/england/leeds/forum/265.aspx/england/leeds/forum/265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-02-20 18:01
Norman //

Jag säger inte emot dej angående någon av dina exempel när vi pratar nuvarande nivå. Och det är precis den nivå vi behöver ta oss ifrån.

Däremot ser jag ljus i både Alioski och Sacko. Ljus jag aldrig sett i Anton. Han är som bäst en 5 av 10 på allt som jag ser det.Kommer aldrig bli mer heller.

Alioski har potential att vara 7 kanske 8 i sin roll. Snabb vet jag dock inte om jag håller som hans grej. Han känns snarare Snoddysnabb.

Sacko däremot är toksnabb med betoning på tok. Om någon helt magiskt skulle kunna få honom att fatta att använda sin snabbhet rätt så är där inte en ytterback i denna ligan som kommer vilja möta honom. Han är inte helt oteknisk (ja jag vet många gapar nu) ska bara hitta sin tajming. Och hjärna...
Leeds United krelleg
2018-02-20 15:41
Var det inte denna vecka omröstningen för nya logon skulle starta med?
Leeds United Norman Hunter
2018-02-20 15:17
WhitesMOT//

O'Kane (CC), Alioski (Schweiz) och Roofe (League 2) som ges chans på chans hade jag gärna offrat för ett par spelare med enbart allsvenska meriter. Visst Alioski har sin snabbhet som spetskompetens så han bidrar iaf med nåt och gjorde ett par bra matcher i början av säsongen... Antonsson var månadens spelare sin första månad i klubben men sen började Woods snubbla in mål och fick självförtroende, då fick Anton stå på sidan när Monk valde att spela med en ensam forward. Är helt övertygad om att Anotnsson gjort fler mål än Roofe om han fått samma antal chanser. Cibicki har inte gjort mkt avtryck på mig men det lilla man fått se är minst lika bra som Roofe, Sacko och Alioski.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-20 14:35
Grot köpet hade jag förstått om det var ämnat till U23. Nu blev allt så fel bara och extra krydda var att TC spelade honom ur position. Han är ingen ensam striker.

Cibicki är inte sämre än Antonsson. Dock är båda inget för denna nivån. Allsvenskt skräp enbart. Samtidigt förstår argumentet med att varför ta in Cibicki och skicka Anton.
Leeds United Rodell
2018-02-20 13:48
Sportcarl // Antonsson hoppa in igår för blackburn efter sin skada han har gjort det bra där och är omtyckt. TC är boven där och orta när man plockar in spelare som är sämre än det vi har därför är det aktuellt att prata om och älta i
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-02-20 12:07
Intressant artikel om Anders limpar i Aftonbladet om hans tid i England. Om fulare spelaren: David Batty vilken jävla gris. Det får han nog ta som komplimang:)
Leeds United sportcarl
2018-02-20 11:54
Antonsson är väl skadad sedan någon månad tbx. Gjort är gjort dessutom när det gäller Coyle,Klich och Antonsson, finns ingen anledning att nu fortsätta älta det utan de får väl bevisa i sommar om de är något att ha. Problemet vi har är betydligt större än att vi har lånat utb dom
Leeds United Rodell
2018-02-20 08:00
Rikard //

Antonsson är någon vi skulle tillåtit vara kvar.. Han hade nog kunnat spela med lasogga på topp eller till och med ensam med saiz osv bakom.
TC är säkert en bra tränare men Leeds var för stort för honom och det är något som Heckingbottom kan hantera och som han vet om
Leeds United Rikard
2018-02-19 22:44
Såg att Tyler Denton var med på bänken nu senast mot bristol city. Kanske var det bristen på ytterbackar som gjorde att han var med. Han var väl iofs utlånad innan också? Men med TC tror jag att han hellre hade valt Shaugnessy på bänken och pennington som ytterback om det hade krisat.

Man har inte mycket val annat änn att lita på tränarna som ser spelarna i träning varje vecka men, jag tycker det känns som att TC missade en del lirare som vi redan har när han och Orta gjorde värvningar.

Ta Antonsson t.ex. Han kanske inte var den mest lysande stjärnan men att skicka honom på lån för att ersätta med Grot och Cibicki. Känner mig tveksam till det. Visst båda är yngre och har mer utvecklingspotential men är de det man ska tänka på när man ligger i championship?
Leeds United Rodell
2018-02-19 21:56
Bradley Dack i blackburn ser rätt trevlig ut :) något för Leeds att ha ögonen på
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 21:34
Jag kom precis på varför jag haft så svårt för att acceptera Hecky.

Han påminner mej om Mourinho !!

Inte till sätter han talar förstås utan nåt med blicken, ansiktsuttryck innan han får en fråga. Antagligen bara jag och min sjuka läggning att ständigt leta fel....:))
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 21:25
HEHE

Passion ;)
Leeds United sportcarl
2018-02-19 19:15
1-1 Sheffield U-LeedsU U23
Leeds United sportcarl
2018-02-19 18:08
för mig får Anita gärna fortsätta någon match till, inte för att han är den bästa höger rbacken utan mer för Berardi inte kan tygla sitt humör sina känslor, är en sak att spela på gränsen men han kan ju vara direkt livsfarlig ibland när han kommer med dobbarna före, och pennington likadant tyckte inte han imponerade och tog chansen men får gärna fortsätta och spela sig varm då Cooper har lite för mycket hjärnsläpp med
Leeds United Rodell
2018-02-19 17:26
Linus.m // Ja eller flytta upp Anita på mitten om berardi ska tillbaka in i laget jag ser dok hellre Anita där för han rensar inte bara bollen som berardi och har mer kontroll på sig själv
Leeds United Simo LUFC
2018-02-19 17:09
@Rodell:
En orsak till att vi varit sämre defensivt är för att bollarna kommit tillbaka på våran planhalva som en studsboll (lite överdrivet). Vi behöver lirare som kan hålla i bollen för att ge oss tid att skapa eget spel där vi är bollhållare under en längre period än vad vi visat upp senaste veckorna. Lyckas vi med det då får vi även utdelning med det defensiva arbetet i längden.
Leeds United Linus.M
2018-02-19 16:35
@Rodell:

Samtidigt kan man ju hoppas på att Vieira får chansen istället och visar på sin talang som han besitter. För O'Kane måste ju PH se inte funkar.
Leeds United Rodell
2018-02-19 16:32
Whitesmot /

Ja det är ju alltid bra att vi får spelare tillgängliga men t.ex okanes oduglighet och wiedwalds misstag sker ju oavsett om saiz är med eller inte.
Dok kanske vi kan minimera dessa med saiz på plan om vi får ihop ett eget offensivt spel. Jag hoppas ju fortfarande på playoff även om chansen är liten och vi ändå inte har en trupp för PL eller ens slåss om playoff i mitt tycke.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 16:18
Rodell //

Förstår vad du tänker och håller nog med men vi behöver nåt positivt och får vi det offensiva att funka så kan det vara gott nog resten av säsongen. Vi kommer med största sannolikhet inte nå P.O ändå så det är bara att släppa hästarna fria liksom. Kan dom få det att klicka så har man förhoppningsvis sått ett frö och kan bygga defensiv till sommaren. Och mer offensiv ;)
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 16:13
Thom //

Där är alltid 2 sidor på ett mynt. Klich är högst sannolikt inte oskyldig i vad som hände. Men jag menar nog att han får i princip ha legat med TC dotter eller pissat på alla lagkamrater i duschen för att för att det ska vara skäligt att frysa ut honom så som man gjorde. Hade nåt sånt här hänt så hade vi troligtvis hört detta nu. Det är bara underrättelsetjänster som kan mörka såna skandaler :)

Allt vi vet är att han varit missnöjd med att inte fått spela och att han och TC inte kommit överens. Om det är på gnällnivån över för lite speltid som TC dissat honom så blir jag ännu mer nöjd att TC är borta. Isf är han en direkt usel man manager.

Så baserat på "fakta" 2 och att TC valde O´Kane och Phillips före Klich får mej att benhårt tro på vuxenmobbing av Klich ;)
Leeds United Rodell
2018-02-19 15:01
Tror vi på riktigt att laget kommer se bättre ut med Saiz? nu syftar jag självklart på det defensiva och det som vi har haft problem med senaste typ 2 månaderna?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-19 14:03
WhitesMOT// Det är möjligt att du har rätt angående Klich. Jag tycker dock både han själv och klubben misslyckades att ta tillvara på honom. Man ser ibland duktiga spelare som lyckas i vissa klubbar men misslyckas totalt i andra. Kanske är Klich en sådan? Kommer han tillbaka efter sitt lån så får vi kanske svaret.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 12:43
Jag vet att jag är tjatig och jag är förbannat glad om det irriterar ;) men jag kommer fram tills dess jag inte ser nån återvändo mala om Klich.

Vi har sedan urtåget från PL haft EN period då vi hade grunden till att kunna bygga kring det som iaf jag anser vara den absolut viktigaste ingrediensen. Fotbollshjärnor.

När vi hade Snoddy,Gradel,Howson och Becchio så hade vi detta. Lägg där till Kilkenny (som jag avskydde) och Kung Naylor så hade vi en bas med fotbollshjärnor. Man kan spela med 11st Aiden White om man vill men det slutar alltid ingenting.

Tillsammans med att göra av med Bridcutt så är missen att hitta rätt med Klich säsongens största floppar. Klich,Forshaw,Saiz och Pablo. Där har du ett centrum att bygga ett spel kring. Folk som redan innan dom får bollen vet vad dom vill med den. Folk som kommer veta vad den andre kommer göra med den. En instinkt som inte går att träna utan du bara har. Hoppas till gudarna att Hecky har den blicken i sommar.
Leeds United Rodell
2018-02-19 12:01
whitesmot /

i ett 433 eller 4141 så är ju klich mychet bättre än det vi har förutom forsahaw.. Är lite tvek på klich defensiva spel men 3 mittfältare behöver han inte bry sig lika mycket om det och att ha 2st som forshaw och klich hålla bollen på mitten skulle skapa mer trygghet.

Verkligen synd att vi inte kan återkalla honom.
Leeds United Kristoffer
2018-02-19 11:47
@WhitesMOT:

Han kan ju inte vara sämre än O'Kane.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 11:34
Gerry Mc Dermott @gerrymcdermotya

Mateusz Klich whose out on Loan,makes Dutch League team of the week.
Gerry. https://fb.me/KbaMDGIt
09:57 - 19 Feb 2018

Gert-Jan™???? @gert_jan7

Update: Klich again plays a solid match with 2 assist! The first assist 0-1 was absolutely brilliant!
full time : Roda-Utrecht 1-4. #lufc
14:40 - 18 Feb 2018

Utrecht är obesegrade sedan han kom dit. Längtar redan till nästa säsong. MÅNGA som kommer få käka sur gammal hatt !! ;))
Leeds United stonefree
2018-02-19 11:31
@WhitesMOT:

Ha ha, men alla tjatar ju om att vi alltid har 12 man emot oss i varje match.
Hade glömt plocka bort Alioski
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 11:19
Jag hade satt Felix på att plocka inlägg mot klubbens 5 längsta spelare under varje träning fram tills han fattar. Han är 1.90 lång och väger över 80kg. Fysiken har han. Han måste lära sig av med spöket att det kommer göra ont. Hur tydligt som helst att det är det som sitter i huvudet på honom.

Säg till honom varje träning att han ska ut och plocka ner 10 bollar i rad vid varje träning innan han får duscha. För varje tappad eller boxad boll så börjar räkningen om. Kom ut med ett djungelvrål och knäna först. Skit i vem du träffar på vägen. Tvinga honom att se 4 timmar klipp av Neuer varje dag.
Leeds United Rodell
2018-02-19 11:05
Stonefree //

Skulle gärna se den startelvan men tror inte vi får spela med en man mer :P

Tror dok på ett 433 nu när saiz är tillbaka igen om han går direkt in i startelvan. Gällande wiedwald så är han enligt mig bättre än Lonergan dok är båda totalt värdelösa...
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 11:03
Stenis //

Jag gillar din optimism men glöm inte att vi är Leeds och vi lär vara de sista som får starta med 12 man ;))))
Annons: