/england/leeds/forum/212.aspx/england/leeds/forum/212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-09 12:45
Rodell// Du skriver också ”varför skulle han lyckas under svårare omständigheter än Bilbao, Marseille och Lille?” Vad bygger du detta på? Vad är det som gör Leeds till ett svårare projekt än de andra klubbarna? Kravet kommer säkerligen vara topp 6. Men är vi verkligen så långt bort från att görs en sådan placering möjlig? Och ja, lyckas han inte med det så tycker jag också att han misslyckats. Dock tror jag att vi inte är längre än £15-20m från att konkurrera om platserna 2-6 med en tränare som vet vad som krävs för att lyckas. Ser inte alls Leeds som svårare än de klubbarna du räknade upp. Lille var ett fuskbygge och Marseille är Marseille. Bilbao tycker jag det verkar som om han gjorde ett godkänt jobb i men fick inte förnyat förtroende av någon anledning.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-06-09 12:41
Verkar ligga mycket i Bielsas bägge vågskålar. Både positivt och sådant som gör en tveksam.
2018-06-09 12:32
Rodell// Tillåt mig att kommentera din väldigt negativa syn på Bielsa. Lyckades han inte i Bilbao exempelvis? Om deras målsättning hade varit att vinna ligan och spela i Champions League så absolut, då var han misslyckad där. Faktum är ju dock att han med små medel ju faktiskt förde Bilbao väldigt nära guldet i Europa League och respektabla placeringar i ligan. Hans lag förlorade också finalen i Copa del Rey mot Barcelona med 0-3. Detta är ju inte det enda han gjort. Han är omåttligt populär i Chile efter att ha fört dom till VM 2010 via segrar mot bland annat Argentina och Colombia. Vinsten mot Argentina var landets första någonsin. De slog också Peru på bortaplan för första gången på över 20 år. ”Due to the rumors that Bielsa would not continue to lead Chile after finishing their campaign at the World Cup, Chilean fans campaigned for Bielsa to remain as coach of the team in the movement titled "Bielsa is NOT leaving!". Ett helt lands supportrar ville ha kvar honom men han valde tillslut att lämna sin position som manager för det Chilenska landslaget pågrund av spänningar i valet av president för förbundet. Sen ska det ju sägas att Bilbao valde att inte förlänga hans kontrakt. Det var ju inte så att han sprang ut ur deras korridorer och skrev dra åt helvete till allihopa. Han tog klubben till en tolfte placering trots att han tappade två nyckelspelare i Llorente och Javi Martinez. Han ledde Marseille, som han skrev ett 2 års kontrakt med i maj 2014, till serieledning efter halva säsongen av 2014/2015 men föll ner till fjärde platsen när ligan summerades. I augusti 2015 avgick han efter att ha förlorat öppningsmatchen mot Caen efter meningsskiljaktigheter med klubbledningen. Anställningen i Lazio är ju bara märklig och det verkar ju inte direkt vara något som sker speciellt ofta om man ser till hans karriär. Att han avgick efter 2 dagar är väl på många sätt bättre än om han avgår efter 6 månader med sina spelare, sina assistenter, sin taktik inpräntat osv osv? Eller? Sedan är väl inte Lazio den mest strukturerade klubben heller direkt så man vet ju inte heller vems felet var här. De stämde honom tydligen på €50m men verkar inte skett något med det vad jag kan hitta. I Lille ville han tydligen skapa ett ungt lag och valde att låta de äldre, ”tröga” spelarna lämna klubben. Det gick ju lite sådär tydligen men kanske fick han inte uppbackningen han ville ha, kanske var inte ungdomarna tillräckligt bra, kanske tog han ett par felbeslut? Vem vet. 560 matcher 246 vinster 165 oavgjorda 149 förluster 43.93 % win ratio Dessa siffror ljuger inte. Han har inte direkt tränat några som helst superklubbar även om Argentina såklart måste ses som den absolut största uppgiften han haft. Och hur gick det där? 10 förluster på 68 matcher. OS-guld 2004, tvåa i Copa America 2004. OS-guldet var för övrigt det första OS-guldet som tagits av en latinamerikanskt nation sedan 1928. Vad som är för mig personligen det absolut viktigaste är att vi får in en tränare som kan bygga ett lag, har en tydlig bild av hur det ska byggas, vilka spelare det kräver, vad klubben behöver förbättra, vet vad som krävs att träna klubbar med höga målsättningar, som fortfarande kan revolutionera, som har ett stort kontaktnät, som har rutin från många olika länder och som är galen. För att träna Leeds krävs det att man är galen. Det måste vara slut på PH’s, TC’s, KB’s osv. Finns ju säkert en liten anledning att en dåre som Dennis Wise ju faktiskt hade något på spåret när han och Poyet påbörjade något i klubben. Allt det jag skrev häröver besitter Bielsa. Han är en världskänd tränare. Vi borde inte tveka en sekund på att ta in honom om vi får chansen. I värsta fall så verkar det som att han lämnar självmant och vi behöver alltså inte betala ut några pengar för honom.
Leeds United Rodell
2018-06-09 10:47
Fast problemet är ju att Bielsa typ aldrig lyckas varför skulle han göra det under svårare omständigheter än t.ex Bilbao marsielle och lille. Fine att han spelar en rolig och fin fotboll när det går ihop men det tar oss inte till PL eller vinner titlar utanför Argentina bevisligen. Flores va bara ett alternativ men han har gjort mer i sin karriär än Bielsa på kortare tid, kanske inte står för samma fotboll eller samma taktiska kunnande men uppenbarligen så är det inte det enda som behövs. Ett namn behövs absolut och as kul att ryktas med erkänt prövade tränare men det finns sjukt mycket bättre coacher än Bielsa som både är billigare och har uppnått mer... kommer stötta Bielsa och kommer fortfarande tro mer på honom än heck, tc samt andra tränare såsom stam, Wagner osv som radz gilla förr men tror det finns vettigare alternativ därute. Kommer Bielsa och vi får in riktigt bra förstärkningar och vi stå där uppflyttade nästa pr får ni gärna skratta åt mig och säga vad var det jag sa :P
Leeds United WhitesMOT
2018-06-09 10:37
Rodell //

Hellre leva livet i 300 km/h än långsam plåga i 30.

Jag är med på din oro jag är så förbannat trött på att vi år ut och år in ska försöka med no-names och handla spelare på DollarStore. Flores hade jag också tagit absolut men samtidigt känner jag nog att ett sånt namn är lite för safe för oss just nu. Det vi behöver är en riktig jävla kick och det är Bielsa.

En galen manager i en galen klubb med helgalna fans. Det är verkligen bäddat för dundersuccé eller megaflopp. Men fan vad intressant det kan bli under tiden ;)))
Leeds United Rodell
2018-06-09 10:15
Kul att så himla många är positiva till Bielsa.. själv är man sjukt ”negativ” det är absolut ett stort namn som folk känner till men om man tar bort Bilbao där hans enda framgång var spanska cupfinalen och Europa league final (ändå bra) annars så har han inte gjort något märkvärdigt i sin klubblagskarriär och han ställer mycket krav och vill styra allt... Quique Flores känns för mig bättre, ett bra namn har gjort det erkänt bra i många klubbar också vunnit lite och någon som kan va kvar ett tag.. Bielsa spelstil med vår kassa trupp i 46+ matcher kommer ta livet av vissa spelare. (Jag kan verkligen ha fel och få äta upp att jag inte ville ha honom)
Leeds United sportcarl
2018-06-09 08:48
Liverpool verkar släppa några intressanta spelare i Flanagan,Wilson och Kent
Leeds United sportcarl
2018-06-09 08:05
följer vi upp det med att värva 3-4 kvalitetspelare som Bielsa får handplocka kan det bli riktigt bra, isf blir han den första tränare på mannaminne som får förutsättningar att lyckas, att gå upp i PL vore den bästa 100 årsspresent klubben kan få
Leeds United WhitesMOT
2018-06-09 07:15
Loco //

Ja, var väl lite så jag tänkte när jag skrev om nivån på värvningar. Att det kan bli helt okända billiga alternativ därför att dom har den mentalitet han är ute efter. Inte bara ett rykte och lite fina stats.

Jag gillar idéen med honom mer och mer. Måtte vi nu för en gångs skull lyckas dra det i hamn också !
Leeds United Kristoffer
2018-06-09 05:22

Phil Hay
? @PhilHayYEP
8 timför 8 timmar sedan

my understanding is that Bielsa will review all aspects of the proposal from Leeds before the weekend is out. Looks like this will go one way or the other early next week.
Leeds United locobielsa
2018-06-09 01:40
Sportcarl, Jag har närmare 800 postade meddelanden i Athletics forum om du nu tycker det gör någon skillnad i mitt tidigare inlägg Trodde man kunde se detta genom att klicka sig in på min profil (?) WhiteMOT Vinthund, bra första touch javisst, men absolut viktigast: benägenhet att underordna sig. Erfarna och etablerade spelare kan mycket väl ryka (se Bielsas Lille-silly) till förmån för unga spelare som är hungriga och villiga att anpassa sig. Edit: Zlatan hade kastats åt skogen
Leeds United terry cooper
2018-06-09 01:24
Med Bielsa så känns det som PL eller en nystart i någon amatörliga.
Leeds United Gary Kelly
2018-06-08 23:36
Jag skulle gå för Steve Bruce alla dagar i veckan, sedan en riktig klassanfallare plus en mittback typ Kyle Bartley å en bra mittfältare, tack å bock !
Leeds United Rodell
2018-06-08 23:19
Språket bidrar väl till dom sena förhandlingarna.. mitten av nästa vecka borde vi iaf veta om han skriver på eller inte då han har fått ett bud över helgen o tänka på enligt Phil hay annars går dom vidare men dom två andra kandidaterna
Leeds United sportcarl
2018-06-08 21:27
kanhända är det Leeds tur att lyckas:), vore perfekt inför 100årsjubileet
Leeds United Duke
2018-06-08 21:20
Kommer Bielsa menar ägaren allvar. Sen går det inte att följa upp det med en Serie B anfallare som gjort 5 mål givetvis. Det finns en chans denna säsongen som sagt i o m att flera klubbar har problem och ingen stor fisk åkte ner.
Leeds United Tobbe O
2018-06-08 20:51
Tror också Bielsa snart är klar. Underbart!!
Leeds United sportcarl
2018-06-08 19:35
Jag hoppas också att tränaren som kommer in satsar och vågar släppa fram våra ungdommar . Största pluset med Bielsa som jag ser det är att han är erkännt duktig och kommer in utan förutfattade meningar men med friska ögon. Tveksamheter är att han har noll erfarenhet av engelsk fotboll och språket, kan bli kulturchock
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 19:21
Händelserna i förväg nu men jag har tråkigt....

Om jag tolkat Bielsa rätt så är hans huvudkrav vinthund och bra första touch. M.a.o kan minst 50 % av dagens trupp hälsa hem för dom kan inte stava till detta.

Det kommer nog rulla pengar på spelare men jag är inte så säker på att det blir så mycket som folk tror bara för att det är Bielsa vid rodret. Det kan mycket väl bli en del £1.5m pundare igen men denna gången tror jag det verkligen kommer handla om ordentligt scoutade fynd. Inte Orta som spelar FM 2017.

Sen tror jag även en del namn från U23 kommer få en ordentlig chans. Många av dem har en bra första touch. Långt bättre än alla donkeys i A-truppen.

Nu är man där att man sitter och drömmer igen. Det man sa det fick vara slut med. Men bara det faktum att vi är seriösa med Bielsas nivå måste få en att drömma. Det ÄR en helt annan nivå.
Leeds United sportcarl
2018-06-08 18:08
Kan bli bra. Men måste nog in minst 10 miljoner pund på spelarförstärkning med.
Leeds United Linus.M
2018-06-08 17:47
@WhitesMOT:

Bielsa är snart här... :)
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 17:41
Ja va fan..... :)

Mirror Football
?Verifierat konto @MirrorFootball

Leeds agree deal in principle with Marcelo Bielsa & hope to appoint Argentine in next seven days |@MirrorAnderson https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/leeds-united-agree-deal-principle-12668734 …
2018-06-08 17:13
sportcarl// Han kan ju ha ett annat namn på det forumet.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 17:10
Loco //

Jag tror han är som gjord för oss. Det som talar emot mest är vårt berömda tålamod. Går det knackigt i början så kommer han inte undan. Det roliga är att jag tror att hade ledningen vågat gå ut och prata om just tålamod så tror jag väldigt många hade köpt det. Även om vi brukar tjata om att vi har väntat länge nog.

Biten med att idéen ska genomsyra hela föreningen tror jag inte någon sätter sig emot. Är det något vi saknat de senaste 15 åren så är det en identitet. En fotbollsmässigt sådan alltså.

Jag har sagt det innan och kan säga det igen. Ska vi floppa så gör det ordentligt. Därför är Bielsa som gjord för oss ;))
Leeds United sportcarl
2018-06-08 17:06
Locobielsa 16:54. Hittade inte ett endaste inlägg av dig på athletico bilbaos sida här på svenska fans
Leeds United locobielsa
2018-06-08 16:54
Hej Leeds, Som Athletic-supporter och alltjämt förtrollad över tiden med Bielsa vid rodret slinker jag in här med jämna mellanrum för att se om ni snappat upp någon mer info om Bielsa-gate. Jag hoppas verkligen han skriver på för er - då blir jag Leeds-följare nästa säsong! Som många av er är inne på är anställandet av Bielsa ofrånkomligen ett risktagande. Det kräver nästan att klubbledningen lägger sig platt för hans krav och önskemål då han vill detaljstyra mer eller mindre allt som sker i sin klubb (som WhitesMOT påpekar). Jag förstår det som att han anser att hans fotbollsfilosofi kräver att hela klubben genomsyras av hans sätt att tänka fotboll. Han är heller inte villig till att kompromissa och det är därför han, som Rodell varit inne på, haft en del anmärkningsvärt korta klubbsejourer. I Lazio var det precis som påpekas icke-uppfyllda transferlöften, i Marseille var det för att Gignac, Payet och Thauvin inte ersattes och i Lille var det för... Ja det grundande väl sig i att det helt enkelt inte gick bra fotbollsmässigt. Vill även tillägga att en delorsak till splittringen med Athletic var, bortsett från 12-placering i ligan, att han smällde till en byggarbetare som tydligen inte var samarbetsvillig vid renoveringen av träningsanläggningen. Som sagt, besatt av detaljer... Hur som haver, när det funkar för Bielsas lag finns det ingen fotboll i världen som är mer fantastisk att se på. Jag tror det är lika stor chans att det blir flopp som succé ifall han anställs. Jag är däremot lite fundersam på hur det kommer funka för honom i Championship där matcherna är såpass tätt inpå varandra - hans spelsätt är oerhört krävande fysiskt. Håller tummarna,
Leeds United Duke
2018-06-08 16:39
Bruce har meriter. Krävs nog en del brittiska spelare som ryggrad om han tar över.
Leeds United Linus.M
2018-06-08 16:13
Bruce har ju tagit upp fyra lag till Premier League. Vad har Steve Evans gjort?
Leeds United Kristoffer
2018-06-08 15:35
Här står det bland annat
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 15:30
@¤Thom Mattsson¤:

Cirkulerar på Waccoe just nu. Förhoppningsvis mest för att folk börjat tröttna på att Bielsa tar tid och p.g.a att det sagt att våra andra alternativ är en britt och en utifrån. 2+2=5 får vi hoppas bara.
Annons: