/england/leeds/forum/284.aspx/england/leeds/forum/284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-11-04 17:09
bara halvlek än ,men några oväntade halvtidsresultat, som Aston Villa-SheffieldW 0-2. Bolton-Norwich2-0. Derby-Reading 0-2 och sheffield United-Hull 0-1
Leeds United sportcarl
2017-11-04 16:56
bättre ge managerna/headcoachen möjlighet att förstärka truppen isf, går kanske inte att trolla, vi säljer fortfarande för betydligt mer än vi köper, att SG tog upp Leeds kanhända hade att göra med att vi då hade en för league one bra trupp, utan -15 hade vi gått upp första säsongen direkt och det var nog innan SG tog över rodret.
Leeds United Duke
2017-11-04 16:44
Sportcarl// Kanske är det inte dansken som när skulden men någonting måste göras. Svårt att byta ut hela truppen. Grayson har lyft upp både Blackpool och Leeds samt gjort Preston till ett topplag. Minst en pinne idag krävs för dansken.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-11-04 16:40
ja varför inte DOL eller Wilko annars? annars har vi ju Redfearn och Monk
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-11-04 16:37
Tar Simon Grayson tillbaka varje dag i veckan.
Leeds United sportcarl
2017-11-04 16:29
Jag fattar inte varför SG skall tbx om vi förlorar idag. . Problemen vi har ligger kanske inte på managerns bord. Vore han bättre än andra managers borde det synts i Sunderland. Ingen manager vi har verkar prestera bättre än materialet vi har
Leeds United Duke
2017-11-04 16:18
Förlust idag och Simon Grayson är välkommen tillbaka.
Leeds United Duke
2017-11-04 15:57
Lewis Cook bänkad och Charlie Taylor utanför truppen. Wood startar dock.
Leeds United lasse c
2017-11-04 14:59
Ständigt dessa " måstematcher " för lufc
Nuförtiden mot storheter som Brentford , Barnsley osv.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-04 14:43
@Duke:

Huvudet i sanden DeLuxe. Visst inte dom hade strutsar på Irland.
Svensson,s
2017-11-04 14:29
Över eller underpresterat hittills- tycker att dyrt avlönade spelare bör kunna hålla ett jämnare spel. Att alla , hela laget, dippar är konstigt.
Idag får vi se hur det blir,räknar kallt med gula kort och fladdrigt spel !!
Leeds United terry cooper
2017-11-04 13:37
Vi har överpresterat o underpresterat hitintills.
Kryss ikväll.
Leeds United Duke
2017-11-04 13:24
Kristoffer// Precis!
Leeds United Kristoffer
2017-11-04 13:21
@Duke:

Problemet är ju bara att vi låg etta och hade en liten lucka ner till fjärdeplatsen för bara en månad sedan.
Leeds United Duke
2017-11-04 13:10
Eunan O’Kane: “When you look at the big picture... we are just 2 points outside the play offs. There’s no need to panic.” #lufc
WLD WLD
2017-11-04 13:04
Alla matchdgr är orosfyllda.
Dagens lag kan verkligen rotera mycket i tabellen, önskar faktiskt att kl vore 22.oo
ikväll.
Vi spelar sistan idag, så vi vet precis vad vi måste prestera ,när matchen sätter igång ,för att hålla oss åtminstone,flytande, framöver!
Leeds United stonefree
2017-11-04 12:53
Det kanske trots allt är dags att låta Ayling stå över i dag, han har spelat i varenda match serie som cup sedan säsongen började, jag tycker han börjar ser mer och mer sliten ut, det är ju bara att köra Berardi - Cooper - Jansson - Dallas där bak. Alla är ju hyfsat fräscha, sen in med tysken även om han är sämre, men kan vi få upp lite fart på försvararna, då kan mållis få igång spelet snabbt, precis som i början av serien.
För nått måste ju göras, för vi inte bara ska, vi måste vinna idag, det finns inget alternativ. Punkt slut. Det är kniven på strupen och TC vet det, då går det inte att fega!
Leeds United Rodell
2017-11-04 12:12
Mycket svårt att se TC överleva en förlust till om inte spelet är betydligt mycket bättre. Dok gick ju Radrizzani ut och mer eller mindre skyllde förra förlusten på domaren beroende på hur man tolkar det iofs. Så man vet ju inte alls hur tankegångarna går.
Leeds United Kristoffer
2017-11-04 11:37
Vi möter ju Boro, Wolves och Barnsley efter uppehåller så där kan det bli tre förluster till.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-04 11:22
Överkörda idag. Krisen total. Byebye TC.
2017-11-04 11:07
Nästan lika många poäng ner till nedflyttning som till första platsen. 13 poäng ner till Sunderland och 12 poäng upp till Wolverhampton. Vad gäller Grot så tror jag att han kan ha en framtid men inte i dagens Leeds. Det är som att ställa en 13 årig Messi i Allsvenskan.
Leeds United Kristoffer
2017-11-04 11:03
Jay-Roy Grot has been called up to The Netherland's U20s squad for their friendlies against Switzerland and Italy

Grot ska spela för landslaget
2017-11-04 11:02
Som sagt så vinner vi idag. Är inte ens orolig. Men denna vinst löser inte alla våra problem.
Leeds United Duke
2017-11-04 10:48
I formtabellen är vi näst sist och Brentford sexa. Blir tufft idag men vi måste gå för tre poäng, oavgjort kommer man ingenstans på. Jämför vi med Derby har de fyra anfallare som kan göra mål och vi har en, därför är vi väldigt beroende av att försvarspelet fungerar.
Leeds United Kristoffer
2017-11-04 09:56
Since beating Birmingham in September - a result that put the Whites top of the league - Leeds have attempted just 18 shots on target in the Championship, fewer than any other team.

Hmm...
Leeds United stonefree
2017-11-04 09:28
Hemma igen efter en tung resa fotbolls mässigt i Leeds. Men som tur var gjorde vi andra roliga saker, sjöng karaoke för första gången på 20 år. Var på konsert och såg Black Rebel Motorcycle Club. Träffade som vanligt en massa trevliga människor.
Men matcherna var inget roligt. Jag hade trots att Sheffield låg högt aldrig sett den förlusten komma, det var ju ett Yorkshire derby, med allt vad det innebär. Det ett Leeds som var så långt ifrån PL spel som man kan komma, den matchen kommer för alltid att gå under kategorin ”katastrof” Mot Derby var det i och för sig något bättre i långa perioder, men vi går bort oss fulständigt på båda deras mål. Om det är straff? Jag vet inte, jag har sett många som har varit mycket värre som har blivit dömt. När man först såg endast stilbilderna på händelsen, tyckte att det var utanför, men ser man filmen från händelsen, då köper jag domarens beslut att döma. Sacko där emot, vad hade han inne på plan att göra, en trött och dålig Roofe är bättre än att sätta in Sacko. Det som jag inte får in i mitt huvud från dessa 2 matcher är, varför stänger vi inte matcherna vid 1-1. Vi är nere i en formsvacka, men alldeles för många förluster. 2 stycken 1-1 matcher var väl inte vad man hoppats på innan, men som matcherna gestaltade sig, så hade nog de flesta köpt det. Men nej vi får runt som yra höns i båda matcherna och lätt motståndarna ta över fulständigt i våran jakt på fler mål, trots vi allihopa såg vad som skulle komma. Det är ett dåligt betyg till TC.
Många speciellt i Leeds har redan börjat ropa efter TC avgång. Om det är rätt eller fel, jag vet inte, jag kan tycka att som mot Derby att byta in Sacko och Grot, kändes lite som att han inte har riktig koll, det är 2 spelare som inte har presterat ett skit än så länge den här säsongen. Han försvarar alla spelare hela tiden, han sa i en intervju i måndags i Yorkshire Post att han tyckte vi var på rätt väg med laget och att andra halvlek mot Sheffield var helt okej och det skulle han bygga vidare på. Hallåsäger jag, såg vi samma match?
Men just nu tror jag inte att det hjälper att sparka TC. Därför att det kommer inte att bli bättre med en ny tränare. Våra spelare är helt enkelt för dåliga. Utav alla de spelare som har kommit in i sommar är det endast 2 som kan sägas ha CS klass rakt igenom och kan spela alla matcher på en rätt bra nivå. Det är Saiz och Lonegan. Resten är helt enkelt för dåliga, de kan göra enstaka bra matcher, men för sedan var totalt odugliga. Vi har i dagsläget ingen trupp som kan slås i längden i topp 6. Vi har enormt många svåra lag framför den närmaste tiden i dag Mot Brentford, vi har inte vunnit där på över 50 år. Vi har sedan Middlesbrough och Wolverhampton, ett som verkar var på G och ett som helt enkelt redan har visat att de är väldigt sugna på att få spela PL fotboll nästa säsong. Men jag tror att TC ryker innan november är slut är han borta.
Sedan tror jag dessutom att vi är allt för dåligt tränade, vi tar helt slut runt 70 minut i varje match, det märks på att alla stressar upp sig och alla fel vi gör blir ännu tydligare i slutet på matcherna.
Man skal ju i och för sig inte jämföra lag och så, men jag kan inte låta bli ändå. Mot Derby, tex de hade 6 start spelare som hade spelat minst 1 säsong i PL och deras bänk, var på en del platser bättre än en del av våra starspelare. Då känns det som man kör med ett lag som gör en alvarlig satsning mot toppen av CS. Tror att många gånger så lurar vi oss själva med att plocka så många utlänningar in i laget. CS är så tuff en serie att den slår alla de högsta serier i Europa förutom 5-6 stycken och i en del av dem är det så dålig konkurens att från mitten och neråt finns det så många dåliga lag, som skulle få svart att platsa i CS
Det är som sagt jävligt tungt just nu, men jag tror och hoppas att vi kan vinna i dag, mest för att det är borta från ER. Men det är 100% fokus som gäller från första sekund. Sedan gäller det att inte Vibe får stå och raka in returer, som han gjorde förra gången vi var på besök.
Jag vet att många pratar om långsiktiga mål, men det har vi ju gjort i 15 år nu, målen flyttas bara framåt för varje ny ägare och tränare. Jag säger Bullshit. Leeds ska alltid tillhöra toppen av CS varje säsong, annars är det ett misslyckande. Vi ska ha ett topplag där minst 5-6 spelare kan följa med till PL, det har vi inte i dag på långa vägar. Skulle vi mot all förmodan få dangel i dag har vi sjunkit från en första plats till en 11-12 plats på1 ½ månad. Det kommer inte att accepteras av hardcore fansen i Leeds, de har trots allt en del att säga till om, för när drevet börjar komma igång, kan de var rätt tuffa.
En önskan har jag kvar inför dagens match. Skicka Sacko var som helst, men bort från Leeds, skicka ner Grot till U23, de behöver honom, han kan kanske bli bra, men han är ingen bänkspelare i Leeds på långa vägar
Leeds United stonefree
2017-11-04 08:37
@Linus.M:

Tro det eller ej, jag ser det inte för omöjligt att vi byter målvakt og tysken får stå.Lonegan är bättre, men vi måste få igång et spel där vi kan rulla ut bollen.
Jag har fortfarande nackspärr efter de 2 senaste matcherna på ER, har aldrig sett så mycket av himlen i Leeds.

Tysken i mål
Ayling Cooper Pontus Berardi
Vieira O´Kane
Saziz Philips Dallas
Lassoga
2017-11-03 21:54
Svensson,s//

Ja, det har hänt att fotbollsklubbar vänder matcher.
Svensson,s
2017-11-03 21:46
Wolves leder med nåra mål över Fulham.
Är väl väntat, såvida inte Fulham tvärvänder resultatet,har väl hänt att så blivit fallet. ibland.
Leeds United Linus.M
2017-11-03 20:41
Väldigt svårt att gissa startelvan men tror det blir något sådant här:

Lonergran
Ayling, Cooper, Jansson, Dallas
O'Kane, Vieira
Alioski, Phillips, Saiz
Lasogga
Annons: