/england/leeds/forum/298.aspx/england/leeds/forum/298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2017-08-19 12:21
Det kan väl också vara så att det är Wood som vill lämna och då är det bättre att sälja.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-19 12:11
Jaha det är väl att tro på tomten och tro att han stannar nu så vad ska vi ersätta nästan 30 mål med ? Vem leder skytteligan i Allsvenskan ?
Leeds United Linus.M
2017-08-19 11:55
Där är jag med sportcarl till 100%. Är Lasogga ersättaren så kan vi lägga oss ner och dö...

Upp till bevis på riktigt för Radrizzani nu.
Leeds United WhitesMOT
2017-08-19 11:53
KOM HEM ANTONSSON !!

Eller inte.....
Leeds United sportcarl
2017-08-19 11:49
Duke 11:15.jo så kan det vara. Får vi 15-20 miljoner pund plus add ons så kan det bli en Bra affär om minst 75 %investeras i nya spelare. Men snälla låt oss slippa Hamburganfallaren som av dess klubb direktör anses vara århundradets flopp.
Leeds United Kristoffer
2017-08-19 11:39
Phil Hay:

No word from Leeds yet but message from the Burnley end is that a deal for Wood is all but agreed. Medical likely to take place tomorrow.

Wood travelled with the team to Sunderland yesterday but Burnley don't want him to play in tonight's game. #lufc

Wood is still with the team in Sunderland as it stands. Interesting afternoon ahead. #lufc
Leeds United Duke
2017-08-19 11:15
Sportcarl// Klubbarna verkar vara överens om en övergång tyvärr.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-08-19 10:36
Jag hoppas och tror Wood stannar. Sedan vet man ju inte vad klubben vill. Att gå till Burnley känns väl inte som världens bästa val. Känns som ett typiskt lindansargäng. Hoppas han är lite medveten om hur det gått för våra tre fantastiska diamanter i PL
Leeds United WhitesMOT
2017-08-19 10:19
@Linus.M:

Ja va fan....man är ju lite av en siare !!

Ursäkta mej en stund jag ska in på Unitbet och oddsa lite....;))
Leeds United Linus.M
2017-08-19 09:54
Whites//

Vi har bjudit Wood £25k i sitt nya kontrakt, snyggt gissat ;)
Leeds United WhitesMOT
2017-08-19 09:43
Nu sitter 10000 tals Leedsare och tänker : "Did he travel this morning ?"

Eller när nu truppen åker upp till Sunderland. Spänningen är ooooooooolidlig !!! ;))
Leeds United WhitesMOT
2017-08-19 09:36
Jag tycker hela grejen med att just Burnley vill ha Wood är lite märklig.

Dom har Vokes och Barnes som båda är inte helt olika Wood i kunnande. Vokes är väl iofs än mer än target och betydligt bättre på huvudet men jag skulle säga centertanks på alla 3.

Dom säljer av Gray som då har det dom kommer sakna med dessa 3. Speed och rörlighet. Ok Wood är inte Zlatanorörlig men ändå.

Väldigt märkligt tänk känns det som iaf. Gray var kanske missnöjd med nåt iofs så dom kände sig tvingade att sälja men då känns ju Wood absolut inte naturlig som ersättare.

Sen funderar jag på vad kommer dom erbjuda rent lönemässigt ? Brady lär vara deras högst betalda på 35k i veckan, så där nånstans landar nog Wood. Har läst nånstans att Burley är rätt strikta med sin lönebudget och att dom skriver kontrakten på så vis att skulle dom åka ner så justeras lönerna till CS nivå. Sant eller inte,vet ej men låter inte orimligt för en sån klubb.

Så vad erbjuder vi nu då ? Wood är vår högst betalde (tror det var Hay som sa det) och har läst flertalet gånget nånstans 17 i veckan. Ska vi gissa att vi mäktar med halvvägs till Burleys 35k ? Säg 25k iaf. Kanske med klausul som säger en bra ökning om vi går upp ?

35k, PL fotboll imorgon, skaplig risk att vara tillbaka i CS nästa år och med sänkt lön om uppgifterna stämmer hur Burnley kör sin policy.

25k, satsande mot PL, mer eller mindre gjuten plats på topp, skaplig chans att bli mer eller mindre helgonförklarad och delaktig i en satsning som inte kommer ta stopp när och om vi väl är uppe.

Ja,om mitt svammel stämmer så kommer det enbart vara pengarna som driver honom. Allt annat snack kommer vara bullshit de luxe.
Leeds United Duke
2017-08-19 09:33
Han lär inte spela idag om klubbarna förhandlar.
Leeds United sportcarl
2017-08-19 09:12
Viktigt klubben gör ett statement och något bra av detta oavsett om Wood stannar eller lämnar. Räknar med att Wood spelar idag och gör minst ett mål:).
Leeds United Linus.M
2017-08-19 08:42
Mirror hoppar nog på båten lite för snabbt. Inget är helt klart. Men om Wood inte signar det nya kontraktet som vi erbjudit så kommer de acceptera budet som Burnley givit oss.

Som är på £18m + add-ons. De vill inte att de ska komma ut dock. Så andra klubbar inte vet vad vi har. Därför £15m nämns kanske..

Men som sagt, inget är klart.
Leeds United Duke
2017-08-19 08:41
Då vill jag ha in Snodgrass som ersättare och ev någon anfallare.
Leeds United stonefree
2017-08-19 08:24
Läste i Daily Mirror att Wood åker ner till Burnley i dag för läkarundersökning. Om det är påhittat eller sant vet jag inte. Budet ska har stannat på £15 mille
Leeds United sportcarl
2017-08-18 23:33
Är väl lite av det som är tjusningen att klubbar som Burton och Brentford kan konkurera med klubbar som Leeds,Sunderland,Aston Villa, Derby och Nottingham
Leeds United stonefree
2017-08-18 23:06
Hur fan kan Burton platsa i CS och spela inför 4800 personer. Dessutom slå Birmingham. Jag tycker det är sjukt. För vad det egentligen säger. Är att klubbarna behöver inga fans, de får pengar på TV och reklam, samt sponsring. För en publik på 4800 räcker inte till lön till mer än tränaren och kanske någon ytterback!
Leeds United WhitesMOT
2017-08-18 21:57
Duke //

Ärligt talat tror jag inte nån av de 2 är såna så dom förstör stämningen. Känns inte som såna personligheter.

Sen kan man ju fundera lite på hur Green resonerar just nu. Kanske det är så att han faktiskt är med på att vara andremålvakt. Han ju trots allt 37 med ett år kvar på kontraktet. Han kanske redan är halvvägs in i pension rent mentalt och då passar detta upplägget honom. Spekulerar bara såklart men det känns faktiskt inte helt otroligt.

Bridders är annorlunda. 28 år och iaf 4-5 bra år kvar om han får vara hel. Om han vill flytta förstår man det verkligen så som han hamnat till. Men jag hoppas verkligen vi håller i honom för vi kommer behöva hans kvalitéer. Ingen av de andra kan riktigt göra det han gör när han är som bäst.
Leeds United Duke
2017-08-18 21:54
Luke Murphy spelar fram till Burtons kvittering mot Birmingham.
Leeds United sportcarl
2017-08-18 20:26
Tycket det principiellt är fel säga påstå att någon är förstamålvakt. Man måste nog ha lite mer i bältet än vad Wiedwald har. Och har TC sagt till honom det är det ännu mer fel.man måste förtjäna det och form är en färskvara
Leeds United Duke
2017-08-18 19:49
Anita får nog ses som en ytterback numera. Att spela Anita med O'Kane gör oss väldigt korta centralt och på fasta situationer. Phillips behövs med sin fysik alternativt Klich. Lite märkligt klubben går ut med att Wood erbjuds kontrakt känns lite som att de vill ha ryggen fri om han vill lämna så har han två år kvar så att behålla honom en säsong till borde inte vara omöjligt även om han inte vill förlänga. Wiedwald säger i intervju med BBC att han är förstemålvakt då kan vi släppa Green. Att behålla Green och Bridcutt på bänken/utanför laget skapar nog missämja i truppen.
Leeds United sportcarl
2017-08-18 18:08
Anita sa i en intervju på LUTV att han ser sig som mittfältare men är flexibel. Är väl som Berardi som ser sig som högerback men fått spela vänsterback.
Leeds United Kristoffer
2017-08-18 16:52
@WhitesMOT:
Han spelade till en början som ytterback i Ajax men han flyttades sedan upp som mittfältare.
Leeds United Norman Hunter
2017-08-18 16:34
och alla siffror är såklart kryddade på det sätt som gynnar läckan
Leeds United Norman Hunter
2017-08-18 16:32
[QUOTE=WhitesMOT]Lätt att hänga med på tanken att Wood har fått nytt förslag som ren taktik från klubben. Att han skulle vara på väg ut och att detta är ett sätt för klubben att svära sig fria liksom. Skriver han inte kan man inte anklagas för att inte försökt liksom. Alla dessa år av misshandlat förtroende har gjort en ordentligt cynisk med sånt här.... [/QUOTE] exakt min tanke men jag kände mig inte cynisk... i dessatider med alla informationskanaler och "läckor" får man alltid beakta vem som vinner på att det man hör kommer ut. i detta fall har inget bekräftats av nån men att fet fanns bud kom troligtvis från Wood's taem eller möjligtvis LUFC. Att han fått ett nytt kontraksförslag troligtvis från klubben...
Leeds United WhitesMOT
2017-08-18 16:14
Lätt att hänga med på tanken att Wood har fått nytt förslag som ren taktik från klubben. Att han skulle vara på väg ut och att detta är ett sätt för klubben att svära sig fria liksom. Skriver han inte kan man inte anklagas för att inte försökt liksom.

Alla dessa år av misshandlat förtroende har gjort en ordentligt cynisk med sånt här....
Leeds United WhitesMOT
2017-08-18 16:09
Anita är i grunden ytterback. Iaf var han det i Ajax. Brorsan som håller Barcodes menar också att han ska helst spela där. Det var Pardews idé att slänga in honom som defensiv. Och det blev aldrig nån riktigt höjdare.

Shaughnessy räknar jag som mittback nu.
Leeds United sportcarl
2017-08-18 16:06
Annons: