/england/leeds/forum/250.aspx/england/leeds/forum/250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 22:20
Anita i sin prime är en defensiv mittfältare. Och han är inte den som ska vara styrande. Han är ett komplement till en Klich eller en Forshaw. Anita är en Bridcutt.

Att han spelade högerback förra säsongen hängde ihopa med att Newcastle spelade Shelvey och Hayden som sina förstaval på mitten.

Anita har inte spelat vänsterback på nästan 8år. Så när han nu gör det igen så kanske man ska ha med det i tanken när man dömer. Likt Berardi när han spelar vänster så kanske man ska ha lite förståelse för att dom ser lite offside ut i sitt agerande. Vänsterback och högerfotad är liksom inte världens simplaste.
Leeds United sportcarl
2018-02-26 20:39
nu har det ju dividerats vilken som är hans position, högerback eller mittfältare, högerback i Newcastle tror jag, jag har inte sett något som visar att han kan styra spelet, får jag välja vilken som skall spela på mittfältet nästa säsong av de 2väljer jag utan tvivel Klich, han ar iaf blicken och passningsfoten
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 20:35
Spela Anita där han ska spelas och döm honom efter det.

Väldigt få spelare kan hålla sin egna högsta nivå om dom spelas ur position.
Leeds United sportcarl
2018-02-26 19:48
det går alltid att dividera om Klich,Coyle,Antonsson,Cibicki m m fått för lite chanser,tror dock ingen av dem gjort något underverk, nu har ju Anita fått lite mer speltid men är ingen stjärna för det, känns ganska ljummen.
Leeds United stonefree
2018-02-26 18:29
Jag är 100% säker på att det är världens misstag att släppa Klich till Utrech. De går som tåget med honom i laget. De ligger 4:a i eresdivisionen tror jag det heter, det är inte kattpiss det. Han har aldrig fått någon riktig chans att bevisa vad han går för i Leeds. Han och Forshaw, då kan vi skicka de andra tre till Oxford eller Fleetwood eller vem som nu samlar upp smulorna! Då skulle grabbarna längst bak ägna sig åt det de ska istället för nu skena runt på ställen de inte ska var!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2018-02-26 17:34
Det enda jag har sett av honom är att han kan slå en passning på 10 meter och han verkar vara lite loj. Men får hoppas på att din känsla är rätt.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 16:09
Bullen // Jag går bara på magkänsla och min egna inbillning av vad jag anser är en bra fotbollsspelare. Ibland ser man spelare som man redan efter 5 minuter kan känna att "fan han har nåt som vi behöver ! " Klich är en sån för mej. Kan såklart inte påstå att jag alltid fått rätt genom åren men det blir oftare rätt än fel om man säger så. Ge honom 10 matcher i startelvan och gör han lika många fel som O´Kane under den tiden så ger jag mej. Är fullständigt övertygad om att han kommer få oss att glömma O´Kane.
2018-02-26 15:59
Whites//

Ja, inga åsikter här är fel. Dock svårt att se vad han gjort för att att ens finnas i tanken hos någon. Visst, han har inte spelat mycket och har väl inte varit usel (förutom när han tappade bollen i nån cupmatch som ledde till mål).

Menar bara att han väl känns som lite mellanmjölk, likt Murphy. Men okej, du kanske sett något jag inte har.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 15:51
Kristoffer //

Fel av mej. Jag var lat och kollade bara infon upp till höger på sidan. Men det är ju bara när hans lånekontrakt går ut.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 15:49
@BullenKarlsson:

Han har varit bra i någon match och nej O´Kane är inte bättre. Min åsikt.

Med tjänstefel menar jag att det vore tjänstefel av Hecky att inte bilda sin egen uppfattning.
Leeds United krelleg
2018-02-26 15:14
"Wage bill has gone up by £7m" låter oroväckande ändå.
Leeds United Kristoffer
2018-02-26 14:29
Mer: On season tickets, Kinnear says the club are trying to make prices as affordable as possible by freezing prices and spreading payments. #lufc Orta on Lasogga's future after his loan - he has one year more of his contract at Hamburg. Pierre is happy in Leeds and it's a situation we can discuss and it could be a possibility. We're evaluating it. #lufc Phil Hay-kommentar: wasn't entirely clear from Orta's answer if there's a specific option in Lasogga's deal to make the move permanent but from what I was told last summer, there isn't one. Radrizzani on why he wanted to change the badge - the badge, in his opinion, should say Leeds United on it and the coming centenary is the right time for a fresh start. #lufc Orta on retaining Saiz/Jansson if Leeds are in the Championship next season - they both have long contracts. We are really keen to maintain these players in the squad. But like Chris Wood, if a player wants to leave, it's very difficult. Radrizzani said he's of the view that Leeds are now a club where players want to be at, moreso than when he first arrived at the club. Orta on Hernandez contract (expires in the summer) - I have to have discussions with his agent. Pablo said the other day that he wants to stay and that's the first step to reaching an agreement. We need to evaluate this in the short term. #lufc Orta also said Heckingbottom would be part of these talks. Radrizzani on 'where the money has gone' - said the club have spent around £20m on transfers under him so far. Chris Wood fee is paid by Burnley in installments over three years. Wage bill has gone up by £7m. #lufc
Leeds United Kristoffer
2018-02-26 14:26
Radz, Orta och Kinnear svarar på frågor idag: Radrizzani on 'who got rid of Rob Green' last summer - said Leeds were happy to keep him but Green wanted a guarantee to play as number one. "He preferred have his chance to move out. In the end he didn't get many minutes where he went." Victor Orta on academy recruitment - said Leeds are committed to recruiting heavily domestically but will look for good players abroad too. #lufc Orta on Heckingbottom's future involvement in transfers - Heckingbottom has all the power to say yes or no in the players we sign but it's difficult for a coach to watch thousands of games. This is the idea of a scouting department. #lufc Orta said that in 15 years he has never signed a player without his head coach's agreement. #lufc AR on changes for next season - said this season isn't over but he has learned lessons from it. Football is a faster-moving business then any other business he has been involved in. Says he needs to devote more time to hiring players/staff to make sure Leeds get the right people.
2018-02-26 13:15
Tjänstefel med Klich, han har väl inte varit bra i någon match? O'Kane är bättre.
Leeds United Kristoffer
2018-02-26 12:22
@WhitesMOT:
Enligt transfermarkt går Murphys kontrakt ut efter nästa säsong. Den enda spelares kontrakt som går ut nu är Hernandez.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 12:19
Sten //

Du har helt rätt. Behåller vi inte dessa 2 så är vi tillbaka på ruta 0. Även om vi skulle få duktigt betalt för båda.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-26 12:15
Murphy löser sig själv. Hans kontrakt går ut till sommaren.

Buoy är ett riktigt lånekort och känns som att han kommer fortsätta i det träsket.

Ideguchi lär nog få visa upp sig till sommaren fast hans start i Spanien är allt annat än lovande. Känns som att han också kommer hamna i låneträsket.

Klich vore direkt tjänstefel att inte ge en chans till. Han och Forshaw är som gjorda för varandra.

Forshaw kan bli kapten.

Phillips tror jag vi kommer behålla. Gillar inte honom själv men..

Vieira samma som Phillips. Ser mycket mer potential i Vieira än Phillips.

O´Kane kan jag se bli utlånad till Forest eller liknande.

Så säg vi egentligen bara behåller 4st till nästa säsong. Alltså är det läge att ta hem Milner och verkligen visa ambition ;)

Leeds United stonefree
2018-02-26 12:00
Jag tror inte det är värt att spekulera i mer än det absolut viktigaste! Kommer Pontus och Saiz att stanna? Tänk på att Pontus har varit hos oss i 1 1/2 år och han har haft över 40 olika lagkompisar vid det här laget. Det har lovats satsningar som inte har infriats än. Så missar vi play off i år, då vet i fan. Då kommer det säkert 10-15 nya och vad ska vi göra med alla de långa kontrakt vi sitter på med nästan alla spelare. Det kommer ju att bli enorma förlust affärer, vilket innebär mindre pengar till nyförvärv. Av alla som har kommit sedan sommaren 2017 är det fortfarande bara Saiz som håller hög klass. Forshaw okej, men han kanske blir bättre. DeBock vekar ju bara bli sämre och sämre, senast han spelade var ju en katastrof! Vad gav vi för honom? £3 mille! Anita är inte bra, men tycker det hade varit bättre att sparat pengarna och köpt kvalitet i sommar och spelat honom, för han är inte sämre än DeBock!
Leeds United Kristoffer
2018-02-26 10:39
Nästa säsong kan vi ju ha de här som ska kämpa om mittfältsplatserna: Ideguchi, Klich, Vieira, Phillips, Forshaw, O'Kane, Buoy(?), Murphy(?) etc
Leeds United Hartey
2018-02-26 10:07
@Norman Hunter:

Skall Hecky ge Klich chansen nästa säsong...?? Då måste han ta bort en eller två av Okane, Viera och Phillips för jag antar att Leeds kommer att köpa in en klass mittfältare nästa säsong. Phillips och Viera är fortfarande unga och hur kommer dom att utvecklas?
Det är 10.000 kronors frågan
Leeds United Norman Hunter
2018-02-25 21:59
Klich...
Leeds United sportcarl
2018-02-25 18:42
Rodell 18:34, kan vara så jag hade inget ljud på datorn, så jag hörde inte vad kommentatorern sa, verkar som saiz börjar hitta rätt bollar på Lasogga, och ett läge i första halvlek var det lite Vidukaklass över Lasogga, men avslutningskottet fastnade i försvarsträngseln, hoppas vi kan bryta trenden och göra en bra avslutning på säsongen, tycker det finns vissa förutsättningar som att vi fått in Forshaw och att avstängningseländet tagit slut och vips ar vi lite bättre bredd och bänk
Leeds United Rodell
2018-02-25 18:34
Sportcarl // Domaren blåste ju för tröjdragningen för saiz inte för att han trodde det va offside om det är den situationen du menar när han borde släppt fördelen istället för att blåsa
Leeds United sportcarl
2018-02-25 17:58
sett 12 minuters sammandrag från matchen, tyckte vi såg pigga ut fram¨ med Saiz-Lasogga-Alioski och Dallas, tur vi vann för friläget med Lasogga/Alioski var inte offside utan han var hårfint på rätt sida när man frös bilden, på sammandraget verkar det som försvaret hade en ganska lugn dag , inga direkta farligheter från Brentford
Leeds United Rodell
2018-02-25 16:55
Lasse // Aa han spelar inget mer denna säsong
Leeds United Kristoffer
2018-02-25 16:38
@Ritchie:

Han klagade även på domaren och sa det var Leeds-fansen som var den egentliga domaren etc.
Leeds United Lassepostis
2018-02-25 16:38
Rodell

Va! Alltså kört den här säsongen?
Leeds United Ritchie
2018-02-25 16:31
Kommentar från england,tydligen hade Leeds två xtra backar gömda i det höga gräset.Brentfords tränare tyckte att gräset var sååååå högt!!!!!
Leeds United Rodell
2018-02-25 16:18
Lasse // Han hoppas va tillbaka till försäsongen
Leeds United Lassepostis
2018-02-25 16:04
Undrar hur det står till med Luke, Ngn som vet? Tycker han saknas oerhört med sin offensiv. Han ger alltid 100%. Underskattad spelare.
Annons: