/england/leeds/forum/269.aspx/england/leeds/forum/269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-09-16 13:34
Millwall har tidigare varit något av ett bogey team för oss, men nu helt nya spelare helt nya lag nya förutsättningar, några av Leeds stö rsta bottennapp någonsin har varit mot detta lag. minns en tv match för 3-5 år sedan år sedan då vi förlorade med 2-0 i en tv match och vi var inte ens var med på banan mot ett då inte märkvärdig Millwall.Man var besviken besviken och några få sekunder timmar tänkte det här kommer aldrig lösa sig men det gjorde det, några andra bottennapp var väl en hemmamatch en kvällsmatch mot Preston man följde på textv tror vi ledde med 4-1 i halvlek och torskade med 4-6 om jag minns rätt, på plts har jag upplet förnedringen hemma mot Nottingham kunde det blivit 4-7?
Leeds United Kristoffer
2017-09-16 13:32
Lasogga såg dock väldigt trött ut senast. Han fick väl inte spela så mycket i Hamburg och att gå från det till att spela 180 minuter i veckan är ett stort steg.
Leeds United sportcarl
2017-09-16 13:13
tippar det blir samma startelva som sist då de skötte sig bra, tuffast om platserna är på högerkanten mellan Alioski/Roofe
Leeds United North Monkey
2017-09-16 12:44
Kommer d finnas nån fulstream idag tro. Kommer stressa för vasa hemma till 16.00 isf?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United sportcarl
2017-09-16 12:42
Stonefree gläds åt att du denna säsong får uppleva lite vinster. Du hade ju en förmåga förra säsongen trots vi gick bra att alltid åka över när vi förlorade. Sedan gläds man extra med de tappra fans som varit där och stött dom i vått och torrt även när det var som sämst med 3 år i league one. För mig personligen var det inte bara av ondo
Leeds United stonefree
2017-09-16 12:30
Hallå Det var länge sedan jag var inne här. Tiden har tyvärr inte räkt till. Har varit över och sett alla Leeds 4 hemmamatcher. Kan bara säga så här: Bättre stämning på ER än det som är nu, har inte funnits sedan matchen mot Bristol Rovers när vi lämnade Leauge One. Jag hoppade inte jämnfotta över de nya spelare som vi tog till oss under sommaren. Men det är ju svårt att göra det när man inte känner dom. Men vilka grabbar, vi spelar fotboll på första gången på länge, kul när fler än Hernandez väger dribbla av en motståndare. Cooper har Växt i försvaret, Roofe ser bättre ut än någonsin. Men största förändringen är nog Philips, var kul att den grabben verkligen har blommat ut, nu får han till skillnad mot för går med upp i det offensiva, jädrans var det gör ont att möta honom i närkamperna, många motståndera har redan bitit rejält i gräset. TC Jobbar på ett bra sätt på sidlinjen till skillnad mot Monk, som bara stod där med armarna i kors. Visst kommer vi att springa in i en förlust för eller senare, men om vi bara koncentrerar oss på vårat eget spel, då ska inte Millvall ha en chans. Vet att Leeds har svårt borta mot Millvall, men i dagens trupp, är det bara Berardi som var med de 2 sista gångerna vi möte dom och han satt på bänken i båda. Så med ett helt nytt lag som har spelat så många matcher nu inför stor publik, ska det inte var något problem att stå emot Millvalls 13.000 supportrar. Ska åka över mot Cardiff den 26/9, så det vore kul om vi fortfarande låg i topp då. Ska se matchen för första gången på LUTV i dag hoppas det lyckas, vore synd annars, när man har sett alla Leeds matcher så far, bättre när de går på Sky/Viasat. MOT
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-09-16 12:05
Jag håller med Clarke....
Tuff match idag både på plan o på läktaren med extra mycket känslor iallafall ibland fansen.Jag tror vi vinner med uddamålet idag för vi har Flowet just nu.
Marching On Together
Leeds United Norman Hunter
2017-09-16 12:00
spännande att se hur vi ställer upp idag. Får Roofe fortsätta på bänken eller får nån annan vila? Tätt med matcher nu så vore smart rotera lite. Lasogga sägs ju vara tillgänglig men TC mörkar ju sina laguppställningar så länge som möjligt så vi får väl se. Brum var första laget som hade läst oss och störde uppspelen via Pontus och Cooper så pass att vi tvingades slå mycket långa bollar. kommer Millwall göra samma sak och har vi då gjort hemläxan?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-09-16 10:58
Alan Clarke i en intervju med Daily Mirror:

"I'm delighted for the fans to see Leeds top of the Championship because the way their club has been run for the last 15 to 20 years has been shambolic"

Word.
Leeds United Linus.M
2017-09-16 09:22
Millwall idag. Jag HOPPAS verkligen att vi krossar det vidriga laget idag.
Leeds United sportcarl
2017-09-16 08:41
Den matchen minns jag med. Och för mig startade nedturen exakt vid den matchen. Vi hade ett kanonlag som kändes redo för att vinna Pl. Tror vi ledde serien i slutet av november börja december. Laget var egentligen komplett med anfallare som Viduka, Smith och Keane, mittfältare som Bowyer, Dacourt, Batty och Kewell. Försvare som Ferdinand, Wood gate. Harte och Kelly, plus målvakter som Martin och Robinson.. O leary och Riksdaler fick hybris och värvade då en medelmåtta plus en föredett ingen som Johnson och Fowler. Satte dom på sjuka löner och långtidskontrakt värvade på kalkylerade ftamtida champions league pengar. Harmonin och ekonomin försvann i klubben. Vi rasade till 5e plats och missade Cl. Säsongen efter började vi sälja spelare och nattklubbs och misshandelsskandalen kom upp vi landade på 15e plats. För att säsongen därpå åka ut och egentligen aldrig återhämta oss. Första säsongen hade egentligen alla alla storspelare lämnat oss plus vi sålt alla våra lovande spelare. Rockbottom var väl 3 säsonger i league one. Förra säsongen började uppturen med en snöplig sjundeplats för att denna säsongen förhoppningsvis landa på minst play off och helst direktuppflytt. Just nu känns vi oslagbara men man har varit med så så många gånger då det svängt förr så det känns bra att inte skena iväg utan bara ta match för match och ta dom som cupfinal. Jag har inte varit tidigare sedan vi åkt ur PL att vi haft en så stark och jämn förstaelva med en grym centrallinje i Pontus, Saiz och Lasogga.plus därtill många bra och lovande spelare som iaf nu när det går bra jobbar för varandra. Tippade innan säsongsstart vi skulle komma trea och skulle jag revidera tipset är det definitivt uppåt i tabellen MOT
Leeds United Viduka
2017-09-16 00:15
Kommer ihåg 3-4 mot jävla Newcastle. Tror det var 2001 och det förstörde hela julen det året.
Leeds United sportcarl
2017-09-15 23:12
ingen speltid för Cook i dagens bournemouth match, verkar som han gjort en miss som gick dit, tycker aldrig han fått chansen och det lilla han spelat har han inte gjort bort sig
Leeds United sportcarl
2017-09-15 23:08
är bra att det går bra för ungdomslagen och academy, men syvende och sist så är det viktigast att A-laget går bra och att det ur varje ungdomskull kommer in en spelare som kan aspirera på en plats i A-truppen likt Phillips,Coyle och Viera
Leeds United Danne K
2017-09-15 21:41
Va händer med u23 laget. Trodde vi hade spetsat till med några intressanta spelare eller är de för unga. Samtidigt så är resultatet oväsentligt utan det viktiga är hur många spelare som blir produkter för att ta en plats i a-truppen om några år
Leeds United Kristoffer
2017-09-15 21:14
U23-laget förlorar som vanligt
Leeds United golden lion
2017-09-15 19:55
tyngsta förlusterna/
sunderland/73
milan/73
bayern/75
faan..va jag e gammal!!
# # #
2017-09-15 18:37
Inte mycket mer att tillägga efter allas,"superlativer ", från senaste matcherna!
som sportcarl skriver som slutkläm, "så ska en slipsten dras," det gäller bara att
inte förta sig, vi är inte i slutet på säsongen ,ännu !?
Morrondagen kan säkert sluta med något vi inte hoppas på , nederlag t.ex.
Leeds United sportcarl
2017-09-15 14:22
Var det blir för spel beror ju på vad man har för spelartyper. Just nu har vi många tekniska spelare och då blir det underhållande fotboll och utan att det hitills blivit avkall på defensiven. Sedan är det så små marginaler om man skall lyckas eller misslyckas se Lasogga i HSV eller Orta i Middlesbrough. Just nu verkar allt gå vår väg och då brukar det överlag fortsätta. Man måste vara på rockbottom och vända och just nu känns det som klubbar som Aston Villa och Sunderland som får känna på hur Leeds har haft det. Gäller hoppa på rätt tåg. Känns inte som Grayson gjorde det när han gick från Preston till de svarta katterna. Värvningarna i sommar har överlag varit klockrena. Sålt för betydligt mer än vi köpt men har mycket mer kvalité och mer balanserade lagdelar. Det är så en slipsten skall dras
Leeds United WhitesMOT
2017-09-15 12:36
Hartey //

Håller absolut med om att det Radz bygger nu känns helt rätt. Vi man vara lite dryg kan man iofs säga att han har öppet mål. Framförallt med akademin som knappt existerat de senaste åren.

Någon tyckte ju att Redders och gänget var inte mycket att ha trots att det var dom som var den enda delen som levererade nåt vettigt där och då. Leveranser som till stor del faktiskt höll klubbens näsa över vattenytan.
Leeds United Hartey
2017-09-15 09:47
WhitesMOT Vill inte säga att inte Leeds har haft en framgångsrik akademi dom senaste 20 åren. Leeds vann ju FA Youth Cup över scum som hade alla sina stjärnor som Beckham, Scholes, bröderna Neville och många mer. Det jag tänker att nu Radrizzani skapat ett totalt nytänk på alla nivåer och det är det som är i nuläget är helt rätt för Leeds. Christiansen och Monk har ju samma uppställning 4-2-3-1 men spelet på plan skiljer sig totalt. Det handlar ju heller inte om pengar då jag tror att Leeds gått plus på detta transferfönster. Om man lyssnar på Victor Orta som Radrizzani handplockade så har han ju verkligen en plan. Monk som jag ändå gillade kör ju i Boro superdefensiv med få insläppta mål och Christiansen kör med offensiv, rörlig fotboll med Clean Sheets som specialitet.
Leeds United BullenKarlsson
2017-09-15 09:01
Doncaster-förlusten var tung, minns att jag bodde i Oslo då och det blev en rejäl fylla efter matchen.

Men den matchen som tagit hårdast på mig var 0-3 mot Watford, året efter vi åkte ur PL. Man kunde känna i kroppen att den här missen var kostsam, att det skulle ta lång tid att komma tillbaka. När vi åkte ur hade jag känslan av att vi skulle studsa tillbaka direkt. Vi är ju Leeds.
Den matchen såg jag i Lund under karnevalen, ute på en pub med några vänner. Grät som ett barn när vi förlorade till den grad att bartendern bjöd på en stor whisky. Sen var det svårt att ha kul resten av den karnevalen.

Det var väl också nån slags vändpunkt och efter det så tror jag inte det kommer vara lika tungt att förlora igen någonsin. Man blir härdad på något sätt.

Framgång smakar mycket bättre efter motgångar.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-14 20:52
@Hartey:

Vill inte käfta med dej om rätt eller fel här men tycker nog man ska ge detta bygget mer tid innan det går att jämföra mot filosofin som Redders och det gänget byggde. Detta nya gänget har trots allt en hel del att leva upp till om dom ska leverera på samma nivå som Redders gäng gjorde.Svårt att hävda att det gamla inte funkade om tittar på vilka namn den akademin levererade.
Leeds United Hartey
2017-09-14 18:50
En sak som Norman Hunter skrev flera gånger då vi andra ville ha kvar Redders och våra akademitränare var att han ville Leeds skulle bryta upp totalt med det gamla och ta in influenser från utlandet. Du hade helt rätt Norman om man ser den utveckling som nu finns i klubben och jag hade fel som så ofta.
Leeds United Hartey
2017-09-14 18:47
Tänker också på vilken resa skribenterna här på RS varit med om. Nämner inga namn men många har varit med länge och tagit käftsmäll på käftsmäll för att följa Leeds nere i avgrunden och nu får vi alla njuta av det som många fans till köp-lagen rar för givet. Tar några all time low för mig, LUFC- -Doncaster 0-1 på Wembley ( var där) då kändes det som jordens sluta snurra, Leeds åker ur PL och är nära konkurs, Ken Bates styre, jag hatade honom stundtals mer än jag älskade Leeds fast det var ju ändå inte sant.
Leeds United Hartey
2017-09-14 18:36
En sak jag tänkt på är att min personlige favoritspelare i dagens Lufc Stuart Dallas alltid kommer till avslut i matcherna trots att han mest gör inhopp. På samma kant spelar Anita som spelar så vårdat och behärskat och tar bra beslut så han sällan går bort sig, kan man kalla Anita för dagens Paul Madley ...??
# # #
2017-09-14 17:50
Bland alla dessa inlägg så gillar jag att Pontus skött sig.
Mycket ovanligt att Pontus hållit tillbaka på sitt humör.
Alla tycks vara tillfreds med Leeds United idag, och skam den som kommer
att gnälla så fort som det blir en förlust.
Såg att Hull har fått ihop samma skörd av gjorda mål som vi, men hade också släppt in lika många.
Leeds United sportcarl
2017-09-14 16:49
Man kommer långt på vilja. Det har Phillips visat. Tycker han och O Kane passar ihop som hand i handske. Dallas, Phillips och Cooper är 3 spelare som levererar konstant nu för tiden.
Leeds United BullenKarlsson
2017-09-14 15:01
Phillips, av alla talanger vi har haft har jag alltid tyckt att han haft minst potential, men jävlar, det syns att det är en ambitiös kille. Otroligt vältränad. Syns att att hans steg är mycket lättare och hans värdering när han ska slå enkla eller svåra passningar är mycket bättre.

Han vinner dessutom otroligt mycket boll.
Mål gör han också.

Imponerad.

Leeds United Danne K
2017-09-14 12:33
Mycket som är bättre med dagen lag samt klubben i sig. Magkänslan är super och som någon tidigare skrivit att är det lugnt i ledning och övrigt runt om klubben så kommer resultaten på planen med. Kul med allt som händer kring klubben med arenan mm. En sak som förändrats är hur många gula kort vi plockar på oss. Hittills på seriematcherna är vi uppe i 7 gula på 7 matcher varav Jansson har 0. Philips 2 Ayling 1 Anita 1 Wiedwald 1 Hernandez 1 Viera 1
Annons: