeds. Att du sedan har som argument att Don Revie var bra för oss på sin tid..... Jaha? Och? Vi är väl kort och gott inte överens - där heller.
Annons: