/england/leeds/forum/267.aspx/england/leeds/forum/267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2018-06-01 12:36
Phil Hay: Leeds United set to sack Paul Heckingbottom. Announcement expected shortly. #lufc
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 11:32
Ska man misslyckas så gör det ordentligt. Därför är Bielsa helt rätt för oss just nu ;))

Hoppas bara han har slutat med att bära handgranat. Även om en del spelare gott kunde få några nedskickade i byxorna...
Leeds United WhitesMOT
2018-06-01 11:25
@BullenKarlsson:

Är du tankeläsare ?!? :)))
Leeds United Rodell
2018-06-01 09:43
Heck är väl tillbaka i helgen efter sin semester och ska väl fortsätta samtalen om hans framtid, är rätt fegt av radz att titta på nya tränare samtidigt inte klargöra för heck att han ska gå eller vara kvar... jäkla cirkus helt enkelt.. Jag vill ha en Benitez typ (om man väljer fritt) någon runt 50 sträcket som har varit runt en del men alltid ändå gjort det bra i många klubbar.. Inte någon som får sparken och avgår hej vilt för att han är dum i huvet... jag är skeptisk men man kan också ha helt fel och det blir en "match made in heaven" och funkar helt super.. men gringubbens senare år talar för motsatsen Ändå kul att det börjar hetta till lite om ryktena iaf..
Leeds United sportcarl
2018-06-01 09:31
Skall vi gå på cv är det ranieri som gäller. Vad som talar för Heck är varje dag som går. Vad som talar emot är Radz tystnad.
Leeds United BullenKarlsson
2018-06-01 09:20
Sen tror jag absolut inte att det blir succé bara för att vi tar en etablerad manager. Tro mig, jag skulle helst av allt vilja ha en okänd 31-åring som kommer med nya idéer, satsar på unga spelare och stannar i 30 år i toppen med Leeds.

Men som läget är just nu vill jag bara att nånting spännande ska hända. Nånting som förbluffar.
2018-06-01 09:18
Om jag skulle få välja fritt ur en lista skulle inte Bielsa vara första namnet, men anledningen att jag vill ha honom är:

1. Han är ett jättestort namn. Det skulle få folk att spärra upp ögonen. Det skulle göra Leeds stort igen, Folk skulle börja förstå att vi menar allvar.

2. Han har en taktik som skiljer sig mycket från det vanliga 4-4-2. En tydlig spelidé där spelarna ska löpa mycket. Helt klart tufft men otroligt spännande.
Av vad jag hört så är han också offensiv.

3. Jag tror verkligen han är en manager som många spelare skulle lockas av att spela för. Tror det blir enklare att värva större spelare.

Men helt klart är det punkt 1 som lockar mest. Visst, Moyes skulle vara en stor värvning också, men ändå ganska tråkig.

Jag hoppades tidigare på Ranieri, Laudrup osv, men Bielsa smäller högre just för att han är galen, han har fått massor lovord, han skulle absolut inte låta Orta köra med honom, han har en unik stil som skulle vara jäkligt kul att se helt enkelt. Det är ett STORT namn.

Leeds United Rodell
2018-06-01 09:12
Thom // Så som du beskriver verkar du inte ha fullt koll på Bielsa.. finns en anledning till att klubbar inte skriker efter honom. Han var t.ex 2 dagar i Lazio innan han avgick och blev stämd på miljonbelopp. sen följer han upp det med en katastrof period i lille... och innan dess bråk med ledningen i Marseille.. Känns som en vettig tränare att ha... Förstår önskan om en ny tränare och ett namn men att plocka in galningen Bielsa som inte rosar marknaden och går från bråk till bråk kommer inte höja oss.... Tilläggas ska väl göra att han inte ens kan prata engelska fick ha tolk i Lille
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-01 08:50
Rodell// Återigen, Leeds är ingen vanlig klubb. Vi ska inte ha en menlös TC på bänken eller en snedvriden PH med armarna i kors. Vi har testat alla varianter utom att ta in ett etablerat namn likt Ranieri eller Bielsa för den delen. Går inte att jämföra Bielsa med en tränare som PH. Bielsas cv är enormt och PH’s existerar inte knappt. Vad har han åstadkommit hittills? 4 vinster på 16 matcher i Leeds och vissa vill behålla honom. Jag fattar inte. Vad har han visat? Ingenting. Med ett etablerat namn så visar vi i alla fall muskler. Med ett etablerat namn kommer erfarenheter och meriter. Spelare och supportrar kan se upp till en etablerad tränare.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2018-06-01 08:15
Han har tränat på högsta nivå. Bra taktiskt och får spelarna extremt vältränade för att orka spela i spelsystemet. För några år sedan var han hyllad som en av världens bästa. Minus är att han är galen och har inte stannat länge i sina senaste klubbar. I Lazio var han väl bara en vecka innan det skar sig.
Leeds United Rodell
2018-06-01 07:57
Bara jag som inte förstår storheten hos Bielsa? Visst han är en bra taktiker men en googlesökning så får du fram hur mycket skit om gringubben idag.. Sägs vara ett geni men samtidigt så bråkar han med ledning och spelare stup i kvarten.. Tar hellre Ranieri och honom vill jag helst inte heller ha..

Vad är det som gör att dom flesta här blir tokiga av tanken av Bielsa?
2018-06-01 07:50
Bielsa hade ju varit magiskt men otroligt.

Hoppas verkligen på det. Skulle vara spännande att se honom i the championship.

Han skulle nog göra Pontus till kapten. Lika galna.
2018-06-01 02:47
Bielsa är exakt vad vi behöver för att få fart på våra dönickar.
Leeds United sportcarl
2018-05-31 22:45
Expressen har en artikel om vad de svensks landslagstjärnorna tjänar. Enligt expressen ligger Pontus på 10m kr om året
Leeds United Duke
2018-05-31 22:37
Hade varit makalöst bra.
Leeds United Rodell
2018-05-31 22:32
Hoppas verkligen inte Bielsa kommer.. han verkar helt knäpp..
Leeds United Kristoffer
2018-05-31 22:19
Phil Hay:

Away this week but two different people in the past fortnight have mentioned Bielsa to me as an option for Leeds:
Leeds United Kristoffer
2018-05-31 22:15
Bielsa ryktas ta över.
Leeds United WhitesMOT
2018-05-31 17:00
Thom //

Jag tror man har försökt få till bättre motstånd men då blir svaret " Ööh tyvärr, vi är fullbokade sedan några månader tillbaka. Pricis som alla andra....."
2018-05-31 16:58
Denna försäsong skriker League One långa vägar!
Leeds United WhitesMOT
2018-05-31 16:57
Grym försäsong !

Borde vi kunna vinna åtminstone 1 iaf...
2018-05-31 16:57
Varför spelar vi hela tiden mot sketna piss lag? Varför försöker vi inte få till matcher mot klubbar som får spelarna att arbeta lite? Så jävla trött på Guiseley så det finns inte...
Leeds United Kristoffer
2018-05-31 16:32
Enligt Alan Nixon:

Heckingbottom seeking a meeting with Orta after his holiday. Wanting the big question answered. No sign of progress on replacement (@reluctantnicko) #LUFC
Leeds United Kristoffer
2018-05-31 16:17
Toppmatchen är mot ett lag som den senaste säsongen åkte ur La Liga.
Leeds United Rodell
2018-05-31 16:06
The squad will return to training on Monday 25th June and will be based at Thorp Arch throughout the summer with no training camps or fixtures abroad this year. The EFL Championship season begins on the weekend of the 4th August.

After three weeks of intense training, The Whites will face the following opposition:
Leeds United Rodell
2018-05-31 16:05
Oj vilken kass försäsong....

17th July (19:00) – Forest Green Rovers (A)

19th July (19:00) – York City (A)

24th July (19:45) – Oxford United (A)

26th July (19:45) – Guiseley (A)

29th July (15:00) – Las Palmas (H)
Leeds United WhitesMOT
2018-05-31 15:32
Zidane kan dra om han inte blir spelande tränare..
2018-05-31 14:32
Zidane sägs ha setts på Elland Road! *host*
Leeds United Bobby Eagle
2018-05-31 14:15
Z kan även jag acceptera.!??????,o))
Leeds United Kristoffer
2018-05-31 14:04
Zidane lämnar Real Madrid, det är det som vi har väntat på...
Annons: