/england/leeds/forum/302.aspx/england/leeds/forum/302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-12-16 10:36
får bli lite skidor och skidskytte som uppvärmning inför LUTV
Leeds United sportcarl
2017-12-16 10:33
förra matchen ville jag innan start att Roofe skule stiga fram, och det gjorde han med besked, visade som vänsterytter att han kan utmana och lägga fram fina inlägg som anfallare borde utnyttjat bättre, sedan när Ekuban gick ut gick han in som anfallare och med ett hat trick som resultat...lysande. Idag vill jag se Pablo från start om han är frisk, och Klich måste få en plats på bänken liksom Cibicki, och av Berardi och Ayling vill jag se om de är bra eller inte bra ytterbackar.Att Saiz missade en hel del passningarmot QPR lägger jag inte så stor notis om, handlar om så små marginaler när han och Pablo spelar idag kanske det blir passningar som bara de kan leverera, tro Saiz kommer dominera idag, han är vår katalysator
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-16 01:07
Kristoffer// Men han sa aldrig vilken liga ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2017-12-15 23:48
Christiansen sa idag att Wiedwald är en av de bästa målvakterna i ligan...
WLD WLD
2017-12-15 21:27
Wolves satte nu sitt första mål......
WLD WLD
2017-12-15 20:18
Norwish har ett forum som är mindre frekventerat än Leeds, flera dygn mellan inläggen. Dagens enda inlägg nämner inte ens matchen mot Leeds i morron. Norwish facit borde inte vara avskräckande för oss i morron, men säkrast att hålla låg profil , risken finns alltid... Snart dags för Sheffield W mot Wolves på tv 3 sport......
Leeds United Linus.M
2017-12-15 19:45
Norman//

Dallas är fortsatt skadad, men jag tror fortfarande att han är före Cibicki i kön. Ett inhopp gör ingen sommar, även om det är roligt att han verkade ha någonting. Gäller att han fortsätter leverera när han nu förmodligen får 20-30 min i kommande match.

Lindholm//

Tror inte han byter ut någon i halvtid om de inte är en riktigt dålig prestation av någon. 20 min kan han säkert få dock.
Leeds United Lindholm
2017-12-15 18:44
Han måste ju iaf ge Cibicki 45 minuter imorgon efter det asset i förra matchen.
Leeds United Norman Hunter
2017-12-15 18:04
[QUOTE=Linus.M]Hernandez verkar nog kunna starta i helgen. Ganska given elva isåfall. Wiedwald Ayling, Jansson, Cooper, Berardi Vieira, Phillips Alioski, Saiz, Hernandez Roofe [/QUOTE] väldigt trolig elva. för övrigt skulle jag tro att cibicki får speltid. undrar hur TC hittar minuter för Dallas. Han gjorde några bra inhopp som VB och nu när Cibicki ska vara med och dela på minuter så skulle jag tro att det är som VB Dallas kommer få sina min. I synnerhet nu när Berardi inte bidrar så mycket och vi har några matcher där vi troligtvis kommer ha lite mer bollinnehav.
Leeds United Linus.M
2017-12-15 16:10
Hernandez verkar nog kunna starta i helgen. Ganska given elva isåfall.

Wiedwald
Ayling, Jansson, Cooper, Berardi
Vieira, Phillips
Alioski, Saiz, Hernandez
Roofe
WLD WLD
2017-12-15 11:57
24 timmar sen det skrevs nåt här...... nu gäller att alla är på g. I morron gäller det igen att vinna eller försvinna. Har England fått lika mycket snö som där jag bor,så ...kanske matchen inte blir av.. Hatar snö, det bara,yrer, bättre när regnet forsar ner, då kan man duscha ute..... Ikväll har vi väl 2 andra lag som spelar, räddar kanske kvällen ........Sheffield W och Wolves....
Leeds United Lindholm
2017-12-14 11:41
Enligt mig så är det vi behöver en riktig centertank. Saiz är bra men vi behöver lite styrka i anfallet så att Saiz och C.O har någon att söka inne i boxen. nu gjorde Roofe de väldigt bra mot QPR men det skulle behövas en Engelsk centertank.
Leeds United Rodell
2017-12-13 22:08
Vänsterback verkar ju inte vara jätte prioriterar, ryktades knappt med några in somras och inte sett något om någon nu mot januari lite synd...
Leeds United sportcarl
2017-12-13 18:37
en riktig klassafallare och en vänsterback i januari kan vara skillnad låt säga mellan play off/direktuppflyttning och en sjunde åttondeplacering, några lag passerade oss garanterat förra säsongen pga av bättre investeringar i januari, minst 2-3 spelare kan vi släppa/låna ut som ändå inte är med i TC planer
2017-12-13 18:30
Hahaha.. asså Linus.
2017-12-13 18:24
stonefree// Jag tror mycket kommer avgöras de närmaste 5-6 matcherna samt hur vi agerar under januari fönstret. Som du säger så är poängen i dessa matcher väldigt viktiga så vi hänger på tåget och kanske kan locka fler spelare i januari om vi ligger på play-off. Jag hoppas innerligt för både TC’s skull och våran att Radz och övriga i styrelsen förstår vikten av att förstärka i januari. Vi har sålt oss själva i så många år i detta fönster och det funkar bevisligen inte. Vi behöver desperat skulle jag säga en innermittfältare som vet hur man slår öppnande passningar och har en grym blick för spelet. Platsen bredvid denna spelare har vi redan klart i Vieira/Phillips/O’Kane. Jag skulle också säga att vi desperat behöver en anfallare. All heder åt Roofe och jag tycker han förtjänar en fortsättning där uppe men jag tror ändå vi behöver få in förstärkning här. Danny Ings hade varit en dröm! Kanske en vänsterback också.
Leeds United sportcarl
2017-12-13 18:09
Linus M 17:56. Ja där ser man och på bild dessutom. Enligt YEP tbx efter calfstrain. Men säger som Thom att jag lägger ner snacket om Lasogga nu sjukt tjatigt och utan anledning:). och fokus på nästa match
Leeds United Linus.M
2017-12-13 18:08
Whites// Han ser ju riktigt fit ut! Verkar som han inte legat på latsidan direkt, skön inställning!
Leeds United WhitesMOT
2017-12-13 18:03
@Linus.M:

Christ han behöver skickas på fat camp efter sitt uppehåll. Kolla som hans linne sitter !

Eller så har han tagit Pablos.... ;)

Leeds United Linus.M
2017-12-13 17:56
Lasogga tillbaka i träning. Skönt! Hoppas han är tillbaka snart.
Leeds United stonefree
2017-12-13 16:49
Till något helt annat, som säkert kan få igång folk här inne. Innan vi ställer oss upp och tror och säger att Leeds är ett toppen lag och har stora möjligheter att gå till PL denna säsong. Så säger jag, visst, okej, men! Utav de 10 segrar vi har tagit, är de 6 mot de 6 sämsta lagen i CS. Visst jag säger inte att det inte går, men vi måste ta mer poäng mot toppkonkurrenterna, annars går det inte. Det är 25 matcher kvar att spela och statistiskt set så får man inte förlorar mer än 12 matcher för att bli topp 6. Nu har ju Sheffield som ligger 6:a redan förlorat 8 som vi, så det kanske går att hacka på med några fler förluster, men inte många. Så det blir tufft oavsett vad. Det som just nu talar för att vi kanske kan klättra över strecket 1/1 2018 är vårat lätta program som vi har framför oss med Norwich, Hull och Nottingham hemma och Burton och Birmingham borta! Minst 12 poäng måste det bli helst 13-14 för att det ska var riktigt bra! Hoppas att Roofe fortsätter spruta in mål , inte som det brukar, att ena matchen är han hur duktig som helst och sedan matchen efter helt osynlig, så har det tyvärr varit förut, men efter 3 mål är han kanske super het! Lassoga kommer inte att spela mer för Leeds tror jag, det skulle var, att han tvingas göra det, han ville ju inte ens hit från början!
Leeds United Ballsmash
2017-12-13 16:48
@WLD WLD:

Jo.
Burton 26e Dec och Nottingham 1a Jan.
2017-12-12 23:15
sportcarl// Så om vi hade startat nu med 20 vinster och sedan förlorat 26 hade det var typ okey med dina mått mätt, eller? Du tar helheten, inte det faktum att vi förlorat varenda match i månader. För vi ”vann ju också tidigare”. Eller om en spelare är okey, som låt säga Wiedwald var under sina första 6-7 matcher. Sedan får han ta på sig 5-6 mål och blir petad. Enligt dig hade det varit felaktigt för ”han var ju också bra tidigare”. Förstår jag dig rätt eller fel? Att jag har något emot Lasogga har inte nämnvärt att göra med hans målsnitt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: hans målsinne är okey. Det jag ”stör mig på” när det gäller honom är andra orsaker som inte går att jämföras med exempelvis Cibicki, Anita eller CBJ. Förstår inte ens varför man drar upp dessa namn. Lasogga skulle ersätta Wood, vilket jag personligen anser att han inte gjort. Lasogga är på lån med en fet lön. Vi ”utbildar” alltså en annan klubbs spelare och det har jag alltid varit emot. Speciellt i detta fall då jag inte tycker att Lasogga besitter de egenskaper vi behöver och inte heller gör skäl för den lön vi betalar genom att missa mer än hälften av våra matcher av anledningar vi bara kan spekulera i. Cibicki och Anita är i alla fall våra spelare medans CBJ enligt mig kan åka tillbaka till scums. Jag stör mig också på hans sätt, vilket är mest hur jag uppfattar honom. Här kan jag fått allt om bakfoten. Kanske jobbar han just nu stenhårt för att komma tillbaka och kanske vill han inget hellre än att göra bra ifrån sig i Leeds United. Det kan ju vara så men ingenting (förutom att han missade sin dotters födelse vilket i sig är rätt sjukt) anser jag peka åt det hållet. Lägger ner snacket om Lasogga nu. Sjukt tjatigt blev det utan anledning. Hoppas han kommer tillbaka och öser in mål, håller uppe spelet och gör bra ifrån sig. Det hade vart kanon!
WLD WLD
2017-12-12 23:07
Tydligen inga tv matcher närmaste tiden......
Leeds United sportcarl
2017-12-12 22:31
Charlie Taylor kom in efter 41 miuter i dagens match, och Wood utgick efter 82 miuter
Leeds United sportcarl
2017-12-12 21:34
Thom Matsson 21:24. normala är väl som när jag bedömmer spelare eller tränare laget att man tar varenda match inte det som passar, enkel matematik, TC bedömmer jag för varenda match i klubben och Lasogga varenda spelade match och minut, så har jag gjort med bägge och det systemet ar jag kört med alltid, och det jag bedömmer efter, jag kommer inte gråta om Lasogga lämnar i januari heller så nu vet du det, enda jag reagerar på är om det skall överdrivas eller vinklas, jag står fast vid vad jag skrivit innan om Lasogga ingen supervärvning eller superflopp,
2017-12-12 21:24
sportcarl//

Men varför börja med Burton matchen i så fall? Varför inte börja med hela förra säsongen i Hamburg där han gjorde 1 mål på 20 matcher? 2 mål på 22 matcher om man räknar in DFB-pokal.

Han var verkligen "på G" förra året.
Leeds United sportcarl
2017-12-12 21:21
Thom Matsson 21:10 ja du kan väl köra några veckor om dom med, vore roligt och intressant och givande:).
2017-12-12 21:19
Men låt oss se vad som sker de nästkommande 5-6 matcherna. Kanske kommer han tillbaka och börjar prestera? Det vore minst sagt bra för Leeds och allt som är bra för Leeds är bra för hjärtat.

Missar han fler matcher av outgrundliga anledningar så tror jag att lånet kommer avslutas i januari och en annan anfallare kommer köpas in.
2017-12-12 21:13
sportcarl//

Ja, varför tror du inte att de två målen är med? För att hela min grej är att han inte direkt rosat marknaden de senaste 3 månaderna. Det var ju jätte fint att han gjorde de där två målen mot Burton den 9 september, men sedan dess då? Om han hade gjort 18 mål i den matchen så hade hans statistik varit magisk och då hade han ju kunnat gå mållös resten av säsongen utan att få kritik eller?

Anledningen att jag startar min statistik mot Millwall är att det är sedan den matchen hans "haveri" startade. Han var duktig mot Burton, efter den matchen vet i helvete vad han gjort.
Annons: