/england/leeds/forum/288.aspx/england/leeds/forum/288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-02-06 12:39
Han håller i halsduken som om han håller i en rabiessmittad hund.

Blir bra detta..... ;))
Leeds United Kristoffer
2018-02-06 12:37
Barnsley statement says Heckingbottom is being joined at Leeds by assistant Jamie Clapham, Nathan Wilder (head of sports science) and Alex Bailey (performance analyst). #lufc
Leeds United Rodell
2018-02-06 12:34
Nu är det officiellt
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2018-02-06 12:07
Jamie Clapham blir assisterande. Han var inlånad till oss 2007 från Wolves.
Leeds United krelleg
2018-02-06 11:54
Fk om situationen
Leeds United Rodell
2018-02-06 11:06
Duke, Kristoffer //
Skönt slippa Cooper en match till! :) Blir nog 4141 med Heckingbottom nu när vi har lite mittfältare att tillgå.

Linus.M //
Självklart tror jag inte det men kan du inte säga vem eller varit ifrån du fått det så sjunker ju trovärdigheten på det :)
Leeds United Kristoffer
2018-02-06 11:01
Enligt den här sidan så har alla tre två matcher kvar.
Leeds United Linus.M
2018-02-06 11:01
Rodell//

Du kan ju inte på riktigt tro att jag skriver att det är hoppfullt om spel på lördag från tomma intet?
Leeds United Duke
2018-02-06 11:00
Cooper, Berardi och Saiz har väl alla två matcher kvar.
Leeds United Rodell
2018-02-06 10:57
Någon som har koll på avstängningarna ? Philips och Okane tillbaka nu, Cooper har 1 match berardi 2 och Saiz 2-3?
Leeds United Rodell
2018-02-06 10:54
Linus.M //

Blir ju så ifall man inte har någon källa på det man säger :) Hoppas självklart i att du har rätt och att han spelar men finns ju inget som just nu tyder på detta mer än att du säger "vissa saker vet man".
Leeds United Linus.M
2018-02-06 10:40
Rodell//

Haha.. Visst, blir bra.
Leeds United Rodell
2018-02-06 10:24
Linus.M // Okej, du vet inte ;) Jag vet att vi går upp till PL i år men är inte 100% återstår att se kommande månader :P lite samma tänk haha
Leeds United Linus.M
2018-02-06 10:13
@Rodell:

Vissa saker vet man ;)

Ska dock påpeka att det inte är 100% att han är redo på lördag, får se kommande dagar.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-06 09:57
Vi saknar ledare i laget. Detta har vi haft uppe flera gånger och det är verkligen ett problem. Skulle vilja påstå att det är den enskilt största skillnaden från förra säsongen. Addera TC´s (utifrån sett) menlösa gestalt så blir det som det har blivit.

På papper anser jag inte att vi har en sämre trupp än de flesta andra topplag. Deras individuella kvalitéer är likvärdiga med de flesta på denna nivån. Det som brukar avgöra i CS är att ha 1 eller 2 som sticker ut. Och dom har vi i Saiz och Pablo. I övrigt handlar det om att få resten till att tro på helheten och det är där managern är avgörande som jag ser det. TC fastnade i sin övertygelse och kunde inte förändra. Skador och avstängning hjälper inte men själva grunden i TC´s idéer var för enkel och plan B ännu sämre.

Jag hoppas verkligen Hecki kan vända på detta, det gör jag men jag är rädd att det kommer bli värre innan det blir bättre.
Leeds United Rodell
2018-02-06 09:49
Linus.M // Hur vet du att Jansson kan spela lördag? Alla verkar tro att han är borta ett tag och hittar inget om att han är spelklar mer tvärtom.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-06 09:40
Han är yorkshireman och arbetar i träningsoverall vilket borde vara en fördel.

Hans egna spelarkarriär är överallt och ingenstans. Höjden var väl i Norwich eller Owls.

Han lyckades bra med Barnsley förra säsongen och sedan dess har hans bygge sålts ut vilket förklarar en del om varför dom nu går kräftgång i år. Det var verkligen inte samma Barnsley i år som fullständigt klädde av oss förra säsongen.

En del liknar detta med när vi tog Larry från Blackpool. Och där är en del likheter. Larry var lika oprövad, samma åldersgrupp och yorkshireman. Larry hoppade inte runt på samma sätt under sin spelarkarriär men dom kommer från samma nivå och var båda försvarare.

Detta behöver inte bli fel. Det är inte det jag säger. Men vi har prövat det billiga alternativet så många gånger och aldrig varit riktigt nära. Larry har väl varit närmst att lyckas.

Det som irriterar mej mest är att de styrande inte inser att Leeds United är liksom inte vilken klubb som helst. Kraven är större än normalt så är det bara. Vi ska fundera på managers som typ Benitez för att nämna ett namn. Den nivån ska vi sikta på. Kalla den andraklassens toppmanagers.

Leeds United terry cooper
2018-02-06 09:24
@¤Thom Mattsson¤:

Eller spelare som inte klarar av att göra det de ska.
De är får dåliga.

Leeds United Rodell
2018-02-06 09:04
Thom //

Helt rätt att TC fått gå då jag tycker fotbollen vi presterat den här säsongen förutom en period i början har varit hemsk och man nästan blivit gråtfärdig så jäkla dålig det ser ut (nu kan man ju faktiskt se alla matcher)

Frågan är om Heckingbottom är rätt man att förändra detta, jag är iaf oerhört spänd till att se matchen mot Sheffield u på lördag.
Leeds United Rodell
2018-02-06 09:02
Phil Hay? @PhilHayYEP · 9 minför 9 minuter sedan
Paul Heckingbottom expected to take training at Thorp Arch this morning with Leeds United poised to name him as their new head coach

Han är väl klar nu verkar det som
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-06 08:52
Vi har inte direkt haft en tränare som fått ut det bästa ur detta lag heller. Det kan ju inte bara vara en tillfällighet att varenda spelare gått bakåt sedan förra säsongen och att vi tar mindre poäng, släpper in fler mål samt gör mindre mål. Okey att vi tappat Green, Taylor, Bartley, Wood och Bridcutt som var nyckelspelare förra säsongen men vi har ändå ersatt dom med spelare som borde göra något bättre än vad som hittills åstadkommits. Detta tyder helt klart på en tränare som inte vet vad han gör.
Leeds United krelleg
2018-02-06 08:42
@North Monkey:

Hear hear
Leeds United Rodell
2018-02-06 08:40
heckingbottom va också Bristol Citys Lee Johnson's assisterande i Barnsley och tog över när han drog till Bristol. Många Barnsley fans säger att han bara fortsatte det Johnson gjort och gled på den vågen.
Leeds United terry cooper
2018-02-06 08:01
@North Monkey:

Sanning. Vet inte vad som var största problemet.
Tränaren eller spelartruppen.

Leeds United Rodell
2018-02-06 08:00
Så Paul Heckingbottom då... Leeds vill ha honom så det är upp till honom nu. Vad ska man tycka om honom då.. inte en aning än.. skriker inte riktigt optimism men Radz måste få denna rätt annars har han ett helvete framför sig och det tyder väl lite på att denna är mer genomtänkt än TC då dom betalar nästan 500£ för att få honom nu. Dok har Barnsley 2 röda dom senaste 2 matcherna och en vinst på 16 matcher så han har inte haft det lätt där sista tiden. Men förhoppningsvis är han en ny Eddie Howe eller Sean Dyche
Leeds United Duke
2018-02-06 07:31
Engelska tränare har gått bäst för oss senaste åren med Grayson, Evans och Monk.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-06 01:48
Om Heckingbottom är vår nya tränare kommer även jag stå bakom honom och hoppas att vi har hittat rätt en gång för alla. Vad som talar för det vet jag inte riktigt. Ärligt talat känner jag inte till hans kvalitéer så väl ännu. Absolut inte mitt första val men om nu Radz tror att han kan göra bättre ifrån sig än TC så okey, låt oss se vad han kan åstadkomma. En första grej skulle vara att ta oss tillbaka till play-off. Någon som vilken typ av tränare och människa han är? Hetlevrad, lugn, aggressiv, passionerad, taktiskt geni, spontan, träningsoverall mysig, kostym snofsig, mysfarbror, Dr Jekyll and Mr Hyde?
Leeds United North Monkey
2018-02-05 23:02
Tränare hit och dit. Vi har inte spelartrupp för vara ett stabilt lag.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United WhitesMOT
2018-02-05 22:58
Linus //

Det är som natt och dag.

Larry har bevisat vad han kan i denna klubben. Och han har gjort det genom att koka soppa på en spik. Om det är billigt som gäller då då hade iaf jag tagit chansen med sånt som man vet har funkat. Sen är Larrys namn också nämnt med en gnutta glimt i ögat.

Men det är just det billiga chansandet vi måste ifrån. Visst kan du köpa en Rolex som går fel. Allt är möjligt i princip. Men det krävs inte många högskolepoäng heller för att förstå att kvalité levererar bäst i långa loppet. Spelar ingen roll om det är människor eller materiella ting. Det kostar att ligga på topp eller att ta sig dit.

Chansen eller risken är ju stor att om vi fortsätter med oprövade managers (för det är han) i säg 5 år så kommer vi sitta här och ha precis samma diskussion. Vi om några borde ha lärt oss det sedan länge nu. Och då vågar jag lova att kostnaden för dessa managers är precis den samma som att redan nu våga gå för nåt som säljer. Nåt som får alla att ställa sig upp i bänkarna och säga helvete dom menar allvar nu !

Jag hatar inte mycket i livet men att acceptera mediokert när det kommer till Leeds United är verkligen nåt jag hatar. Det är losermentalitet. Det är Oldham.
Leeds United Kristoffer
2018-02-05 22:47
Barnsley var ju ganska bra förra säsongen men i januari så sålde de hela stommen i laget som de sedan aldrig ersatte.
Annons: