/england/leeds/forum/228.aspx/england/leeds/forum/228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-11-02 13:22
Jag har inget emot långsiktigt tänk. Problemet är att vi är inte vilken klubb som helst.

Läste nånstans att modellen Radz tänker köra är lite som Brighton gjorde. Det tog några år för dem att ta sig till PL med den planen dom satte. Deras lag är inte byggt på massa storköp. Det är £3-5m spelare,bra scouting och fria transfers. Plus en manager som kan Championship utan och innan.

Och det kan väl låta sunt. Långsiktigt, inte spräcka budget och helt enkelt lugn och ro. Fine. Köper det. Där är bara ett bekymmer. VI ÄR INTE BRIGHTON.

Som klubb är vi betydligt större. Vi har en helt annan historia och även om man inte kan leva på gamla meriter så får du per automatik helt andra krav.
När Brightons ägare säger vi har en 5 års plan så köper deras supportrar den. När Radz säger samma sak till oss så säger vi " Ja....vi hör vad du säger och vi förstår hur du tänker men vi har väntat länge nog. Vi orkar inte längre. Vi vill ha kakan nu ! "

Däri ligger stora delar av vårt bekymmer. Tålamodet är slut och nya ägare är för naiva. Hur väl Radz än menar.
WLD WLD
2017-11-02 13:00
Mycket hinner talas om under en timmes lunch......
Whites o Tom//
Jag är enig med Era skrifter, vi måste bli mer stabila under flera säsonger, int
bara att,"flaxa ," upp hastigt och lustigt.
Reading, Fulham och fler med dem som åkt tillbaka neråt....
Leeds United Rodell
2017-11-02 12:53
Thom //

Tyvärr tror ja den fotbollen du pratar om är lite död, du kommer aldrig få ett lag med 11 spelare som vill "gå i graven" för Leeds. tror inte du kommer hitta det i dagens fotboll och samtidigt ha kraven att kunna spela PL fotboll. Så länge vi inte producerar riktigt fina talanger på varje position.

Bristol för tillfället har en vinnarmentalitet och Sunderland har det inte, mycket kan bero på kontinuitet och en tro på att blir bättre. IFK Norrköping med Janne Andersson är ytterligare ett exempel, nära på att åka ur 2014 och vinna SM guld 2015 med nästan samma spelartrupp och tränarstab.

Vet inte om TC ska stanna eller gå och självklart ska vi ha kraven att vara på playoff som du säger, klart man kan kolla på andra klubbar och se hur dom agerar på marknaden och med tränare men man ska också hitta rätt modell själva.
Jag tror dok att om vi sparkar TC och ersätter honom med någon annan så kommer det verkligen inte bli topp 6 denna säsong. Men han ska inte heller kunna dra på sig hur många förluster i rad utan att bli ifrågasatt eller sparkad.

Det är mycket jobb för Radrizzani och Orta framöver och förhoppningsvis märker dom att det saknar vissa typer i laget och att metoden att värva "billig" och utländskt inte funkar om man skapar kanske en balans.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-02 12:46
"Tabellen ljuger inte" brukar man få höra.

I vårt fall menar jag att det gör den. Vår 7:e plats är rent smicker.

7 segrar har vi. 4st är mot botten 4. Vi är inget annat än ett mittenlag. Som bäst.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-11-02 11:03
Rodell// Tycker inte det har någon betydelse vad andra klubbar gör och handlar. Leeds United ska ligga på minst play-off plats varje säsong och ge våra supportrar en ärlig chans på uppflyttning till PL varje år. Det finns en chans att en klubb som Luton, som varit nere i de riktigt låga divisionerna, når PL före oss. Förstå hur det skulle vara. Eller Bradford för den delen. När ska det bli vår tur? Nästa år? Om 5 år? Hur länge kan vi vänta och vad är det vi väntar på? Målsättningen varje år ska vara minst play-off med automatisk uppflyttning som dröm. Mittenplaceringar ska inte finnas med i beräkningarna. Vi måste få en vinnarmentalitet i klubben. Vi måste få bort losers som inte har denna vinnarmentalitet i blodet. Vi behöver kämpar, som är beredda att gå i graven för Leeds United. I dagens trupp skulle jag säga att det endast är Berardi, Phillips och möjligtvis Jansson också som skulle göra det. Vi saknar spets, hat och fart.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rodell
2017-11-02 10:12
Nu till helgen är ju både Berardi och philips tillbaka i laget iaf, får hoppas på att vi plockar 3p innan uppehållet och att vi gör en bra match.. en till förlust och jag undrar vad vi nu ska skylla på..

Philhay la ut lite rolig statistik på Lee Johnson från Bristol City och deras förra säsong som sluta på en 17e plats, dom hade det riktigt tungt en period och nu flyger dom detta år.. mycket kvar men tåls att tänkas lite extra på även om man vill ha resultat fort
WLD WLD
2017-11-01 23:19
Ja så var det gonatt med att Villa vann och vi dalar sakta o säkert neråt,
WLD WLD
2017-11-01 21:04
Snoddgras har assist . till James Chester som gjort mål, Aston leder med 1-0 mot Preston Snodgrass gör andra målet för Aston Villa i 33 min.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-01 20:23
Lonergan
Berardi Shaugh PJ Dallas
Phillips Anita Vieira
Pablo Roofe Saiz

Egentligen vill jag ha Klich i laget för jag är helt övertygad om att hans blick för spelet och lugn med bollen är rätt för oss i långa loppet. Men just nu behöver vi ta till vad lilla rutin vi har och jag tror Anita kan göra Bridcutt rollen och styra ungdomarna.

Jag har svårt för Phillips men han är iaf inte rädd för att smälla på. Och han och Vieira är då mest rätt här och nu.

Bort med Lasogga också för han erbjuder inte mycket trots att han gjort lite mål. Återigen vill jag se de 3 smurfarna där framme och jag vill att dom får härja fritt. En del säger att man kan inte spela Pablo och Saiz samtidigt men jag köper inte det. Vi behöver alla fötter vi har som vågar hålla i en boll. Och vi behöver Pablos fasta situationer.
Roofe är ingen winger. Ge honom en ärlig chans som anfallare.

Den stora nackdelen med denna elvan är höjden. Det är ett lilleputt lag. Men se så fan till att vi äger matcherna för då slipper vi mycket hörnor och inlägg emot oss.

Leeds United sportcarl
2017-11-01 18:57
WhitesMOT 16:33.;instämmer totalt . Fick Enorma konsekvenser och inlägget var stenhårt och bara för anfallaren att trycka dit den. I princip omöjligt för innerbackar och målvakt försvara sig då man inte vet vart inlägget skall komma och en anfallare som kommer i full fart. Sedan kan man ju alltid dividera att om Ayling går framåt att någon annan täcker upp för honom. Första man tänkte när långbollen på vår högersida kom var: var är Ayling? Ger mig vibbar till Bamba och Belluscitiden. De var mästare på att lämna sina positioner huvudlöst.
WLD WLD
2017-11-01 17:09
@krelleg:

Tack,ALLRA ödmjukast för din reaktion,
int alla dgr man får beröm.....
Leeds United WhitesMOT
2017-11-01 16:33
@Duke:

Grundproblemet är Ayling. Är han på sin plats från början så får inte deras ytterback samma motorväg att springa på. Sen blir det hönsgård eftersom alla blir bolltittare och felvända. Men jag kan förlåta resten av backlinjen mer för dom är åtminstone på sina positioner i förstaläget.

Hade vi legat under och jagat hade jag förstått bättre vad Ayling håller på med. Då måste man chansa mer. Nu bjuder han in Derby och som sagt så var detta inte första utflykten han gjorde så. Derby hade flertalet anfall ner längs Aylings kant där man kände att han inte var hemma.
Leeds United krelleg
2017-11-01 16:20
@WLD WLD:

Gillar optimismen! :)
WLD WLD
2017-11-01 16:04
Pontus Jansson följer med VM laget till Ryssland.
Alltid lite reklam för Leeds
Svensson,s
2017-11-01 15:56
Wolves och Fulham spelar på fredag lagom före Allhelgona.
På lördag spelar vi kl 18.30, efter att de flesta andra har spelat kl 16.00.
Blir en fullhelg med bara fotboll.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 15:36
@¤Thom Mattsson¤:

Lasogga var offside när han missade volleyn så det skulle inte ha räknats ändå.
2017-11-01 14:54
Som målvakt eller försvarare kan man inte gå och vara världsbäst i 89 minuter men under loppet av minut i match efter match göra misstag efter misstag som kostar laget mål och poäng.

Spelare som verkar väldigt duktiga på dessa fatala misstag i år är i tur och ordning Wiedwald - Cooper - Ayling - Pennington. Sen finns andra spelare som allt som oftast drar på sig gula och röda kort i Berardi, Phillips, Jansson.

Sen finns det spelare som Lasogga som igår borde gjort minst 2 mål då han missade öppet mål. Det är klart att man inte kan begära att han ska göra 2-3 mål per match men som anfallare (och speciellt i Leeds) så får man vara glad för 1-2 chanser per match och att då missa öppet mål bara skriker om att laget kommer tappa/förlora matcher. Man visste ju att vi skulle förlora igår när Lasogga missade den klara målchansen.

Sen har vi helt anonyma/ur form/menlösa spelare som bara tar upp plats i laget/truppen och som vi inte har ersättare för. Alioski och Roofe tänker jag främst på. Vad fasen gör de i laget alltså? Hernandez måste känna att han är sugen på att lägga av och åka tillbaka till spanska solkusten när han blir petad i match efter match av spelare som Roofe och Alioski. Det hade i alla fall jag känt.

Sen finns spelare som ska komma in och förändra matchbilder i Sacko och Grot. Man får väl säga att Sacko lyckades igår genom att ge Derby en straff (även om tacklingen skedde utanför straffområdet). Dessa två spelare är verkligen en waste of space. Att vi inte har bättre spelare att sätta in är ett hån mot oss supportrar. En spelare som Antonsson hade varit ett betydligt bättre alternativ än Grot. Grot och Lasogga är väl ganska lika medans Antonsson är en djupledsspelare. Han skickade vi iväg, och det är inte så att han är en världsklass anfallare på något sätt men han hade i alla fall varit ett bättre alternativ än många av de menlösingar som sitter på vår bänk.
Leeds United Rodell
2017-11-01 13:01
Duke//

Är väl pennington som inte ens försöker bryta? sen hur kan roofe bli tvungen att agera högerback? självklart är det inte bara aylings fel men han är väldigt mycket ur position
Leeds United Duke
2017-11-01 12:54
Nyförvärven är inte godkända som sagt. Alioski tror jag fortfarande kan bidra och Ekuban ska vi inte döma bort ännu. Anita kom gratis och är ok som truppspelare. Whitesmot// Inte bara Ayling som går bort sig vid målet vi har tillräckligt många hemma för att undvika målet. Vad gör Pontus t ex?
Leeds United WhitesMOT
2017-11-01 12:36
@Rodell:

Nope, jag håller med om kommunikationen. Eller organisationen. Och sånt hänger ihopa med ledarskap. På och av planen. När din lagkapten går bort sig så fatalt som Ayling gjorde igår så visar det bara på hur långt ifrån du är att ha en trygghet.

Jag är också 50/50 med TC. I grund och botten avskyr jag allt det kortsiktiga som finns inom fotbollen men med en kurva som vår så måste nåt radikalt till och jag är tveksam till att TC är mannen att genomföra det.

Men det ligger inte bara på honom. Radz och framförallt Orta har inte levererat till TC. Och sen måste flera spelare börja använda hjärnan till annat än att oroa sig. Inte lätt men det finns inget annat.

Jag tycker vi spelar rent för mycket på chans. Har gnällt om det tidigare att allt måste inte gå på djupet. Även om det är trevligt när det lyckas. Ibland måste du rulla sidled och låta motståndaren jaga.
Leeds United Rodell
2017-11-01 12:19
Dags att börja spela 3421, lite som Chelsea, tar hellre 0-0 / 1-0 matcher ett tag framöver. Förhoppningsvis försvinner luckan mellan mittback och ayling som vi har varit ruskigt dåliga på att försvara sista tiden och då kan vi få in hernandez och saiz samtidigt på plan med antingen en Lasogga eller Roofe på topp. Trots tyskens mål tycker jag Roofe ska få spela där 1-2 matcher. Jag kanske bara vimsar runt och det är tur inte jag är tränare men vissa saker upprepas match efter match och då krävs en förändring kanske dags att sätta försvarspelet ordentligt och stänga matcherna hantera ligan som en cup som mourinho.. Dallas spelar wingback i landslaget han gjorde inte bort sig igår som vänsterback så varför inte. Ayling som springer allt för ofta väldigt högt upp och ibland lämnar ytor bakom sig kan fortsätta med det som wingback. Värt en chansning iaf
Leeds United Rodell
2017-11-01 12:14
Vet inte om sparka TC är svaret, vet inte om att ha honom kvar är svaret . Men oavsett kan det inte fortsätta se ut som det gör, nu sa han att det som måste ske är att vi gör första målet och nu gjorde vi det och ändå tappa matchen. Se vad han har för ursäkter.

Är det någon mer än jag som upplever att det verkar vara sjukt dålig kommunikation på plan? många gånger vi springer på varandra, fäller lagkamraten slår passningar framför när dom vill ha den bakom och vice versa.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 12:00
@¤Thom Mattsson¤:

Aitor Karanka skulle passa bra.
2017-11-01 11:59
Kristoffer//

Sant.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 11:54
@¤Thom Mattsson¤:

En rutinerad mittfältare behövs också.
Leeds United Kristoffer
2017-11-01 11:53
@Hartey:

Tror vi i stort sett spelade 4-2-3-1 även där med Saiz och Aliokski på kanterna och Phillips som offensiv spets på innermittfältet.
WLD WLD
2017-11-01 11:50
Klurigt ikväll, vem av Villa eller Preston, kliver upp före oss i tabellen....?
Leeds United Hartey
2017-11-01 11:40
Kristoffer / Vi spelade väl 4-3-3 mot Bristol
Leeds United Hartey
2017-11-01 11:40
Kristoffer / Vi spelade väl 4-3-3 mot Bristol
2017-11-01 11:34
Leta efter utvägar att släppa/sälja av följande i januari:

Alioski, Cibicki, Sacko, Wiedwald, Anita, Grot, Roofe.

Försök med alla medel att köpa Bartley, ta tillbaka Green på lån och löfte om första positionen på ett 2 års kontrakt eller alternativt hitta en bättre målvakt, köp en anfallare värd sin vikt i guld för £6-7m. Ings från Liverpool känns intressant även om han haft stora problem med skador. Hitta en vänsterback med fart, som kan dribbla och vet hur ett inlägg ska slås. Hitta ett system som fungerar för de spelartyper vi har.
Annons: