/england/leeds/forum/260.aspx/england/leeds/forum/260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-09-23 15:06
Väldigt väntat lag. Och idag var Kristoffer snabb:), eller jag långsam
Leeds United sportcarl
2017-09-23 15:05
Wiedwald
Ayling Cooper Shaughnessy Anita
O'Kane Phillips
Alioski Saiz Pablo
Lasogga
Leeds United Kristoffer
2017-09-23 15:03
Wiedwald
Ayling, Shaughnessy, Cooper, Anita
O'Kane, Phillips
Alioski, Saiz, Hernandez
Lasogga.
Leeds United sportcarl
2017-09-23 14:44
Måste man inte ha match day pass också? Mitt ingår i membership premium.
Leeds United Norman Hunter
2017-09-23 14:18
@Wiedwald:

Kostar £5 att titta om man köper via leedsunited.com.
1. Klicka på LUTV LOGIN
2. Välj "BUY NOW" nere till vänster i "popupen"
3. Välj International Streaming
3a. Fyll i namn adress etc
3b. Betala
4 Kl 16 - se matchen

Wiedwald
2017-09-23 14:00
Mycket kan hända i dagens topplag i tabellen...

Leeds- Ips kan gå hur som helst...
Cardiff och Wolves borde kunna vinna mot sina bottenlag Sunderland och Barnsley.
Sedan har vi Preston, Sheffield,Middlesbrough som kan hota oss om vi förlorar
mot Ips, scenarierna är många, synd att inte få se matcherna in tv rutan.....
Wiedwald
2017-09-23 13:19
Här va det tyst o lugnt inför dagens match. Bara jag som är på G, utan att få se dagens match i tv.
Ibland refererar någon i alla fall på forumet, till gagn för oss som inte har Lutv.
Som alltid Önskar vi vinna, men bättre är att alltid vara lite skeptisk tills
matchens slut ,,,,,,tydligen så testas de nya spelarna nu , och det är spännande att
se dem göra bra ifrån sig....får se hur det blir idag.......
Leeds United Duke
2017-09-22 19:02
Ekuban tycker jag har visat en del. Grot mer tveksam till men han är ung så värvningen känns vettig. Startelvan kan bli. Felix Ayling Connor Cooper Berardi Phillips O'Kane Alioski Saiz Pablo Lasogga Anita och Roofe som närmaste utmanare.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-09-22 18:25
Pablo känns för mig given på hemmaplan. Och känns som TC värderar honom väldigt högt. Däremot på bortaplan (undantaget Burnley) mer tveksamt, kanske köra med Dallas eller Roofe.
Leeds United sportcarl
2017-09-22 18:21
Kan en av Jansson, Pennington och Cooper starta så är jag nöjd även om TC säger att alla är tillgängliga. Det mörkas och har mörkats tidigare i höst. Hoppas Lasogga kan spela med. Ingen av våra övriga nyförvärv på anfallsidan som Grot, Ekuban och Cibicki har imponerat på.mig. Mitt val isf är Roofe. 2 nyförvärv ger jag 5 av 5 och det är Saiz och Alioski. Klich tror jag mycket på framöver med ger honom 4 liksom Pennington och Lasogga . Jag personligen känner mig även tryggare med Lonergan än Wiedwald. CBJ kan bli vår nya Grimes. Anita hoppas jag bara hade en dålig dag mot Millwall, rankar Berardi högre. Ipswich skall vi bara köra över och 2-0 känns som ett rimligt resultat.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-22 17:29
Norman //

Jag menar inte att lasta honom för det heller. Är nog bara dåligt förklarat från min sida för mina tankar liknar det du skriver lite grann. Kan tänka mej att tanken är att någon av de defensiva fältarna ska ut och hjälpa vänsterbacken mer än vanligt när Pablo går på kanten.

Alla system har brister om man inte har 11 perfekta spelare till rollerna och detta blir en av våra. Millwall förstod att nyttja det.
Leeds United Linus.M
2017-09-22 15:24
Pontus är ju tekniskt sett 100% redo, men de kommer ändå inte riskera honom på lördag. Smart av TC kanske att inte säga till Ipswich innan att vår bästa spelare kommer bänkas/inte vara med :)
2017-09-22 15:03
WhitesMOT //

Pablo är ingen "spelare som ska springa upp och ner i korridoren. Han ska ha en fri roll och om han är på högerkanten när vi tappar boll då hoppas jag verkligen att det ingår i planerna hur vi försvarar oss utan honom. Det tycker jag inte man kan lasta hans defensiva agerande för. Däremot så är han helt okej när han är på plats, dessutom är han ganska bra i det höga presspelet vi har börjat använda oss i större utsträckning.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-22 14:48
Norman //

Det är just det som blir problemet. Att just få Pablo på plats. Man ser lång väg att han inte direkt brinner för att ta jobbet hemåt. Jämför honom med Alioski som tar löpningen varje gång.

Men det är en balansgång. Spelare som Pablo vill du helst inte slita på i defensiven. Självständiga ytterbackar är därför najs att ha och Anita vägde lätt sist. Berardi hade Millwall inte sprungit över på samma sätt.
2017-09-22 14:33
@WhitesMOT:

NÄr Pablo väl är på plats så är han inte sämre än nån annan av de offensiva mittfältarna. Han har extremt bra spelförståelse och är inte alls lika vilsen som t.ex. Sacko. Den sämsta man-man-spelaren i defensiven är dock Roofe. På tal om Roofe hoppas jag han snart får en ny chans på topp, vår bästa laginsats hittills är när han startade som nia mot Forest borta.
2017-09-22 14:22
Adam Pope? @APOPEY 3 minför 3 minuter sedan
Mer
TEAM NEWS: Jansson is ok after a muscle problem. Cooper & Pennington fit. #lufc

Liar :)
Leeds United WhitesMOT
2017-09-22 14:21
Norman //

Tänk att vi som fans ska behöva sitta och bry oss när spelarna ploppar ut ungar. Livet som supporter är tufft :))

Håller med om Berardi v. Anita.

Anita blev rätt så avslöjade mot Millwall och det kommer många lag utnyttja. Berardi känns mer som en som klarar sig själv. Vilket behövs, för en stor del i varför Anita blev avslöjad är att Pablo är framför. Han är inte mycket att ha defensivt.

Sen kommer Ayling snart behöva vila också, även om han verkar ha en enorm fysik.
2017-09-22 14:21
Lee Sobot? @LeeSobotYEP 12 minför 12 minuter sedan
Mer
TC says there has been "no news" on baby Lasogga and that Lasogga will again be available this weekend #lufc

Lee Sobot läser visst vårt forum, fick svar direkt :)
2017-09-22 14:11
@WhitesMOT:

Berardi, Ayling och Conor var våra tre bästa spelare i tisdags så där känner man ingen direkt oro. Att Pennington inte fick spela visar att han inte är riktigt klar för spel än och med en skada på baksida lår så trodde iaf inte jag att var aktuell för en återkomst redan imorgon. Det vore ju bra om Cooper är spelklar så att Ayling kan spela til höger, sen ser jag gärna att Berardi tar platsen från Anita till vänster framöver men kanske inte redan imorgon efter att ha spelat 120 min i tisdags.

Hur är det med Lasogga, har han blivit pappa än? Annars är de väl två veckor över tiden på söndag och då sätter de nog igång förlossningen senast på måndag skulle jag tro...
Leeds United Kristoffer
2017-09-22 13:12
@Linus.M:
Nej, Cooper sa själv i en intervju i onsdags att han fortfarande har ont i ryggen. Han blir bättre för varje dag som går men det är absolut inte 100% säkert att han kommer till spel i morgon.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-22 12:56
Kan inte påstå att man oroar sig direkt om det skulle bli samma backlinje som i tisdags. Iofs finns det väl ingen större chans att CBJ får starta efter sin såkallade insats.
Leeds United Linus.M
2017-09-22 12:26
@Norman Hunter:

Cooper är inte heller HELT 100% från vad jag förstått det som. Förmodligen kommer han spela på lördag men jag trodde han var 110% säker...
2017-09-22 11:12
Nån som på riktigt trodde på TC när han sa att alla förutom Ekuban var tillgängliga till helgen?
Leeds United Linus.M
2017-09-22 10:06
Blir ingen Pontus mot Ipswich i helgen, spelar mot Cardiff istället.
Wiedwald
2017-09-21 23:26
Wiedwald
2017-09-21 22:41
Fin hockeykväll i USA, Vancouver mot LA. Frapperande så många svenska spelare som finns over there. Granlund, Erdels , Markström , Br. Sedin,Fantenberg m. flera. Vårt HV71 vann med 4.2 och Frölunda med nåt liknande....
Leeds United BullenKarlsson
2017-09-21 17:40
Leeds och Wolves på uppflyttning nu. Kan vi inte avsluta serien såhär. Två klassiska lag som ska vara i Premier league
Leeds United Duke
2017-09-21 17:02
Enligt en tysk studie är det större chans att vinna på straffar om man får skjuta mot motståndarlagets supportrar.
Leeds United Kristoffer
2017-09-21 17:01
Liam Cooper sa igår till BBC Radio Leeds att han fortfarande har ont i ryggen. Han mår bättre för varje dag som går men det återstår att se om han kan vara med mot Ipswich.
Leeds United sportcarl
2017-09-21 15:47
Thom Mattsson 12:23, Wood kan säkert sluta på 20 miljoner pund beroende på hur många mål han gör i Burnley, hur Burnley går, landskamper etc, sedan om det är en sell on clausul är jag osäker på, så att det går bra för Wood gynnar Leeds. känns som en win win situation med Wood ut och Lasogga in på lån
Annons: