/england/leeds/forum/293.aspx/england/leeds/forum/293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-28 00:42
När är det tillåtet att klaga i så fall? När vi ligger på nedflyttningsplats kanske.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-10-28 00:30
sportcarl// Så att hamna i mitten är du nöjd med eller? Om du inte är nöjd med det så måste väl även du vara orolig att vi har fem förluster på de sju senaste? Ska allt vara frid och fröjd med det facitet?! Ska allt vara frid och fröjd när vi förlorar två matcher i rad på hemma plan mot lag vi borde besegra om vi ska ligga i toppen? Jag bara undrar alltså för visst fan ska man vara kritisk när vi spelar skit?
Leeds United sportcarl
2017-10-28 00:25
Alltså truppen är inte perfekt. Det märker man väl inte minst på vänsterbacksidan. Men så dåligt som det alltid skrivs när vi förlorar är det inte. Då skall alltid målas fan upp på vägen. Tidigare säsonger vid denna tid och senare har det oroats för att vi skall åka ur och folk är inte säkra förrän vi klarat 50 poäng. Det snacket har man iaf inte hört denna säsong är lite mest att vi skall placeras oss sämre än förra säsongen när vi kom sjua.
2017-10-28 00:04
Linus// Så här säger jag enligt vår ägare; Japp, det känns som att han har koll och att allt han gör är för att klubben ska bli bättre. Där är vi eniga Linus. Detta är ingen fråga om ägarskap längre. Däremot så tycker jag inte att han gjort allt rätt vad gäller spelare. Han har tillsammans med TC och övriga ledare misslyckats med att ersätta vissa extremt viktiga spelare. Taylor har de inte ens försökt ersätta. Wood försökte de ersätta men Lasogga är inte tillräckligt bra enligt mig. Wood har enormt mycket fotboll i sig. Han kunde dribbla av en spelare, han kunde slå frisparkar, han kunde hitta mål där ingen annan kunde. Han hade gjort ett mål idag i denna matchen minst. Att inte ha honom ersatt kostar oss poäng i match efter match. Lasogga är inte värdelös men han är inte Chris Wood. Bartley försöktes ersättas med Pennington. Operation Fail. Green är otroligt klantigt bara. Han hade kunnat spela 2 år till. Tagit oss upp i år och sen kört en säsong till i PL. Istället släpper vi honom och ersätter med skit (inget illa ment till Lonergan). Vi hade problem redan förra året med vårt mittfält. Vi värvade in Saiz, Klich och Alioski. Vi släpper Bridcutt? Okey, han är ingen frälsare på något sätt men varför släpper vi den enda riktiga defensiva mittfältaren vi har som dessutom är en lagkapten? Vem kan ta hans plats i dagens trupp? Vårt u23 lag som skulle producera spelare till a-laget är återigen odugligt. Ingen direkt förbättring där så återväxten till a-laget är inget vidare heller. Vi startade så jävla bra i år men de senaste 5-8 matcherna har varit tillbaka till ruta 1 minus 1. Riktigt dåligt.
Leeds United sportcarl
2017-10-28 00:00
YEP(hays) spelarbetyg Lonergan 8 Ayling 5 Pennington 4 Cooper 5 Anita 5 O Kane 5 Viera 5 Phillips 6 Alioski 5 Saiz 7 Lasogga 5
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 23:57
Thom // Vi är inte nästan. Vi ÄR svagare. Vi har ingen grund att stå på. Under Monk, hur jävla kul nu det var egentligen, så hade vi iaf ett grundspel, ett försvarsspel. Nu är det bara ett gäng huvudlösa kycklingar med stackars Saiz som försöker. Nä det är nästa bättre nu är att vi kollektivt slutar hoppas. Då kanske dom kan överraska när pressen släpper. Just nu är ett fullsatt ER bara till nackdel för detta gäng. Dom har inte den mentala biten.
2017-10-27 23:29
Mina snälla betyg där 6 är godkänt: Lonergan - 6 Ayling - 3 Pennington - 4 Cooper - 5 (Jansson - 6) Anita - 4 — Alioski - 4 Phillips - 6 O’Kane - 5 Vieira - 6 Saiz - 7 — Lasogga - 4 (Grot - 5)
Leeds United Duke
2017-10-27 23:28
Nu har jag inte sett matchen så svårt att vara kritisk men att man offrar en åttondelsfinal i ligacupen för att sedan falla platt är under all kritik. Tränaren får ta på sig att man bytar tio spelare för att sedan göra en så dålig match mot en nykomling. Börjar bli tveksam till Christiansen som inte lyckas hitta ett spel där Saiz, Alioski och Hernandez kan dominera. Många lag i denna serien hade skrikit efter en av dessa spelare. Största missen är givetvis Green det är helt ofarbart att gå all-in på en oprövad tysk. Taylor är fortfarande inte ersatt. Wood lämnade sent i fönstret så Lasogga-värvningen är acceptabel.
Leeds United Linus.M
2017-10-27 23:27
Mycket som är fel idag och mycket man kan störa sig på... Men det jag fastnar vid är ändå hur rädda vi ser ut från minut ett. Vi vågar inte hålla i bollen, vi vågar inte ha ett eget spel och vi är så fruktansvärt veka i varje situation som sker.

Att förlora är en sak, det kan man ta. Att förlora efter att inte ens ha tagit på sig skorna är både hemskt men också inte alls okej.

Man ruttnar, det är för dåligt.

Och THOM - Jag håller med dig. Vi har tappat Wood, Bartley, Taylor och Green. Wood ville verkligen gå, Taylors situation var så infekterad och Green ville inte fightas för en förstaplats. Det är vad det är, men vi har inte ersatt dessa ordentligt.

Lasogga? Jag vet inte. Han får ju fel bollar idag, men det är ingen superspelare. Ser hans statistik och tycker ändå man inte kan säga att det är en dålig ersättare hittills.
Pennington? Vad GÖR killen idag? Han var ju livrädd? Sett helt ok ut innan men idag är det ju en katastrof.
CBJ/Anita? CBJ behöver växa upp och Anita är ingen vänsterback. ERSÄTT i januari för GUDS skull.
Wiedwald? Say no more...

Radrizzani har gjort 99% rätt hittills, och jag känner fortfarande att klubben är i otroligt trygga händer. Men januari blir vääääldigt intressant ur ett värvningsperspektiv...

Och förresten.... In med Pontus, som är vår bästa mittback, för i H*LVETE.
Leeds United sportcarl
2017-10-27 23:18
Känns som vi måste göra första målet som mot BristolC för att spela ut, vi blir otroligt stressade när vi får tidigt underläge, känns som backarna inte vågar passa framåt utan fegar med farliga tillbakapassningar till målvakten eller i sidled, helt galet egentligen,
2017-10-27 23:18
Anser fortfarande att Lasogga är en stor köttklump utan mycket fotboll i sig. Att han petar in en boll ibland är bra annars hade han varit helt menlös. Med honom på topp blir vårt spel väldigt statiskt. Långa bollar som aldrig går hem. Inte bara Lasoggas fel givetvis. Med en spelare som honom är det väl meningen att vi ska ta oss runt på kanterna och slå inlägg men det gör vi aldrig och när vi väl gör det så är det ALLTID katastrof inlägg. Alioski borde skämmas. Urusel är han. Visst, jag ska ärligt säga att jag tror han försöker men inte tillräckligt bra. Man måste också adressera problemet med målvaktspositionen. Ser skakigt ut med Lonergan också tycker jag. Han är bättre än Wiedwald vilket inte säger mycket men mils långt ifrån Greens säkerhet. För ett play-off jagande lag som vi väl fortfarande ska vara så är en gammal Lonergan ingen att hålla i handen när det blåser. Anita som vänsterback är som att ge bort all sort av offensivkraft på den kanten. Kommer ju aldrig ske något. Hyfsat stabil bakåt men oduglig framåt. O’Kane. Är jag den enda som tycker att denna mannen inte borde spela som innermittfältare för en klubb i The Championship? Han kämpar på bra idag och är inte på något sätt sämre än någon annan, men han har ju ingen fotboll i sig alls? Han kan knappt slå en passning framåt i banan. Vieira och Phillips är godkända tycker jag. De kämpar på och Phillips gör mål igen. Dock hade nog Phillips (av alla spelare) nog flest inlägg av alla idag och NOLL var farliga. Varför ens slå in bollarna om man inte tror sig ha kunskapen att göra det? Borde man inte ge upp efter försök 18? Vi hade kunnat vinna idag men om man är så blind så man tror att just denna förlust eller vinst hade spelat något roll, då kan man inte fotboll enligt mig. Att vi ligger där vi ligger har ingen betydelse. Det är sättet vi spelar fotboll som kommer avgöra vart vi hamnar när säsongen ska summeras och jag tror inte, med detta laget, att det kommer bli på någon play-off plats. Vi har enligt mig nästan ett svagare lag än förra året. Taylor, Bartley, Green och Wood var fyra ordinarie spelare som vi inte ersatt. Minst tre av dom var våra viktigaste spelare förra året. Jag hoppas jag har fel. Det kanske jag har också men jag är fortfarande väldigt orolig trots att vi lyckades vinna mot Bristol City. Vi har på de senare 7 ligamatcherna 5 förluster och endast två vinster. 2-0-5 är ingen rad som inger respekt hos mig. Och det känns som att laget måste vara samspelt nu? Tyvärr är spelare som Lonergan, Anita, O’Kane, Alioski och Lasogga spelare JAG inte anser platsar i ett fartfyllt Leeds United som jag tycker Leeds ska spela. Offensivt, med kraft och fart.
Leeds United sportcarl
2017-10-27 23:14
mina högst personliga betyg
Lonergan 7
Ayling 4
Pennington 4
Cooper 6
Anita 6
O Kane 6
Viera 5
Phillips 6
Alioski 4
Saiz 7
Lasogga 4
Leeds United sportcarl
2017-10-27 23:07
är bara att gratta SU till en rättvis seger, anfallsfotboll premieras med 2 anfallare och mest mål i championship. Sharp vilken anfallare kunde gjort hat trick i första halvlek om inte Lonergan gjort 2 svettiga räddningar, Herregud vad dåliga Ayling och Pennington var i första halvlek rena hönsgården och första målet får definitivt Pennington ta på sig lämna Billy omarkerad är svagt, Cooper ok ingen han gick ut, Anita spelade upp sig, Ayling på tok för offensiv och lämnar oceaner på sin kant som SU utnyttjade, Viera trampade vatten och tbx på "normal" nivå, Phillips gjorde ett klassmål men var väl sådär i övrigt, O Kane håller ihop defensiven bäst utan att glänsa, Alioski anonym och underkänd, Saiz kanske bäst eller rättare sagt minst dålig i Leeds tillsammans med Lonergn, kräver dock ännu mer av honom,Lasogga hade inte många vettiga bollar men de han hade förvaltade han inte bra om man jämför med Sharp där det var skarpt läge hela tiden när han fick bollen.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 22:48
@tallepojken 78:

Kanske....men dock ett lag.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 22:46
Skulle säga att enda hoppet nu står till Radz och att han faktiskt är man nog att bryta icke trenden vi har i Januari. Vi måste ha in ny personal. Frågan är bara hur långt efter vi kommer vara då. November nu blir ingen rolig resa på pappret.
Leeds United Kristoffer
2017-10-27 22:44
Jag tycker att det är svårt att bli glad när Leeds går bra för man vet innerst inne vad som väntar varje säsong.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 22:43
Inte ett dugg bättre än förra säsongen. Jag skiter fullständigt i vad poäng och placering säger. Vi är inget topplag. Löjligt veka när det gäller och har inte ett uns dominans i oss mot lag som vi ska slåss emot i tabellen. Som sagt så är vi inget lag. Bara en grupp individer som springer och hoppas. Jävulusiskt frustrerande detta.
Leeds United Linus.M
2017-10-27 22:40
Långbollar på två anfallare som är rädd för bollen. Vi har varit dålig mot samtliga topplag.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 22:34
Titta bara nu när vi ska jaga. Helt jävla planlöst varje gång.
Leeds United golden lion
2017-10-27 22:33
var faan e ALLAN CLARKE!!!
ta mig tillbaka till 70 talet med tidsmaskinen!!!
Leeds United Viduka
2017-10-27 22:32
Vi måste få mittbackar som kan läsa spelet. 2-1 målet är horribelt, han har ett passningsalternativ men inte fan skär vi av den ytan. Jävla skit.
2017-10-27 22:29
1-2 menar jag.
2017-10-27 22:29
Vi ligger under med 1-3 Mr Clarke.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 22:28
Jag är så jävla trött på detta. Vi spelar väldigt sällan som ett lag. Titta på SU som är som en enhet. Hela tiden alternativ och utmanar utmanar.
Leeds United MR Clarke Nr8
Vi gör ändå en klart bättre andra halvlek.
Jag tror vi gör 2-1 innan det är slut
Manchester C tallepojken 78
Hur fan kan sheffield United leda ligan ! Helt värdelöst lag egentligen
Leeds United WhitesMOT
2017-10-27 22:26
Det var bara en tidsfråga.
2017-10-27 22:25
2-0-5 på de sju senaste. Allt är frid och fröjd. ”Vi ligger ju sexa”.
Leeds United Ballsmash
2017-10-27 22:24
Så trött på att se detta.
2017-10-27 22:23
Och där torskade vi ännu en match ja.
Annons: