/england/leeds/forum/254.aspx/england/leeds/forum/254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2018-01-21 14:09
LUFCDATA?
@LUFCDATA
Pierre-Michel Lasogga has the THIRD-HIGHEST minutes per goal ratio in the @SkybetChamp in 2017/18 (7+ goals). #LUFC
Leeds United sportcarl
2018-01-21 14:08
Thom 13:49. Räknar du honom som förlorare igår med när han gick ut vid 3-2 ledning med och han är medskyldig att vi förlorade?
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 14:07
Å ena sidan tycker jag dom borde straffas och få en vecka i kortbyxor uppe i skotska högländerna men å andra sidan kan nog resan till Spanien vara väldigt nyttig just nu.
OM man nu använder tiden till att verkligen titta varandra i ögonen och inser att alla har ett ansvar att ta. Åker man bara ner för att träna och ha det mysigt så är dom fan fuckade i huvudet på riktigt.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 13:55
Vieira var inte bra igår. Absolut. Men det kändes också som att han blev inkastad rent för tidigt från start så direkt efter skada. Som tur är så är Phillips och O´Kane nu avstängda så Vieira kan inte frysas ut av TC. Om nu inte TC iofs tycker att Shaughnessy/Forshaw är att föredra. Med TC ska man nog inte utesluta några som helst muppiga idéer på mitten. Det är ju liksom hans grej. För inte fan är väl Anita och Klich med i bilden väl ? Ah nä så bra ska vi inte ha det !!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-21 13:49
En fluga gör ingen sommar säger jag. 2 mål för Lasogga igår är givetvis bra och viktigt, dock säger det ingenting om han återigen går ner sig och det tar 8-9 matcher till han gör mål nästa gång. Han ska givetvis starta nästa match igen och jag hoppas att han visar något då också. Annars är det väl anmärkningsvärt att han startat i 12 matcher för Leeds (cupen inkluderat) och endast stått som segrare i fyra av dom. Hela åtta förluster. Givetvis skyller jag inte förlusterna på Lasogga men anmärkningsvärt är det i alla fall. Marco Silva ja tack. Dock så lär det bli samma veva igen efter något år eller två.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2018-01-21 13:41
Wiedwald
Berardi, Jansson, Pennington, De Bock
Forshaw, Vieira
Dallas, Hernandez, Roofe
Lasogga

Pennington, Forshaw och Dallas kanske kan rädda vår säsong... Vem vet..

De Bock såg bra ut igår, eller vad tycker ni andra?
Leeds United Linus.M
2018-01-21 12:51
Marco Silva kommer gå till en toppklubb i Europa är jag helt säker på.
Leeds United Rodell
2018-01-21 12:20
Marco silva hade känts rätt najs, spekulerades inte han till Leeds i somras och det va en tränare radz kunde tänka sig men va lite svårt att få just då? Eller va det bara rykten?
Leeds United Rodell
2018-01-21 12:16
Whitesmot// Håller med mycket där, tror inte TC tar oss framåt faktiskt. Jag vill ha en Puyol som kapten :( Mycket är nog också en kombination mellan TC och spelar materialet avsaknaden av Green, Bartley och en Bridcutt typ är stor och ersättarna i wiedwald cooper och okane (eller vem man ska se som ersättare) är inte alls i närheten samma nivå tyvärr.. Förhoppningsvis kan forshaw vara en vettig spelare och tillföra en nivå till
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 12:13
@¤Thom Mattsson¤:

Dum dummare.
Leeds United sportcarl
2018-01-21 11:50
Linus M 11:39.påminner om Woods första säsong, Lasogga kom hit ganska otränad och med lite speltid, flyttomställning och blev pappa efter 1-2 veckor här,igår visade han vad jag ville se,
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 11:49
Marco Silva har fått sparken av Watford.

Radz, det är läge nu !
Leeds United Linus.M
2018-01-21 11:39
Lasogga har gjort 11 matcher från start i ligan och gjort sju mål.

Det finns en striker där i... Hoppas han fortsätter den formen när han får chansen från start.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 11:21
Rodell /

Jag skulle säga vi har i år ett lag som är kapabla att spela bättre fotboll än i fjol men avsaknaden av ledarskap på och av planen är slående. Låter som hack i skivan men har inget bättre.

Monk hade en klar idé och höll fast vid den. Han körde 4-2-3-1 defensivt rakt av och hade turen att Wood vunnit på mållotto. Sen hade han också ledarskap i framförallt Bartley och Bridcutt. När idéen väl blev avslöjad så hade Monk inget motmedel och på det hela taget var fotbollen rena sömnpillret.

TC har eller ska snarare säga hade en mer offensiv och spelande idé med samma system. Kruxet är att han tillsammans med Orta först rensade ut/ersatte ej ledarskapet på plan och när man sen redan mot Millwall blev fullständigt avslöjade så vågade man inte hålla kvar vi sin idé och nu är allt bara på mellanhand.

TC´s matchcoachning är om inte horribel så iaf långt ifrån bra. Ta bara bytena igår. Om du precis nästan mirakulös har vänt ett underläge och har övertaget mentalt så får du för helvete inte bryta formationen som funkar och bjuda in motståndarna till att utföra det dom är bäst på !!

Och det är inte första gången heller hans byten sumpar oss. Kommer inte ihåg mot vem det var där han först sätter in Roofe på topp, vi börjar skapa chanser och tar oss in i matchen och då beslutar TC att ta in stackars Grot,IGEN, och låter Roofe ta en kant och adjö spel igen ! Finns flera sån beslut i år.

Och jag vet att jag har dåligt medhåll och att det är tjatigt men val av defensiva mittfältare sett över hela säsongen är också nåt som kostat oss rejält. Man kan slå ifrån sig att Klich är långsam och bla bla bla men det tar 5 minuter att se att han besitter exakt vad som saknats i mitten på plan. När han får bollen vid fötterna så ser man att han har en blick för spelet som ingen av de andra 4 har. Tyvärr är han ett offer för något som aldrig fått en bra förklaring. Kanske han är usel på träningarna och ska man gå på hans Twitter konto är han lite av en gnällpitt för att han inte fått spela mer men jag tycker det mesta luktar dåligt man management och en hel del favoriserande. Och det gäller inte bara för Klich.

Nä, jag tror väldigt mycket ligger i att kemin inte stämmer mellan spelare och TC. Jag tror inte han har alla med i båten. Finns ingen respekt och han inspirerar få. TC är en dålig ledare helt enkelt. Valet av lagkapten säger egentligen allt. Väldigt bekvämt att låta spelarna som han säger välja sin egna kapten. Tro fan dom väljer den snällaste i gruppen. Synd bara att han har pondus som en gråsten. Passar klart TC också för dom är lite av samma skrot och korn.
Leeds United Rikard
2018-01-21 11:07
Thom/

Vilse i pannkakan
Leeds United Gary Kelly
2018-01-21 10:47
Finns bara tre riktigt bra spelare i klubben; Saiz, Pablo samt Pontus.
sedan några halv hyfsade; Vieira, Berardi, Forshaw ?,sedan rätt tunt...
behöver alltså värva mycket, för att gå upp till P.L.
Leeds United sportcarl
2018-01-21 10:24
Spelarna har klantat bort sig å det grövsta de sista matcherna. Och värvningarna har väl Orta misslyckats med överlag. TC får ta sin del med liksom Radz.
Leeds United Rodell
2018-01-21 09:51
På fullaste allvar är det någon som tycker vi har ett bättre lag än förra året eller första året o championship? När vi sluta 7a med Simon grayson ? Hur kommer det sig att monk (vi den här tiden) hade gjort det bättre än TC då värvade vi också en hel del innan den säsongen
2018-01-21 08:38
Lite passande namn på Leeds säsong: Code Red. Luftslottet som sprängdes. Jakten på den försvunna diamanten. Fler passande namn någon?
2018-01-21 08:10
När till och med Lasogga lyckas göra två mål och vi inte lyckas vinna, ja då är det jävligt illa.
Leeds United stonefree
2018-01-21 02:52
Jag var där, ska berätta i morgon när jag vaknar och är nykter vad i princip alla som var där sa Just nu säger jag godnatt , full som f..
Leeds United Linus.M
2018-01-21 01:13
Nu finns alkohol i den här kroppen men är det bara jag som känner att den här förlusten var extra svår att släppa?

Allt känns hopplöst. Allt. Känns som man kommer få leva med Chanpionship tills man blir pensionär.

Och till skillnad från er stofiler så är det en stund kvar för mig ;)
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 00:04
@Rodell:

Så 2-0 till Nej sidan helt enkelt ?
Leeds United WhitesMOT
2018-01-21 00:03
@Kristoffer:

Byta Alioski mot Dallas och jag är med dej.
Leeds United Rodell
2018-01-21 00:03
Whitesmot // Han snackar mycket men händer inte så mycket
Leeds United Rodell
2018-01-20 23:56
Dallas va en av dom som jogga hemåt vid ett av målen pga ett inkast så nja Dallas sög på sitt inhopp
Leeds United WhitesMOT
2018-01-20 23:51
En fråga till RS...

Är det någon som blir inspirerad av TC ?
Leeds United sportcarl
2018-01-20 23:45
Lindholm 23:39 tyckte även Lasogga visade kämpaglöd idag, syntes från minut 1 och han vann nickdueller , när han missade friläget i första halvlek tänkte man att detta blir väl ännu en typisk mållös Lasoggamatch men i andra fick han först en fin frispelning från Roofe, och ett skott utanför straffområdet han förvaltade med ackurates, han förtjänar att få starta nästa match med, gott att se Roofe visa att han kan spela på en kant också
Leeds United sportcarl
2018-01-20 23:39
WhitesMot 23:26, instämmer att han fått för lite chanser men de gånger han visat upp sig kan jag inte minnas en gång att han direkt ar imponerat, jag har ingen aning hur han är på träning och vad han visar där, inget illa om Shaughnessy en känns som han har spelat mer än Klich
Leeds United Lindholm
2018-01-20 23:39
Jag måste säga att Dallas imponerade de få minuter han var inne så visade iallafall han kämpaglöd!
Annons: