/england/leeds/forum/312.aspx/england/leeds/forum/312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2017-08-06 13:20
2 små formsvackor kan jag köpa på sådär 2-4 matcher under säsongen, där vi i några av dom ändå knipper en 1 eller 3:a trots skit dåligt spel. Men 2 längre svackor är förödande.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 13:20
Saiz och Klich är inte i matchform ännu enligt TC så jag tror det blir följande (tror, inte vad jag vill).

Wiedwald
Ayling, Pennington, Cooper, Berardi
O'Kane, Phillips
Roofe, Hernandez, Dallas
Wood
Leeds United Linus.M
2017-08-06 13:18
Snart dags...... Kan vi inte bara vinna enkelt idag? Snälla?

Värm upp med införrapporten!

MOT
Leeds United sportcarl
2017-08-06 13:17
Stonefree 13:03. Ja allt var inte bättre förr när Stewart och Kebaben nämns:). En sak vet jag och det är att vi har råd med högst 1 formsvacka a la 10 matcher. Förra säsongen hade vi 2
Leeds United stonefree
2017-08-06 13:13
@sportcarl:

Det ser ut som min uppställning också satsa på Anita och Hernandez i dag istället för Klich och Saiz. Men, det lär nog bli något annorlunda än vad vi önskar, vi får väl se någon utav Philips eller Bridcut alla gånger, men om det blir så får vi hoppas de gör bra ifrån sig.
Leeds United sportcarl
2017-08-06 13:13
Missar tyvärr dagens match. Ett varmnt Alhambra får vara en liten tröst
Leeds United sportcarl
2017-08-06 13:03
Hoppas på följande lag om alla är friska
Green
Ayling Pennington Cooper Berardi
O Kane Klich/Anita
Roofe Pablo/Saiz Alioski
Wood
Leeds United stonefree
2017-08-06 13:03
Äntligen är det dags. Vad man har väntat. Uppehåll skulle förbjudas. Folk som har alsvenska lag eller kanske andra Svenska lag, känns det säkert inte så farligt, man har alltid något lag att hålla på hela året runt. Men för oss andra som enbart håller på Leeds och bara Leeds, är sommaren en mardröm. Nu är det äntligen dags att se om vi har satsat på rätt spelare. I morgon för ett år sedan stod jag på Loftus Road och hade enormt stora förhopningar, PL drömmen var större än på många år vi hade fått in en PL tränare och Ayling, Bartley, Green, Hernandez med flera hade kommit till oss då. Inga dåliga nyförvärv. Det gick 4 minuter så hade Green fumlat in bollen i eget nät. Resten är historie, vi möblerade om lite efter några pinsamma förluster och poäng tapp i början, Pontus anlände och med facit i hand, var ju säsongen klart godkänt. Vi var tippade på en 17:an plats innan. Att vi sedan spelade bort alltihop på slutet, känns ju självklart tungt.
Nu är det en ny säsong, nya förhoppningar om uppflytt till PL. Jag hoppas verkligen att vi är med från start i år, vi vet alla var svårt det är att åka bort och möta en nykomling i första omgången. Men är man det bättre fotbollslaget och har förberett sig mentalt, då ska det inte kunde gå fel. 1 poäng måste vi ha med hem, det är ett minimum krav.
Sista gången jag såg Leeds spela mot Bolton var på Elland Road, den 8 mars 2014. Vi fick så mycket stryk 1-5. Vi hade den våren lånat in Jack Butland, Conner Wickham, Cameron Stewart och Jimy Kebé,på pappret bra spelare. Butland och Wickham gick tillbaks till PL och lyckades, inte minst Wickham, han hinkade väl in mål för Crystal Palace när han gick tillbaks. Kebé blev utbytt till en visselkonsert som ingen ska behöva uppleva, tror aldrig han kom tillbaks till fotbollen efter det. Ingen är kvar i Leeds från det laget som spelade då, men det som är poängen med alltihop är att här hade vi förstärkt rejält inför våren och allt gick åt helvete. Man vet aldrig om man har lyckats med köp eller lån av spelare fören serien har kommit igång ordentligt.
Vi startar i dag igen med ny tränare, några har lämnat oss under sommaren, det hinner nog bli några till, många nya har vi fått in också och om det kommer in fler, beror nu mycket på hur det kommer att gå i de 5 första matcherna innan fönstret stänger. Själv är jag absolut mest nöjd med free transfer Anita och lånet av Pennington, synd vi inte köper honom, det kan om en säsong bli en ny Bartley. Själv har jag inte lika höga förväntningar som inför förra säsongen, mycket beroende av att jag inte känner igen de andra spelare vi har köpt in, har aldrig hört talas om dom innan de skrev på för Leeds. Dessutom är ju träningsmatcher en sak och liga matcher en annan. Men det kan ju likväl var Anita och pennington som floppar och de andra gör en lysande säsong, mitt omdöme utgår endast ifrån att jag har set dessa 2 gentlemän i aktion, Anita i båda möten mot Leeds förra säsongen.
Jag håller tummarna och hoppas vi kammar hem en 3 poänger i kväll och fortsätter testa lite spelare i Port Vale matchen och satsar stenhårt på Preston och Fulham matcherna, för 9 poäng efter 3 matcher är nog lika med ensam serieledning, hamnar man där då brukar man vara kvar i toppen under hela säsongen. Ikväll är vi lite klokare.
Men än så länge håller jag mig till den 10:e placering som jag tror vi hamnar på i slutändan. Det är svårt att byta ut så många spelare år efter år och tro man kan komma topp 2. För mig finns bara att vi kan ha kvar en tränare mer än ett år och satsa lite långsiktigt, med en realistisk uppflyttnings plan om 2 säsonger, att vi behåller de flest spelarna och få ihop ett homogent lag med bra kamp om alla platserna i laget, sånt håller spelarna alerta.
På fredag åker vi över hejar fram Leeds mot Preston och Fulham på plats. Hade jävligt gärna varit där i dag med, men jag fick inte ihop det, då hade vi varit tvungen att åka hem i morgon kväll för sedan att åka igen på fredag, det blev lite för mycket restid. Men det går ju bra även på TV, men inte riktigt det samma som att ladda live på plats.
Nu ser vi till och vinna ikväll
MOT
Leeds United sportcarl
2017-08-06 12:37
Är inte bara att gå ut och vinna. Detta blir stentufft. Minns me vånda förra årets premiär mot QPR borta. Oavgjort är nog ok,allt över det bonus.
Leeds United Hartey
2017-08-06 12:35
Skall vi hoppas på uppflyttning måste vi slå Bolton borta. Finns massor med andra bortamatcher som känns svårare. MOT, Kämpa Leeds!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 12:23
Kan det inte vara så att Christiansen har valt truppen efter motståndet? Hade vi mött Sunderland så hade nog Bridcutt med sina defensiva egenskaper varit med, men nu möter vi en nykomling som vi förväntas vinna mot och då satsar halvdansken på ett offensivare mittfält.
Leeds United sportcarl
2017-08-06 11:07
Whites MOT 0954. Tycker nog som du att Green har visat vad han går för och klarar championship spelet. Om Bridcutt är jag mer kluven och där är vi alla olika. Tyckte inte han stack ut i det defensiva mittfältet och visade att han är den ledare man trodde. Vi hade 4 likvärdiga mittfältare. En del föredrar Bridcutt, en del Viera kanske någon Phillips, själv väljer jag O Kane som nummer ett och gärna antingen Klich eller Anita jämte. vilka Tc väljer ingen aning men är väl beroende av vilket spel han föredrar.Tråkigt men väntat att Taylor stack. Nu är det upp till bevis hur de nya spelarna levererar man har ju inget facit innan. Men jag är smått optimist om man ser laget som helhet
Leeds United sportcarl
2017-08-06 10:57
WhitesMOT 08:58. Vet inte vad jag fick det ifrån att Bristol C är uppflyttade denna säsongen. Skall ju så klart vara Millwall som trevligt nog förlorade i premiären.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-06 09:54
Det är såklart för tidigt och bara spekulationer men tar du bort Green och Bridcutt också så har man snart slagit i sönder den enhet,försvaret, som som verkligen funkade förra säsongen.

Green,Bartley,Bridcutt är en ryggrad som jag tror de flesta i denna divisionen önskar sig. Helt plötsligt kan vi vara helt utan och sen kryddar du det med att Berardi hänger löst på vänsterbacken och Taylor inte heller är kvar så står vi här med ett helt nytt försvar.

Om det nu blir så här så kan man lugnt säga att TC spelar ett högt spel. På papper kan jag inte påstå att jag gillar det men time will tell helt enkelt.
Leeds United Duke
2017-08-06 09:32
Bridcutt har börjat på bänken i de flesta träningsmatcher med tanke på det är det ingen skräll. Jag tror både Green och Bridcutt lämnar denna månaden. Inga bänkspelare.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-06 09:10
Hoppas Bridcutt är skadad för det kommer vara ett stort misstag att inte ha med honom i årets plan. Bara tanken på att Phillips skulle rankas före är skrämmande.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 09:02
@Kristoffer:

Absolut! Särskilt Doukara, han trodde jag ändå skulle ha något att säga till om i truppen.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-06 08:58
@sportcarl:

Bristol är inte uppflyttat.
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 08:54
@Linus.M:
Det jag tänkte främst på var att Doukara att Antonsson inte fick spela något i de två sista träningsmatcherna och nu finns de inte ens med i den trupp som ska möta Bolton idag. Notera också att Bridcutt inte heller finns med.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 08:36
@Kristoffer:

Fått reda på att spelarna får startelvan 90 minuter innan match. Är nog därför han inte har koll denna gång på vilka som startar.
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 08:24
Enligt en som brukar ha rätt om startelvan på waocce:

Vieira has travelled . Bridcutt Doukara and Antonnson not . CBJ trained today . Stay strong hairy crackling

Verkar alltmer som att Antonsson får vända hem till Allsvenska igen.
Leeds United Kristoffer
2017-08-06 08:21
@sportcarl:

Ett av de uppflyttade, Millwall, förlorade mot Forest.
Leeds United Linus.M
2017-08-06 08:04
MATCHDAY!!!!
Leeds United krelleg
2017-08-06 01:31
Hittills verkar Radrizzani jävligt vettig iaf, går inte att säga något annat (iaf inte från min sida).
Leeds United sportcarl
2017-08-05 21:58
De uppflyttade lagen SheffieldU och Bristol C vann idag. Hoppas Bolton är lite snällare
Leeds United WhitesMOT
2017-08-05 20:15
Monk ser ut att klara sig trots allt. Kul för honom .......
Leeds United WhitesMOT
2017-08-05 19:48
Hata är ett starkt ord. Det är inte många människor i världshistorien som bör gå under den fanan. Men Monk är just nu drygt 30 minuter ifrån att få den stämpeln....

;))
Leeds United Linus.M
2017-08-05 19:25
@Duke:

Hahahahah!

Middlesbrough FC?Verifierat konto @Boro 33 minför 33 minuter sedan
Mer
.@GarryMonk says today's game shows his #Boro side are still a work in progress. ?????
Leeds United WhitesMOT
2017-08-05 19:19
Duke //

Han kan twattra vad han vill. För mej är han luft. 36 lakan värt av luft !!!

;))
Leeds United Duke
2017-08-05 19:02
Whitesmot// Du kan nog snart läsa en tweet från Monk att det är en lång säsong och laget kommer bli bättre hela tiden.
Annons: