/england/leeds/forum/233.aspx/england/leeds/forum/233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hartey
2017-10-29 12:58
Den här säsongen har ju klubben gått ut med att vi skall upp i PL. Förlorar man då dom senaste 5 av sex så måste kunna klaga på det som inte fungerar. Scum hade ju länge Fergies hårblås...
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2017-10-29 12:58
Den här säsongen har ju klubben gått ut med att vi skall upp i PL. Förlorar man då dom senaste 5 av sex så måste kunna klaga på det som inte fungerar. Scum hade ju länge Fergies hårblås...
WLD WLD
2017-10-29 12:15
Aston Villa- Birmingham visas på tv 3 sport kl 12.55.
Leeds United Duke
2017-10-29 10:41
Derbymatchen säljer dåligt med biljetter.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-28 22:59
Om vi fortsätter att förlora och spela som vi gör nu så kommer vi ha en hel del ”topplag” framför oss.
WLD WLD
2017-10-28 20:09
Gick inte så bra för topplagen över oss heller. Wolves blev utan, Cardiff fick en pinne dock.SÅ inte bara Leeds som skåpade ut sig......
Aston Villa kan köra över oss redan i morron.
En del av de nedersta skikten har klarat sig bra mot bättre lag.
Konstigt är dock att det inte bara är en o två spelare i laget som har en dålig dag,
utan i stort sett hela elvan som krackelerar.........och så många matcher i följd.....
Leeds United sportcarl
2017-10-28 19:44
ännu mer synd vi sålde Sharp
Leeds United Kristoffer
2017-10-28 19:32
@WhitesMOT:

Ja, han var det väldigt synd att vi sålde.
Leeds United Simo LUFC
2017-10-28 19:07
Oj vad vi hade haft nytta av Cook i vårt lag. Han är så duktig med boll och minst lika bra defensivt.
Leeds United sportcarl
2017-10-28 18:33
Lewis Cook startar fjärde matchen i rad för Bournemouth, matchen mot Chelsea har just startat och visas på visat premium för de som vill se honom i action
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 17:45
GOAL: QPR 2-1 Wolves

Matt Smith (82 mins)

Honom kan Lasogga titta på. Sen är det upp till resten att servera.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 17:18
@Duke:

Håller med. En riktig general behövs.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 17:15
Thom //

Jag är med på dit tänk kring Lasogga. Chansbollar eller inte men en del ligger även på honom. Han borde åtminstone kunna använda sin storlek betydligt bättre. So what om han får en massa frisparkar emot sig. Det får iaf mittbackar att surna till och då kommer dom till sist göra bort sig.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 17:12
@sportcarl:
''

Och ??

Du måste vara otroligt rädd för kritik i ditt eget liv med tanke på hur du ständigt och jämnt försöker släta över saker som folk är kritiska till.

Prova att se på det som konstruktivt istället för det är just det det är 9 av 10 gånger här inne. Typ som nu med Lasogga.

Istället får man intrycket av att du verkar tro det är personliga påhopp folk gör när man pratar om svagheter hos spelarna.

2017-10-28 16:51
sportcarl// Om man klagat på McCormack för 5-6 år sedan, har man då förlorat sin chans att vara kritisk mot anfallare som inte lever upp till förväntningarna?
Leeds United sportcarl
2017-10-28 16:39
Phillips 5 varningar och missar tisdagens match(skall vara glad han inte blev utvisad i andra halvlek igår) och skall väl vara Berardis sista avstängningsmatch.
Leeds United sportcarl
2017-10-28 16:35
SheffieldW-Barnsley tidig match idag 1-1
2017-10-28 16:34
Allt hade dock kunnat vara värre. Vi hade kunnat vara Sunderland supportrar just nu.
2017-10-28 16:19
Ligger vi på play-off plats i januari så är det riktigt bra jobbat med denna truppen. Dessvärre tror jag på en mittplacering. Mycket snack, liten verkstad. Kan vi, som Duke säger, få in ett par klasspelare i januari så kanske vi kan knipa en PO plats under vårsäsongen. Kanske är det vår tur att göra en stark vårsäsong i år?
Leeds United Duke
2017-10-28 16:15
Spelarna får visa att klubben gjort rätt nu som gett många och långa kontrakt. Prova Roofe på topp som nämnts kanske tillsammans med Lasogga. I januari behöver vi främst en vänsterback och ett rivjärn på mittfältet med ledaregenskaper, lär kosta en del men ska man gå upp måste det satsas.
Leeds United sportcarl
2017-10-28 16:09
Det man säger om Lasogga nu sa man säkert om McCormack o Wood när de kom hit med och under deras debutsäsong.
2017-10-28 15:47
WhitesMOT// Håller med till 100 %. Min poäng med Lasogga är följande: Vad är Lasoggas styrka? Han är stor. Han är stark. Han är rätt bra på huvudet. Detta är ganska bra egenskaper när man ställer upp med en ensam forward. Något som inte är bra är att vi slår svin dåliga inlägg och att vår backlinje ofta slår långt och det spelar inte ofta så stor roll om anfallaren är 18 meter lång, en rätt vänd mittback vinner i regel 9/10 av dessa bollar. Den sista bollen vinner anfallaren och då gäller det för en mittfältare att vara på hugget, vilket vi oftast inte är då vårt lag är så jävla långt. Jag klagar ofta på Cooper och kanske är jag för hård mot honom. Men Cooper är en mittback som ALDRIG ska ha bollen. Han ska vara så långt bort från bollen det går. Det är han inte i vårt lag i år. Ofta är det han som ska spela upp bollen. Långt, felriktat och meningslöst. Han ser något som motståndarna såg 7 minuter tidigare. Det håller inte. Min poäng är att Lasogga är inte ensam ansvarig men hans egenskaper hjälper oss inte. Jag tror till och med att det är bättre att sätta Roofe ensam på topp och säga till våra backar och mittfältare att de får 7 månader i fängelse om de slår en lång boll mot honom. Mitt problem med Lasogga är hans svagheter. Noll teknik, noll spelkänsla, 0 % chans att han gör 1-2 gubbar för att sedan sätta bollen i krysset eller friställer en medspelare. Den enda i laget som kan göra det idag är Saiz. Resten är för dåliga för det vilket gör att vi måste spela oss förbi varenda gubbe. Bla bla bla bla. Mycket svammel från mig just nu.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 15:33
Det är helt klart mycket svårare att spela konstruktivt än destruktivt men för den sakens skull så får man inte glömma bort grunderna. Och det har vi i princip inga just nu. Du kan inte ha 11 man som springer runt och hoppas. För det är exakt vad vår elva gör just nu.

Jämför oss med SU igår och hur dom har en klar och tydlig plan. Dom har inga stjärnor men dom jobbar som en enhet. Vi hoppas på Saiz och har 9 mil mellan lagdelarna. Man kan t.ex tycka Lasogga inte bidrar med nåt men igår kunde vi lika bra spelat med Wiedwald på topp för de få bollarna som nåde fram till topp var ändå bara på chans. Kräver en magiker att ta hand om de mesta som kommer på det viset.

Derby är nu en sjuk måste match och sen är det Brentford som jag inte kommer ihåg sist vi hade lätt för. Som allt ser ut nu är jag glad om vi är topp 12 efter Jul.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 15:19
Alioski är en klassisk "jag tror jag är bättre än vad jag egentligen är " spelare. Springer bara och gömmer sig bakom motståndaren så fort bollen är ämnad för honom. Alibispelare.

2017-10-28 14:54
Jag förlorar hellre en match med 4-5 än 0-1. Så mycket kan jag säga. Nu förlorar vi händelsefattiga matcher där vi knappt skapar några målchanser. Förstår inte hur vi kan ha dessa problem år efter år efter år. Vad snittade vi i skott på mål förra säsongen och säsongen innan där? 1-3 kanske.

Man vinner matcher på att skapa målchanser. Vi skapar för lite. Det går tillbaka enda till vår målvakt men det underliggande problemet är uppspelen från backlinjen. Om de slår långt så blir laget för långt och vårt mittfält får nackspärr. Vad man ser i vårt lag är att vi blandar något enormt. Det känns inte som att det finns någon tanke. Vem av våra innermittfältare ska ta hand om uppspelen egentligen? O'Kane hade jag inte gett den rollen om så hans liv hängde på det. Phillips är ingen spelfördelare och inte heller Vieira. De är mer slitvargar där O'Kane förmodligen är den som är närmast denna rollen, men som enligt mig inte ens platsar i vår trupp.

Längst med kanterna är det egentligen endast Saiz som jag anser håller riktigt bra klass. Det är en riktig klass värvning. Det tråkiga för honom är att han är ensam. Saiz och Lasogga är väldigt omaka. Alioski är en skugga av det han visade i början på säsongen. Han får inte ut 1 % av vad han kan eller så är han rent av så här dålig.

Skärpning från alla spelare. Detta håller inte!
Leeds United Kristoffer
2017-10-28 13:51
Efter fjorton omgångar har vi i år 23 poäng: Efter samma antal omgångar förra säsongen: 20 poäng. Så förlust mot Derby på tisdag så ligger vi exakt lika med förra säsongen då vi förra säsongen tog tre poäng i den efterföljande matchen.
Leeds United sportcarl
2017-10-28 13:44
helt klart är vi inne i en formsvacka som det gäller komma ur så snart som möjligt, men detta är sådant jag är van vid varje säsong med ups and downs, faktum är att förra säsongen som var en av våra bästa i championship och med Bartley,Green,Taylor, Wood och allt vad de hette hade vi mindre poäng, mindre gjorda mål plus mer insläppta mål vid motsvarande omgångar, så allt var inte bättre förr och folk glömmer fort
WLD WLD
2017-10-28 11:35
Håller helt med dig Wites. Idag känner jag inte ens lust med att tippa mina vanliga 2-1 till Leeds!!! SHU,s spelare , var rena, illrarna att speeda över planen, mens Leedsarna såg ut som,fega, saktmodiga, och ja, jag vet inte vad..... Store Lasogga blev av med bollen kvickare än han vände på foten, likaså Ayling på samma sätt......och alla bakåtpassningar till Lonergan..... Känns som att allt kan kvitta efter senaste uppvisningen, blir ju inte bättre med att sälja och köpa , nytt som är sämre än det vi hade...
Leeds United WhitesMOT
2017-10-28 10:16
Man kan väl säga att vi fick igen med samma medicin som Bristol fick av oss. Väldigt tidiga ledningsmål brukar yra till spelplan och psyke ordentligt. För båda lagen. Och det syntes rejält på våra igår vilken effekt det hade. Alla blev helt desperata i sina agerande och det tog i princip hela halvleken innan man lugnade ner sig nåt så när.

Första halvlek igår visar bara än en gång på vad vi saknar mest. LEDARE. Hur i helvetia Cooper kan ha bindeln är för mej en gåta. Han är inte en ledare av män. Han har knappt förmågan att leda sig själv in och ut ur spelartunneln. Såklart känner jag inte människan och detta är inte menat som en sågning av honom som person, men ibland räcker det med några intervjuer och studera kroppsspråk på plan för att se. Och jag ser en man som tagit vatten över huvudet.

Men det är inte bara Coopers "fel" att vi saknar ledarskap. Det faktum att TC anser Cooper vara ledarmaterial säger en del om TC vilket oroar än mer. Visst...vem är där annars iofs ?? Ayling ? Inte som han spelar just nu iaf. O´Kane ? Nä, han har nog med sig själv känns det som. Pontus ? Innan säsongen började så sa jag nej tack men det är kanske ändå så att han ska ha jobbet. Han har ju trots allt ett stort ego och skulle kanske lyfta ur sin egen koma. Men frågan är hur omtyckt han egentligen är i truppen.

Nä, det naturliga ledarskapet vi hade förra säsongen har man tyvärr inte lyckats ersätta. Och det om något säger väldigt mycket om TC´s ledarskap. Inte bra detta.

Sen en annan sak som retat gallfeber på mej i många år nu. Vår oförmåga att ha en plan kring inkast ! Både våra egna och motståndarnas. Igår är ännu ett väldigt bra exempel. Vi har förbannat svårt att ta oss ur våra egna medans motståndet alltid verkar hitta en väg att få bollen i rullning. Höjden av hur usla vi är fick vi se igår vid deras första. Är uppställning på inkast nåt man totalt ignorerar på träningarna ??

Nä fy fan vad långt bort Januari känns....
2017-10-28 09:23
Två skott på mål igår. Svårt att vinna matcher med det facitet.
Annons: