/england/leeds/forum/300.aspx/england/leeds/forum/300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
WLD WLD
2017-12-22 20:44
Visas morrondagens match på TV?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-22 20:39
Mr Clarke// Jag har klagat på andra spelare också och det står jag för. Tycker ett supporter forum finns till för det och andra diskussioner. Har du några problem med det? I så fall kan du väl beskriva för mig vad vi ska prata om. Supportrar pratar ju normalt sett om vilka spelare som ska spela eller inte, vilken laguppställning som är den bästa, varför en tränare gör på ett visst sätt eller varför en ägare inte köper en speciell spelare. Vad skulle man annars diskutera om? Hade varit rätt dött annars. Tycker det är skit kul att resultaten har vänt och har gett TC cred för det. Tycker spelare som Alioski och Jansson höjt sig också vilket jag sagt vid flera tillfällen. Så för mig kan man gärna fokusera på att allt är frid och fröjd om man vill för det finns mycket att vara glad för just nu. Jag är glad och det gör mig inte alls ledsen att Lasogga är tillbaka så länge han bidrar när han väl får chansen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-12-22 20:14
När Pontus hade en svacka o Cooper tabbar sig Phillips går bort sig o målvakterna gör tavlor bägge två o Aloski är röten defensivt o nästan hela laget har en svacka då klart att det var LASOGGAS fel BARA
Imorgon vinner vi så skit samma
MOT PL
2017-12-22 19:50
qcn// Tycker dock att Rodell förklarar sin poäng lite längre upp med att vi spelar bättre utan Lasogga, vilket ju stämmer till 100 %. Det bevisar ju resultatraden med Lasogga där vi fått stryk majoriteten av matcherna. Jag säger att han fortfarande har chansen att bevisa motsatsen men jag förstår all den frustration som fansen uttrycker när det kommer till Lasogga.
2017-12-22 19:47
Missade tydligen just den kommentaren. Förstår dock syftet. Jag anser att han gärna får bevisa mig motsatsen i alla fall. Sen kan man diskutera hur många poäng vi ska slänga iväg på att försöka få Lasogga i form. Men anser TC att Lasogga bevisat så mycket på träningar att han ska starta/hoppa in så hoppas jag att han är tillräckligt bra och kämpar röven av sig. Det är det minsta man kan begära.
Leeds United Duke
2017-12-22 19:32
Thom// Linus skrev det var goda nyheter att han var tillbaka då började diskussionen. Hoppas han gör det bra som du skriver.
Leeds United qcn
2017-12-22 19:30
Thom//

Rodell skrev ju "Jag kan tycka att han kan fortsätta vara borta och att det inte är goda nyheter". Jag vet inte hur du tolkar det, men jag tolkar det i alla fall som att Rodell inte tycker att det är bra att Lasogga är tillbaka.
2017-12-22 19:09
Duke// Vem har sagt att det inte är bra att Lasogga är tillbaka? Jag bara undrar alltså. Jag kan inte se att någon skrivit det någonstans. Han får gärna komma tillbaka och göra 3 mål imorgon men för mig är det viktigaste att vi vinner och att han bidrar till vinsten. Spelar ingen roll om han gör mål eller assist men vårt spel ska inte bli lidande av att han är på planen. Exempelvis så anser inte jag att han gjort sitt jobb om han nickar in ett mål i åttonde minuten för att sedan tappa bollen 17 gånger, slå 13 felpass av 14, inte kämpar och sätter press, förlorar samtliga nickdueller och inte kommer till några fler målchanser och vi förlorar matchen. Då är hans nick mål inte tillräckligt för mig. Jag tycker flera av hans insatser har varit väldigt dåliga och jag är och har varit kritisk till honom. Jag hoppas att han bevisar mig fel likt Cibicki gjort. Cibicki är vår spelare, Lasogga är på lån och det är en annan sak. Lasogga har missat halva säsongens matcher hittills och bara det är en orsak att jag tycker han varit misslyckad hittills. Men som sagt, han får jätte gärna bevisa mig fel och gärna med start imorgon! ALLTSÅ: Jag tycker det är bra att han ät tillbaka. Gärna ett inhopp på 10-15 minuter imorgon som en liten uppvisning på vad som komma skall.
Leeds United Duke
2017-12-22 18:54
Kan inte förstå att man inte tycker det är bra att Lasogga är tillbaka. Han levererar hyfsat hittills och är målfarlig. Zlatan jobbar inte mycket i defensiven heller för att jämföra med en spelare på högre nivå.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-22 17:54
@Rodell:

På tok för lite tid på plan och på tok för lite erfarenhet för att säga det är en nackdel än men samtidigt förstår jag vad du syftar till.

Det är glöden jag gillar framförallt. Sen har han verktygen rent fysiskt att kunna bli riktigt bra för denna nivån. Han behöver självförtroende och lite skolning. Dom andra 2 har erfarenheten. Roofe iofs från en lägre nivå än nu men även en full säsong på denna. Lasogga en nivå till. Tyvärr tycker jag Roofes attityd är lite för kaxig för hans kunnande och Lasogga känns rent av slapp slö och likgiltig. Kan du få Lasogga i mental balans och vilja brinna så tror jag han har en nivå de andra 2 aldrig kan komma till.
Leeds United sportcarl
2017-12-22 17:32
Man får acceptera att folk har olika åsikter om vilken anfallare som är bäst. TC vara eller inte vara. Om detta laget är bättre eller sämre än förra året. Om vi kommer gå till play off eller dala till under halvan.
2017-12-22 17:24
Den här gången är jag överens med Linus o SPC gällande Lasogga som har en hög högsta nivå det är jämnheten som sviktar.Roofe är en härlig lirare som kanske väger lite lätt ibland.Ekuban kämpar otroligt hårt men gör inte mål o vi behöver poängspelare.Lasogga eller Roofe får handla om dagsform o motstånd det är väl bra med alternativ.
MOT PL
Leeds United Linus.M
2017-12-22 16:17
Jag tycker mest att Lasogga gjort det bra när han inte varit skadad, och det tyder hans facit på. Sen om han håller en hel säsong vet jag inte, men är väldigt glad över att se honom tillbaka.
Leeds United Rodell
2017-12-22 16:17
WhitesMOT //

Enda nackdelen med Ekuban är ju att han lyckas inte pricka rätt annars är jag väldigt nöjd över hur han ser ut och sliter för laget
Leeds United WhitesMOT
2017-12-22 16:10
Det kommer vara Roofe ett tag och det kommer vara Lasogga ett tag. Iaf ändå tills Ekuban är tillbaka eller vi skaffar oss nån i Januari som tar chansen. Ingen vi har nu är bra nog att vara nummer 1. Ekuban har helt klart mest potential och är den som iaf jag tycker verkar förstå de 3 bakom sig bäst. Men ska han vara skadad halva säsongen så kommer han nog aldrig in i det ordentligt. De andra 2 har sina stunder men dalarna är på tok för djupa.
Leeds United Rodell
2017-12-22 15:33
Thom//
Tack för att du förstår... vi vinner mer utan lasogga än med honom.. bara den grejen tycker jag påvisar att han inte ska iaf starta matcher för oss. tycker man att hans mål/assist ratio är bra så får man tycka det, den är inte alls dålig men vad spelar den för roll när han bidrar noll till spelar i andra aspekter...

Detta har ju också varit ganska genomgående i hans karriär, och alla "experter" är iaf dom flesta ganska eniga om att han inte är något att ha.
Leeds United Linus.M
2017-12-22 15:30
Thom//

Vi håller helt enkelt inte med varandra om Lasogga. Känns som du har ett problem med det, men det får du ha isåfall. Tycker vi diskuterat honom nog.

God Jul från den som inte kan något om fotboll!
Leeds United sportcarl
2017-12-22 15:29
Som det skrivs om Lasogga gjorde det om Wood första året med. Jag är glad att Lasogga är tbx då vi har fler alternativ och en bättre bänk.. Men Roofe skall starta. Men är han lika anonym som i sista matchen så skall Lasogga ha 30-45 minuter. Sedan att ingen spelare inte gör mål när man inte spelar och är skadad gäller alla och hopas det inte blir en följetong om det. Med eller utan Lasogga så skall vi ha 3 poäng mot Sebastians Larssons Hull.
2017-12-22 15:28
Linus// Du pratar om honom hela tiden som om han är super lyckad. Att han gjort 5 mål hittills på halva säsongen är inte lyckat. Det är det du inte fattar. Du skiter i att han missar matcher, det bevisar än mer din okunskap om fotboll. En lånespelare som missar mer än hälften av matcherna av oklara anledningar är inte godkänt om han så gjort 23 mål på de 10 matcher han deltagit i och som vi dessutom förlorat de flesta av pågrund av Lasoggas orörlighet på topp. Laget blir lidande av det och har så blivit. Vi får se om vi lyckas anpassa vårt spel efter Lasoggas orörlighet och stereotypa spelstil och samtidigt vinna matcher med honom i laget så du får rätt och kan sova om natten. Jag tror det inte.
Leeds United Linus.M
2017-12-22 15:15
Att han missat matcher struntar väl jag i när det handlar om att han är tillbaka? Fem mål och tre assist på 811 spelade minuter är bra i ett nytt lag. Om Lasogga gör ett mål på kommande tio matcher så har han inte gjort det bra, och har väl aldrig heller sagt att han är ett "superlyckat nyförvärv". Så lägg inte ord i min mun tack :)
2017-12-22 15:11
Rodell// Försök inte ens att få Linus att förstå din poäng. Han kommer fortsätta tjata om sina fem mål och tre assist hela säsongen. Att Lasogga sedan missat hälften av våra matcher spelar som sagt ingen roll. Enligt Linus är Lasogga ett super lyckat nyförvärv som gjort jätte bra ifrån sig. Att kunna säga något i still med ”han har ett bra facit målmässigt men finns mycket annat man kan diskutera”, finns inte på Linus karta. Det är så jag säger; han har gjort det okey rent målmässigt men han har missat för mycket matcher och han passar inte in i vår spelstil. Detta förstår inte Linus. Vi får se hur länge fasaden håller. Om Lasogga gör 1 mål de nästkommande 10 matcherna så kommer vi få höra att han ju faktiskt gjort 6 mål och 3 assist på 20 matcher och det är ju 9 poäng och nästan ett poäng varannan match och det är ju faktiskt hur bra som helst.
Leeds United Linus.M
2017-12-22 15:05
Lasogga fem mål och tre assist. Vill jättegärna se honom i laget igen!
Leeds United Rodell
2017-12-22 13:45
Lasogga 10 matcher i Championship 7 förluster :) Jag kan tycka att han kan fortsätta vara borta och att det inte är goda nyheter då spelet Christiansen föredrar inte fungerar med en orörlig forward.
Leeds United Linus.M
2017-12-22 13:34
@APOPEY
TEAM NEWS: Pierre-Michel Lasogga is fit & available for the visit of Hull City. Stuart Dallas still out injured. #lufc

Goda nyheter!!
Leeds United Linus.M
2017-12-21 18:18
@stonefree:
Tänk vad mycket lugn och ro det kan ge en klubb och stad om man bara är normal :-) God Jul Stone!
Leeds United stonefree
2017-12-21 18:13
Alla season ticket holders, har fått julkort och present av nya ägaren. Han vet hur hjulen ska smörjas och hållas igång. Måste kännas skönt för honom när allt är frid och fröjd! Hoppas han kan ge alla oss andra en julklapp i form av 2 riktigt bra fotbollspelare i januari. God Jul
Leeds United golden lion
2017-12-21 18:01
God Jul!
hur länge har vi legat i denna Champinjonsligan??
e så jävla trött på detta...
mitt Leeds Unired?.....vart har DU tagit vägen....
ja vet...jag e kvar på 70talet...
tack å hej...
Leeds United Linus.M
2017-12-21 17:48
On another note:

Är det inte väldigt roligt att lyssna på fotbollsexperter i Sverige som säger att vissa PL lag skulle "må bra" av att få en omstart i the Championship? Hur kan man ens få ur sig något sådant? Snacka om att inte ha ett dugg koll på hur svårt det är att vara i Champ?

Känns som vissa tror att man kan göra en "Newcastle" av vilken skit som helst...
Leeds United Kristoffer
2017-12-21 14:25
Matchen mot Burton på annandagen visas på Viasat Fotboll och Viaplay.
2017-12-21 14:11
Leeds-Nottingham 1/1 k.l 16.00 visas på Viaplay

MOT PL
Annons: