/england/leeds/forum/263.aspx/england/leeds/forum/263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-03 20:27
Såg att Angus "lovade" besked under helgen.... Men idag helt tyst.... Vad händer.. .? En gammal mans nerver klarar inte detta....!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rodell
2018-06-03 17:51
Han skulle aldrig gå med på att bara vara coach, väldigt stark vilja hos den mannen och mycket krav tömde nästan banken hos lille innan han drog
Leeds United sportcarl
2018-06-03 14:07
Beror ju lite på om han anställs som headcoach eller manager.. Sedan kan jag ju tycka att någon gåg borde ju även Orta lyckas. Kanske får vi denna säsong in rätt tränare och spelare
Leeds United Rodell
2018-06-03 12:34
Även om Orta och Bielsa känner varandra sen tidigare så ska det bli intressant att se dessa två försöka jobba ihop.. Svårt att se Orta sätta sig över Bielsa gällande nyförvärv
Leeds United sportcarl
2018-06-03 12:24
Galna spelare och galen tränare låter som en bra kombination
Leeds United Kristoffer
2018-06-03 12:20
Vi har ju testat de flesta andra tränartyper: utländska, unga, rutinerade etc. En galen huvudtränare kanske är det som behövs.
Leeds United Rodell
2018-06-03 11:53
Problemet med Bielsa är att han drar om han inte får som han vill eller han tycker det går för dåligt.. typ som marsielle där han bara packa ihop och avgick efter en förlust.. men han är en antingen eller kille.. Antingen älskar man honom eller hatar honom.. han kan matcha bra i Leeds men det kan också bli katastrof.. kommer iaf följa med spänning och hoppas på det bästa även om jag gärna sett nån annan
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-03 10:34
Honken// Beror på vad du menar med tid. Vi har väntat i snart 15 år och kan inte vänta mycket längre. Det känns som att vi är lite ”on the up”. Fansen fyller Elland Road, det snackas om Bielsa, ny delägare i 49:ers vars kostnad för att köpa de 10 % de köpte kommer gå direkt till att förstärka spelartruppen. Kanske har vi så mycket som £20m att köpa spelare för. Det skulle enligt mig vara tillräckligt för en seriös satsning. Jag begär inte att vi ska springa hem serien men vad jag personligen vill se är ett spelsystem alla känner till, en linje genom hela klubben som alla följer, unga talanger från de egna leden i a-laget och goda resultat på planen där laget kan göra oss stolta. I många matcher denna säsong var det alldeles för mycket hänga med huvudet och uppgivna blickar. Jag orkar inte se det mer. Bielsa tror jag kan fixa detta och han har en bra stomme att bygga laget på. Ayling, Coyle, Jansson, Pearce, Forshaw, Saiz, Hernandez, Roofe, BPF, O’Connor och möjligen Alioski är alla okey Championship spelare som torde kunna bli bättre med en ledare vid sidan av som inte kräver annat än 100 % commitment.
Middlesbrough Honken666
2018-06-03 09:40
Thom Mattsson¤

Det må vara sant, men har ni a tålamod att ta en riktig skitsäsong i väntan på att Bielsa ska fia till det? Han är långtifrån en quick fix, behöver tid, får han tid kan det bli bra
Leeds United Ritchie
2018-06-03 08:36
Däremot är vi kända för våra ägare, tränare, spelare m.m.En riktig kaosklubb.
Leeds United sportcarl
2018-06-03 08:34
Förunderligt vad likt statistik PH och Bielsa har I sina sista klubbar Leeds och Lille. PH 4 vinster på 16 matcher. Bielsa 5 på 19 matcher. Det är ju bägge degraderingssnitt
2018-06-03 00:39
Honken// Vi är inte direkt kända för att ha en bra organisation heller.
Middlesbrough Honken666
2018-06-03 00:30
Tobbe O

Han har ju dock inte lyckats någonstans efter Chile.....

Och han lär ju vilja göra om hela eran organisation och sådant tar tid, kommer kosta lite poäng i början, ni är inte direkt kända för att ha tålamod med tränarna....
2018-06-02 23:22
För övrigt åkte Leonesa ur andra divisionen idag i den sista omgången. En poäng hade räckt mot Numancia men man fick stryk med 2-1.
Leeds United sportcarl
2018-06-02 21:37
gäsp vilken tråkig match, Robin Olsen vore en helt ok målvakt för Leeds United
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 21:16
En dag kan någon få förklara Forsbergs storhet så som journalister och kommentatorer pratar upp honom.

Jag ser bara en som utmärker sig i ett lag med väldigt låg kvalité. Ibland sägs det att han är snabb. Var ?
Leeds United sportcarl
2018-06-02 20:50
Nu kommer Pontus in! Nu blir det köra av
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 20:09
Är det bara jag som tänker Italien VM när man ser vad som serveras på TV4 ?
Leeds United sportcarl
2018-06-02 18:22
Tar hellre Bielsa än Big Sam, Steve Bruce och mcCarthy som Steve Evans föreslog, Ranieri är väl för dyr, Hade gärna sett någon britt med hårda nypor som Moyes Strachan och Rodgers som kan engelska ligan och språket, men skulle det bli Bielsa så får det bli tummen upp, men en headcoach gör inte ett lag, minst 10 miljoner in på förstärkningar lär krävas för att verkligen utmana på top 6 denna säsong
Leeds United Kristoffer
2018-06-02 18:16
Läste någonstans att det är Orta som vill att Bielsa ska ta över då de tydligen känner varandra. EDIT: Phil Hay: Orta was a journalist at one point. It’s him who knows Bielsa and has been pushing this
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-02 18:08
Tobbe/ Nä finns nog inget bättre projekt... och möjligen inget svårare heller... Nu får dom slutföra detta så man kan slappna av ... i alla fall en stund...
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 18:06
OM det nu blir Bielsa så tror jag inte Orta kommer vara Orta från förra säsongen. Om han ens blir kvar.

Jag kan se att Orta kommer mer få rollen att ordna talanger för det har han absolut lyckats med till U23.

Men som sagt så är det bara OM fortfarande....
Leeds United Tobbe O
2018-06-02 17:44
Bielsa är ju också väldigt speciell. Han kräver ett projekt för att han ska ta hand om en klubb. Bättre projekt än Leeds finns ju knappt...
Leeds United Tobbe O
2018-06-02 17:40
Blir det Bielsa vore det enormt, kan faktiskt inte förstå att en del tvekar om han är något att satsa på. Han har inte lyckats överallt men vilka har det. Vi snackar ju en helt annan nivå av tränare än vi haft innan. Vi snackar världsklass jämfört med i bästa fall engelsk tredjedivision. En av mina bästa vänner är chilenare, han menar på allvar att Bielsa är den bäste tränaren i världen och att det var hans förtjänst att Chile blev ett av världens bästa landsslag. Fast det kommer att krävas att han får fria händer om han kommer, får Orta för stort inflytande så kommer han sluta.
Leeds United stonefree
2018-06-02 17:28
Peking White Fina grejor. Lite som det där med 7 steg!
Leeds United Peking White
2018-06-02 16:43
Någon tweetade att vetenskapsmän beräknar att man inom tio år kommer att ha högst 1 km till en fd Leeds manager oavsett var man bor...hoppas dock på långvarig tjänstgöring för Bielsa eller Ranieri. Hittade sedan lite skatter på vinden :) http://bit.ly/2Jkrmjf
Länktips: bit.ly/2Jkrmjf
Leeds United sportcarl
2018-06-02 16:18
Stonefree 16:05.jag hoppas verkligen att den headcoach vi får in får möjlighet att börja bygga sitt eget lag och får tid på sig dvs ges förutsättningar.
Leeds United Duke
2018-06-02 16:12
Samtidigt hade inte Bielsa varit aktuell om inte Orta varit sportchef. Det är han som känner Bielsa sen tidigare. Orta får väl ändra sin titel till tolk den närmaste tiden skulle jag tro.
Leeds United stonefree
2018-06-02 16:05
Det sägs att Bielsa är nära nu. Men att Orta ska hålla i trådarna. Dom blir det ”mission Imposible” det är 100%. Bielsa kommer aldrig att inordna sig under en fjant som Orta. Jag ger det fram till jul, men högst troligt blir det tidigare. Det skit som Orta har köpt in presterade till sist att bli hela Englands 3:e sämsta lag efter nyår. Kan man sparka en tränare som inte har köpt in en enda utav dessa spelare, då är det väl inte mer än rätt att Orta försvinner han med, som är ansvarig för hela detta misslyckande !
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 14:28
@Duke:

Isf tar jag definitvt Svennis före.
Annons: