/england/leeds/forum/266.aspx/england/leeds/forum/266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-15 19:15
@Duke:

Phil Hay? @PhilHayYEP
FollowingFollowing @PhilHayYEP
More
Replying to @andrewMOT @marshyleeds @simon_orourke

my understanding is that Derby have been offering him out, including to Leeds, because they want another striker but his wage falls a long way beyond the structure at Elland Road. Not one I'd expect to happen.
Leeds United Duke
2018-01-15 19:09
Leeds United are interested in signing Derby County striker Chris Martin on loan. (Source: @RobDorsettSky)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-01-15 15:54
Thom 13:45.Sådana frågor sådana svar(09:08) mycket är jag men inte tankeläsare. Jag svarade klart och tydligt på frågan du ställde. Att du kommer senare att du menar si och du menar så kan inte jag veta.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-15 15:12
@Kristoffer:

3-5-2 hade varit värt att prova om De Bock kan spela wingback. Men det löser fortfarande inte att TC´s innemittfältare är helt okapabla att öppna upp ett försvar och servera våra kreativa med ordentliga bollar.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-15 15:00
Stenis //

Sorry men det är bullcrap.

Av samtliga före oss i dagsläget är det bara Blunts som kör med 2 rena anfallare. Och Wolves är dom enda som kör 3-4-3 och att jämföra sig med dem är som att jämföra päron och äpple.

Villa,Bristol och Derby kör 4-2-3-1. Cardiff är dom som är närmst nåt som liknar 4-4-2. Fulham som snart springer om oss är också ett 4-2-3-1 lag.

Systemet är inte problemet. Det är ingredienserna. Om vi är en kaka så är vi till att börja med helt dödbakade i mitten. På toppen mest brända. Botten är det enda som gör kakan ätbar.
Leeds United stonefree
2018-01-15 14:17
Kristoffer: Det var endast sista 12-15 min när Anita gick ut och Lasogga kom in som vi körde med 3 backs linje. Men jag har aldrig fattat mig på lag i CS som kör som vi med 4-2-3-1. Det kräver så otroligt stärka boll säkra mittfältare som Tottenham har för att kunna genomföra sånt. Vi har det definitivt inte. I CS spelar man 4-4-2 eller 3-4-3 punkt slut om man vill tillhöra toppen av ligan
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-15 13:45
sportcarl// Så ditt svar på spelare som kostat mer och varit sämre än Lasogga är spelare som antingen är unga eller är mittfältare? Lasogga var värvad som ersättare till Chris Wood. Däri ligger min bedömning av Lasogga. Grot är 19 år och är inte värvad för att sätta 30 mål denna säsong. Om du inte förstår det så gör du mig chockad. Sacko, Klich och Anita är visserligen ALLA totalt misslyckade också men vad har det med Lasogga att göra? Lasogga är anfallare och har misslyckats med att prestera som anfallare. Han har inte gjort mål på snart 3 månader. 5 mål på 17 matcher är för mig inget bra facit och han följer i samma fotspår som han hade i Hamburg. Förra säsongen gjorde han 1 mål på runt 22 matcher. Ja, värvningarna från Orta/Radz är till 90 % dåliga. Lasogga var ”klass värvningen” som skulle ersätta Wood. Han har inte lyckats med någonting och trots att han började hyfsat okey så är det nu snart 6 månader sedan! Hur länge ska vi försöka få ett annat lags spelare i form?! Och om vi nu behöver en anfallare så ska väl den anfallaren vara en spelare som låter Lasogga ruttna på bänken alternativt i b-laget?
Leeds United Kristoffer
2018-01-15 13:42
Spelade vi inte med en trebackslinje under den andra halvleken mot Ipswich? Jag tycker att vi borde fortsätta med det så att vi kan ha två på topp.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-15 12:41
@sportcarl:

För att kunna leverera så måste man ju också få chansen. Enbart 1 på din lista har fått en hyfsat ärlig chans till speltid men då har man istället valt att spela honom ur position. 2 på listan har jag svårt att se att dom överhuvudtaget var tänkta att leverera så pass så att dom spelade regelbundet. För det är väl det som är nivån på "levererat" ?

Lasogga däremot är solklart inplockad för att fylla hålet efter Wood och det har misslyckats nära nog totalt. Tro fasen det finns ett missnöje.
Leeds United golden lion
2018-01-15 12:18
Hej.
första matchen jag såg var/Leeds-Ipswich 1-0(1975)Lorimer.
ha en Bra dag allihopa....
16bast odödlig...mycket cider...mm:-)
Leeds United Duke
2018-01-15 11:19
Thom// Jag har sett de flesta matcher. Lasogga hade en väldigt fin höst och efter lördagens match verkar det som han hittat tillbaka. Vi äger honom hela säsong det bästa är att utnyttja det på bästa sätt. Ny anfallare behövs ändå som sagt. Roofe får spela ytter nu när Saiz är borta.
Leeds United Lindholm
2018-01-15 09:58
Vi behöver stora starka spelare som kämpar för laget. Roofe och CO i all ära men vi behöver en stabil punkt på topp som de kan söka.
Leeds United sportcarl
2018-01-15 09:44
Klich,Grot,Anita och Sacko ät väl 4 (finns fler). 3 av dom med övergångssummor. Lasogga är ingen big deal för mig då det bara är ett lån på ett år där HSV står för huvuddelen av lönen ,värre med de som har 3-4års kontrakt och inte levererar
2018-01-15 09:08
sportcarl// Säg vilken spelare som kostat mer och varit sämre än Lasogga. ’Förfölja’ som du pratar om är ett sådant löjligt påstående att man endast kan skratta åt det :)
Leeds United sportcarl
2018-01-15 07:57
Alltså Lasogga har inte varit en succé men fattar inte grejen med att förfölja honom. Jag såg sämre spelare än honom på plan mot ipswich och som dessiuom spelade 90 minuter.Vi har tagit in spelare denna säsong som varit ännu sämre och misslyckade och även tagit in anfallare som gjort mindre mål och som ekobomiskt kostat klubben betydligt mer.
2018-01-15 02:35
Duke// Har du sett fler matcher än den mot Ipswich? Verkar inte så om du anser att vi ska fortsätta slösa bort vår säsong på att få en annan klubbs spelare i form. Du verkar resonera som Radz och Orta. Ta det billigaste alternativet och hoppas på att tillräckligt med kvalité ska ramla ner i huvudet på Lasogga från ingenstans. Han har fått 17 matcher på sig. Han har inte gjort mål på nästan 3 månader nu. Senaste 7 matcherna - 0 mål. Han har inte gjort mer än ett mål sedan hans första match för Leeds då vi vann med 5-0 mot Burton. Vi tenderar för det mesta att spela skit och förlora med honom på planen. Men bara för att han gjorde ett par bra saker mot Ipswich så tycker du att vi ska fortsätta ge honom chansen att komma i form i match efter match? Okey, jag tycker annorlunda. Han har fått sin chans, nu är det dags för Radz och Orta att värva in en anfallare som kan avgöra matcher och sätta avgörande mål som tar oss tillbaka mot play-off. Lasogga var en billig lösning som gått åt skogen. De kan fortfarande rätta till detta genom en klass värvning. Det finns en hel del spelare där ute som hade kunnat ge oss kvalité på topp, något vi definitivt saknar om man följt laget i fler matcher än den mot Ipswich igår.
Leeds United Duke
2018-01-14 21:54
Thom// Såg du matchen mot Ipswich? Lasogga gjorde ett väldigt fint inhop. Mot Newport var det dåligt och såg ut som dålig moral. Kan han resa sig behöver vi inte gnälla det finns en bra anfallare i honom det tror jag många ser. Är han inte motiverad så skicka honom till Tyskland självklart. En bra striker behövs oavsett.
Leeds United Gary Kelly
2018-01-14 21:52
Man saknar en klinisk målskytt ooooootroligt mycket !, en Chris Wood typ då. som kan leverera omgående. annars blir det väl plats 7 som bäst igen...? upp med degen nu Razzz, måste nu vara säsongen allra sista röda ! inte många nyförvärv som levererar förutom Saiz.då
Leeds United WhitesMOT
2018-01-14 19:48
Duke //

Håller med om säsongen i helhet. Det är favorit i repris på förra.

Om man nu har typ Kvinnofängelset som favorit vill säga.... ;)
Leeds United Duke
2018-01-14 19:33
Whitesmot// Har inte varit många bra matcher. Några riktigt usla igår var inte en av dem. Förra säsongen var likvärdig så den som säger att det är så mkt sämre har fel. Det är likvärdigt.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-14 19:05
Hade varit kul och veta RS nivån på benämningen "bra match".

Jag säger vi har gjort max en handfull "bra". En enda då jag tyckte vi spelat "Grymt" .Resten är "Meh" eller "ZZZ"
Leeds United sportcarl
2018-01-14 18:55
vi har gjort en hel del dåliga matcher denna säsong(många bra matcher med), sämsta enligt mig är nog mot Millwall, vi skapade om jag inte minns fel inte en enda målchans, dags för gruvlig revanch på lördag
Leeds United Duke
2018-01-14 18:49
Stonefree// Att det var en av säsongens sämsta matcher är fel vi borde tagit minst en poäng trots en man mindre. Birmingham och Burton borta var betydligt sämre t ex. Två, tre nyförvärv så ska vi kunna ta topp 6.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-14 15:52
PL 2018 :

Bmouth-Arse är som att titta på SM final för skollag. Man hör när tea ladyn skramlar i köket.
Leeds United sportcarl
2018-01-14 15:36
Hartey 14:41.instämmer, han var med och representerade den gamla god tiden för mig, då klubben och klubbkänslan stod för allt
Leeds United sportcarl
2018-01-14 15:35
sedan kan ju bägge skalla lika hårt lika löst och en åker ut den andre stannar kvar, var det inte så är berardi stod upp och den andre vek sig, vill till att domarna är säkra på sin sak och även FA kollar stenhårt efteråt, för mig är 3 matcher på O Kane OK, däremot filmning och förstärkning i ala olika situationer måste bestraffas hådare och klarare än det gör nu för tiden,
Leeds United Hartey
2018-01-14 14:41
RIP Eric Carlisle För mig representerar han det som det allra bästa med Leeds United. Vet att han varit sjuk och haft svårt med synen länge.
Leeds United stonefree
2018-01-14 14:21
Han skallar honom hur hårt vet ingen, även en liten skallning på käken kan göra ont. Det är ju lite som att göra det lagligt, bara det att han markera en skalning är rött, det hör inte hemma på en fotbollsplan. Hur ska man förklara för sina barn att det är okej att skalla, bara man inte gör det för hårt! Det är ju som man måste ha en skala från ett till fem i hur hårt skalningen är. 1 lätt skalning med överreaktion från den som blir skallat, gult till båda! 5 skalning där man kan visa upp 5-6 utslagna tänder, rött med avstängning.
Leeds United sportcarl
2018-01-14 14:08
RIP Eric Carlisle director of the supporterclub for almost 50 years, första gångerna jag åkte över på 80talet (innan dataåldern:) fixade han biljetter åt mig, vet jag såg bla bortamatcher i Barnsley och Sunderland och otaliga hemmamatcher, inget minne att han eller rättare sagt klubben tog något för matchbiljetterna någon gång, de var imponerade att det kom fans ända från norden att se dom , även på den tiden näst högsta division, en riktig gentleman
Leeds United Duke
2018-01-14 14:07
Stonefree// Man ska stänga av honom för fusk. Försöker lura domaren att det var värre än det var.
Annons: