/england/leeds/forum/249.aspx/england/leeds/forum/249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-10-06 19:29
För er som undrar vad en Asset of Community Value är; se länk. En liten videosnutt gjort av LUFC Trust som förklarar allt.
Leeds United Linus.M
2017-10-06 19:02
Boom :) Detta är riktigt bra.
Leeds United Linus.M
2017-10-06 18:54
Ni minns den stora nyheten jag snackade om för några veckor sedan?
Leeds United sportcarl
2017-10-06 17:10
Säkert styrs det lite av hur andra spelare och klubbar gått. Kanske varit hårdare konkurans på Saiz plats. 2 spelare i laget känns rimligt med tanke på hur vi gick i september
Leeds United Kristoffer
2017-10-06 13:53
@Duke:

Det är som sagt statistiksajten WhoScored.coms elva. Hur de har betygsatt spelarnas insatser.
Leeds United Duke
2017-10-06 11:44
Jansson kom nog med på gamla meriter i månadens lag. Saiz borde givetvis varit med. Undrar hur nöjd Pawel är med sin övergång för övrigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-10-06 11:33
@sportcarl:

Så ord mot ord. Månader efter det blev avklarat. Varför inte bara säga som det var redan då ? Varför twittra det han gjorde där och då ?

Jag kanske missar nåt men sour grapes är vad jag tänker...
Leeds United sportcarl
2017-10-05 22:29
Intressant intervjuv med Wood på newsnow(kl19:40 hitc)varför han inte spelade mot Sunderland. Bra att hans röst höres med. Kan säkert vara liknande med Taylor.
Leeds United sportcarl
2017-10-05 20:31
skoj med Pontus och Lasogga, personligen tycker jag dock Saiz varit vår bästa spelare
Leeds United Kristoffer
2017-10-05 15:44
WhoScored har tagit fram "bästa elvan för september månad". Där finns både Pontus och Lasogga med.
Leeds United Linus.M
2017-10-04 20:42
@Kristoffer:

Såg också det, men varför var han då på bänken? Sätt Klich där istället... SÅ dålig var inte Klich.
Leeds United Kristoffer
2017-10-04 20:35
@sportcarl:

Vieira var även han skadad.
Leeds United sportcarl
2017-10-04 20:19
sedan fattar jag inte varför man överhuvudtaget spelar då när vi har ändå har så duktiga reserver som Klich och Viera,
Leeds United WhitesMOT
2017-10-04 11:11
@Linus.M:

:)))

Det kanske inte stämmer in på alla men när jag haft sprickor i revbenen så har jag knappt kunnat andas, än mindre springa. Han måste ha en grymt hög smärttröskel....
Leeds United Linus.M
2017-10-03 22:36
O'Kane spelade med brutna revben i matchen mot Sheff W, enligt Martin O'Neil. Inte konstigt att han var dålig...
Leeds United Linus.M
2017-10-03 20:04
Inget problem med PJs skada. Kan förhoppningsvis spela nästa. Ingen fraktur.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-03 18:13
@Hartey:

Då är där läge att låsa in fanskapet i skrubben och ta ut honom till träningarna :)
Leeds United sportcarl
2017-10-03 17:51
Klart som fan att man skall stötta alla spelare till 100% oavsett om de heter Wiedwald, Phillips, Cooper, Antonsson eller Sacko. . Sedan är det en annan sak om man tycker Wiedwald levererar vad man kan kräva inom straffområdet. Cooper i defensiven. Phillips på mittfältet och Sacko på kanten eller Antonsson när han var här. Sedan är det väl upp till var och en påpeka det här ser inte bra ut resp här finns det potential. Alla kan inte vara överens om allt.
Leeds United Hartey
2017-10-03 17:24
Klart som fan att man skall stötta Wiedwald till 100%. Han har ju trots allt hållit nollan 5 ggr denna säsong och jag är övertygad att problem finns på inre mittfältet där vi blir överspelade. Phillips ville många skulle säljas förra säsongen. Denna säsong är han mycket bättre men är fortfarande ojämn och inte antagligen just nu inte högstanivån för ett topplag i CCC.
Leeds United Hartey
2017-10-03 17:15
WhiteMOT// Martin kommer att komma tillbaka denna säsong men som legend i en Suite på East Stand innan en Leedsmatch
Leeds United WhitesMOT
2017-10-03 15:59
@Hartey:

Jag skulle säga att just nu ser vi en målvakt med dåligt självförtroende och inte en dålig målvakt. Förhoppningsvis använder man dessa 2 veckorna rätt och ger Felix det stöd han behöver.

Boxa bollen är lite av en grej utanför England. Britterna får det med modersmjölken att man ska ut och greppa skiten. Även om jag tycker att många av dem är inte särskilt bra på det.

Martyn säger man inte emot. Englands mest underskattade målvakt. Radz borde övertala honom att komma tillbaka som coach.
Leeds United sportcarl
2017-10-03 15:58
Oroväckande tyst om Pontus och hans axel/armskada. Första man tänkte när man såg det var: bara det inte är nyckelbenet
Leeds United Hartey
2017-10-03 15:39
WhiteMOT// Det sista jag vill vara är att vara med i ett drev mot en Leedsspelare särskilt inte mot en utsatt position som en målvakt. Har ändå tänkt på det en del under säsongen att inte Viervald inte kommer ut och plockar inläggen utan oftast boxar bollen som typ Silvestri. Nigel Martin sa ofta att en målvakt inte behöver göra så många klassräddningar bara han minimerar misstagen. Skall vi gå upp så måste vi ha en första målvakt som gör det bra, tror inte Lonergan kan göra det jobbet. Vierwald måste bli en stabil etta för att ge försvaret trygghet.
Leeds United sportcarl
2017-10-03 14:44
kanske jag är orättvis men för mig har Felix bara imponerat i 1 halvlek av de matcher jag sett och det var 2:a halvlek mot Millwall. Saiz är en kanonvärvning 5 av 5, Pennington, Alioski och Lasogga är jag riktigt nöjd med också, Klich tror jag på kan bli något , CBJ, Grot,Wiedvald,Cibicki, Ekuban och Anita vill jag se mer och bättre av
Leeds United WhitesMOT
2017-10-03 14:30
Hartey, jag tror nog Felix är väl medveten om det. Det var ju inte så att han totalt sket i att försöka ta bollen utan han verkar snarare hamna mellan 2 tankar.

Det jag kan reta mej på är hur svart och vit det ska försöka ses på hela situationen. När det så klart och tydligt är en serie av händelser som gör att bollen sen ligger i vår bur. Men målvakten är alltid ett enkelt offer.

TC har minst sagt en delikat uppgift nu. Antingen så ignorerar han drevet eller följer det. Svårt att säga om det är rätt eller fel att kanske ta Felix ur skottlinjen ett tag men om han gör det och då bara honom så tycker jag han gör fel. Det är flertalet spelare som behöver hjälp att ta sig en funderare kring deras senaste insatser.
Leeds United Hartey
2017-10-03 13:30
En grundregel måste vara att alla inlägg som hamnar i vårt målområde skall vår målvakt plocka ner eller boxa bort. Visst kan han ta hjälp av backarna om han blir bortscreenad men är det nära mål och inte stenhårda pass så är det prio 1 målvaktens boll
Leeds United sportcarl
2017-10-03 12:03
Tråkigt med Petty. Tyvärr aldrig sett honom live men har nog minst 10 skivor med honom. Skön snubbe
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 20:34
Absolut har dom som helhet funkat bra. Därför att vi tagit ledningen i samtliga matcher där det funkat. Då ställer du om mentalt och lägger lite mer krut på det. Helt naturligt.Plus att det nu bevisligen varit mot merparten bottenlag. Här har du så du kan diskutera försvaret. 3 bolltittande spelare och ingen koll på Lees. Värst är Ayling som har noll koll. Boll in i boxen som landar på mellanhand. Som sagt inget bra agerande av Felix men groda är det aldrig. För enkel undanflykt. Green hade knappast kommit ut på den bollen han heller. Han gjorde exakt samma saker under sina första månader. En riktigt bra målvakt hade möjligen reagerat på instinkt och dykt rakt ut på bollen. Men det hade varit en rejäl chansning. Men såna målvaker kostar mer än 500k pund och spelar inte i CS. Men tala gärna om vad han borde gjort istället i den situationen. Sen är det rätt intressant att ingen pratar om chanserna vi har innan deras första mål. Inte många som gapar om hur förbannat dåligt det är av Phillips eller än mer Alioski att åtminstone få skiten på mål. Sätt en av dessa och du har en helt annan match. Enklare att skylla hela skiten på en målvakt man från början bestämt sig för att inte gilla.
Leeds United sportcarl
2017-10-02 19:29
Hooper var på hugget Wiedwald var det inte vid första målet stod och tittade, för mig är det inget att diskutera det var en stor groda, sedan kan man alltid diskutera om försvararen innan kunde vunnit duellen mot SW-spelare men hur som helst så skulle det inte blivit mål där,för mig är det det är glasklart att han inte imponerat de matcher han spelat däremot vill jag inte säga att han varit urusel men han har definitivt inte infriat mina förväntningar, några billiga mål får han ta allt ta på på sig, sedan vill jag inte hugga i sten att det jämt kommer vara så här, för mig är han inte bättre än Silvestri utan känns likt honom som en målvakt som inte passar i engelska ligafotollen, jag tycker till skillnad mot WhitesMOT att försvaret som helhet denna säsongen fungerat bra eller t o m riktigt bra, sedan kan en osäker målvakt till slut få ett försvar att svika och bli osäkert likt hela laget, man märkte det efter målet innan dess funkade laget super, tidigare år(inte förra) har det varit kanske försvaret eller mittfältet). men i år utan tvekan målvakten svagaste posten. sedan vill jag också säga att några matcher vi förlorat beror inte på honom som tex mot Cardiff
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 18:09
Felix är ingen Shilton det kan jag hålla med om men det är alldeles för lätt att använda honom som ursäkt.

Wendies första mål kan han visst göra bättre men samtidigt om han rusar mer rakt på Hooper så är chansen rätt stor att vi har en utvisad målvakt 2 sekunder senare.

Den bollen ska aldrig få landa där inne. Det är usel spel i luftrummet innan dess som sätter oss i skiten.Bara bolltittande Sen är 2:an hönsgård över halva planen och 3:an O´Kane rakt igenom. Och Klich åkte ut för sin groda ska O´Kane ha samma medicin.

Nä, den stora skillnaden nu är att Felix har inte samma skydd som Green hade. Green gjorde det bra efter ett tag men han hade också en mer solid mur framför sig. Många räddningar Green gjorde var TV-räddningar.
Annons: