/england/leeds/forum/304.aspx/england/leeds/forum/304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hartey
2017-10-17 22:25
Kör med Ayling, Pontus , Cooper i en trebackslinje
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-10-17 18:10
Pigg 98-åring:)
Leeds United Kristoffer
2017-10-17 16:35
Leeds fyller 98 år idag.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-17 16:15
Ciao Ciao Italia :/
WLD WLD
2017-10-16 20:57
Nevcastle till försäljning, tydligen samma problem med ägaren där som Leeds hade.
Leeds United sportcarl
2017-10-16 18:56
Tycker ärligt talat Reading vann rättvist. lonergan räddade oss med 3 bra räddningar. Sedan är det väl typiskt att när vi väl börjar komma igång och skapade några bra möjligheter med Saiz, Jansson bl a gör de mål ur en situation där det borde varit frispark imed tröjdragning från 2 spelare,stället studsar den på någon spelare(Phillips?) kommer till en Reading spelare som frispelar genialt en obevakad Barrow (Aylings gubbe?)
Leeds United WhitesMOT
2017-10-16 15:46
@Linus.M:

Absolut är det så. Det är i motgång man ser alla fel. En vinst hade såklart gett hopp och skygglapparna hade åkt på igen :)
Leeds United stonefree
2017-10-16 14:18

Lite måndagsläsning om någon orkar läsa det.

Jag kan fortfarande inte släppa debaclet i lördags. Kan inte få in i mitt huvud, hur vi lätt det hända! Har kollat på matchen igen. Det som egentligen är den största förändringen i matchen, som fram till 65 minuten är en match, där vi inte skapar någonting vettigt, men det gör inte Reading heller. Vad händer i minut 65? Jo Barrow kommer på plan och då blir Reading som ett nytt lag, känns lite som det inte fanns någon respekt för grabben. Som någon har sagt, kommer Barrow in, strunta i honom, han spelade här förra säsongen och var en katastrof. Han var kung på plan från att han kom in.
Fram till ungefär 80 minuten hade vi fortfarande endast 1 avslut på mål och dom vi hade strött runt målet var inte av högsta klass.
Jag säger som jag hela tiden har sagt, förlorar det gör alla lag, det är oundvikligt, men man måste alltid, när man går av plan säga till sig själv, jag gjorde mitt absolut bästa, det är det inte många i Leeds som kan säga just nu. Jag tar ett exempel från gårdagens match mellan Derby och Nottingham. 2-0 till Derby, inget att säga om. Men Nottingham behöver inte rannsaka sig själva efter matchen. De hade 57% bollinnehav, 19 avslut. De försökte verkligen, men det var inte deras dag. Jag köper sånt, det tror jag också alla Nottingham fansen gör.
Vad är det som inte fungera i Leeds? I lördags ligger det ju närmast till hands att hänga Hernandez för straffen. Men det känns lågt. Men hade han satt den och det hade blivit 1-1. hade alla trots spelet fortfarande är under all kritik, att vi har vänt det nu och är på rätt väg. Men det är ju bullshit, vi spelar just nu en fantasilös, tempofattig och helt utan egna idéer fotboll i matcherna. Vi har inte vänt en enda match i år, där vi har kommit i underläge, inte ens till poäng, vilket ju också är underkänt, kommer vi i underläge, är och blir vi ännu mer stressade.
Vad ska man göra nu för att få tillbaks Leeds till den form vi hade när serien började?
Jag vet inte, ärligt jag har ingen aning. Byta tränare? Nej, då startar vi om igen från 0. Är det verkligen rätt spelare vi har köpt in? Ja och nej och tveksamt, vill jag säga. Till ja, tycker jag Alioski och Saiz tillhör. Till nej, definitivt Grot, Weiwald och Cammaron Bortwick. Sedan finns det nja som Lassoga och Anita, tycker han är tung där framme och Anita är ofta på fel plats hela tiden. Sedan har vi ju Pennington, Conor Shaughnssen, Klich, Gomes, Chibicki och Ekuban, varför ska de till Leeds om de ändå känns som ett sämre alternativ än dom vi kör med nu? Sedan har vi ju Dallas och Viera, som båda borde ha fått spela mycket mer nu när det har kört ihop sig. Kör med Dallas somvänsterback, ta ut O´Kane och Philips och prova Klich och Viera. Satsa med Ciblicki och Ekuban där framme. Kanske lite för många förändringar, men vad kan bli sämre?
Sedan fattar jag inte att man gör sig av med spelare som Green, Bridcutt och Antonsson, för att ta in spelare som inte är bättre, utan tvärtom mycket sämre!
Jag tror att vi gick in med en kraftig formtopp när serien började, alla andra lag var ner tränade och har jobbat sig in i tempot och matchandet. TC kände med all rätt efter 6 matcher och en 1:e plats att vi har ett vinnande recept, det ska vi inte ändra på. När det sedan inte håller längre, kan det bli svårt att komma tillbaks igen.
Tar man match för match av dom som jag själv har sett, så kanske man ändå måste erkänna att 1.e platsen var smickrande med tanke på spelet. För hur man än vänder och vrider på det så är det så att tur och otur alltid jämnar ut sig, men spelar man dåligt och förlorar, är det alltid motståndarnas och domarens fel, för vi blev bestulna. Vinner vi är det alltid för att vi är bäst, vi nämner inte vare sig domaren eller motståndarna.

Bolton borta: Okej match, vi hade bra flytt i början och fick snabbt 2-0, sedan gick det inte lika lätt efter deras 1-2 mål, så Philips 1-3 kom som en skänk från ovan, när de gjorde 2-3 på straff i 67 var det lite darrigt rästen av matchen. Vi vann och var lite bättre än Bolton, men inte mycket.

Preston Hemma: De tog oss på sängen från första sekund, vi hade med våran nya spelstil att spela upp bollen genom laget, tänkt oss att dominera matchen, men tji fick vi. De var som iglar på oss, vi hade mycket boll, men ingen riktigt skapade vi. Når vi dessutom fick spela med en man mer i över 30 minuter utan att få till det, kändes det som en skänk från ovan när Preston drog en stenhårt skott i ribban i 92:e minuten. Rättvist trots allt, preston fick med sig den poängen da hade bestämt sig för att få med hem.

Fulham hemma: En bra match, nog den mest tempofyllda matchen den här säsongen, men endast 1 avslut på mål från båda lagen, gör ingen åskådare glad, men vi möte ett riktigt bra lag och över 90 minuter var de nog Fulham snäppet bättre de hade dessutom en i stolpen.

Sunderland borta: Den kan jag inte säga ett ljud om, då jag missade den matchen, min fru fyllde jämnt den dagen och vi hade fest. Men vad jag har hört, spelade Leeds bra.

Nottingham borta: Det som jag nog fotbollsmässigt tycker är den bästa matchen under säsongen, vi spelade med stor rörlighet och hade massor av chanser, samtidigt som vi inte gav dem några möjligheter till att komma nära vårat mål. Alioski och Ayling var lysande. segern var aldrig i fara, även om 2-0 målet dröjde till 87 minuten. Kommer mest ihåg att då tyckte jag var skönt att vi släppte Bridcutt, han gjorde ingen höjdar match då. men jag såg honom i går, han hade inte ett fel och han hade 88% rätta passningar, vilket var lika 63 stycken under matchen det är jävligt bra.

Burton hemma: inte mycket att säga, vi fick håll på dom efter 20 minuter och då tog matchen slut, det var bara Leeds på plan.. Burton var så dåliga att det inte går att utvärdera hur bra Leeds var. Sista 20 slutade alla spela, för ingen skulle skada sig. Men glädjen på läktaren var enorm.

Birmingham Hemma: Ännu en väldig jämn match, som vi fick med oss 3 poäng i. Lassogas skott på mål innan Saiz gjorde mål på returen, var nog det hårdaste avlossade skottet på Elland Road på 40 år. spelet böljade fram och tillbaks och på slutet, men plan började luta lite väl otäckt mycket åt Birmingsham håll, nere i brygga var kanske inte rätta ordet, men det blev mer och mer nervöst ute på plan bland Leeds spelarna, tror alla på stadium väntade på ett Birmingham mål, när Dallas plötsligt bestämde sig för att drar inåt från hörnflaggan och lägga ett skott, som gick in och hela Elland Road gick bannanas och sjöng we are going up, we are going up. Vi låg 1.a, ingen fattade någonting. FAN VI LIGGER 1:a. Men just där och då, tog det mesta roliga slut.

Fortsättning följer:
Leeds United stonefree
2017-10-16 14:17

Milvall Borta: Kommer på slutet ihop med de andra förlusterna.

Ipswich Hemma: Trevlig match som vi ju vann med 3-2. Men med handen på hjärtat, så märktes det att vi hade blivit fullständigt utspelade veckan förre mot Millvall. När sedan Hernandez gjorde mål på hörnan till 3-1. skulle vi ha stängt butiken, men 4 minuter senare lätt vi Ipswich göra 3-2 och den berömda hönsgården som faktiskt Monk hade jobbat bort i Leeds, återkom med full styrka. Vi såg att orken inte räcker till 90 minuter hos spelarna. Där tycker jag TC gjorde sitt första riktiga misstag, men han klarade sig. de 2 sista byten kom för sent. Bytet Lassoga mot Grot i ett läge där vi ska starka upp bakåt, kändes som en käftsmäll. Men det gick vägen, alla var nöjda och belåtna.

Millvall Borta: Cardiff Borta: Sheffield Borta: Reading Hemma:

4 matcher, 4 förluster. 4 matcher där vi spelar med dåligt självförtroende, dåligt tempo, dåligt passningsspel, dåligt över hela linjen helt enkelt. Ska man dra något positivt från dessa, så är det de första 20 minuterna mot Sheffield, men så började de ta över mer och mer, när sedan målet kom strax förre paus, var vi ännu en gång ett slaget lag.
Vi har under dessa 4 matcher haft 35 avslut sammanlagt, ingen höjdare precis, men ingen katastrof, det är det däremot att vi endast har haft 8 avslut på mål i dessa matcher och endast 1 mål har vi gjort.

Så sammanfattningsvis, så har nog turen vi hade med oss i början och oturen vi känner vi med oss nu, jämnar ut sig. Så det är dax att kavla upp ärmarna och visa oss om Leeds är ett topp 6 lag i år, eller vi är tillbaks som ett vanligt mittenlag. En sak är säkert, respekten som fanns några veckor för Leeds är nog naggat rejält i kanten.
Som jag skrev förut, det hjälper inte att i det här läget börja sparka tränaren. Vad tränaren borde göra nu, är att göra en Lonegan, bytt ut i laget rejält, spelarna måste få känna på att de inte har någon gjuten plats i laget. det finns spelare med bra kvalitet enligt mig som sitter alldeles för länge på bänken. Det måste finnas konkurreras om platserna, ingen ska känna sig säker.
Så jag hoppas att få se minst 4 ändringar till Bristol matchen och tycker samtidigt att det är jävligt synd att inte Leicester matchen var den här veckan, det hade gjort gott att få se lite av de andra som aldrig får spela i aktion.

Blir det ingen klar förbättring till efter Derby matchen hemma om 2 veckor, då tror jag tyvärr att TC är historia i Leeds och Gordon Strachan står där på sidlinjen borta mot Brentford den 4/11.

MOT
Leeds United Linus.M
2017-10-16 14:04
Samtidigt... Gör Pontus mål på sin chans han har där och vi vinner matchen så hade vi aldrig suttit här och ifrågasatt hela klubben helt plötsligt. Inte ett dugg orolig att vi snart är ute ur svackan.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-16 12:49
Stenis //

En mycket bra analys.

Summa kardemumma kan man väl säga att det som saknas är att vi faktiskt gör det som motståndarna gör med oss. Jaga livet ur fanskapet. Vi är som ett gäng primadonnor och tror vi kan ta oss igenom denna serien med att spela Barca med andrahandssortering.
Leeds United stonefree
2017-10-16 12:44
Är det begränsat hur många ord/bokstäver man får skriva? la ett längre inlägg, men fick inte med allt !så jag tog bort det igen
Leeds United stonefree
2017-10-16 12:29
Leeds United WhitesMOT
2017-10-16 12:20
Om Lasogga inte börjar leda fronten bättre så säger jag ge Roofe chansen på topp. Även om han väger bomull så är han en striker. Helt menlös på en kant. Hans bästa matcher har varit på topp. Du kan få mer rörlighet i anfallet än vad du får med Lasogga.

Fan vad allt känns desperat just nu...
Leeds United WhitesMOT
2017-10-16 12:09
@Linus.M:

Man kan fråga sig vad dom gjort på träningarna under uppehållet. Tuggat taggtråd var iaf inte med på agendan....
WLD WLD
2017-10-16 11:55
Leeds som vinst även denna vecka. Granskar man lagen vi möter så går det ej att hoppas på att få in en trea på tipset. Vi ligger ju sexa i alla fall i nuläget, och allt beror ju på vilken väg vi kommer vandra i fortsättningen. Fulham fick ju in en etta, så nu kryper de närmare o närmare oss, troligen blir det flera efter oss, nu ,som kommer tangera topparna där uppe.
2017-10-16 11:08
Duke//

Jag tror en påse nötter är bättre än Grot så det säger inte så mycket.
Leeds United Duke
2017-10-16 10:52
Thom// Frälsare nej men bättre än Grot. Lasogga behöver snitta 0.5 mål per match för att vi ska göra en bra säsong skulle jag tippa.
2017-10-16 10:38
Ekuban må vara fotbollsspelare men någon frälsare tror jag inte att han är. Att göra 17 mål på 34 matcher i Albanien på en säsong imponerar inte jätte mycket på mig. Den albanska ligan ligger till och med långt efter Allsvenskan (trodde knappt det var möjligt) vilket sätter dessa 17 mål i lite perspektiv. Sen gjorde han 4 mål på 31 matcher för klubben Renate som just nu ligger i Serie C. Njaee... Men bevisa mig gärna fel!
Leeds United Duke
2017-10-15 21:22
Ekuban snart tillbaka det är positivt. Han har visat att han är klart bättre än Grot som nu kan spela U-23.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 21:07
nu är det fullt fokus på Bristol City borta på lördag,
Leeds United Linus.M
2017-10-15 20:43
TC kallade till extraträning idag. Tror spelarna som spelade kör rehab dock.
Leeds United golden lion
2017-10-15 20:01
detta me att hålla på Leeds...
när ska man vara nöjd...?
det skrivs.../minst playoffplats....mm...mm..mm
som Gammal Leedssupporter säger jag.../
jag e inte nöjd med annat än att kriga om topp4/prem leg...
åren går...detta bullshit......
tack för mig.
2017-10-15 18:05
WhitesMOT// x2!
Leeds United Kristoffer
2017-10-15 17:58
@WhitesMOT:

Håller med.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 17:57
Om vi ska fortsätta med 4-2-3-1 så vill jag se.... Lonergan (spelar iofs ingen roll) Ayling- PJ-(vem som helst av de 3 andra) -Berardi (bara för att scumfan verkar sura) Anita-Klich Alioski-Saiz-Pablo Kallsonga Berardi är kung men han är inte vänsterback. Här lider vi ordentligt att vi inte lyckats ersätta Taylor. In med Anita på defensiv därför att han är den enda i truppen jag kan tänka mej är intelligent nog att göra skitjobbet som behövs där. Han städar och Klich tar hand om bollen. Börja kontrollera härifrån. Sen är det upp till TC att leda också. Och då menar jag sparka hela gruppen på kulorna. Tryck PJ mot väggen och säg till honom att sluta fjolla sig. In och knäck näsben och ta några gula. Berardi likaså. Hota Alioski med damlaget om han inte slutar med att ta den bekväma vägen ut och slänga sig hela jäkla tiden. Och säg till Lasogga att offra sin kropp mer. Kort och gott alla måste blöda mer. Slutfjollat.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 17:33
Min känsla just nu är exakt som efter Barnsley borta förra säsongen. Dom avslöjade oss ordentligt och sen hade Monk inget motmedel.

I är kom avslöjandet mycket tidigare. Millwall lärde hela ligan hur du ska ta hand om oss. Än så längre ser jag inget som tyder på att TC har medicin för detta. Jag är ärligt talat jävligt orolig över hur det sett ut på sistone. Det känns inte bara som nån fattig svacka.
2017-10-15 17:15
Linus// Femårsplan? Ska vi behöva vänta 5 år till innan Premier League?! Har vi inte väntat tillräckligt länge? Köper inte det. Leeds United ska utmana om minst play-off och uppflyttning VARJE säsong. Att säga att man har en femårsplan om Premier League är bara löjligt. Säg då att vi har som målsättning att nå play-off MINST varje säsong i 5 år och har vi inte gått upp då så lägger jag ner mitt ägandeskap och kommer ägna mig åt att renskötsel istället. Radz har skaffat ett scoutingnätverk men ändå ställde vi upp med ett lag sist med endast tre spelare från hans ”era”. Enligt mig inget godkänt betyg på hans nya scouting nätverk. Njae. Jag tycker inte vi ersatt Taylor. Tycker inte vi ersatt Bartley. Misstag att släppa Green, det ser vi inte minst nu när Wiedwald blivit petad av den uttalade andremålvakten Lonergan. Vi har ingen som kan ta Bridcutts plats som ankare mellan backlinje och mittfält. Ingen som jag sett hittills i alla fall. Jag tror mycket på Alioski och Saiz dock men för att dessa spelare ska kunna blomstra så krävs det spelare som täcker upp bakåt. Phillips och O’Kane klarar inte den uppgiften. Kanske Vieira kan komma in eller Klinch men verkar inte som de gör tillräckligt bra ifrån sig på träningarna då de inte får chansen trots ideliga förluster. Lasogga tycker jag började väldigt starkt men är det någon som tycker eller tror att han är en anfallare som kan göra mål från ingenstans likt Wood gjorde för oss förra säsongen? Njae. Enligt mig krävs det en anfallare i januari som kan avlasta honom på topp. Enligt mig (och troligen hela Hamburgs supporterskara) är han inte bra nog för ett topplag i the Championship (eller Bundesliga för den delen). Framtiden får utvisa hur det går men som Kristoffer nämnde tidigare, vi började starkt men nu har det bara sett värre och värre ut och det om något är väl oroväckande.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 16:57
Jag tycker inte laget ser sämre ut än förra säsongen såvida man inte tar den mittenperioden av serien då vi spelade riktigt bra. Men början och slutet av förra säsongen var bedrövlig. Däremot tycker jag inte vi varit bra de sista matcherna men det behöver ju inte betyda att det skall fortsätta så säsongen ut. Vi är inte sämre än att vi har de 3 degraderade lagen från PL efter oss.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 16:56
Så vad är bättre spelare då ? Alla de 4 vi har på samma position just nu ? Har dessa gjort jobbet de senaste omgångarna ?

12 matcher in i säsongen och jag ser ett Leeds som uppför sig som ett "vackert väder lag" Så länge ingen petar på oss så är allt finemang. 20 pinnar har vi och det är najs. Tittar man närmare på det så är det mestadels mot bottenlag. Nu när vi fått möta lite mer kunskap så blir vi överkörda och visar nada ryggrad. Verkligheten i CS har knackat på dörren och brutet sig in. Det är då vi behöver ledare och folk som tar skitobbet. Egenskaper som vi hade i Bridcutt och Green bl.a.

Jag hoppas TC gjort rätt. Just nu ser jag inte det. Just nu ser jag bara någon som envisas med nåt som inte funkar och går ökenvandring utan tecken på annat.

Annons: