/england/leeds/forum/251.aspx/england/leeds/forum/251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 21:57
@Rodell:

Fanns under match centre på LUTV. UK stream.

Trösta dej med Grots stänkare som gav seger :)
Leeds United sportcarl
2018-01-22 21:56
21:52, alltså det har noll med rasism att göra, utan handlar om vad filmen handlar om, och boken finns att köpa och filmen finns att se(rekommenderas) och mig veterligen heter den så fortfarande,skall man i ditt tycke skriva det här påminner om filmen 10 små *************? med alla våra avstängningar? nog om detta nu för min del
Leeds United Linus.M
2018-01-22 21:52
@sportcarl:

Tycker inte det passar in här, men tycker du det så får du väl fortsätta då!
Leeds United sportcarl
2018-01-22 21:41
Linus M 20:29 , nu får du ta och ge dig, har du sett filmen 10 små negerpojkar(agatha christie) så hade du fattat vad jag menar, när jag skrev att det börjar se ut som tio små negerpojkar efter alla avstängningar,
Leeds United Rodell
2018-01-22 21:36
Whitesmot // Fungerar det för dig? Jag får inte igång matchen i appen
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 21:35
Kollar lite u23 och intressant att man spelar Grot ute till höger som är mer hans naturliga position medans TC envisats med att sätta in honom mestadels på topp.

Ännu ett tecken på TC´s öga för spelare.....
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 21:30
Rodell //

Är helt med dej. Det är länken mellan dom 6 där bak och dom 4 där framme som saknas allra mest. Uppspelen som inte går till motståndare är i regel för slarviga eller kräver magi för att ta hand om. Även om Saiz och Pablo är en nivå högre rent tekniskt så är dom inga magiker. Det är sällan dom får en enkel boll att ta hand om vilket gör att anfallen blir korta eller stannar av.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 21:23
GROOOOT !!! :)))
Leeds United Rodell
2018-01-22 21:10
Whitesmot // Förstår precis vad du menar med klich. Saken är att vi behöver mittfältare som sätter minst 8/10 bollar till rätt spelare inte 6/10 det är nästan varannan pass helt odugligt. Något jag märkt på cooper och okane/Phillips samt mycket berardi är att dom slår bra bollen rakt upp dom rensar jäkligt ofta om man så vill kalla det vilket gör att den hamnar hos motståndarna och dom får tillbaka bollen. Jag hoppas verkligen Forshaw är den spelaren som kan lugna ner vårat spel och låta oss ha bollen i laget sen får vieria/Phillips spela bäst dom vill bredvid men också göra det dom är bra på t.ex vinna boll sen ge den till någon bättre medspelare och inte förlora den direkt. För vad fan gör det om Phillips vinner tillbaka 7 bollar när han slår bort sen 8ggr. Jag tror forshaw är bättre än klich men tråkigt att man aldrig fick se klich 3-4 raka matcher för att verkligen kunna bedöma honom.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 20:52
Rodell //

HEHE

Hade varit kul och jämföra med O´Kane exempelvis Sen är det bara siffror i slutändan men visst, säsongen 16/17 krossar ;) Klich Messi med 82% mot 80% i passningsprecison. Sopan O´Kane har bara 78% i år medans alibl Phillips impar med 69%.

För mej handlar det mest om vad jag kan se. Kroppsspråk med boll kan man väl säga. Klich är en helt annan kvalité med bollen än nån annan vi har. Forshaw har nåt liknande. Ibland behöver man bara 5 minuter för att se. en del kan ha likvärdiga siffror men DET finns liksom inte ändå. O´Kane och Phillips är definitvt i den kategorin. Hederliga spelare utan nåt speciellt. Bara meh...

Svårt att beskriva i ord vad jag menar. Det är mer än känsla.Ett intryck.
Leeds United Linus.M
2018-01-22 20:27
Sportcarl// Om du undrar vart ditt inlägg tog vägen om avstängda spelare så tog jag bort det. Skickat PM om varför. "På Revie Stand vårdar vi vårt språk och håller en god ton. Personliga påhopp, reklam för produkter och tjänster samt annat osmakligt innehåll kommer att tas bort omgående. Här diskuterar vi Leeds United och fotboll i synnerhet, men det är också tillåtet att diskutera sådant som är off-topic i begränsad omfattning."
Leeds United Rodell
2018-01-22 19:55
Whitesmot// Här har du lite stats 691 - New @fcutrecht loan signing Mateusz Klich (@Cli5hy) had 691 passes ending in the final third in 2016/17, only two Eredivisie players had more. Addition.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 19:48
Jag gillar planen med akademin. Det är ett långsiktigt tänk som vi inte haft sedan Redders. Får du igenom 1-2 gubbar varje år så är kostnaden för alla andra väldigt liten.

Men det hjälper inte A-truppen just nu. Slutar säsongen som det nu ser ut i mitten av skiten så är väldigt mycket momentum förlorat. Ska inte säga att det kommer krävas ett mirakel att ta sig till P.O från här men det blir väldigt väldigt svårt. 3 pinnar efter eller inte så ljuger tabellen om vår sits.
Leeds United sportcarl
2018-01-22 19:40
Tveksamt om någon från u23 kommer slå igenom. Och bli en storspelare. Den jag har och haft ett gott öga för är inte nämnd här och är 17 år Samuel Amissah
Leeds United Rodell
2018-01-22 19:33
Alla som nämns är ju inte för u23 utan u19 med
Leeds United Kristoffer
2018-01-22 19:28
Jag glömde anfallaren som vi tog in från York, Edmondson.
Leeds United sportcarl
2018-01-22 19:22
Kristoffer 18:56 sedan kan man ju undra vad vi skall med så många anfallare till. Grot är inte inräknad i den skaran heller och startar idag.
Leeds United Linus.M
2018-01-22 19:15
Grot startar i U23 matchen! Bra.
Leeds United Kristoffer
2018-01-22 18:56
Med Dalby så har vi ju massor av anfallare i U23-laget: Stokes, Wilks, Kun, Darby, Sarkic, Clarke, Balboa, Siddiki etc
Leeds United sportcarl
2018-01-22 18:40
RIP Jimmy Armfield. Manager i LU några år i mitten och slutet på 70talet. Förde oss bl a till Europacup final
Leeds United sportcarl
2018-01-22 18:29
En bra anfallare har vi väl inte fått igenom academy sedan Alan Smith. Och han var ändå ingen goalgetter direkt.
Leeds United golden lion
2018-01-22 17:48
Respekt till er ALLA som orkar åka över och heja på LEEDS,trots att vi e på Dekis...
själv har jag gett upp för många år se...lite förbannad kan jag bli men inte mer...
Pallar inte....Ha de BÄST alla sega Leedsfans....kör hårt!!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-22 17:28
Skål från Maldiverna!
Leeds United sportcarl
2018-01-22 16:36
stonefree 15:25, bra reseskildringar.
Leeds United Rodell
2018-01-22 15:33
Whitesmot //

Sam Dalby är en väldigt lovande spelare, tycker den är riktigt bra och såklart engelsk ännu bättre. Men förstår din poäng satsningen borde ligga på Alaget för akademin är ju minsta problemet om man kollar på alla talanger som kommit igenom där
Leeds United stonefree
2018-01-22 15:25
Ja Ha, då var man hemma igen efter en snabb visit i Leeds. Hur man själv ska för klara det här utan att måla allt i svart eller vitt kanske inte är så lätt. Men själva matchen: Det är ju väldigt mycket Millwall och inte Minst gamla Leedsaren Morrison, som har lekstuga väldigt mycket i början och i slutet av matchen. Om sedan deras första mål som blev bortdömt skulle ha blivit det? vet i fan, hade det varit oss, hade jag blivit tokig, men strunt samma, det var en gåva från ovan. Tog vill till oss det och blev ännu mer taggade? Neeej, 2 minuter senare är vi helt utspelade i försvaret och Beradi förlorar en nickduell och pang. Utvisningen tycks tuff, han får bollen lite för långt ifrån sig och försöker, visst kappar han Millwall spelaren, men det har jag endast sett på reprisen, då det uppstod världens bråk bland tränarstaben i båda lagen, så jag missade fullständigt att Cooper fick rött kort , att sedan 2-0 i backen skulle komma var ju ingen överraskning. Man stod där i halvtid och funderade och pratade med de andra suportarna om att man lika gärna kunde gå därifrån, för vi skulle säkert åka största smällen på länge på hemmaplan. Så man trodde inte sina ögon när Lassoga av alla dundrade in 1-2 snabbt i andra, men där såg man att alla Leeds spelarna var taggade till tusan och efter Roofe hade rakat in 2-2, då gick hela ER fullständig bananas, stämningen blev helt euforisk, för inte att prata om när Lassoga med fel fot placerade ett hårt skott helt uttagbart till 3-2. Man fattade inget och vi fortsatte att spela bra trots 10 man, visst märkte man att de slet hårt därute, men med en 3-2 i ryggen, då orkar man så mycket mer. Så det blev lite av ett antiklimax när vi under sista 2 minuterna och 2 minuter in på övertiden drar på oss 2 mål i baken. Så det blev ännu en tung förlust och vi verkar vara inne i andra stora svackan redan efter 28 omgångar. Men hur blev det så här då? En av de stora eller största orsakerna till det att vi fick stryk är utan tvekan TC fel. Han tar ut både Lassoga och Roofe och tar in en defensiv mittfältare samt en vanlig mittfältare i Dallas. Redan i och med dessa byten, flyttade Millvall fram deras positioner mycket längre fram på banan, vilket gjorde att vi trycktes tillbaks mer och mer. Varje gång vi rensade boll var det bara för Millvall att börja om, då vi inte hade några kvar på topp. Det är "Dead Man Walking" att som tränare tro att det ska hålla med 10 man mot ett lag där alla är 2,10 långa och att de kommer att mata inlägg och ta hann om alla returer mot ett försvar som inte får 5 sekunders andrum. Han skulle ha satt in Sacko (ja Sacko) och Cibicki istället för Lassoga och Roofe, då hade de sprungit som idioter på alla rensningar från försvaret och utgjort en fara för Millvalls försvar, då hade de aldrig kunnat trycka på som de gjorde och vårt försvar hade hunnit ta igen sig och mobilisera om innan nästa anfall. Nu slutade alltihopa med rena hönsgården. Slutsats dålig coachning var orsaken till förlusten punkt slut. Att alla nu skriker efter TC avgång vet jag inte om det hjälper, kanske. Han är en konstig figur står på matcherna i sina högklackade lackskor vitt skjorta och slipps trenchcoat och svartfärgade hår, han känns inte som en seriös coach alla gånger inte i CS i alla fall, när man ser Millvalls coach i träningskläder. Men man kanske inte är sämre coach för att man klär upp sig, men det känns som han bryr sig mer om sitt eget utseende än laget. Spelarna då? Kan lika gärna börja med den mest omtalade på sista tiden. Lasogga, det började ju som vanligt, med en tunn nick och ett skott som han borde ha satt, helt fri skött han rakt på målvakten, då var oddsen på att han gjorde sin sista match som startspelare under 1,0. Men jag tror som många säger han har burit på ett tungt ok och med tanke på hur många kilo han bär runt på innan, så är det tungt. Men vilken glädje när han tryckte in 1-2 för inte att tala om 3-2 målet, han såg faktiskt 10 kilo lättare ut direkt. Hoppas att han fortsätter nu, för han har ett jävligt bra skott i båda fötterna. Roofe, Alioski och Hernandez alla slet ju och det var ömsom vin ömsom vatten. Men de är väldigt små när man möter riktiga engelska lag som Millvall, när de trycket till lite, de måste få boll helt ostörd så de hinner få upp fart, annars går det inte. Philips och Vieiri? Ja vad fan ska man säga, de är helt under isen båda två, de hade inte många rätt. Vieiri går just nu från klarhet till klarhet i att var sämst i match efter match, skönt att han blev utbytt när Cooper åkte ut. Försvaret? Cooper, ja vad säger man, han är ju som han är, visst han har blivit bättre i år, men han har ju en begränsning i sitt spel, han är ju ingen Bartley, han spelar som en gammal engelsk mittback, där de sämsta spelarna spelade, ingen teknik, men bra på att sparka bort bollen så långt bort som möjligt och en och annan motståndare med för den del, då blir det många gula och röda kort, för i dag accepteras inte sånt spel längre. Berardi och Bocken, godkänt men inte mer, de blandade bra och dåligt, men de Bock är ju lite mer ursäktat, det var ju hans första match och det var nog planerat att han skulle gå ut efter 60-65 minuter, men med allt som hände gjorde att det inte gick, han var trött på slutet. Pontus.Han kämpar och sliter med ett enormt stort hjärta, ger 110 % i varje match, men ibland är det frågan om han inte spelar med för stort hjärta att han glömmer hjärnan. Men utan honom där back vore vi inget, jag tror han skulle ge vad som helst för att få tillbaks Bartley i laget. Pennington gjorde ett bra inhopp han slet och jobbade föredömligt, Dallas gjorde väl inte bort sig men ägnade sig ju endast av försvarsspel räddade en boll på mållinjen. Shaggy, inget ont om pojken, men att kasta in honom i en match som denna och med det resultat som då stod på tavlan, jag vet inte, han sprang mest runt och gjorde ingenting. Mållis. Jag skulle inte tjuta blod om vi fick in en ny målvakt, visst gör han en och annan bra räddning, men de kvitteras ofta med insläppta må som han kanske borde ha varit lite mer vaken på Har varit på 10 matcher den här säsongen, självklart är ju de matcher som vi har vunnit de bästa, men rent stämningsmässigt och hela den berg o dal banan som hela eftermiddagen blev i lördags går inte att beskriva, visst man borde kanske ha varit jävligt besviken och det var jag en stund, men ju mer man bearbetade matchen och intrycken, så var det jävligt kul.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 15:24
Jag tror jag börjar förstå vår värvningsstrategi....

Fyll U23 med mer talang än A-laget, ordna en match mellan dessa, förnedra A-laget så att spelarna där självmant säger upp sig och vi slipper betala kompensation. Starta nästa säsong med U23 och väldigt låga lönekostnader.

Hur smart som helst !
Leeds United stonefree
2018-01-22 15:15
Fortsättning: Ett stort tack till alla de Millwall och Leeds fans som gjorde allt för att få till en fin inramning av matchen, bästa stämningen på många, många år på ER, vilket nästan alla var eniga om efter matchen. Ett minus, den Millwall svans som alltid följer med och till de Leeds fans som inte heller vet hur man beter sig, jag stod längst ner på South precis innan Millwall fansen, att man ropar och visar olika tecken som kanske är helt rumsrena det hör till. Men när det haglar mynt och petflaskor rökbomber golfbollar och allt annat skit, är det inte så kul. Hoppas de får tag på dom som förstör, men det är nog tveksamt. Ställer mig nog lite längre bort nästa gång. Till sist, vi är endast 3 poäng från slutspelsplats. Men det säger jag glöm det, vi har inte ett lag med spelare som är så bra över en hel säsong, tyvärr. Det som är det största problemet är att vi har inte många spelare i vår trupp som överhuvudtaget skulle platsa i PL. Ser man till truppen, så har vi Pennington och Lasogga på lån. Hernandez kontrakt går ut till sommar. Resten av truppen minus någon har kontrakt till 2020 -21 och 22. Jag undrar varför? Vi pratar hela tiden om unga lovande spelare som nu t.ex Philips och Vieiri. Philips har varit talang länge, han lyfte sig lite i början av säsongen, men han blir aldrig nått stort det lovar jag. Vieiri blir 20 i år, han har visat stor talang, men han är så ojämn att det är frågan om det är samma kille som spelar ibland. När han är dålig, då är han en katastrof, som i lördags, han såg ut som en pojklagsspelare, han har ju varit med ett bra tag nu. Jag tror aldrig han blir till något, mest för att han utvecklas ju inte positivt längre. Men det som ändå svider mest är att en spelare som Morrison kommer tillbaks till ER och är kung på plan, en av de otaliga spelare som vi mer eller mindre gav bort. Laddar om batterierna och laddar för Middlesbrough och Wolverhampton om 4 veckor, hoppas på en trevlig vecka, men några poäng tror jag inte jag kommer få med mig hem från dom matcherna. Jag tror vi kommer att sluta på en plats runt där vi ligger nu, kanske några placeringar lägre, synd, för det kommer inte att bli lättare att gå upp nästa år eller året efter det eller någonsin. Den har ligan är snart så tuff och intresset blir bara större och större att visa matcher där ifrån hela tiden, World Wide. Publikmässigt tror jag CS ligger minst i topp 10 i hela Europa, bara det gör ju att man inte ska tro, det är skit serie. Ska vi upp härifrån är det en hårdsatsning på spelare av kvalitet som räknas och jag snackar många, många £ som ska pumpas in, samtidigt är det ingen garanti att man lyckas ändå. Annars får man acceptera att man spelar i CS med allt vad det innebär. Det kanske är det bästa i slutändan, för då slipper man hålla på att år in och ut tro att nu ska vi upp och inget händer. Pontus kommer aldrig att uppleva PL om han stannar i Leeds det är 100% säkert Men det är inte så dumt att gå på matcher i CS ihop med 33500 andra MOT
Leeds United Norman Hunter
2018-01-22 15:13
@Duke:
Vi spelar ju redan helt okej med 10 man, bättre om de kunde träna på 11-manna, det är där vi har problem.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-22 15:12
@Linus.M:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!!!!!!
Annons: