/england/leeds/forum/242.aspx/england/leeds/forum/242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-12-27 15:41
Stenis //

Vi är så att säga väldigt osymmetriska utan en riktig vänsterback. Berardi gör det bra försvarsmässigt men det räcker inte i dagens fotboll. Framförallt inte när du spelar vårt system som bygger mycket på offensiva ytterbackar.

Sen vill jag ha över Berardi på höger av den enkla anledningen att han är betydligt bättre än Ayling rakt av.
Leeds United stonefree
2017-12-27 15:36
Tacklingen på Vieira är okej med gult, hade inte tyckt det var horribelt med ett rött. Men det är alltid lätt när man ser det 15 gånger i repris, domaren måste ta beslutet på en sekund!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2017-12-27 15:33
Varför är det så viktigt att skaffa en vänsterback? En forward måste var prio 1. På vänsterback platsen har vi just nu Berardi som gör det galant, sedan finns ju Anita som reserv. Dallas när han är återställt kan lätt spela där, lika bra som vilken naturlig vänsterback som helst. Vi måste köpa en målspruta, en som gör minst 25 mål varje säsong. Kostar det, så får det göra det, ska vi upp i PL, måste vi någon på topp som håller hög klass!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-27 14:50
Är jag den enda som inte tycker att tacklingen på Vieira borde ha gett rött kort? Har sett reprisen flera gånger nu och tycker max gult kort.
Leeds United Linus.M
2017-12-27 13:51
@WhitesMOT:

Så är det. Dock tror jag att en lön som tripplas står ganska högt på de flesta människors agenda... Är dock inte orolig att han inte tror på vad Radz gör.

Men som sagt, januari blir sjukt intressant. Förra året hade vi 50/50% ägandet att skylla på, men nu finns faktiskt inga ursäkter. Jag fattar också att januari är en dålig tid att göra värvningar i, men att inte införskaffa en vänsterback och helst en anfallare är oförlåtligt om vi är så nära igen.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-27 13:44
Den största faktorn som skulle få Pontus att flytta tror jag är att han känner att projektet Radz o Co håller på med inte är tillräckligt. Och en del i det kan vara att vi får ett bud på honom som han märker att Radz inte vill säga nej till. Att dubbla eller trippla lönen är nog inte högst på agendan för Pontus.
Leeds United Linus.M
2017-12-27 13:42
Svåra matcher för Bristol, Cardiff och Derby. Har vi en JÄKLA flyt samtidigt som vi vinner så kan det faktiskt bara vara två poäng upp till andraplatsen innan 2018 börjar...

Vadå gå händelserna i förväg???

:)
Leeds United Linus.M
2017-12-27 13:36
Nu vill jag understryka att jag verkligen inte tror Pontus går i januari. Men att han är född att bo i Leeds? Njae.. Där får vi nog lugna oss lite. Han är född att bo i Malmö, även om han säkert gillar Leeds.

Men som sagt, att han går i januari ser jag som uteslutet. Skulle väl krävas £20m+ och att han får typ £50-60k i veckan eller liknande.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-27 09:50
Magkänslan är att vi kommer göra väldigt lite i detta kommande fönster. Tyvärr. Jag tror TC och Orta är lite för övertygade om truppens kunnande.

Om nån kommer in så sker det inte förrän nån lämnar tror jag. Klich bör röra på sig. Så även Sacko och Grot. Jag tror inte vi kommer sälja någon av de 2 första utan lån är det som gäller. Grot behöver verkligen lånas ut.

Sen är frågan hur CBJ´s och Lasoggas kontrakt ser ut. Om dessa går att skicka tillbaka så gör det men jag tror vi är fast med dem till sommaren.

Den största anledningen till att jag tror att vi inte kommer röra på oss i detta fönster är att planen är inte att gå upp i år. Att det är för tidigt enligt ledningen. Men då tycker jag man gör samma misstag som som tidigare regimer. Även om dessa aldrig menade allvar med att ens försöka.

Det är jättefint att kunna sätta upp mål och så men man måste ta chansen när det väl presenterar sig. Och nu är vi verkligen i smeten.

Jag hoppas magkänslan är fel såklart....
Leeds United sportcarl
2017-12-27 07:54
Pontus går inte . Han är född till att bo i Leeds. Det är om klubben i princip tvingar ut honom för att göra en profit. Men vilka dåliga signaler det kommer att visa. Det är ju fansens kelgris nr1
Leeds United WhitesMOT
2017-12-27 00:26
Sälj Pontus och du säljer hela vår säsong down the river. Vi kommer aldrig gå framåt så länge vi fortsätter på den väg vi varit i mer än 10 år.
2017-12-26 23:08
Southampton får bjuda en hel del pengar för att få Pontus och jag undrar verkligen om Leeds ledning vill sälja sin talisman. Hur skulle fansen reagera om vi återigen försvagar oss ett januari fönster? Vill Pontus lämna? Vill han lämna för Southampton? Tveksamt alltså. Han skulle säkert tjäna mer pengar men frågan är om han skulle få samma status där som han har i Leeds. Allting kan väl köpas för pengar antar jag och ett bud på £10-20m kommer säkert få Radz och övriga att höja på ögonbrynen. Jag tycker dock inte att några pengar gör en försäljning rättmätig. Vi bör köpa en ny anfallare. Jag tycker inte vi ska spendera hela vår säsong på att försöka få Lasogga tillbaka i form. Grabben har gjort 1 mål sedan slutet på september. Jag vet att han missat ett par matcher och hoppat in i vissa men faktum är väl fortfarande att han bara gjort 1 mål på sina 10 senaste matcher? Har vi råd att chansa på att han hittar formen till våren? Kan vi skicka tillbaka honom? Bakom Lasogga har vi en orutinerad Grot som inte ens bör sitta på bänken utan bli utlånad till en liga/division där han kan utvecklas lugnt och fint. Sen har vi ju såklart Roofe som jag anser blandar och ger. Han har ju gjort ett par mål när han fått chansen på topp men ska han vara den som leder linjen där framme? Tveksamt. Vad har vi sen? Cibicki? Clarke? Ingen.. På innermittfältet har vi det tunt om det blir en skada på Vieira eller Phillips. Vad fasen ska vi göra då? O’Kane är väl en okey bänkspelare likt Anita men inga att hålla i handen när det blåser snålt. Klich behöver man väl inte ens nämna. Vi behöver en fältherre här. Gärna en general från PL som inte riktigt får till det pågrund av ålder/tränare eller vad som helst. Vad heter han den rutinerade räven i CP? Han skulle kanske vara något. Den stora frågan är väl vad som sker om en av Ayling, Berardi, Jansson och Cooper skadar sig. Ren tur att det inte skett redan med tanke på deras spelstilar. Vad har vi som ersättare här. Scums ytterbacken som ingen fattar varför han fortfarande är i klubben samt Anita. Även Pennington och Shaughessy såklart. Tycker vi borde värva in en vänsterback för att sätta lite press på främst Ayling som får agera hur han vill på högerbacken. Tycker nästan Berardi gjort bättre ifrån sig som vänsterback än Ayling gjort som högerback senaste veckorna. Behöver vi ta in en mittback också? Möjligen. Men det ser jag som mindre nödvändigt. Får vi in en vänsterback, en innermittfältare samt en anfallare är jag säker på att det blir minst PO. MOT
Leeds United sportcarl
2017-12-26 22:29
Brentford-Aston Villa 2-1 nu ikväll. Känns som en bra dag detta. Kanhända Steve Bruce nästa manager att få gå. Han och AV har ju underpresterat i 1 ,5 säsong.
Leeds United Hartey
2017-12-26 22:20
Hur är skadeläget på Saiz och Dallas?
Leeds United Hartey
2017-12-26 22:19
Southampton kommer gå in stenhårt för att köpa Pontus, dom kommer ha svinmycket £ efter att ha sånt sin mittback till Liverpool
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-12-26 22:12
Härlig Seger ikväll men om vi ska bli topp2 eller 6 Så måste vi stärka upp lite i Januari.
Prio 1:O’Kane,Viera,Phillips håller inte riktigt måttet som en riktig härförare som vi behöver centralt.
Prio 2:En ny ny mittback istället för denne Cooper som inte håller (TC Stora misstag att göra denne begränsade bollspelare till Kapten).
Ev en Vb istället för Berardi.
Framåt har vi tre Forwards o en massa offensiva mittfältare av klass.
MOT PL
Leeds United Linus.M
2017-12-26 21:16
Blir inte riktigt klok på Roofe heller. Idag gör han mål och är ganska bra där fram medan han i många andra matcher helt försvinner. Med Lasogga tillbaka tror jag inte vi kommer köpa/låna en anfallare, men vi får se.
2017-12-26 21:14
Vi behöver förstärka i januari. Där ligger nyckeln till fortsatt framgång och play-off.
Leeds United sportcarl
2017-12-26 21:13
4 vinster i rad är inte fy skit, kunde varit 6 vinster i rad om vi kunde knutit säcken mot Aston Villa, dock hade vi ju tur mot Hull
Leeds United Linus.M
2017-12-26 21:10
Fem poäng upp till andraplats... Hoppas vi kan fortsätta rada upp vinster. Plats två är verkligen där för att tas. Imponerande att vinna trots att vi är utan vår bästa spelare, Saiz. Januari blir sjukt intressant. Sitter vi på händerna och inte gör något vettigt köp så blir man ju galen!
Leeds United sportcarl
2017-12-26 20:44
Glad och lättad över segern. Vi har 4 hyfsat lätta lag i de närmsta omgångarna. 3 poäng redan inkasserade mot Burton. Kan vi ta många poäng här så kan vi ha (råd) med någon förlust framöver. Dock får det inte sluta som förra säsongen gjorde.
Leeds United Duke
2017-12-26 19:50
Såhär såg det ut förra säsongen när vi tog våra vinster. Med Saiz tillbaka har vi en växel till. Burton är dock riktigt svaga och nu har vi mött dom två gånger som enda lag. Simo// Ja inte många nya från start idag. Vi kan lägga till Lasogga och Pennington med inhopp.
Leeds United sportcarl
2017-12-26 19:49
nöjd med vinsten och att 3 av de 4 lagen framför oss tappade poäng, starkt att vinna när inte spelet stämmer men individuell prestation av Pablo gjorde att vi kom in i matchen, tycker denna säsongen som helhet påminner ganska mycket om förra säsongen, poängmässigt ligger vi på exakt samma poäng efter 24 omgångar,
Leeds United sportcarl
2017-12-26 19:37
kollat på matchen i efterhand, var exakt så svår match jag förutspådde, 1a halvelk dlig där endast Pablokan få godkänt, andra lite bättre men inte mycket, ger 6a i betyg till alla förutom, Pablo, Roofe, och Viera(min MoM) som får sjua, viktigast var att vi vann så jag är ändå nöjd, 6 vinster på de 8a sista matcherna OK.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-26 19:10
@¤Thom Mattsson¤:

Om du menar att där är 0.001mm mellan prioriteringarna så håller jag med dej. Iaf 1 och 2 :)
Leeds United Hartey
2017-12-26 19:09
Simo// Det handlar om att etablera sig i Top 6 och det har vi tidigare inte varit i närheten utav men nu är vi där. Vi har en 5/årsplan på PL, kanske handlar det mer om att riva boxarna på South än att köpa dyrt
Leeds United Simo LUFC
2017-12-26 19:06
Duke// Håller med, det handlar inte om att spela snyggt men om man har ambition att spela i PL då borde kvalitén finnas där men den har varit osynlig i på tok för många matcher. Fart, rörelse och passningsspelet har inte varit på en tillfredsställande nivå vilket jag är helt övertygad om att MC också är medveten om. Nyförvärv börjar förstå? Mig veterligen hade vi bara två utespelare från start idag som nyförvärv för säsongen. Alioski och Cibicki. Men som sagt, underbart att vi vann och det kan bara hjälpa vårt självförtroende framöver. MOT
Leeds United Hartey
2017-12-26 19:05
Thom// Håller med????
2017-12-26 19:03
Prio 1: Anfallare av rang. Prio 2: General på innermittfältet. Prio 3: Vänsterback.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-26 19:01
Det är så uppenbart att vi behöver någon som kan styra spelet på mitten. Och då menar jag inte som Anders Svensson eller Daniel Andersson....
Annons: