/england/leeds/forum/217.aspx/england/leeds/forum/217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2018-06-02 16:05
Det sägs att Bielsa är nära nu. Men att Orta ska hålla i trådarna. Dom blir det ”mission Imposible” det är 100%. Bielsa kommer aldrig att inordna sig under en fjant som Orta. Jag ger det fram till jul, men högst troligt blir det tidigare. Det skit som Orta har köpt in presterade till sist att bli hela Englands 3:e sämsta lag efter nyår. Kan man sparka en tränare som inte har köpt in en enda utav dessa spelare, då är det väl inte mer än rätt att Orta försvinner han med, som är ansvarig för hela detta misslyckande !
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 14:28
@Duke:

Isf tar jag definitvt Svennis före.
Leeds United Duke
2018-06-02 14:12
Tackar Bielsa och Ranieri nej så ge jobbet till Steve Evans.
Leeds United Rodell
2018-06-02 13:40
Hoppas iaf han får riktigt bra spelarmaterial att jobba med annars kommer det att bli svårt att se han lyckas.. han har tidigare under karriären varit väldigt bra på att byta taktik oftast är det 4231 eller 433 om motståndarna spelar med 1 anfallare vid 2 anfallare då kommer hans 3313 fram då han alltid vill ha en mittback mer än motståndarna har anfallare.. Dagens trupp skulle väl se ut ——————BPF——————— —-Ayling—Jansson—cooper—- Coyle——-forshaw——-Pearce ——————————————- ——————Saiz——————- Alioski——Roberts———Dallas Säkert glömt något.. men svårt att se alla där klara av hans snabba possession och anfallspel samt höga press
Leeds United Rodell
2018-06-02 13:29
Thom // En som inte tvekar verkar inte riktigt ha koll på hans karriär ;)
Leeds United Kristoffer
2018-06-02 13:28
Bielsas 3-3-1-3 taktik.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-02 13:27
WhitesMOT// Bara i Leeds man tvekar om en manager som också är intressant för en av världens största klubbar :) :) :) Inget ont om er som faktiskt tvekar om honom för jag kan förstå hur ni känner men lite roligt är det ju ändå :)
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 11:48
Nu snackas det om att Bielsa är på Reals lista. Är där nåt i det så tokglöm honom.
Leeds United Linus.M
2018-06-02 11:44
Verkar som Ranieri krävt för mycket pengar i lön. Bielsa it is.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 11:16
Michel Vorm anyone ?
Leeds United Rodell
2018-06-02 11:04
Tidigare har radz tänkt långsiktigt om man anställer Bielsa så tänker man kortsiktigt för han stannar max 1-1.5 år Mer nyfiken dok på vad som händer på spelarfronten för där är vi fortfarande nedre halvan
2018-06-02 10:55
WhitesMOT// Det är min poäng. Vi måste ha en ägare som har musklerna och kunskaperna att ta oss upp. En manager av klass kostar pengar men behöver inte kosta skjortan. Bara åsynen av en tränare likt Ranieri eller Bielsa på vår bänk andas potential och vilja att nå framgång. Ekonomiska muskler måste finnas men man kan bygga ett lag ”långsiktigt” om man bygger rätt. Med Jansson, Ayling, Pearce, Forshaw, Hernandez och möjligen Saiz har vi en ryggrad där inte mer än kanske £12-20m hade räckt för att göra oss riktigt slagkraftiga. En anfallare likt Abel Hernandez, en försvarare likt Bartley samt en målvakt likt Darlow är en jävligt bra bit på vägen.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 10:10
Thom //

Nog har dom insett vilken potential som finns men merparten av dom har bara varit här för egen vinning. Dom har aldrig haft ambitionen att nå PL.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 10:06
Hushållet United....

Något säger mej att det varumärket säljer inte många tröjor.
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-02 09:43
Thom/ ja du har väl rätt... Vi är inte Bournemoth... Har inget emot galningar bara jag får en RIKTIG fotbollstränare... Big Sam eller Ranieri...? Bielsa...
Leeds United sportcarl
2018-06-02 09:37
Ranieri för min del.
Leeds United Gary Kelly
2018-06-02 09:30
Big Sam eller Ranieri ?
Leeds United sportcarl
2018-06-02 09:30
Att driva en klubb skiljer sig inte mycket från att driva ett företag eller hushåll. Har du haft sjuka skulder lär du inte välja hus på gräddhyllan utan blir en billig hyreslägenhet. Där har vi problemet sista 15 åren. Och inte en bank som ens med tång velat ta i oss om det skulle pratas lån. Till dyra spelare/managers. Komma med luftslott att går vi upp får ni tbx med råge ja banken skulle skratta åt oss. Dock som fans att det skall spenderas hej vilt kan jag förstå då det alltid är lättare att sätta sprätt på andras pengar.
2018-06-02 09:21
Bielsa skulle alla gånger få sparken efter ett par veckor i Barnsley. Hans krav är för stora och hans profil alldeles för stor för klubbens storlek. Typ tvärtemot PH. PH kan lyckas i en klubb som Barnsley för han kan hela tiden jobba i lugn och ro och alla segrar är en bonus. I Leeds, fortfarande, så går vi in i varenda match med vetskapen att vi inte borde spela dessa matcher, mot dessa motstånd, i denna sket liga. Varenda match under snart 15 år har varit (ur fansens synvinkel) ett steg mot Premier League där vi hör hemma. Varenda plockad poäng, varenda droppe blod, varenda svettdroppe och varenda tår vi fällt. Allt har varit för att nå vårt mål att komma tillbaka till Premier League. De enda som stått i vägen för detta är de som faktiskt lagt upp de strategier för att ta oss dit. John McKenzie, Trevor Birch, Ken Bates, Massimo Cellino, GFH och nu Radz. De har ingen insett till fullo att de har en av Englands största klubbar till förfogande. Det håller inte att värva in en TC här och en PH där. Billiga budget alternativ kan inte få denna klubben tillbaka dit den hör hemma. Få spelarna att fatta att kraven som ställs från fansen också ställs från tränare, ledning och ägare. En mittenplacering är inte längre med i beräkningarna. Leeds ska kommande säsong minst knipa en play-off plats och året efter ta en direktplats om vi misslyckas i kvalet. Då vet spelarna i klubben och potentiella nyförvärv om kraven som ställs. Spelar man skit och inte har mentaliteten för att klara av dessa krav kan man dra. Bielsa tror jag andas kunskap, krav och vilja. Tillsammans med många andra tränare såklart. Men vi måste hitta den rätta galningen som kan ta denna klubben tillbaka en gång för alla. Jag tror det skulle behövas en riktig jävla galning för att klara det. Därför är möjligheten stor att det är just Bielsa som är den galningen.
Leeds United sportcarl
2018-06-02 09:14
Det lär bli en headcoachj där hälften gör tummen upp och hälften tummen ner.
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-02 09:01
Rodell/ ja måste hålla någotsånär på traditionen.... Nä men helt seriöst lite tveksam till hur Bielsa och Leeds ska funka ihop...
Leeds United Rodell
2018-06-02 08:51
Bobby // Almeyda på förhand känns mer som en Leeds värvning då Bielsa ett mer profilstarkt namn :P
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-02 08:41
Ja det verkar luta åt Bielsa... men efter att ha läst några artiklar om andra kandidater skulle jag föredra Almeyda.... Såg att Angus var i Argentina i veckan.... Så vem träffade han...?
Leeds United Rodell
2018-06-02 08:19
Problemet med Bielsa är att han iaf tidigare inte velat lära sig ett nytt språk.. förövrigt har Bielsa i sitt senaste uppdrag sämre vinstprocent än heck.. och då hade han ett topp 6 lag i Ligue 1 och fick dom att haverera i botten.. Men med största sannolikhet blir han vår nya tränare och då kommer jag fortsätta stötta men han har en tendens att bara dra när han inte orkar mer utan förvarning så lär också hända här kan bli efter en match eller 40
Leeds United sportcarl
2018-06-02 08:13
Är väl bara skicka ev utländsk headcosch som inte kan engelska på intensivkurs på engelska. Så det inte blir som med vår U-lag med tränare på sidan som pratar och skriker på spanska :)
2018-06-02 07:52
Rodell// Ja men om Bilbao väljer att anställa en spansk talande tränare som inte pratar baskiska är det väl knappast Bielsas fel? Snarare borde väl i så fall Bilbao anställa en tränare från just Baskien om det nu är så viktigt att tränaren talar det ”inhemska” språket? Alltså, jag säger inte att du har fel i vad du säger och jag säger också att Bielsa kanske misslyckas totalt i Leeds. Vad jag däremot känner är att jag är betydligt mer hoppfull med Bielsa än med PH.
Leeds United sportcarl
2018-06-02 07:08
Det blir säkert bra i sista änden vem det än blir som headcosch. Det viktigast är dock att det för första gången på år och dar investeras rejält i spelartruppen. De sex lag som gick till play off var betydligt bättre än oss och hade bättre spelare och bredare trupp
Leeds United Rodell
2018-06-02 06:11
Men tränare är som spelare, ibland funkar det inte i vissa klubbar men går hur bra somhelst i en annan... Kan bli så för Bielsa, sägs iaf att han är klar och väntar bara på ett arbetstillstånd
Leeds United Rodell
2018-06-02 06:03
Thom // Både pochettino och guardiola till och med simeone har Bielsa som inspiration pga av hans taktiska tänk men bara för det gör det inte honom till en bra tränare då det är massa andra saker som spelar roll då alla dessa tre har kommit mycket längre i deras karriärer än Bielsa själv på kortare tid. Bielsa har rest runt mycket och utbildat och informerat om sin possession och press fotboll mycket så taktiskt bra är han dok så har alla lag han tränat haft svårt att hålla uppe den typen av fotboll en hel säsong.. Har sett väldigt mycket av Bielsa både i Chile och i Bilbao där han har varit bäst i sin karriär och sett många matcher i Frankrike i marsielle och nån match i lille det är mycket insläppta och många gjorde mål dels för att hans lag inte orkar hålla uppe hans sätt att spela i 90min Som sagt det finns en anledning att dom andra klubbarna som jagar honom är i Mexiko och inte i Europa i dom stora ligorna
Leeds United Rodell
2018-06-02 05:55
Thom // Jadu bra fråga det är bara en googlesökning bort men dom pratar mestadels baskiska och franska i Bilbao och en liten del talar spanska
Annons: