/england/leeds/forum/273.aspx/england/leeds/forum/273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-01-07 21:30
Sjätteplatsen skall vi vara stolta över och den kan ingen ta ifrån oss, är ju inte mer än 2 månader sedan många var rädda vi skulle ligga på undre halvan till januarifönstret oc nu är vi här, men idag överskuggas det av förlusten mot ett lag vi skall slå , plus Saiz-incidenten, den vill man ju bara ha ur världen, min önskan är en hearing så fort som möjligt och därefter FA bestämmer ett straff, den tid han är avstängd vore ju lämpligt med löneavdrag från klubben,, har han spottat oprovicerat är i min värld 6 matcher ok, har han fått en armbåge är 3 matcher ok.besvikelsen är ju ganska stor att ingen av vAnita,CBJ,Klich,Grot;Lasogga,,Sacko,Shaugnessy för att nämna några tog chansen att tala om att vi vill vara startspelare
Leeds United Linus.M
2018-01-07 21:16
Samtidigt ligger vi ändå sexa efter mer än halva säsongen, trots en otroligt dålig formkurva där ett tag. Några bra förstärkningar nu i januarifönstret förhoppningsvis och vi löser detta :)
Leeds United sportcarl
2018-01-07 20:52
skulle vara intressant att se vad som hände från punkt 1 med Samuel Saiz. en video eller vad som helst, om man går på vad so skriv så verkar det som han blivit armbågad och svarade med en loska
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 20:38
Det är så många nyanser i spottsagan.

Saiz karaktär ställs verkligen på sin spets och frågan är om han någonsin hittar sig själv igen hos oss. Fotbollsmässigt menar jag då först och främst.

1. Han inser sitt misstag och ber om ursäkt. Han tar sitt straff som en man helt enkelt. - Bäst för alla skulle jag säga. Laget kommer lida ändå såklart iom att han är avstängd men detta smärtar minst.

2. Allt tystas ned och svamlas bort i nåt fattigt uttalande av TC som att "jaha detta var ju inte bra men...." - Nog det äckligaste av alla alternativ. Bara en sån sak som att vad kommer det göra inom gruppen ? Spelare som tycker att Saiz tilltag är svineri ? Helt plötsligt har du ett delat omklädningsrum som får mycket längre konsekvenser.

3. Man/han ber om ursäkt i ett tweet bara för det ska så vara och han visar inte på nån som helst ånger på träningsanläggningen. - Säger sig själv vilka effekter det kommer ha...

4. Han slår ifrån sig och menar på att det är stridens hetta och att han faktiskt blev attackerad han med. - Visst.....han har kanske en poäng men spotta ?!?! Sorry du är korkad.

Finns säkert fler alternativ men avstängd kommer han ju bli. Laget kommer sakna hans kunskaper i spelet och vad det än blir som kommer ur detta så kommer han bli utsatt. Varje match. Nu vet motståndarna.

Kommer kräva en väldigt mentalt stark Saiz och en förbannat bra ledarskap bakom honom. Handen på hjärtat är där någon som tror vi besitter dessa 2 ingredienser ?

Jag tvivlar starkt...

Leeds United sportcarl
2018-01-07 20:33
låter länge sex matchers avstängning för en spottloska, är det kutym, vad fick christiano ronaldo?
Leeds United Simo LUFC
2018-01-07 19:29
Okej! Alla borde få en andra chans men har så j***a svårt för människor som spottar på andra människor! Hellre en lavett en spotta i ansiktet (även om det är på tröjan den här gången?). Så om han går ut och ber om ursäkt och lovar att det inte upprepas igen då kan han få en chans till att bära våran tröja. Trots allt är han den bäste vi har. ;) Synd bara att han kan ha förstört säsongen för oss om han får 6 matcher avstängning. BTW - vi vinner på lördag! MOT!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2018-01-07 18:59
Något jag inte är glad över är Lasoggas inställning som verkar vara usel, riktigt tråkigt. Även om jag inte såg matchen.
Leeds United Linus.M
2018-01-07 18:57
Man ska alltså inte vara glad när en av lagets anfallare är tillbaka från skada..... :) Ibland är det svårt det här.
Leeds United Duke
2018-01-07 18:57
@NewportCounty congratulations for passing the @TheFACup round today. Great spirit and passion what we @LUFC lacked completely. Feel sorry for the fans, the lowest moment for me since I joined
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 18:51
Jaha Radz....

The moment of truth är verkligen här och nu.

Klubben du sköter om har precis gjort bort sig igen och speciellt en spelare har förmodligen fuckat upp hela säsongen om inget radikalt görs. Nu gäller det att leda minst sagt...
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 18:41
Från Hooter på Waccoe :

Sadly I have all the evidence I need with my own eyes. The Newport guy elbowed him, Saiz turned round and launched a gob at him. Linesman saw it and alerted the ref.

He is a wonderful player, but that was a fucking horrible and stupid response to being elbowed, no excuse, he deserves whatever ban they give him.

I was at th side, he was no more than 25 yards from me, and I was looking straight at him because I'd seen the coming together with the Newport player, which in turn happened because another Newport player was goading up with a "cupped ears" gesture, so I'd guess many Leeds fans saw it.
Leeds United Duke
2018-01-07 18:36
Thom// Bra inlägg men du kan inte påstå att Lasogga håller samma nivå nu som när han kom. Han var bra i början inget snack om det men nu har han gett upp det syns tydligt att han inte är intresserad. Tror vändningen var Brentford borta sen dess har han varit usel.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-07 18:27
Pierre-Michel Lasogga: What a lazy, unmotivated, greedy performance. He barely looked like he cared and was wasteful with the ball. Took terrible shots from about 40 yards out instead of trying to link up. For someone who’s scored as many goals as he has in the Bundesliga, you think he’d actually stand out at this level. Going back and watching him against Burton and then watching today’s performance, you think someone from the stands stole his shirt and came on instead of him. What an awful performance from someone who should absolutely bossing this level. 2/10 Dra från vår klubb jävla odugling. Så jävla trött på hans icke existerande motivation! Vem fan tror han att han är? Vissa var glada att han var tillbaka. Vart är ni nu? 5-6 matcher senare, inga mål, inga assist - en stor jävla köttklump som lallar omkring på planen och tror han är någon fotbollsgud. Detta såg man redan i några av hans första matcher för klubben men bara för att han gjorde ett par mål så var han jesus för vissa. HA, mål är inte allt och hans sätt, hans kroppsspråk, allt - har visat på en spelare som inte förtjänar vår vackra fina vita tröja! Om TC spelar Lasogga igen, alternativt försvarar honom på något sätt efter en insats som idag så borde Radz sparka ut dom båda. Lasogga självklart i vilket fall. Jag säger inte att vi ska sparka TC. Det är inte endast han som värvat in dessa förbannade oduglingar. Vem bär huvudansvaret för Lonergan, Lasogga, Grot, Klich, Cibicki, Sacko, CBJ, Anita? Om man inte bara räknar idag så kan man fråga sig hur många matcher dessa spelare gjort tillsammans för a-laget och deras snittbetyg ihop. Garanterat är detta betyg jävligt lågt. Orta bär huvudansvaret och bör avgå. Alternativt bör Radz sparka honom. TC borde få en rejäl varning beroende på hur mycket han har haft att säga till om angående dessa nyförvärv. Sist men inte minst så bör Radz rannsaka sig själv. Varför slänga bort alla dessa pengar på spelare för allt mellan £500k - £2m som vi får in, som inte roligt klarar pressen eller hamnar på bänken och knappt får spela som vi efter något år eller två tvingas släppa gratis? Detta händer ju hela tiden! Varför värvar vi inte in spelare som kostar oss mer och som först och främst ger oss kvalité men också pengar tillbaka om ett par år?! Finns det någon klubb som skulle ge £100k för Grot idag? Tydligen köpte vi honom för långt över £1m! Klich liksom... han kostade oss en rejäl slant och hur mycket får vi tillbaka för honom? 7 kr ungefär. Jävla idioter som styr klubben. Avgå, eller gör om och gör rätt! Radz har värvat en spelare som utmärkt sig i år och det är Saiz. Idag spottade han en annan spelare i ansiktet och skämde ut sig totalt. 6 matchers avstängning? För mig kan han va utanför resten av säsongen om detta stämmer sedan försäljning till sommaren. Hatar spelare som tror de kan nedvärdera andra på det sättet. Suarez exempelvis. Vad har vi sedan kvar? Cellino värvningarna Berardi, Jansson, Cooper, Hernandez ungefär. Stommen i laget fortfarande. INGEN har tagit en solklar roll i laget som Radz har fått in förutom Saiz. Alioskis form är värdelös och har gått upp och ner som en jojo. Skärpning säger jag.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 18:27
Stenis // Min första reaktion är den samma som din. Därav min replik på Simo´s inlägg tidigare men sen när man tar några andetag till så tycker jag nog att en offentlig ursäkt är det bästa.Visst är det en fegis trick att spotta på nån annan men han har ju inte mördat nån heller tänker jag. Såklart ska han även straffas internt av klubben likt löneavdrag eller liknande men sånt brukar bara vara sekundärt för summorna brukar bara vara en droppe i havet. Nä, får du honom till att ställa sig framför en mick och säga förlåt så vågar jag nog tro att han faktiskt ångrar sig. Grejen är att jag tror aldrig det kommer att ske ändå. Skulle förvåna mej mycket isf.
Leeds United Duke
2018-01-07 18:22
Radrizani säger nu att detta är det sämsta som hänt sen han blev ägare. Man får kanske bestämma sig om man ska satsa på cupen eller inte. Idag var det 9 byte från Nottinghammatchen och då är det självklart att det blir svårt att vinna det kan gå men det blir svårt. Tränaren valde bort cupen helt enkelt sen gjorde spelarna ingen bra match heller. Löjligt att gnälla på att åka ut om man inte tar det på allvar.
WLD WLD
2018-01-07 18:19
Här är det som vanligt, bara ve och klagan.....
Skönt att julen är över, alla har fått vad de behöver....
Många p-pungar är tömda
såvida inte nåns varit gömda.......
Blir nu till att spara.....
hela 2018, till nästa, mara......
På gott och ont, bli en kameleont.....
Leeds United Kristoffer
2018-01-07 18:17
Saiz kanske får spela igen 24 februari mot Brentford. Han kan missa matcherna mot Ipswich, Millwall, Cardiff, Sheffield Utd, Bristol City och Derby. Matchen mot Hull 27 januari flyttas då Hull är kvar i cupen.
Leeds United stonefree
2018-01-07 18:16
WhitesMOT
Du kanske har rätt när det gäller Saiz, att en offentlig ursäkt är det som gäller.

Det är bara det att i min värld är att spotta, absolut något av det mest förnedrande man kan göra mot någon annan människa.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 18:10
OM det är så att han spottat så är det bara att tala om för honom att nu är det du som ställer dej upp och ber om ursäkt till samtliga i klubben och alla fans. En människa som gör nåt sånt ska alltid få chansen att be om ursäkt, det tycker jag, men det ska fanimej vara offentligt. Det är enda chansen för honom att återvinna lite respekt i mina ögon.

Tycker han inte det är nödvändigt så är han slut i Leeds. Spelar ingen roll hur bra han är.
Leeds United stonefree
2018-01-07 17:55
Rodell: Det är FA cupen, säger du.Det är en cup där har så långa anor och fortfarande är stor prestige att vinna. Som klubb har man en trupp på ungefär 24-27 spelare , självklart så kan ju inte, som i Leeds fall inte alla hålla högsta CS klass, men i dag hade vi Berardi, Philips, Lassago, sen Cooper och Saiz som är i A truppen, plus Pennington, Anita och Grot som togs in som full goda ersättare, så kan ju vem som helst räkna ut att det här håller inte. Vi blir utspelade sista 20 minuterna av en div 4 klubb, med 5 av våra A lags spelare på plan. Det är bara att konstatera att vi ännu en gång köpte grisen i säcken under sommaren. Inte en enda av våra nyförvärv förtjänar att dra på den vita tröjan. Men Saiz var ett bra nyförvärv säger ni!! Nej, han är en pajas , som borde tömma sitt skåp och lämna klubben med en gång. Det spelar ingen roll att han säkert blev provocerat. Man spottar inte någon i ansiktet, oavsett vem det är. Det är så lågt och förnedrande. Nu kommer han att få 6 matchers avstängning och TC kommer på ett eller annat sätt att försvarar honom. Jag tycker vi har fått en ägare som vill jobba för Leeds bästa. Men han har lång väg att vandra innan han är i hamn. Till och börja med kan han kalla upp TC på kontoret i morgon och säga åt honom att söka ett nytt jobb. Sedan tar han upp Saiz och säger det samma till honom. TC kommer aldrig att lyckas, det är som en ny Monk, allting är en repris på förra året, samma fega tränare, en spelstil som aldrig kan lyfta något lag till PL. Samma felköp under sommaren, det var lånet av Bartley och Jansson som stack ut förra säsongen. Samma försvar av spelarena match efter match, trots ibland pinsamma insatser. I ärlighetens namn är den bästs tränaren vi har haft dom senaste åren, Steve Evans, som tog över när vi låg 1 poäng från nedflyttning. Han hade iallafall vetet att säga när han tyckte att spelarna gjorde dåligt ifrån sig. Att han sen inte heller han är en coach för PL det vet jag också, men han var lika bra som både Monk och TC, dessutom hade han aldrig debaclet i Newport i dag blivit som det blev, om han hade varit coach, han hade dessutom hela tiden det hängande över sig, att Cellino inte tyckte han var tillräckligt bra, ändå lyfta han oss till en okej 13:e plats till sist, efter Preston viste han att det var slut! Själv är jag rädd för att vi kommer att gå en tuff vår till mötes, vi spelar sämre och sämre i matcherna, vi kommer att vara utan Saiz, som innan i dag trots allt har varit stora ljuspunkten i laget. Jag ber till högre makter att ägaren förstår att det krävs resurser att reda ut det här, helst nu medan vi ligger på slutspels plats och publiken står bakom laget! Om inte! Kommer det att bli glesare på läktaren igen, många kommer att öppet kritisera tränaren, spelarna och i slutändan ägaren. Tro mig att ingen står emot fansen i längden, för det är dom som är klubben, utan riktiga fans som stöttar på matcherna hemma som borta är man som klubb ingenting. Det är inga snälla ord som har sägs på. alla sociala medier i dag efter matchen. Själv säger jag ”shame on you” de borde ha fått gått hem till Yorkshire!
Leeds United sportcarl
2018-01-07 17:53
Tråkigt att ingen spelare utanför ordinarie startelvan tog chansen. Berardi bäst. Går inte att försvara Saiz men skicka iväg honom lösa kontraktet vore vansinnigt. Då är det en annan framtida klubb som gnuggar händerna
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 17:44
@Simo LUFC:

Second !
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-07 17:39
Orta OUT!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-07 17:38
Jaha....tur man sprang på Star Wars istället...

Så då börjar den vanliga cirkusen i Januari. Ännu en gång skämmer vi ut oss i cupen och ännu en gång ligger hoppet till att vi ÄNTLIGEN ska ha en ägare som ser hur illa allt egentligen är på spelarfronten.

Allt känns som ett ekorrhjul. Att man bara orkar...
Leeds United Rodell
2018-01-07 17:03
Nu borde det vara svårt att försvara Lasogga han får chansen att visa att han ska vara förstaval och han försöker inte ens, när 19 åriga Grot spelar bättre och inte ens är bra så är det illa.
Grot även om han inte va något vidare försökte iaf det kan man inte säga om Lasogga. Klich och CBJ fick också chansen att visa upp sig och försöka ta en startplats men dom visar också varför dom inte är nära startelvan.

Även om det är FA cupen så ska spelarna kunna göra mycket bättre ifrån sig eller så är dom inte tillräckligt bra och då tycker inte jag Orta ska få vara kvar för det är inte mycket utav hans värvningar som är lyckade kan jag tycka
Leeds United Duke
2018-01-07 16:50
Lasogga är inte intresserad längre det är väldigt tydligt. Han var bra när han kom men verkar inte brinna för att spela. Avsluta lånet. Grot är riktigt bedrövlig detta borde vara hans sista A-lagsmatch på ett tag. Nyförvärven överlag är för dåliga, Anita, Cibicki, Klich, Sacko, Lasogga och Grot. Berardi får godkänt och även Lonergan resten underkänt.
Leeds United Linus.M
2018-01-07 16:47
@Kristoffer:

Något som Michael Brown hittade på. Se länk för den enda gången Saiz och den andra spelaren ens var i närheten av varandra.
Leeds United Kristoffer
2018-01-07 16:43
Vi behöver verkligen den nya vänsterbacken nu då varken Anita eller CBJ är tillräckligt bra.
Leeds United Kristoffer
2018-01-07 16:38
@Simo LUFC:

Han anklagades väl för det även mot Port Vale i ligacupen?
Leeds United sportcarl
2018-01-07 16:17
spelarbetyg(leedsallover)
Lonergan5
Berardi 8
Shauggnessy 5
CBJ 3
Anita 5
Phillips 6
Klich 4
Sacko 6
Cibicki 5