/england/leeds/forum/276.aspx/england/leeds/forum/276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-02-13 11:59
Norman Hunter 10:40. Vilka ingick i denna brigad? Har missat förträngt det. Har för mig att de mesta eller i princip alla tycker tyckte han var en ganska medioker spelare. Kanske inte Dallas., Alioski och Roofe är världens bästa spelare men de har ju ändå visat så mycket mer
Leeds United sportcarl
2018-02-13 11:55
Att värva billigt är oftast att värva dyrt är bara att se på Sacko
Leeds United stonefree
2018-02-13 11:47
Ni får ursäkta mig: Nu får någon förklara det här för mig! Vi lånar Pontus Jansson med en klausul att när han har spelat ett visst antal matcher, så kan vi köpa loss honom från Torino för ett belopp som är satt till £3,5 mille. Men det stod ju ingenstans att när Pontus hade spelat ett visst antal matcher att vi var tvungen att köpa honom. Där med förstår jag fortfarande inte att det har funnits ett avtal med Sporting Lissabon om att vi var tvingade köpa honom. För mig är det helt ofarbart, han var B lagspelare i Sporting utlånat till Frankrike där han inte lyckades, sedan på lån till Leeds, där det inte heller har gått något vidare. Jag har aldrig hört talad om om tvångsköp vid ett antal matcher. Det är ju som med Pontus att med ett visst antal då träder det in en möjlighet att köpa loss och till ett förutbestämt pris. Så tror jag det var i grunden med Sacko också, men Orta lekte kung på ER och skrev ett 3 års kontrakt med honom 3 dagar efter han hade börjat sitt nya jobb! Efter lite letande finns det ju från den 9 Maj ett tack från Sacko för tiden i Leeds då lånet hade gått ut!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Norman Hunter
2018-02-13 10:40
@¤Thom Mattsson¤:

Det fanns en brigad förra säsongen som kritiserade Monk för att Sacko inte fick mer speltid. Han var av denna brigad "den enda splelaren som ställde frågor"... Kändes vid tidpunkten som att för många hade snöat in på Phil Hays analyser :)
Leeds United Rodell
2018-02-13 09:40
Thom //

Det handlar inte om att försvara Sacko utan att man ser inte allt svart eller vitt..
Jag tycker inte att 200min den här säsongen utslaget på 11 matcher är en korrekt bedömning utav honom. Om du själv har spelat fotboll och får spela 15min varannan vecka, du tror du är i matchform då?

Jag tycker inte han är tillräckligt bra och hade hellre haft spelare som Knockaert, Ritchie osv men nu har vi inte sånna spelare och vi har ingen ägare som vill lägga pengarna på den typen av spelare
Leeds United WhitesMOT
2018-02-13 09:38
Sten //

Det beror ju helt på vad som stått i låneavtalet. Om där var med en klausul att vi var tvungna att köpa om han spelade X antal matcher så fanns det ju en "Lag".

Ingen aning om så var fallet men man kan ju starkt misstänka det eftersom han köptes trots att varje man och hans hund kunde se att han inte var en hit.
Leeds United sportcarl
2018-02-13 09:31
Men nu i sommar skall det in kvalité ist för kvantitet. Dock är det begränsat med pengar .
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-13 09:07
Jag trodde aldrig dagen skulle komma då någon människa försvarade Sacko. Lasogga kan jag förstå mer, där finns det någonting, men Sacko? Ett helt makalöst hopplöst fall.
Leeds United stonefree
2018-02-13 08:28
Angående Sacko. Ett lån är väl ett lån. Lever man inte upp till de förväntningar som man hade på grabben, finns det väl knappast någon lag som säger att VI måste köpa honom. Definitivt inte på ett 3 års kontrakt. Det var Orta som lekte själv i korridorerna under uppehållet och gjorde denna första signing. Redan där borde alla varningsklockor ha ringt. Men vi var så upptagna med nys ägaren som lovade guld och gröna skogar, att vi märkte inte att vi hade en Judas bland oss. De skrattar fortfarande i Middlesbrough när han kommer på tal. Han var så illa omtyckt där och ingen la skjul på det och då som en man jag möte på tåget sa, när Orta kom på tal, hur fan tänker ni som anställer den mannen. Det enda jag kunde svara på den är ju, det är liksom inte jag, jag är ju endast en supporter.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 21:54
Ja såklart...

Eftersom dom styrdes av en KUNG på mitten !

Ska bli en fröjd när vi sitter här nästa år och ni sitter där lite försynt och skriver

" eehrm...jo alltså den där Klich MoM igen. Tänk att TC inte fattade att använda honom förra säsongen !! "
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:51
YEP betyg av spelarna i den matchen Lonergan 9 Berardi 7 Shaugnessy 8 Ayling 8 CBJ 5 Viera 8 Klich 7 Dallas 7 Cibicki 6 Roofe 7 Sacko 7 Pablo 9 Lasogga 6 Alioski 5 Grot 6
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:42
ja i princip hela laget om jag minns rätt
Leeds United Duke
2018-02-12 21:38
Mot Burnley var t o m Sacko bra.
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:36
WhitesMot 21:27 långtidskontrakt är fantastiskt på bra på unga och lovande spelare, men förödande på mediokra och spelare utan framtid, de spelarna vet ju sina rättigheter med och lär mjölka ut allt vad de har rätt till
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:34
har inte den matchen hunrda i huvudet, det jag dock har på näthinnan var att när vi tog in Pablo i andra halvlek började det hända grejer, dock minns jag att Klich la en riktigt bra straff
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 21:31
@sportcarl:

Då såg du alltså inte Burnley matchen ? KUNG !
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 21:27
Lätt och säga svårare att göra.

Vi har delat ut långtidskontrakt som smågodis denna säsongen så att bli av med spelare som inte är önskvärda är nog inte bara att trycka på en knapp.

Om nu inte Radz har lurat alla och faktiskt har en massa pengar att köpa ut folk för.
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:25
WhiteMOT 21:22, jag måste ha missat de matcher han var kung i, inte en match såg jag där han var bland de 2-3 bästa i laget, dock borde han fått fler chanser
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:23
blir det inte skärpning så kan det bli ordentlig utrensning i sommar enligt Radz, hade jag varit ägare hade jag släppt Cooper, Berardi och Phillips för återkommande bristande diciplin som påverkar laget, Sacko, O Kane, Grot,Wiedwald för att de inte är tillräckligt bra helt enkelt för att föra oss till PL, kan så klart finnas några till som reservmälvakter, Cibicki, Anita kanske Roofe plus några spelare vi lånat ut
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 21:22
30 är ett mätetal man brukar tala om när det kommer till att mäta kvalité. Så ska man göra en bra bedömning av en spelare som bör han alltså ha spelat 30 matcher innan man har en fullgod bild. Allt innan dess kan man kalla slump. Tror inte på det själv alla gånger men eftersom jag har tänket i mitt jobb så får jag väl försöka inbilla mej att det är nåt så när rätt :)) Klich t.ex behöver inga 30 matcher. Han var Kung efter 5 !! Och en dag kommer ni alla be om ursäkt !! ;))
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:13
Sacko känns som en spelare som gör 1-2 bra matcher per säsong, Roofe känns för mig som en spelare som gör iaf 10 godkända matcher men även det är inte tillräckligt
Leeds United WhitesMOT
2018-02-12 21:11
Hellre en helyr Sacko än en menlös Roofe om jag säger så.

Sacko tror jag går att utveckla om han får rätt ledarskap. Blir inte lätt men hoppet finns iaf. Kan han bara fatta att använda sin snabbhet rätt så skulle han bli en tillgång.

Roofe har jag tappat förtroende för helt. Han strålar bara usel attityd och har egentligen inga styrkor alls.

Allra helst så är jag utan båda.
Leeds United Duke
2018-02-12 21:10
Jag skulle också tro att vi var tvungna att köpa Sacko efter han spelat ett visst antal matcher. Han var bra första halvan av förra säsongen, när Pedraza och Barrow kom blev han sämre och fick agera inhoppare precis som denna säsong. Klart sämre denna säsong kanske passar han inte som inhoppare.
Leeds United sportcarl
2018-02-12 21:10
Rodell 20:43. man får ta statistik med en nypa salt, skall man gå rent krasst på det så har Forshaw och de Bock sämst poängsnitt och noll poäng per match för Leeds när de spelar, de kom in likt Lasogga när vi är inne i en formsvacka det kan göra att mycket sämre spelare som tex CBJ som råkat göra någon match när vi har bra flyt får betydligt bättre snitt, man får ta det för vad det är.
Leeds United Rodell
2018-02-12 20:47
Sportcarl / Var väl lite så att i sackos lån så va det en klausul som gjorde att vi skulle köpa honom efter ett visst antal matcher därför han köptes trots vi inte hade en tränare just då
Leeds United Rodell
2018-02-12 20:43
Thom // Han gjorde 38 matcher i ligan förra året, okej att han inte gjorde mål eller assist men det är bara lägga ner diskussionen om du inte kan se förbi ”statistiken” på bara mål och assist att t.ex Alioski gjort fler mål och assist fast han gjorde t.ex 1 mål när vi förlora med 4-1. Vi kan dra lasogga som ett exempel du säger att vi förlorar med lasogga på plan (mestadels) men han gör ändå mål men då säger vi som ett exempel förra säsongen vi vann med sacko på plan trots att han inte gjorde mål... Självklart så hade fler matcher kanske vunnits med en bättre spelare som gjort 10 mål men det är ju bara spekulationer då vi inte vet utgången. Därav va han också en bidragande orsak till vår 7 placering eftersom han var med 38 matcher.
Leeds United sportcarl
2018-02-12 20:35
Att Sacko inte är bättre än vad han är kan han inte hjälpa, däremot att han fick förlängt i somras det fattar jag fortfarande inte
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-12 20:23
Rodell// På vilket sätt var Sacko en bidragande orsak till att vi kom sjua förra året? Han var på egen hand ansvarig för att säkert 20-30 solklara lägen sjabblades bort pågrund av felbeslut och på hans obefintliga spelsinne. En bra spelare hade gjort 15 mål och 10 assist på alla de lägen han hamnade i men istället kunde bollar rulla ut till inkast vid frilägen, skott som hamnade på läktarna, brytningar av backar istället för pass till fri medspelare osv osv. Om de menar bidragande orsak att vi inte hamnade högre upp så är jag helt enig med dig. För hade vi gjort 10 mål till på alla de lägen Sacko sjabblade bort så kanske vi tagit sjätte platsen. Så dålig var han.
Leeds United Rodell
2018-02-12 20:11
Ändå va Sacko en bidragande orsak till att vi sluta 7 förra året :) och även om jag håller med om mycket gällande sacko är det svårt att kunna bidra med något dom få min han får lite då och då
Leeds United krelleg
2018-02-12 19:51
Sacko är nästan den mest obegripliga värvningarna av alla.
Annons: