/england/leeds/forum/219.aspx/england/leeds/forum/219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2018-07-18 15:47
@BullenKarlsson:

Jag tycker det är härligt att folk här inne äntligen ifrågasätter och granskar ägare av klubben, sådant behövs. Jag väntar dock tills fönstret stänger innan jag sätter igång.. så får vi se om Radrizzani får tummen ur. :)
Leeds United BullenKarlsson
2018-07-18 15:44
Linus min kära vapendragare, jag kan alltid lita på dig =)

Leeds United sportcarl
2018-07-18 15:38
jag tror också det kommer in en del värvningar, men vi behöver inte för en sekund "oroa" oss att vi kommer gå in i FFP taket,
Leeds United Linus.M
2018-07-18 15:36
@BullenKarlsson:

Nejdå.. du är inte ensam :)
2018-07-18 15:22
Stonefree //

Det är bara jag som tror =)
Leeds United sportcarl
2018-07-18 15:17
stonefree 14:10 sedan är det väl så att motståndarklubbarna dvs alla klubbarna i championship är bättre än många tror, och de tar in spelare på lån från storklubbarna och PL, och att många av klubbarna har minst lika lovande spelare som vi, som förra säsongen tog vi in en ytterback från MU, katastrofdålig, Anita från Newcastle var inte mycket bättre, Fulham tex tog in Mitrovic från Newcastle som var hur bra som helst i championship, gäller värva/låna rätt,
Leeds United Kristoffer
2018-07-18 15:06
Sägs att det är Derby som har fått ett bud på Jozefzoon accepterat. De tycks handla på väldigt bra.
Leeds United stonefree
2018-07-18 14:10
Även om många tycker Leeds har bra koll i kulisserna, så får man ju inte glömma att det finns 23 lag till som tycker likadant. Än har vi inte haft bättre koll än till 2 stycken 7:e platser sedan återkomsten till CS. Vi måste ju köpa in 2-3 klass spelare, vi gick ju efter Hernandez och Vydra till plötsligt inte behöva någon. I isåfall har några visat takter på träningen som ingen trodde fans. Det slutet väl med nån Alban som har gjort 16 mål på 14 matcher i albanska cupen mot div 7 motstånd samt någon ny Japan eller nån kompis son till kompisen i Burma Mest konstigt är ju om vi har lagt ett bud på £11-12 mille för Vydra, då måste det ju finnas pengar att köpa ett par hyfsade spelare som Mariott och Maddison för, nu när inte det blev av med de två stjärnorna! Bielsa kan var hur mycket kung han vill, med den trupp vi har nu, blir det inget bättre än en 10:e plats på sin höjd
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:43
Vi har inte satsat netto ett pund på spelarförstärkningar om vi räknar in vad vi har frigjort på alla spelare vi släppt. Än är det inte för sent men det närmar sig och utbudet man vill ha in minskar
Leeds United Rodell
2018-07-18 13:26
Vi har gått från att jaga våra första alternativ till att gå ner på tredje, fjärde, femte om ens det.. uppenbarligen har klubben svårt att hantera mer än en sak i taget.. Hur kan vi jaga Hernandez och Vydra sen inte få in något annat samtidigt.. Problem med Gunn och Stockdale osv osv...

Denna sommar är än så länge jävligt dåligt hanterad av Leeds milt sagt.. går fortfarande att rädda upp men att ha 2.5v kvar till premiär och inte gjort mer/bättre affärer är inte godkänt ifall man uttalar sig om att man ska slåss om uppflyttning och göra en satsning.
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:24
Thom Mattsson 13:18. Att få tillbaka tiofalt handlar väl ändå om pengar:)
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:21
Rodell 13:16.Det vet man aldrig. Sista ryktet är väl Josefzzon från Brentford. Även ryktena har gått från övre hyllorna till de lägre(:.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-18 13:18
Det handlar väl inte speciellt mycket om vad man får tillbaka i pengar när man värvar en spelare som Bartley? Handlar väl vad man får på planen. Vad är en eventuell uppflyttning värd om man satsar £20m-£30m? Tio dubbelt?
Leeds United Rodell
2018-07-18 13:16
sportcarl //

är du säker på att klubben vet det?
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:00
går ju att köpa spelare med:)
2018-07-18 12:56
Ajdå, surt. Nja, jag tror de har hyfsad koll. Det kommer nog dyka upp en del värvningar.
Leeds United Rodell
2018-07-18 12:51
Bullen //

Vi får inte låna honom man får max ha 4 spelare från samma klubb på lån 2 över (23?) och 2 under då både Baker och Blackman är 23/24 så kommer vi inte låna honom.

Jag tycker flera uteblivna övergångar och flera felaktiga uttalanden bevisar att dom inte riktigt har så bra koll på vad dom gör "bakom kulisserna"
Leeds United Bobby Eagle
2018-07-18 12:12
Bullen// jag läste nånstans igår att man får max låna 2 spelare från samma klubb... kan det stämma..? i så fall Chelsea-kvoten fylld...
Leeds United Moorne
2018-07-18 12:08
Uteblivna värvningar i all ära, men varför skickade vi iväg O’Connor på lån och flyttar in Berardi som mittback? Jag får fan inte ihop pusslet...
2018-07-18 12:04
Vill också ha nyförvärv men har efter ett tag ändrat lite åsikt om Bartley (beroende på vad som sker i fönstret). Har länge förespråkat värvningar före lån, men i slutändan tycker jag det är en ganska dålig värvningsstrategi att köpa spelare som är äldre än 25, framför allt skadebenägna.

Kan vi få in nigerianen från Chelsea på lån, som nyligen spelat VM, så tycker jag det är en bättre deal. Vi får aldrig tillbaka pengarna på Bartley, han kommer antagligen aldrig vara bra nog för Premier League.

Kanske är det bättre att satsa på kortsiktiga kvalitets-lån och värva yngre förmågor från serier under eller i championship.

Att värva massor rutinerade spelare på höga löner är ju nåt som bitit Aston Villa hårt där bak. Klubbar som åker ner använder sina ekonomiska muskler hårt första 2-3 säsongerna, sen går det åt helvete.

En riktigt bra manager. En tydlig spelidé, alla drar åt samma håll, alla vet vad de ska göra. Riktigt bra utvärdering av vad vi behöver för spelartyper och sansat rent ekonomiskt tror jag är en bra idé.

Tror de vet vad de gör bakom kulisserna.

Leeds United WhitesMOT
2018-07-18 11:48
@Rodell:

Häromdan fick jag bara error. Nu får jag åtminstone nån kod också. Alltid nåt :))
Leeds United Rodell
2018-07-18 11:42
Whitesmot //

aa precis, jag fick igång igår men då betala jag inte något.. nytt försök imorgon med att köpa preseason pack.. återkommer då :P (vill skjuta upp ilskan ifall det inte funkar)
Leeds United WhitesMOT
2018-07-18 11:36
Rodell //

Glöm vad jag skrev igår med LUTV. Nu fuckar allt för mej igen. Iofs kul och veta om du får igång ditt.
Leeds United Duke
2018-07-18 11:32
Nu när VM är över kommer nyförvärven säger Kinnear.
Leeds United stonefree
2018-07-18 11:14
Vad jag menar är att det var ingen skillnad än när vi möte Guiseley i första träningsmatchen förra året. Äger man 75-80% är det inte svårt att utnyttja kanterna, men de få gånger vi försvarade oss i första kändes det som en 4 backs linje. Spelar man mot så dåligt motstånd som då och i går, är det ju vi som har taktpinnen och bestämmer spelstil, den lilla gubben går inte om 3 veckor. I morgon mot York måste vi se några av de nya och ny gamla.
Leeds United Rodell
2018-07-18 11:08
Varning för negativ text! :D Är det någon som känner att dom litar på Orta/Rads/Kinnear? Känns som det bara kommer ursäkter och vi ska göra si och så men aldrig någonsin händer något.. Bartley var första prio efter förra säsongen nu ska vi inte ens vara ute efter en mittback.. Vi har långa förhandlingar med spelare men allt kommer omkring att vi är för snåla för att betala det dom vill, Stockdale/Vydra/Hernandez (även om det kan va orimliga pengar) Angus har åtskilliga gånger sagt att vi är nära flera... men ändå bara 2 lån från Chelsea varav Baker fick skrota en del av sin lön då leeds inte ville betala hela den del Chelsea krävde.. Jag gillar Baker men vi har hur många innermittfältare som helst.. var detta verkligen en prioritet? Vi startar vår första försäsongsmatch med Dallas som vänsterback, Berardi som mittback och Cooper fortfarande kapten och spelar.. Denna kille som svikit laget mer gånger än vad han gjort en bra match... Bielsa är en bra taktiker absolut, men han har egentligen inte gjort något speciellt, lyft chile och tagit Bilbao långt i två cuper... Så att han är en mirakel coach som kan få ett lag på nedre halvan i Championship till att slåss om uppflyttning är han inte.. iaf inte med samma trupp som både TC och Heck misslyckats med.. kan säkert göra det bättre än dom... Jag har inte känslan att det kommer bli en rolig säsong om inte det sätter fart ordentligt nu närmsta veckan/veckorna och vi börjar kasta lite pengar omkring oss.. men är fan lite smått orolig över hur saker och ting sköts... Svindyra matchbiljetter ta betalt för försäsongsmatcher osv men än sålänge inte ens värvat en "cibicki" för små pengar...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-18 10:57
Alioski som var våran stjärnvärvning inför förra säsongen har inte gjort någon människa glad sedan typ september/oktober förra året.
Leeds United BehnamLeeds
2018-07-18 10:46
Foreshaw imponerade STORT på mig igår. Så lugn och säker i sitt spel. Slog inte en passning fel. Men alioski? Visst han sliter stenhårt men han hade inte ett rätt!
Leeds United WhitesMOT
2018-07-18 09:58
Det enda jag satt och tänkte på igår var hur stressat allt såg ut att vara. Jag gillar högt tempo och hög press men ibland kan det bli mer än vad materialet klarar av. Förhoppningsvis var det bara premiärstirr och dom kommer lugna ner sig för det man så igår kommer inte öppna många lag i CS.

Sen kommer det lag vi såg igår inte vara det som startar mot Stoke Jag hoppas verkligen Bielsa ser att Dallas och Alioski till vänster är helt menlöst.
Leeds United Rodell
2018-07-18 09:27
Man såg tydligt hur annorlunda det såg ut i spelstilen, philips skulle städa framför mittbackarna.. forest va mer tvungna att försöka komma in på ytan bakom ayling och dallas för i mitten kom dom ingenstans.. Forshaw var överallt och pressade sen så jagade iaf Saiz och hernandez sjukt mycket mer i press spelet än tidigare..

Ayling va högre upp än roofe flertalet gånger.. Detta kommer säkert bli bättre än förra säsongen dok så har vi alldeles för dåliga spelare kvar på vissa positoner.. Roofe missar för mycket, Alioski kommer inte förbi en l2 försvarare, Saiz gestikulerar och får inte jätte mycket uträttat..

Förhoppninsvis kan vi få in Mittback, ytterback, Ytter och en anfallare innan fönstret stänger och innan Stoke
Annons: