/england/leeds/forum/281.aspx/england/leeds/forum/281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Duke
2018-01-02 17:49
Nästa år har vi fyra högerbackar i Anita, Ayling, Berardi och Coyle. Anita kan vi gärna sälja i detta fönster.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2018-01-02 16:40
Ang Wiedwald tycker jag att vi i de flesta matcher verkar ha den sämre målvakten. Solklart så i de två senaste. Jag tror han är för dålig för att ta oss uppåt.
Leeds United Duke
2018-01-02 16:33
Linus// Dock har vi mött sju svaga lag i våra tio senaste. Spelet har inte varit bra vi har fått mer än vi förtjänat. Igår borde vi vunnit men tog inte chansen. Svåra matcher kommer nu och vi är beroende av bättre spelare det är tyvärr så.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 16:27
Rodell//

Kan inte vara många miljoner pund vi lagt på värvningar... Jag är otroligt glad att vi tar hand om vår akademi igen. Återigen, man kan ju inte ge det ett halvår och sedan utvärdera det.
Leeds United Rodell
2018-01-02 16:25
Linus.M //

Tänker om man lägger ihop alla "akademi" värvningar så är det ju inte bara 500k och vi har ju klarat oss förr i akademin utan massa utländska importer.

Vi har ju väldigt bra slagläge men vi har haft mycket flyt med oss också sista tiden för spelet har inte direkt varit bländande. Får vi inte in några spelare i januari som kan gå rakt in i laget så tror iaf jag att våran form kommer svikta och vi kommer se en helt annan formtabell snart.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 16:18
Rodell//

Så är det. Men kan ju inte vara stora pengar vi lägger på honom? "Significant" för en finsk klubb är ju typ £500k. Om ens det...

Förövrigt ligger vi trea om man kollar formtabellen senaste tio matcher. Något man snabbt glömmer :)
Leeds United Rodell
2018-01-02 15:39
Kan tycka att pengarna ska spenderas på a-laget först och främst.. dumt när det inte är mycket till andra platsen att inte försöka.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 14:52
Tror det kommer få tid att få ordning på akademin igen. Får se om 2-3 år hur det ser ut istället för ett halvår sedan Radrizzani tog över.

Nu har vi iallafall vatten i poolen :-D
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-02 14:47
Vårt U23 som skulle bli så bra i år ligger sist i serien med 12 inspelade poäng på 15 matcher :/ Efter storheter som Crewe, Bolton, Barnsley och Birmingham. Det kanske inte säger så mycket för vissa men för mig tyder det på att något är fel. Vart är återväxten och vad har hänt med de nyförvärv vi värvade in i somras som skulle höja b-laget. Tydligen har Orta även här gjort flertalet misstag.
Leeds United Linus.M
2018-01-02 14:43
@Rodell:

Såg det också, någon finsk media som skrev om det. Förmodligen för U23 dock...
Leeds United Rodell
2018-01-02 14:41
Ryktas också smått om att vi är sugna på att plocka in Adam Clayton från boro, då han inte ens va med i truppen igår för boro dok så är Aston villa sugna där med.
Leeds United Rodell
2018-01-02 14:39
Aapo Hamle sägs vara klar för Leeds och ska presenteras närmsta dagarna, 19årig mittback från Finland. Återstår att se ifall det är sanna uppgifter.
2018-01-02 14:35
stonefree// Håller med dig angående Cooper. Det är inte ofta jag har fel (höhö) men när det gäller Cooper så har han verkligen höjt sig. Han var en spelare jag inte tyckte skulle spela alls. Nu är han kapten och är stabil i match efter match tillsammans med Pontus.
Leeds United stonefree
2018-01-02 13:55
Egentligen så håller alla våra bästa 15-16 spelare i sina bästa stunder bra CS klass. Problemet är att det är för långt emellan dessa stunder. Ta t.ex Roofe han gör 3 mål i en match, alla vet att han nu kommer att göra 3-4 dåliga matcher på det. Hernandez gör ett par riktigt bra matcher och snygga mål, sedan försvinner han bort mer eller mindre i ett par matcher. Våra defensiva mittfältare började säsongen kanon, sedan försvann de helt, för att komma tillbaks i 5 matcher, nu är de katastrof igen. Ayling som har varit säkerheten själv, har börjat spridda rejält samt i flera matcher lämnat sin kant helt öppet. Alioski har en väldig ojämn match serie han med. Lassoga, har ju gått från bra till kass tycker jag, han måste ha gått upp 10 kilo sedan han kom till oss. Så i grund och botten är det endast Saiz,Pontus och min överraskning denna säsong Cooper som inte faller igenom i matcherna, även om de inte är 100 alltid, så är det så pass bra i de dåliga stunder att det funkar.
Leeds United Rodell
2018-01-02 13:42
Han var ju trött efter 18min så att starta en match kanske inte är så bra för honom :P
Leeds United Linus.M
2018-01-02 13:36
@Rodell:

Hahah... Suck :( Jag tycker fortfarande han ska starta istället för Roofe, för att se om han kan komma tillbaka till sin fem mål och tre assist form... ;) Men tyckte han var seg igår.. dock är det ju en annan femma att hoppa in i en match.
Leeds United Rodell
2018-01-02 13:19
Linus.M //

Vadå är inte Lasogga tillräckligt bra? :D
Leeds United Linus.M
2018-01-02 13:06
Kommer en vänsterback och en anfallare in i januari så är jag riktigt nöjd. Sålänge Vieira kommer tillbaka så tycker jag att mittfältet ser tillräckligt bra ut.
2018-01-02 11:47
Rodell// Jag håller dock med dig i att målvaktspositionen kanske inte är högprioriterat just nu. Jag lägger hellre pengarna på andra positioner. Sen får väl Wiedwald göra ett misstag då men om vår nya anfallare gör 3 mål så spelar misstaget ingen roll ;)
2018-01-02 11:45
Rodell// Hade det varit en engångsföreteelse hade jag inte sagt något. Jag har dock sett Wiedwald göra detta flera gånger, nu senast igår mot Forest. Tur då att Jansson står där för att boxar ut bollen rakt ut. Håller inte med dig alls om att man inte kan hitta bra målvakter att spela i andra divisionen. Finns många runt om i världen som inte skulle ha något emot att ta klivet till engelska the Championship.
Leeds United Rodell
2018-01-02 11:40
Thom //

Vi tycker nog rätt olika i det hela men det jag mest ville få fram var att jag tycker nog det finns andra positioner som borde just nu iaf prioriteras med typ som du säger vänsterback och anfallare och kanske till och med någon rutinerad räv bredvid Vieira :)
Leeds United Rodell
2018-01-02 11:32
Thom//

Matcher han gjorde det fenomenala misstaget att tappa in en boll gjorde han ju en räddning efter som gjorde att vi inte tappa poäng, han gjorde ju också en bra räddning i sluten mot burton i allt tumult som gjorde att vi inte tappa poäng i den matchen. Syftade med på att så länge vi inte spelar på den allra högsta nivån så kommer vi ha målvakter som kommer kosta oss poäng ibland.

Jag tycker inte att han ska skyllas för det målet och hur du bedömer hur hårt det vet förstår jag inte... kommer ett skott han är skymd går ner tar skotten men det i sin tur går ut till en omarkerad Birmingham spelare... tycker det är mer en fråga vart försvaret är då han står helt fri...
2018-01-02 11:24
Rodell// Förstår inte vad det har att göra med Neur eller andra ”världsmålvakter” heller om jag ska vara ärlig? Har ingenting med Green att göra heller tycker jag. Jag menar att det var matcher som Green räddade oss i medans det inte har hänt med Wiedwald. Tvärtom. Han har gett bort poäng istället. Jag tycker man kan kräva en målvakt som är bättre än Green eftersom Wiedwald kom och skulle ersätta honom. Green behövde vi inte göra oss av med heller men det gjorde vi utan att få in någon bättre. Även om Green startade skakigt så var han kanske vår bästa spelare förra året tillsammans med Wood.
2018-01-02 11:20
Rodell// Han boxar ju bollen rakt ut mot Birmingham på ett skott som inte är speciellt hårt? Regel nummer 1 som målvakt är väl att aldrig styra en boll rakt ut i banan?
Leeds United Rodell
2018-01-02 11:07
Thom//

Då vill jag gärna veta vad han gör för fel i Birmingham matchen? är det för att han styr den fel när han räddar skottet? Är det så att vi tror att vi har en Neuer, De gea, Courtois i mål i Championship? tittar vi på andra matcher i Championship? där är ganska många målvakter som gör tabbar i våran serie och Green som exempel har gjort tabbar i hela sin karriär. Vissa saker han har gjort kan jag köpa och absolut finns det en bättra målvakt som vill komma så köp men jag kan nog komma på många fler målvakter i vår serie som gjort samma tabbar eller värre under denna säsong,
Leeds United WhitesMOT
2018-01-02 10:57
Om nu Radz är det PR Kung som vi nog alla får intrycket att han är så kommer han begå självmord på sin trovärdighet framöver om det inte förstärks iaf med någon startspelare nu i Januari.

Det är så uppenbart att det behövs nya krafter. Chansar man på att detta ska hålla med vad vi har och det mest troligt inte gör det så kommer det komma "inte ett dugg bättre än Bates och Cellino" som ett brev på posten. Motargumenten kommer såklart vara "Ja men han har redan stoppat in £100m och köpt tillbaka ER, vad förväntar ni er ??" och förmodligen kommer även " 5års plan..bla bla bla "

Och båda sidor har såklart poäng i det man vill ha sagt men i slutändan är det trots allt resultat på planen folk vill ha. Och när man nu är mitt i skiten och inga tecken skulle visa på att man vill vara med hela vägen så kommer det sätta spår. Som sagt så är tålamodet slut för lääääänge sedan.
2018-01-02 10:53
Rodell// Hans hållna nollar är bra men tycker inte det spelar någon roll när han har fått ta på sig ganska många mål i andra matcher och agerar skakigt även i matcher där han håller nollan. Jag kan på rak arm komma på 6 mål som han får ta på sig rakt av. Det är ganska många och då räknar jag inte ens med målet som Birmingham gör och jag har säkert glömt några stycken. Det har enligt mig kostat minst 6-7 poäng. Räknar man med Birmingham så är det nästan 10 poäng.
Leeds United Rodell
2018-01-02 10:36
Thom //

Flest hållna nollor i Championship 10 på 19 matcher tycker jag ändå är rätt bra (även om försvaret ska hyllas då också) Det är bättre än vad Green lyckades med vid samma antal matcher (15 nollor på 46 matcher) :) och då va också försvaret bättre enligt vissa (Taylor, Bartley)
Känns inte riktigt som prio 1 att byta målvakt.

Gällande Saiz håller jag med fullständigt många gånger han tappar boll och slår i backen... varför inte vinna tillbaka det är ju bara Alioski utav dom tre (Pablo, saiz) som tar hemjobbet ordentligt det sätter ju också Okane/phillips/Vieira i en jäkla sits också när inte dom får något understöd.

Lasogga vill jag inte heller se mer... han klarar inte av att ta emot en boll på fötterna och vinner knappt någon nickduell... han fick en passning på foten vid nått läge och va tvungen att kladda på den 3-4 gånger för att få den rätt då hann forest sno åt sig bollen och starta ett anfall innan han ens hunnit reagera på att bollen va borta... Han skjuter också från omöjliga vinklar utan att spela lagkamrater i bättre läge... han har verkligen ingen blick för spelet.

Frågan är om man ska lyssna på TC och Philhay som den senare nämnt att klubben sagt att det kommer bli ett tyst januari... dumt att inte satsa när andra platsen finns där för vem som helst att ta
Leeds United stonefree
2018-01-02 10:31
Jag har 3 länder som jag inte har så bra minnen ifrån! Alla utmynnade i mag förgiftning på grund av backpackers liv, med dålig hygien (inte min egen)och mat lagat på orent vatten! Nr 1. Mexico inlagt med dropp 1992 Nr 2 Pakistan vård i Thailand 1987 Nr 3 Burma 1999. Sjuk en vecka I dag kan man skratta åt att man sket ner sig och annat otrevligt, men då, var det inget kul! Men det har ju aldrig förhindrat mig från att ta nya tag och resa! Men jag ska ärligt säga att med åldern har man blivit lite mer försiktig. Har bara en resa till som jag känner jag måste genomföra lite primitivt, det är att gå upp till Machu Picchu, men det är ju endast en 3 dagars vandring!
2018-01-02 10:09
BullenKarlsson// Hälsa mitt andra hem Mexiko från mig! Älskar det landet :) Vart befinner du dig?
Annons: