/england/leeds/forum/296.aspx/england/leeds/forum/296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-21 08:19
@Rodell:

Han är mer än välkommen. Kan nog få ut det bästa ur Saiz och får kanske Pablo att stanna 1 år till. Ett namn i min smak.
Leeds United Rodell
2018-04-21 08:04
Whitesmot // Påtal om tränare lämnade flores espanyol nyss ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-04-21 07:19
Äntligen matchday och yorkshirerby mot Barnsley på ER. Blir LUTV. Pontus lär vara aktuellt för spel Jag personligen ser hellre O Connor än Inlånade Pennington. Och hellre Pearce än Anita. Förhoppningsvis får vi se något inhopp från Edmondson,Clarke eller Dalby som bägge tränat med A-truppen sista veckorna. Idag blir det vinst med 2-0. Skall bli intrekant se Barnsleyspelarna vi är länkade med
Leeds United sportcarl
2018-04-21 06:17
Ja du får nog sträva efter det. För det är inte mitt mål iaf.4-5 förstärkningar där vi får verkligen får in rätt spelare plus att våra academy spelare fortsätter utvecklas. Säkert finns det fans som har andra lösningar med. Det intressanta är dock vad Radz vill för det är det som kommer hända
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 23:55
@sportcarl:

Har vi inte det så får vi fortsätta sträva efter det. För din del kommer det bli jobbigt för det innebär en massa kritik på vägen. Du vet, sånt där negativt som du brukar kalla det....
Leeds United sportcarl
2018-04-20 23:01
jaja då har vi svaret, ny trupp och ny managers, säkert har vi pengar till det:)
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 22:55
@sportcarl:

Dom har en idé och långt ifrån samma krav som vi har. Då får du till sist trygghet och kan jobba långsiktigt. Om man hoppas på nåt liknande hos oss så får man nog hoppas resten av livet. Går inte att kopiera Millwall,Preston eller SU exempelvis. Det är ljusår i mellan i mentalitet och kravbild. Det enda du kan försöka kopiera är glöden. Men för det behöver du ett helt annat ledarskap än Heckingbottom. Och helt ny trupp.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 22:44
Snälla fotbollsgud om du nu finns. Se nu till så att Baaardiff förlorat imorgon !
Leeds United sportcarl
2018-04-20 22:38
handlar om att scouta rätt, få ut optimalt, vare sig man satsar mycket eller lite, denna säsong har vi nog i sista änden faktiskt spenderat minst lika mycket som vi sålt för ändå går det sämre, vad gör klubbar som egentligen inte satsat mer än oss men ändå går bättre gjort som vi misslyckats med?och vad kan vi ta för lärdom av det?
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 21:18
Vi är långt ifrån botten. Men fortsätter vi med det vi har så kommer vi dit illa kvick. Fattas bara att just vi fuckar upp vårt eget jubileum totalt.

Skrattretande att försöka måla upp våra billiga alternativ från den tiden och försöka jämföra med dagens situation. Som natt och dag.
Leeds United sportcarl
2018-04-20 18:48
När det är som mörkast och man är på på rock bottom så vänder det. Minns när vi åkte ut championship. Sommaren därpå när vi hade träningamatcher om jag minns rätt i Tyskland Tjeckien fick vi knappt ihop lag. Och man undrade vart detta skulle sluta. Men vi vände på det när vi startade på -15. Och våra billiga managers och spelare var fantastiska nämner några som Grayson,Howson,Bechio,Beckford och Snodgrass. Hoppas vi är där igen. Gäller få vind i seglen och scouta rätt få in rätt tänk i klubben i alla led och tro på att berg är till för att flyttas, matchen på Old Trafford är ett lysande exempel på det. Ser fram emot sommaren. Radz har gjort mycket rätt. Är dock inte så förvånad att det kommer ett bakslag första säsongen som ägare rent sportsligt. Tror han verkligen har lärt sig mycket denna säsongen. Och till nästa säsong levererar sportsligt med. Man måste inse att det varit hans första säsong. Men han har mitt förtroende som entreprenör företagare och klubb ägare. 2019 firar vi 100 år som klubb man kan hoppas på något likt fågel fenix. Hoppet är det sista som överger en, iaf mig
Leeds United Duke
2018-04-20 16:20
Heckingbottom har tre matcher på sig nu. Går det bra och vi tar 6-9 poäng så ge honom en chans. Fortsätter vi förlora måste han bytas ut för att få vind i seglen igen.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 15:34
Säg så här :

Hade vi bara kunnat var dom som snodde åt oss managers och spelare från topp 6 lagen i CS så hade det varit ett jättekliv mot vad vi nu håller på med.

Sluta chansa på att 10st Pawel Cibicki från en av europas lingonligor ska blomma ut.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 15:28
Rodell //

Såklart hänger det även på vem vi värvar. Man kan inte koka soppa på en spik även om det finns exempel på helt sjuka bedrifter genom åren. Leicester är väl det senaste exemplet.

Men jag är samtidigt helt övertygad om att hade vi haft säg ditt exempel Dyche vi rodret i år så hade han fått vår skräphög att överprestera. Bara det att du ställer ett ordentligt namn i dugout kommer ha effekt. Det är jag helt övertygad om. När du värvar in TC eller Heckingbottom typerna så är jag säkert på att spelarna tittar på varandra och säger " Vem ?" Redan där har du ännu en backe att klättra över. Tränare som TC eller Hecky måste först övertyga spelarna om att dom faktiskt kan nåt. Det behöver inte den mer allmänt kända nivån om du plockar ett aktat namn.

Jag säger inte att just de namnen jag nämner är rätt. Jag menar bara att dom är en eller flera nivåer upp mot det vi nu har och har haft. Och jag är trött på den nivån vi är på för det tar oss ingenstans.
Leeds United Rodell
2018-04-20 13:47
Whitesmot //

Helt ärligt så är tränare som t.ex Marco Silva för mig ingen speciell tränare, han har vunnit lite i Portugal och i Grekland men har en PPM på ca 1.2 i England. Skulle han vara det stora namnet så är inte det bättre än TC eller Heck för mig. Bilic största bedrift är väl att ha tränat Kroatien eller West Ham..
Silva har ju också sagt att han inte vill träna ett lag i engelska andra ligan.

Jag ser hellre en tränare som Sean Dyche och Heck kan mycket väl utvecklas till att bli detta. Du har ju tränare som Guardiola som träna Barca b sedan vinner trippeln med Barca första året (ja, jag vet truppen) Så länge vi inte hamnar högst upp i näringskedjan gällande pengar så kommer kommer inte vi ha tränare efter det. Vill vi ha en shejk som äger oss och spottar ut pengar?

Jag skulle också tycka det vore roligare om Benitez, Rodgers, Bilic, Flores, osv osv blir presenterade som tränare för oss. Men där vi är i dagsläget så ser jag det som en omöjlighet. Wagner tog upp Huddersfield vem fan va han innan liksom mer än Klopps nummer två eller tre.

Jag tror inte dessa tränare skulle ta oss upp direkt utan där handlar det nog mer om Radrizzani och Orta's värvning strategi än vem som tränar oss och där tycker iaf jag att dom har något att bevisa till nästa säsong.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 13:13
@sportcarl:

Finns ingen anledning eftersom ingen annan med ambition att ta sig upp gör det.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-20 13:08
Rodell //

Ta inte Benitez ordagrant. Jag menar bara den nivån. Jag förstår att någon som varit uppe och luktat på topp4 och CL är att drömma men siktar man inte högt så kommer man inte nån vart.

Du har Bilic t.ex. Han kanske inte är nån Benitez men han är på papper mil ifrån Heckingbottom. Silva är en annan. Det jag säger är att det finns en annan nivå än nedersta hyllan och det är dit vi behöver komma. Att bara skylla på att vi ligger där vi ligger och då får vi vara nöjda med vad vi får köper jag aldrig.

Jag säger inte emot dej att ett bra namn per automatik löser allt men nu har vi som sagt harvat med second hand i väldigt många år och det funkar bevisligen inte.

Jag förstår också att det är inte bara att trycka på en knapp. Radz måste först och främst ha resurserna. Men om vi bara hela tiden låter oss luras av varje ägares mjuka prat och drömmar utan att trycka på och önska mer så fastnar vi i det mediokra. Då accepterar vi bara och blir en klubb i mängden. Man kan hävda att så redan är fallet men är det det vi vill förbli ? Ska vi bara ge upp och hoppas turen nån gång kanske lysa på oss ? Sorry men det vill jag inte vara med om. At least until the world stops going round för mej betyder vi ger oss aldrig !
Leeds United Rodell
2018-04-20 12:36
Sportcarl //

Problemet med FFP är att det nästan värt att bryta det för att gå upp för det är små böter i jämförelse med pengarna man får för att gå upp till PL. Klubbar som toksatsar och inte går upp däremot får en riktig smäll.
Leeds United sportcarl
2018-04-20 12:30
Står i kvällstidningarna att Wenger tackar för sig efter den säsongen:).
Leeds United sportcarl
2018-04-20 12:26
Vi har ju även FFP att ta hänsyn till.
Leeds United Rodell
2018-04-20 09:43
Whitesmot // Ge förslag på vilka dessa tränare är för en tränare som Rafa Benitez t.ex skulle aldrig ta över ett lag i CH utan han följde med Newcastle. Handlar inte om att acceptera mediokert utan att vara realist saker och ting förändras. Vi lever i nutid. Finns absolut inget som säger att vi skulle ta oss upp för att vi får in ett bra namn på tränarposten. Vi har inte heller pengarna som många klubbarna har hur ska vi då kunna slänga ut så mycket (vi kan säkerligen lägga mer än vad vi gör idag men du fattar) I en perfekt värld ser jag gärna ett stort namn tar över oss och att vi tar in spelare som skulle kunna vara redo för PL nu eller om nåt år. Men kanske dags att börja inse och lämna stoltheten och se att vi uppenbarligen inte kan gå den vägen som det ser ut just nu.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-19 22:34
Rodell //

Med pengar gör han. Pengar till honom och med försäkran om en ansenlig summa att bygga med. Helt övertygad om att det finns en hel del ordentliga namn som skulle vilja ta sig an utmaningen.

I grund och botten handlar allt om att visa att vi faktiskt är seriens största klubb. Inte bara prata om det. I hur många år som helst har det pratats om att gör ER till ett fort t.ex. Även med årets publiksiffror har vi inte lyckats med det. Och det beror inte på att fansen inte försökt. Det beror på att spelarna på plan och gubbarna i dugout inte skrämmer en fluga. Ställ ett aktat ansikte där och fyll laget med namn som ger respekt i denna ligan så kommer många motståndare inte se oss som deras cup match längre. Iaf inte som deras lyckolottning som det varit i så många år.

Acceptera mediokert och vi får mediokert.
Leeds United Rodell
2018-04-19 21:43
Whitesmot // Tyvärr tror jag att den nivå av tränare du eftersöker inte går till en klubb som Leeds just nu.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-19 16:14
Rodell// Så högt upp i listan det bara går. Med stort namn menar jag att han ska kosta. I princip vara säsongens dyraste värvning. I nivå med typ Benitez eller åtminstone varit på säg mitten i PL. Ett namn som merparten har svårt att såga innan han satt foten innanför dörren. Jag vill få slut på " jaja vi får väl ge honom en chans iaf" nivån. Sen kan det såklart skita sig det också men nu har vi kört billigt skit länge nog. Vi måste visa muskler som motsvarar klubben nån gång.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-04-19 15:50
Det behövs någon som vet vad som krävs för att lyckas och har en sjuhelsikes vinnarskalle. Det krävs också en ledare som känner Leeds utan och innan och som nått framgång med klubben. Jag säger; step forward - Lee Bowyer.
Leeds United Kristoffer
2018-04-19 14:12
Pontus har tydligen inte tränat men ska vara spelklar till lördag.
Leeds United Rodell
2018-04-19 12:25
WhitesMOT //

Vad är ett stort namn som nu realistiskt skulle ta över Leeds? För jag är verkligen inte säker på att bara för det är ett stort namn så kommer det funka.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-19 12:08
Rodell //

Det är väl det jag vill ha sagt med mitt svammel. Tror alla är överens om att vi behöver kontinuitet. Kruxet är att det är lättare sagt än gjort hos oss, just p.g.a av det här med tålamodet.

Man kan tycka att det är bara trams och att fansen tålamod inte ska spela nån roll men det är helt uppenbart att det har en betydelse. Utsparkningen av TC är bara det senaste exemplet på det. Radz må ha sagt att anledningen var dåliga resultat och dålig kommunikation men det är solklart så att Radz påverkas av vad fansen säger. Kan bara tänka mej hur det snurrar i huvudet på honom nu om det stämmer att säsongskortsförsäljningen dalar.

Sen är det ju så att om man tittar på vad det är vi har sparkat de senaste 15 åren så är det i princip Biltema kvalité och värre som åkt ut och in. Inte en enda gång under dessa 15 år har vi provat ett riktigt namn. En del kanske hävdar att Warnock är väl ett riktigt namn och nja låt gå för det då men då är han också den enda jag kan minnas iaf. Resten är Simon Grayson och neråt. Heckingbottom är på gränsen till Hockaday skulle jag hävda.

En enda gång under dessa år har ett av dessa billiga alternativ varit skapligt nära att lyckas. Och det var just Grayson. Ja okay Monk var också skapligt nära men jag håller Larry högre. Larry hade tagit oss till PL om det inte var för en liten detalj. Ken fucking Bates.

Så Ja, ge oss kontinuitet men ge oss först ett riktigt namn. Sluta handla på Biltema även om det är najs att man kan få många saker för en liten peng :)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-04-19 09:57
Lasogga, total waste of space.
Leeds United Rodell
2018-04-19 08:47
WhitesMOT //

Vi har ju testat att sparka tränare hej vilt sen vi gick upp till Championship så kanske dags för kontinuitet (sen om heck är rätt man att skapa det låter jag va osagt). att skaffa nya tränare hela tiden är inte bra för utvecklingen utav våra yngre förmågor. Största bekymret är rekryteringen vi har en lönebudget som är nedre halvan av Championship. Vi har spelare som knappt skulle platsa i L1.
90% av alla lag som går upp ligger över intäkterna där ska vi hamna för att ha en chans.. sen tror inte jag det är bra att byta ut för mycket varje år heller. Synd att så mycket bra från förra säsongen är totalt borta nu där hade vi något att bygga vidare på och fortsätta. Hade vi gjort saker rätt där och förstärkt hade vi tagit oss upp.
Annons: