/england/leeds/forum/303.aspx/england/leeds/forum/303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-12-17 12:48
Ja här var det olika bud, att de kan läggas i januari eller nästa sommar, eller som whites säger att stor del är redan använda, eller som jag går på: skall läggas på spelarköp.
för mig personligen har vi varken ersatt Taylor eller Wood, Grot och Ekuban är billighetsköp på typ 1 miljon pund var, och Lasogga var Hamburgs SV femteval som vi enligt HAy och YEP bara betalar en liten del av lönen som mellan 25-50 %, därför jag inte ser honom som en flopp, utan man får oftast vad man betalar för, Dock vill jag ge Linus rätt att Radz sa inte när, det kan bli i januari eller varför inte sommaren 2019 när vi firar 100årsjubileum:). för mig ligger det 15-20 miljoner i potten. jag personligen tror inte på Radz ord i just detta fallet utan är mycket glad om vi ens kommer upp på plus minus noll när det gäller spelarköp spelarförsäljningar, det går inte prata bort utan vi har sålt för betydligt mer än vi köpt, men huvudsaken är att det inte syns på spelplan, i övrigt vill jag säga att jag är nöjd med Cibickis debut från start i ligan och även Wiedwalds match som i mitt tycke var den bästa han gjort med några matchavgörande räddningar i andra halvlek där Norwich kunde kommit ifatt, formen börjar närma sig
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 11:22
@sportcarl:
Nä, det jag säger är att pengarna är i princip redan använda. Du verkar tro att där ligger £15m eller vad det nu var för Wood och bara väntar på att användas. Stora delar av summan gick innan Wood såldes. Så din kritik mot Radz i det hänseendet håller inte. Och sen som Linus skriver, Radz har aldrig sagt när pengar på spelarförsäljningar ska användas. Bara att dom ska användas till nya spelare.
Leeds United Linus.M
2017-12-17 10:39
Angående Wood pengarna så sa ju Radrizzani aldrig att de skulle investeras förra sommaren. Kan lika gärna ske i januari eller kommande sommar... Han menade ju mer att pengarna verkligen kommer gå till spelare den här gången och inte till advokater.

Känns som många trodde att allting var menat att investeras förra sommaren nämligen.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 09:35
Och jag som hade hoppats på glädje och suga på karamellen idag och julefrid här. Var väl att hoppas för mycket:). Nu får väl whites och thom diskutera sig imellan sig och komma på svar då jag givit svar på frågorna jag fått och inte vill dra detta i långbänk. för nu är jag på gymmet och därefter skidor. Någon annan får ta stafettpinnen.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 09:32
Spräcka budget? Wood pengarna Är ju öronmärkta pengar till ersätta spelare enligt Radz. Man säger väl inte att pengarna oavkortat skall gå till spelare om det är hål i budgeten?
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 09:13
@sportcarl:

Du vill alltså att Radz ska spräcka budget ? Ok, han borde väl iofs ha Taylor pengarna kvar att spendera men annars så är pengarna faktiskt redan använda på spelare.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 08:59
@sportcarl:

En sak måste jag ge dej iaf. Du är verkligen konsekvent. 1X23 i alla dina analyser.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 08:54
Thom Mattsson 01:02.många många bara för att jag kanske intebskriver negativt om tex en spelare vecka ut och vecka in så behöver det inte betyda att han lyckats utan ist inte infriat förväntningarna. Skall vi ta några spelare i år så kan vi säga Anita CBJ och Grot för att nämna några. Kan inte dra mig till minnes att jag skrivit om dem efter deras matcher att jag tyckt de varit bra överlag. Sacko skrev jag väl detsamma om när han fick nytt kontrakt i sommar att jag inte förstod mig på det. Köper inte allt managers/ägare/headcoach gör heller och påpekar det ofta. TC har jag kritiserat indirekt senast igår att jag blir besviken om inte Klich får en bänkplats en en chans att visa upp sig som nu Cibicki fått och tagit. Radz har jag kritiserat klart och tydligt efter försäljningen av Wood då han gick ut och sa att allt skulle återinvesteras i spelare och det har jag inte sett än. Skrev väl förra veckan att i januarifönstrets måste vi få in några spelare och minst3-4 släppas/lånas ut så nu vet du det:)
Leeds United Hartey
2017-12-17 08:03
Tänkt på en del att en 19 åring Leedsspelare skall behöva bli ”cruzified” hemma på ER. Tycker TC får ta på sig en del att han givit honom så många chanser när han presterat totalt noll. Själv har jag inget emot att fansen visar sitt missnöje med spelare typ Kebe men en 19-åring känns för ung. TC skall ge Grot chansen i U23 eller låna ut honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-17 01:02
sportcarl// Har någon, någonsin misslyckats med någonting enligt dig?
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:52
om det var han eller spelarna eller ägarn låter jag vara osagt, om jag inte minns fel var väl under den perioden var väl försäljningen av Snodgrass ett stort misstag utan att ersättas och att inte alla pengarna återinvesterades, vi var inne i en nedåtående trend som hållt i sig till förra säsongen, finns kanske en anledning till att vi inte hittils efter league one perioden inte varit i play off en endaste gång, förhoppningsvis kommer vi dit denna säsong och då tycker jag vi alla isf stämmer upp i en hyllningssång för TC och AR
2017-12-16 23:40
sportcarl// Tycker du Warnock gjorde bra ifrån sig i Leeds?
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:39
Cairney verkar ju intressant, är ju en Leedsgrabb i grunden
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 23:29
Barbet, Cairney och Grabban i Januari tack.

Antagligen på tok för mycket FM över den scouten...
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:26
Närmsta matcher
Hull (h)
Burton (b)
Birmingham (b)
Nottingham (h)
Ipswich (b)

känns ganska överkomligt, minst 10 poäng borde vi fixa
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 23:10
Innebär dom betygen att Saiz var helt off idag ?

Lite hårt kan jag tycka..
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:05
jo dagens motstånd var bättre än QPR, kanhända börjar vi närma oss formen då vi får motståndare att se dåliga ut, försvaret sitter som ett smäck och inte många målchanser vi släpper till. finns ju egentligen inga lätta matcer och lag som man alltid skall förväntas slå som tex idag med dagens match och vinst kan man låta julefriden infinna sig:)
Leeds United Duke
2017-12-16 22:54
Såg inte matchen idag men starkt att vinna mot Norwich som har ett riktigt bra lag. Grot är ju frågan varför han ska spela. Låna ut honom och ta tillbaka Antonsson. Lasogga tillbaka till nästa match, då är nog inte Grot på bänken ens. Sportcarl// 6 är godkänt.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 22:49
Hays betyg idag, han är lite snällare än jag, ser att han gav både Roofe,Viera och Alioski 6, 5 har jag för mig skall var godkänt i 1-10 skalan. Wiedwald 7 Ayling 7 Jansson 8 Cooper 7 Berardi 7 Phillips 7 Viera 6 Cibicki 8 :) Saiz 7 Alioski 6 Roofe 6 Pablo (78) 7 Grot (81) 5 Pennington (85) 5
Leeds United sportcarl
2017-12-16 22:45
mycket märkligt med Cardiff, med Peltier och Bamba(målskytt idag igen), och bespottade och värdelöse Warnock som tränare:)
2017-12-16 22:33
WhitesMOT// Ja, eller kan spelaren/tränaren man kritiserar bli ledsen.
WLD WLD
2017-12-16 21:23
fin vinst idag
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 21:02
Till sist idag...

Cardiff är det ultimata beviset på hur usel kvalité denna liga egentligen håller. Ett lag som ligger 2:a med Peltier som ordinarie säger allt !
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 21:00
@¤Thom Mattsson¤:

Jo jag vet. Verkar som att X tror att man kommer inte till himmeln om man ympar minsta lilla negativa mot en spelare. Som om det vore en dödlig sjukdom.
2017-12-16 20:45
WhitesMOT// Konstruktiv kritik är en sjukdom här inne.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 20:42
En annan sak idag... Berardi är fortfarande ingen vänsterback och kommer aldrig bli men nog fan har han tränat vänstran den senaste tiden ? Inte alls lika stabbig med den foten idag och idag ska han extra plus med tanke på att han höll Pinto stången.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 20:37
Mitt största bekymmer med Ayling är när han har bollen vid fötterna. Då beter han sig som Ronaldino lite överdrivet. Visst ,min syn går lite emot min önskan om Billy Big Bollocks men det finns liksom gränser på allt.

Och sen hans förbannade patenterade filmning....

Jaja...vi vann och han var ok. Bäst att lägga till så att det inte kortsluter helt för speciellt en...
2017-12-16 20:22
Tycker inte hans offensiva egenskaper är tillräckligt bra för att lämna sin kant som han gör ibland. En annan sak är också att han väldigt sällan sätter press på yttern i tidigt läge utan avvaktar oftast så pass länge att det antingen kommer ett inlägg eller en farlig pass inåt i banan. Han måste sätta press högre alternativt ligga närmare sin gubbe i tidigare skeden. Han lämnar alldeles för stora hål.
Leeds United Rikard
2017-12-16 20:20
Håller med om ayling. Visst är det bra att få upp en extra gubbe på kanten o pressa motståndarna. Men hur många asa och mål har han stått för? Inte många... sedan kan man alltid tycka ja men han öppnar upp för någon annan. Men som whitesmot skrev. Ta hand om huvuduppgiften först o främst. Försvara.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 19:10
@Linus.M:

Jo, men det är sin sak att vara offensiv och en annan att vara det och inte begripa vad man är där för först och främst. Idag vara han OK men ibland verkar han tro att han är Marcelo fast då till höger. News flash för hans del är helt enkelt...NEJ.
Annons: