/england/leeds/forum/319.aspx/england/leeds/forum/319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2018-01-03 19:02
Nu har även samarbetet med Aspire Academy blivit officiellt. Binder ju samman varför vi har Ivan Bravo i klubben och samarbetar med Cultural Leonesa.
Leeds United golden lion
2018-01-03 17:30
hoppas Halme har lite "KYRPÄ"trots sin ungdom...
tervetuloa!!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 17:09
@Linus.M:

Och jag hoppas innerligt du har rätt. Det är bara att nu är man som en 7 åring som tror sig veta att mamma har pengar och ändå säger nej i affären när man desperat frågar om man kan få lördagsgodis en tisdag :))
Leeds United sportcarl
2018-01-03 16:48
Hoppades på Coyle blev Denton??
Leeds United Kristoffer
2018-01-03 16:32
Verkar som att Ouasim Bouy har återvänt från samarbetsklubben Leonesa då lånet av blivit avslutat. CyD Leonesa English? @CyDLeonesa_en 10m10 minutes ago More It all has been quite strange around Bouy since his arrival to the club. First he was totally unfit, he got injured and out of the team and it seems he just disconnected when he saw it was harder than he thought to have minutes. When he had them, he showed nothing. Han fick knappt spela någonting. Denton och Wilks (?) är också tillbaka.
Leeds United Rodell
2018-01-03 15:43
Känns väl som att det är sånna värvningar vi kommer göra tyvärr...
Saiz är väl den enda vi värvat för någorlunda pris? £3.5m eller va det va.
Det är till och med småpengar för andra klubbar.
Leeds United Linus.M
2018-01-03 15:41
@WhitesMOT:

Eftersom Radrizzani lagt typ £100m på klubben redan så tippar jag på ett.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 15:37
Antagligen är man som vanligt för färgad eller drömmande men man kan väl se på värvningen av Halme på 2 sätt.

Ett att om det är £500k vi lägger på spelare till u23 så finns det ju hopp om att pengar faktiskt finns.

Eller så är det bara såna här chansningar vi faktiskt kommer hålla på med....
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-03 14:05
Linus// Det drabbar ingen fattig ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2018-01-03 14:00
Finsken är klar!
Leeds United Linus.M
2018-01-03 13:56
@¤Thom Mattsson¤:

Tror Celta Vigo vill ha typ £10m...
2018-01-03 13:48
Guidetti går troligen till Alaves men han hade väl annars kunnat vara något på topp? En spelare som sliter röven av sig och som säkerligen kunnat bli en publikfavorit på Elland Road. Fan ska en sådan spelare göra i en sketen klubb som Alaves?
Leeds United Rodell
2018-01-03 13:15
Tycker Klopp säger en rätt bra sak gällande Van Dijk värvningen, att marknaden är som den är och man ska inte sätta spelaren mot prislappen.

Detta gäller alltså 75M pund värvningen utav Van Dijk om någon missat den.
Bättre spelare kostar mer o mer pengar och marknaden stiger, jag tror iaf inte att vi kommer komma upp i PL med den modellen vi har nu värva billigt och internationellt.
2018-01-03 12:50
WhitesMOT// Hehe, jag tycker jag har förespråkat satsningar också de senaste 10 åren om jag ska vara ärlig :) Är också trött på mellanmjölk.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 12:37
@¤Thom Mattsson¤:

Och du börjar låta som jag låtit i flera år. Det finns alltså hopp ;)
2018-01-03 12:32
WhitesMOT// Det bekräftar vad jag skrev. Vi ska upp något av de kommande 5 åren.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 12:30
Här är vad Radz har sagt.
2018-01-03 12:08
Sedan kan man också fråga sig om det är en sådan enorm risk att värva spelare för, låt oss säga, £30m. Publiksnittet lär öka och värdet på andra spelare lär öka då de spelar i ett bättre lag för att nämna något. Vi har sålt spelare som McCormack och Wood för nästan £30m om inte lite mer så chansen är väl ganska stor att vi, vid ett eventuellt misslyckande, kan sälja någon eller några spelare om det krisar för i alla fall hälften av den summan. Så vad är den stora risken. Ibland måste man våga för att lyckas. Vi har som sagt testat alla olika varianter utan att lyckas.
2018-01-03 12:01
Rodell// Du har många bra poäng i det du skriver. Ett par reflektioner. Jag hoppas på att bubblan spricker inom ett par år och att fotbollen går tillbaka till att avgöras på planen och inte på hur stort bankkonto man har. Man kan tycka att City spelar fantastiskt men hur många av spelarna är fostrade i City eller ens i England? Hur många spelare i deras startelva sitter på löner som nästan är identiska med hela vår startelva? Skillnaderna är enorma. Till och med en klubb som Crystal Palace kan idag värva in en spelare för £20m utan att blinka. De har legat i de lägre divisionerna sedan hedenhös. När värvade vi spelare för £20m senast? Sedan är spelare som värvas för £10-20m ingen garanti för succés men chansen är större än om man värvar en 19 årig finne för £500k. Vi kan värva för framtiden hur mycket vi vill och det är givetvis bra att man tänker på det men ungdomar som blir något kan gå igenom ett nålsöga. Hur många från vår kända akademi har blivit något de senaste 15 åren. 10 spelare? Av kanske 150-200 stycken eller något. Så vad ska man göra då? Enligt mig är det enda framgångs receptet för en uppflyttning att värva rätt, med rätt tränare, rätt organisation, ett frejdigt offensivt spel och tillräckligt med pengar på banken. Det krävs ett lag utan Wiedwalds och Lasoggas. Ett lag utan högerbacken på vänsterbacken. Ett lag utan en högerback som inte vet vad positionsspel är. Ett lag utan spelare som ena matchen kan få pris som lagets bästa för att i nästa få supportrarnas pris som ligans sämsta. Ett lag som inte står och faller med en spelare som i match efter match beter sig som en barnrumpa. Vi behöver ett lag fullt med krigare som känner lukten av blod när domaren blåser i pipan. Som är beredda att gå i tu för Leeds United. Dessa spelare växer inte på träd men somliga kan köpas för pengar, utvecklas, tas om hand och formas. Det gäller bara att hitta dom och ha tillräckligt med pengar för att köpa dom.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 11:56
5 års planen är många gånger en missuppfattning. Många tror att det är först om 5 år som vi är redo. Det Radz har sagt är att om han inte lyckats inom 5 år så får nån annan ta vid.

Att "göra en Wolves" har jag väntat på i 10 år. Så fort man nämnt ordet satsa så har man många gånger blivit nedskjuten och ständigt påmind om hur farligt nära vi var att gå helt under. Som om man inte fattat detta...

Som sagt så är där en väsentlig skillnad på att satsa och "göra en Ridsdale". Vi som klubb är för stora för att hålla på att fjanta med billiga köp och lån och hoppas på jackpot. Vi är inte Burnley eller Hudds, Det enda riktiga som hållit denna klubb vid liv alla dessa år är vi fans. Korkade som vi är så kommer vi ständigt tillbaka fastän vi hela tiden blivit rånade om och om igen.

Det borde heta "att göra en Leeds". Och då menar jag inte Ridsdale style....
Leeds United Rodell
2018-01-03 11:14
Thom // Så kan det mycket väl vara att han menar, men värvningarna som gjorts tycker inte jag är en klass som hjälper oss upp med undantag för vissa så har vi värvat bara utfyllnadspelare kan jag tycka. För varje år vi väntar kommer det bli svårare och spelare kommer bli dyrare. Pengarna som ramlar på klubbarna som åker ur är enorma hur ska man kunna konkurrera med dom? Sunderland är väl undantaget då dom har skötts ganska dåligt en längre tid. Varför ska vi ens lägga pengarna på t.ex Grot, sacko osv det är inga spelare som kommer ta oss upp till PL Grot kanske kan bli något för framtiden men varför i helvete värva dom nu.. Vi behövde inte värva så många spelare som vi gjorde i somras vi hade bara behövt förstärka där det saknades och bygga vidare på förra året. men åter igen Wood, Taylor och Bartley har inte ersatts. Blir bara frustrerad när iaf mitt tycke det känns som brist på ambitioner från Radz sen kanske man inte har tålamod men det är kanske dags att se verkligen att många klubbar springer om oss... t.ex Wolves dom ligger där för dom har tagit in en tränare med meriter och också värvat bra fotbollspelare som kostar. Säger inte att alla ska vara dyra nyförvärv men ibland behöver man öppna plånboken och hänga med utvecklingen. Satsar vi inte kommer vi inte gå upp det är fakta går vi inte upp i år eller nästa osv så kommer spelare vi värvar nu lämna och då måste vi ersätta fortsätter vi med nuvarande modell så kommer inte ta klubben framtå då heller det blir som en ond cirkel. nästa sommar kommer vi sitta här och klaga på att t.ex Saiz inte blivit ersatt.
2018-01-03 10:53
5 års plan är en fattiglapps ursäkt. När Radz säger 5 års plan så menar han väl dock att vi kan gå upp något av dessa år? Inte att vi ska gå upp om 5 år, eller har jag fel? Vi ska satsa på att gå upp i år tycker jag. Snart kommer PL vara en stängd liga mer eller mindre. Wolves går upp i år med starka ekonomiska krafter. Flera klubbar i The Championship har det också och kommer nog kunna värva in bättre spelare än Leeds kommande år medans klubbarna i PL kommer fortsätta med sin ekonomiska doping. Vi måste upp, snarast. Helst i förrgår.
Leeds United Rodell
2018-01-03 09:34
Vi har chansen på en andra plats och vid en rejäl satsning nu i januari skulle den kunna bli vår, med tanke på våra prestationer mot topp 8-10 så tror inte jag ett playoff kommer innebära uppflyttning. Wolvs slåss med Real Madrid nu för att värva någon anfallare från Valencia bara en sån sak..

Vill också tillägga att vi låg bättre till förra året vid lika många matcher spelade så även om Radz gjort mycket bra är inte laget bättre och i det är faktiskt en fotbollsklubb vi är och det är där fokusen måste ligga. Han kan prata om sin femårsplan hela tiden men den är oduglig för spelare som t.ex saiz är inte här i 5 år... inte ens pontus kommer vara här i 5år ifall vi fortsätter leka jojo mellan playoff och inte.
2018-01-03 08:47
Kommer vi någonsin göra en ”Wolves” eller måste vi alltid förlita oss på turen? För även om man satsar på att ta en av play-off platserna, (kanske), så ska man forfarande vinna det slutspelet som jag skulle säga är 25 % chans oavsett skillnad i poäng, form och målskillnad. Att dra ifrån och vinna serien, alternativt komma god tvåa är ingenting som vi i Leeds verkar tycka är något alternativ. Det ska chansas, hoppas, slitas mellan hopp och förtvivlan, riskeras. Aldrig en rejäl satsning. Radz har tagit oss en kliv framåt helt klart men har han musklerna att köpa in en ”stjärna” för £7-10m om rätt läge dyker upp? Jag är tveksam. Jag tror vi får förlita oss på fynd likt Saiz och det är väl kanske inte fel men det kommer ta längre tid. Just nu tror jag att alla här inne hade tagit en sjätte plats med play-off vid säsongens slut. Alla som känner till Leeds vet att vi inte är något cup lag och därför är ett play-off långt ifrån någon säker väg mot PL. Snarare tvärtom. Men det är väl det vet vi får hoppas på och tro att vi kan klara av. Dock känns 25 % fruktansvärt lågt att sätta all sin tro och förhoppning på. Hade hellre sett oss göra en Wolves.
Leeds United sportcarl
2018-01-03 07:33
bättre ta tbx Coyle isf, anfallare känns ju som vi skall ta in en som är bättre än de vi har, borde finnas i PLklubarna deras typ fjärdeval.definitivt har vi säkert 5-6 spelare vi kan låna ut/sälja, sedan föroppningsvis går vi all in
Leeds United WhitesMOT
2018-01-02 23:42

Amitai Winehouse
?Verifierat konto @awinehouse1
1 timför 1 timme sedan

Had it confirmed that Mallik Wilks will return to #LUFC tomorrow. There's a hope he'll be able to challenge existing striking options. Might explore a further loan spell if right opportunity comes up.
4 svar 24 retweets 49 gillanden
Leeds United WhitesMOT
2018-01-02 23:40
Perkele ?
Leeds United Linus.M
2018-01-02 23:33
@¤Thom Mattsson¤:

Vet faktiskt inte. Zabaleta kom ju in efter Byram, känns som han fått gå tillbaka till bänken i och med det.

Oj! Tror inte Byram hade passat som innermittfältare, tänk han som wingback dock...
Leeds United Rikard
2018-01-02 23:32
Kan fortfarande inte förstå varför man skickar iväg Antonsson på lån och har Grot som inhoppare.
Leeds United BullenKarlsson
2018-01-02 23:11
Thom // Tackar. Ja det är en fördel. Tjejen har dock norskt medborgarskap så det är engelska, spanska, svenska och norska i en salig blandning. Hon får agera tolk ofta :) Men jag lär mig mer och mer. Maldiverna låter heller inte helt fel. Stort lycka till och ha det härligt under året! Viva Mexico! :) F.ö. Ryktas om Clayton tillbaks. Vet inte om jag tror han skulle tillföra så mycket. Även Naysmith känns som en tråkig värvning. Han har väl varit iskall sen Everton-tiden och redan då var han mest bänkad. Ärligt talat hoppas jag på nån mer utländsk Saiz-värvning hellre.
Annons: