/england/leeds/forum/253.aspx/england/leeds/forum/253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:17
Tom Matsson kanhända missade du det allra tydligaste som hans geniala brytning i första halvlek när anfallaren i princip var ren, några minuter senare hade vi en dubbelchans med Cibicki bra skott och Phillips i stolpen, när han är som bäst är han överallt, dock vet jag att han inte alltid är på denna nivån.han är helt klart farlig framåt och bra defensivt idag med, 2 klasser bätttre än Viera idag, mycket nöjd med denna seger i en match som på papperet man skall vinna
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:13
just nu 1 poäng till play off och 8 till direktuppflytt, tycker inte tabellen satt sig riktigt än dock ar Wolves visat att de är rättmättiga serieledare och lär gå upp, i övrigt, börjar bli lite gap i tabellen och agnarna skiljs från vetet, SheffielW och Fulham besvikelser
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-16 18:10
Förvånad att se att en del tyckte Phillips var bra idag. Tyckte inte han var något särkilt. Brukar försvara honom men idag vet jag inte om jag såg hans storhet.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-12-16 18:08
Sjukt viktiga tre poäng! Oduglig andra halvlek men starkt att vinna ändå. Mina betyg över hela matchen: Wiedwald: 6 (kändes bättre i andra när Norwich fick mer tryck) ’ Ayling: 5 (ligger fel i positionen vid flertalet tillfällen... nära att ställa till det vid ett par lägen) Jansson: 8 (riktigt bra) Cooper: 7 (också bra) Berardi: 6 (bättre och stabilare än Ayling.. hade det tufft mot Norwich snabba yttrar men klart godkänd) ’ Cibicki: 6 (stark första, försvann i andra.. stärkte sina aktier enligt mig) Vieira: 4 (sämsta jag sett honom någonsin.. slår bort enkla passningar, ligger fel, nära bli utvisad, dålig) Phillips: 5 (ingen bra match av Phillips heller.. tappar mitten, kämpar men ligger fel.. slår bort en del passningar men räddar oss i första med en brytning.. nästan godkänd) Saiz: 5 (har så mycket fotboll i sig men får inte riktigt till det just nu.. en bra dag så kanske han gör två mål men en dålig dag som idag så tar han 21 felbeslut istället... borde gjort ett vid friläget men lyckas missa) Alioski: 6 (kämpar, sliter, gillar Alioski mer och mer... godkänd) ’ Roofe: 5 (njae.. inte Roofes match.. här skulle vi nog behövt en Lasogga på topp som hade kunnat hålla i bollen något mer än Roofe.. får inte mycket uträttat och tar flertalet felbeslut.. får en jätte chans i andra, skjuter över istället för att passa) Avbytare: Hernandez: 7 (bör komma in i startelvan i nästa match.. mycket bra när han kommer in) Grot: 5 (njaaaaa) Pennington: 5 (jahaja) Positivt idag: *** Tre poäng ** Pontus Jansson * Thomas Christinsen MOT
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:06
jag är väldigt nöjd med Phillips idag, skapar chanser framåt och gör fantastiska brytningar bakåt, idag var det inte så många farliga frisparkar emot oss som han kan slarva med ibland, Pontus närmar sig storformen, gott att se Wiedwald göra iaf 2 kvalificerade räddningar
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:04
som helhet nöjd med Cibicki, hans passningar och inlägg är bra, det finns fotboll och farligheter i honom, hans nackdel är väl mest hans fysik,
Leeds United LeedsKojs
2017-12-16 18:04
Det är inte snyggt men det är tre pinnar men borde varit mycket bekvämare.

Bäst idag.
Pontus

Cibicki står ut och tar chansen.

Saiz och Alioski inte godkända. Phillips bra, Vieira långt under normal nivå.

Ayling inte heller riktigt godkänd. Berardi och Cooper ok, men Cooper missade en viktig nick i första som kunde blivit ett baklängesmål så minus där, men annars bra.

Inhopparna var ganska bleka, Hernandez är rakt igenom klass dock, viktig. Grot löpte och nickade men var inte vän med bollen, Pennington osynlig men på ett bra sätt.

Wiedwald gör en matchavgörande och två-tre fina räddningar, han boxar bort bra på inspel. Såg ovanligt stabil ut, men hade även han sina svajningar.

Behöver upp flera snäpp till nästa match. Detta håller inte.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:02
Mina betyg Wiedwald 7 Ayling 7 Jansson 8 Cooper 7 Berardi 7 Phillips 8, min MoM Viera 5 Cibicki 7 Saiz 7 Alioski 5 Roofe 4 pablo 7 Grot 3 Pennington 6
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 17:59
Lite nördiga betyg...

Alla 7:a utom PJ för målet och Berardi för sin underbara missade glidare i slutet på matchen.

TC får -10 för bytet av Saiz mot Grot. Idioti att ta ut folket som kan hålla i en boll i en match som denna.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:58
gött med seger, men andra halvlek undermålig, skall jag hitta något positivt i den är det Pablos inhopp, och att vi var bra på att fördriva tiden de sista 10 minutrarna:)
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:45
Nu spelar vi med små marginaler
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:43
Vi har tappat allt
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:42
Skulle nog Byta ut Viera mot O Kane
Leeds United Linus.M
2017-12-16 17:41
Grots första ingripande......
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:39
Saiz
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:38
Nervöst
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:37
Cibicki som anfallare nu? Roofe ut
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:36
Saiz jobbar stenhårt
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:35
Viera , Roofe och Alioski anonyma idag
2017-12-16 17:34
Frågan är vad fan vi sysslar med i andra halvlek över lag? Mycket dålig andra så här långt.
Leeds United Linus.M
2017-12-16 17:32
Vad i helvete gör Roofe där?
2017-12-16 17:21
Vieira har idag lyckats med konststycket att slå bort 4-5 passningar som min farmor hade lyckats klara att få fram.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:18
Svensson.s 17:13. Inget illa menat men ointressant. Mer intresserad av hur det går för våra konkurentklubbar som Aston Villa M-boro Derby etc
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:15
Svensson,s
2017-12-16 17:13
Sunderland håller Fulham i schack,absolut inte så dåliga som tabellen ser ut
2017-12-16 17:04
Tidigt mål i andra nu så man kan slappna av lite!

Halvtids betyg:

Wiedwald: 5 (känns fortfarande osäker.. en farlig undanrensning i slutet)
Ayling: 6 (klart godkänd, något felplacerad i vissa lägen)
Jansson: 8 (riktigt bra!)
Cooper: 7 (se Jansson)
Berardi: 6 (stabil)
--
Alioski: 6 (kämpar på bra, visar på härlig kämparglöd)
Vieira: 6 (bra första)
Phillips: 6 (kan bättre, stark brytning i eget straffområde)
Saiz: 6 (njaa.. fortfarande något ur form)
Cibicki: 7 (farlig på fasta, assist, allmänt okey)
--
Roofe: 5 (kan bättre)

KOM IGEN LEEDS
Leeds United sportcarl
2017-12-16 16:58
Nu gäller det bara att spika igen kistan. Och inte släppa in Norwich i matchen. Vi har inte råd att släppa in med mål att la QPR matchen
Leeds United sportcarl
2017-12-16 16:54
Vill ge Phillips beröm för en grymt bra brytning i eget straffområde efter ca 30 minuter och Jansson för undannicken
Leeds United Linus.M
2017-12-16 16:52
Cibicki gör en riktigt bra halvlek, hans inlägg är riktigt fina!
Leeds United sportcarl
2017-12-16 16:51
Godkännd första halvlek. Både Cibicki och Jansson bland våra 3-4 bästa. Cibicki hade ett grymt skott innan frisparken som fastnade i spelarhavet
Annons: