/england/leeds/forum/211.aspx/england/leeds/forum/211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 22:05
När allt kommer till kritan så blir man genast påmind om hur bra vi faktiskt har det numera...

Brrrrrrrrrrr vilken mardröm det var !
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 22:03
Linus //

Någon måste ju stå upp för stackarn ;)

Men vad det gäller Phillips viker jag mej icke ! Kass tror jag inte jag har kommit till än men fullständigt överskattad och klassisk " jag tror jag är bättre än vad jag egentligen är" spelare är vad jag ser. Värsta typen spelare.
Leeds United Linus.M
2018-01-16 21:57
@WhitesMOT:

Din kärlek för Klich är ohälsosam om det betyder att du tycker Phillips är kass ;) Vi är i Championship, svårt att få Phillips att se ut som N'Zonzi. Han har ju förbättrat sig massor denna säsong.
Leeds United sportcarl
2018-01-16 21:22
1 vänsterback, 1 mittfältare och 1 anfallare är vad jag önskar i detta fönster. Vänsterback check. Nu är det bara de 2 andra positionerna. Men det skall vara förstärkningar är ganska trött på alla spelare som tas in och som inte är bättre än de vi har.föredrar kvalitet framför kvantitet
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 21:08
Aldrig hört talas om.
Leeds United sportcarl
2018-01-16 21:08
Emil rosen 18:51 . Oftast lånar storklubbarna ut spelare för att de skall få speltid och får dom inte det så tar de gärna tbx dom och spelar dem i reservlag eller lånar it till en annan klubb
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 21:00
@Linus.M:

M.a.o Klich får fortsätta nöta bänk och slöhögen Phillips fortsätter briljera. Tror han....

Glad för Vieira men SUCK !!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 20:58
@Linus.M:

Jag mena inte speciellt som i WOW speciellt :) Jag är också införstådd med att vi har att göra med en ägare som inte kommer spränga banken.

Jättebra att han är öppen och så men just att förklara transferstrategi efter fönstret stängt luktar dåliga ursäkter.
Leeds United Linus.M
2018-01-16 20:36
ÄNNU bättre nyheter! Vieira verkar enligt Phil Hay kunna spela mot Millwall!
Leeds United Linus.M
2018-01-16 20:33
Förövrigt tror jag vi antingen signar en mittfältare eller anfallare nu i januari.
Leeds United Linus.M
2018-01-16 20:29
@WhitesMOT:

Men trodde vi verkligen han skulle köpa något speciellt i januarifönstret? Det gick han ju ut när han köpte klubben och deklarerade i princip att det inte blir vansinnesköp.

Hellre att han är transparent än att hålla tyst :)
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 20:27
Om Radz tweet måste jag dock säga ett stort "MEH !"

Skriker bara " Vi kommer inte köpa något speciellt i detta fönster "

För att vara PR gubbe är detta ingen bra PR tyvärr.
Leeds United Duke
2018-01-16 20:11
Rikard// Möjligtvis är Shaugnessy före ja men han var svag mot Birmingham så det är oklart. Anita har inte fått spela alls på mittfältet och Vieira brodern är nog inte i närheten av A-laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rikard
2018-01-16 20:06
Duke//

Vad spelar det för roll? TC har bestämt sig att klich inte ska spela. Blir nog anita och shaugnessy om okane, vieira och philips är borta. Han spelar nog broder vieira också före klich
Leeds United WhitesMOT
2018-01-16 20:01
Orka läsa era romaner.... :)

Köpet av ER är värt så mycket mer än bara £20m som skulle kunnat gå till några värvningar. Bara det att bli av med hyran varje år betyder mycket. Men det absolut största och helt ohotade anledningen är att klubben är så att säga hel igen. Ett väldigt svart kapitel i vår historia är därmed avslutat.

Även om många av oss utländska fans säger vi förstår så tror jag ändå inte riktigt vi kan förstå hur djupt klubben sitter i många engelska fans själ. Det är en livsstil som vi inte ens är en promille i närheten av här hemma. Möjligen några enstaka Bajare eller Gnagare eller liknande kan verkligen känna igen sig. Så att då äntligen någon återskaffar deras försvunna hem är nog obeskrivligt betydelsefullt. Skulle gissa att bara detta återköp står för flera 1000 fler på matcherna numera. Man kan äntligen komma hem igen.

Sen när det kommer till värvandet under Radz så är jag med på kritiken. Jag står själv bakom den till en del. För min del har det mest att göra med att jag är personligen slut på tålamod sedan flera år tillbaka vad det gäller själva laget och ambitionen på plan. Så därför hänger jag med på kritiken.

Men det är samtidigt bara att erkänna att man får nog ge Radz lite mer tid innan man sänker honom på detta planet också. Han är ny i branschen och förhoppningsvis bara naiv hittills. Jag ställer mina förhoppningar till att han faktiskt är en framgångsrik affärsman och såna brukar vara bra på att lära av sina egna misstag. Sen har han aldrig lovat guld och gröna skogar direkt heller. Det är ett långsiktigt tänk. Det är play off som är årets mål och även om jag själv tvivlar starkt på det med dagens trupp så är dom trots allt med i jakten.

Tålamod helt enkelt.

Fy fan vad jag hatar det !! ;))
Leeds United Duke
2018-01-16 19:40
Bra att släppa CBJ och frigöra pengar. Klich har vi inte råd att släppa nu med O’Kane avstängd, Phillips snart avstängd och Vieira skadeproblem.
Leeds United Emil Rosén LUFC
2018-01-16 19:28
Sportcarl/
Vi vinner på att slippa en värdelös spelare men hur tjänar scums på det? Att dom får en värdelös spelare som nu istället kan bli utlånad till reading och vara värdelös där :)
Leeds United sportcarl
2018-01-16 19:10
Tycker det är självklart det skall satsas i detta fönster dock ej huvudlöst. Några säsonger i rad har konkurrentklubbar natt satsat mer och gått starkare från januari. Släpp spelare som Klich för att nämna en . Han är för bra för att inte få spela någonting
Leeds United sportcarl
2018-01-16 19:04
Att CBJ skulle gå tbx till MU tippade jag för en månad sedan. Blir ju WinWin för bägge klubbarna
Leeds United Emil Rosén LUFC
2018-01-16 18:51
CBJ hemskickad till scumchester igen, inte en dag försent!!
Leeds United Linus.M
2018-01-16 18:37
Se länk.

Radrizzani har ju faktiskt visat ganska tydligt för hur han tror att vi ska lyckas med att gå upp. Det gäller ju att se efter 1/2 säsonger huruvida han lyckats med sin plan eller inte, man kan ju se om det är på rätt väg iallafall. Och i och med att vi nosar på playoffplatserna så ser det ju ut som att det går ganska bra hittills.
Leeds United Linus.M
2018-01-16 18:31
Rodell//

Men vad är det som säger att vi inte kan köpa Elland Road och samtidigt gå för att ta oss upp till PL? Radrizzanis värvningsstrategi hade inte ändrat sig beroende på om vi köpt Elland Road eller inte. Det är inte så att han har £20m endast och köper Elland Road för det, för att sedan inte ha råd med spelare. Han har råd med både och. Men jag tror inte hans strategi är att köpa en spelare för £13m.

Du säger att vi inte tar steg framåt på planen, men samtidigt tar vi ju inte steg bakåt som det ser ut heller? Vi ligger ju sjua, återigen. Det är ju inte så att vi ligger på en 15:e plats direkt utan vi utmanar ju om playoff under Radrizzanis första år. Samtidigt som han gjort fantastiska saker för klubben utanför planen.

Det är jag iallafall supernöjd med. Men jag kanske är ensam om det.

Förövrigt ska sägas att jag inte har några krav på att vi ska gå upp denna säsong, återigen, jag vill ge honom mer tid. Det är kanske där vi skiljer oss åt?
Leeds United Linus.M
2018-01-16 18:27
Thom//

Jag tror prio nummer ett för honom är att återigen få tillbaka förtroendet. Klubben har lidit alldeles för länge av att vara oense med ägaren och att det aldrig har varit någon som helst transparens. I och med vad han gör nu och allt annat han gjort hittills så öppnar det upp för fansen att faktiskt vilja komma tillbaka. Något de också gjort om man tittar på försäljningssiffror av både säsongsbiljetter och vanliga biljetter.

Tappet av Bridcutt håller jag inte med om och Bartley var aldrig våran spelare. Taylor situationen var så otroligt långt gången så det fanns ingen återvändo. Wood håller jag med dig om, det har varit ett enormt tapp.

Bartley har ju "ersatts" av Pennington. Det är såklart inte samma kvalité, men eftersom att Cooper steppat upp så ser jag inte det som ett problem. Jag är iaf ganska nöjd med de tre mittbackar vi har nu. Men det är ju lite så att Radz har fått sex månader på sig, och det var inte jättelång tid han fick på sig att ersätta Wood. Det är därför jag vill ge honom januari och sommaren för att sedan se vart vi landar.

Jag tror Radrizzani förstår att Jansson, Saiz och Vieira inte stannar i fem år om inget händer. Det han har sagt är ju att topp sex är målet och om jag får gissa hans tankar så vill han nog verkligen gå för det nästa säsong, även om vi såklart ska ge det ett bra försök i år också.

Jag tror inte fansen kommer vädra missnöje för Radrizzani, inte denna säsong iallafall. Men vi får se.

Jag förstår inte hur vi kan ifrågasätta köpet av Elland Road. I och med det så slipper vi betala £1.7m i hyra åt en affärsman som inte har någonting med klubben att göra, samt att vi äntligen vet att Elland Road är i trygga händer. Särskilt med tanke på AocV:n som LUFC Trust fixade. Köpet av Elland Road påverkas inte heller av FFP, det gör ju dock spelarköp. Att köpa spelare för £20m nu i januari ser jag som otroligt dumt, och det är inte så Radrizzani vill göra heller.

Jag vill poängtera att allting sportsligt under Radrizzani, hittills, inte är klockrent. Där håller jag verkligen med, många värvningar höjer man ögonbrynen över och funderar på hur det någonsin ska bli bra. Men att ifrågasätta en man som gjort så mycket på så kort tid för klubben, samtidigt som vi är sjua, det kan jag inte göra ännu. Är det så att vi Mars 2019 sitter och ser att vi har tagit in värdelösa spelare samt att vi sitter på en 14:e plats med dåligt spel... Då kommer jag också visa missnöje. Men för nu så ger jag det tid.

Har man varit misshandlad i 14 år så krävs det mer än sex månader att ta sig upp på benen, men det är ju min åsikt. Man behöver inte hålla med ;)
Leeds United Rodell
2018-01-16 18:25
Linus.M // Det är jättebra för klubben absolut och som jag sagt tidigare har han gjort bra saker för klubben utanför plan. Jag ser hellre att vi går upp till PL än äger t.ex Elland Road eller att vi har ett damlag osv osv som thom säger så kommer inte satsningar så kommer vi vara på ruta ett inför varje säsong och fansen har redan börjat visa sitt missnöje det går att se på alla som skriver till radz på twitter, trycket ökar hela tiden. Sålänge vi ligger i championship kommer vi att sälja våra spelare om inte dom ser att vi är påväg nånstans vilket som det ser ut nu så står vi och stampar på samma som förra året lite sämre poängskörd. Jag tror inte det tar 6mån eller 1år för radz att fixa allt men det är inte så kort tid för alla oss andra utan bara honom och sålänge vi inte tar ett steg framåt på plan kommer han vara ifrågasatt utav mig.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-16 18:14
Även tappet av Rob Green har varit stor. Glömde nämna honom.
2018-01-16 18:13
Linus// Jag håller delvis med dig. Ja, det är viktigt att Radz integrerar med fansen men jag anser inte att det bör vara prioritet nummer ett. Han har enligt mig lyckats med flertalet saker utanför fotbollsplanen men på planen har det varit ett misslyckande hittills. Försäljningarna/tappen av Bridcutt, Taylor, Bartley och Wood har varit gigantiska och inte ersatts. Bartley inte alls, Taylor inte heller och Wood fick en halvfet tysk utan form försöka ersätta. Billiga lösningar allihopa. Vi kommer inte att ta oss upp på detta sättet och om man tror att man kan sätta en 5 års plan på PL så tror man enligt mig fel. Vem tror att Saiz, Jansson och Vieira kan tänka sig att slösa borg fem av sina bästa år på att harva runt i engelska andra divisionen? Dessutom har vi redan legat och harvat omkring här i en jävla massa år. Nej, det borde till en rejäl satsning och inte massa fjäskande för fansen. Jag tror inte det dröjer väldigt länge innan fansen kan börja vädra missnöje, framförallt inte om vi börjar halka efter i tabellen. Jag tycker det är bra att klubben går sakta framåt, försöker få ihop en tråd genom klubben, bygger upp reservlaget och organisationen men i slutändan så är det representationslaget där allt avgörs och just nu är vi svagare än exempelvis förra säsongen. Det är till 100 % Radz ansvar. Vi saknar 3-4 spelare för att på allvar kunna utmana och det tråkiga är att vi hade kunnat haft chansen på direkt plats i år om Radz vågat chansa lite. Så här i efterhand kan man ifrågasätta köpet av Elland Road. Varför investerades inte dessa pengar i spelartruppen istället? Varför alla dessa värvningar för små pengar istället för kvalité? I år har det varit mycket kvantitet före kvalité dessvärre. Ska vi sätta upp en plan om PL inom 5 år så kommer vi få försöka pussla ihop spillror efter varje säsong. Det kommer nya Taylors, Woods, Cooks, Byrams, Bartleys, Lennons, Milners, Delphs osv men de stannar inte i Leeds hur länge som helst. Vi säljer och värvar in spelare med mindre kvalité. Så har vi gjort de senaste 13 åren utanför PL och vi är fortfarande fast i skiten och lär stanna här till djävulen avlöser oss om vi inte ändrar strategi.
Leeds United Linus.M
2018-01-16 18:02
Rodell// Nej, skillnaden är att han är transparent. Men det tror jag allt att du förstod. Han har haft sex månader på sig, till skillnad från de andra som har minst tre år på sig. Jag väntar lite med att se hans sportsliga resultat, vi ligger trots allt sjua just nu. Spännande att du inte bedömer honom om vad han gör utanför planen, så hans köp av ER spelar ingen roll i din bedömning då gissar jag? Förövrigt har CBJ lämnat klubben.
Leeds United Rodell
2018-01-16 17:43
Linus.m // Skillnaden är att han twittrar? Kollar vi det sportsliga med radz så är inte han så speciellt mycket bättre än någon annan. Säljer bästa spelaren ersätter med billigt skit eller lån. Att han integrerar med fansen och säger som han gör är bara ursäkter och försök till att man ska vara lugna men fakta är att han är en bra affärsman och gjort mycket bra saker men på fotbollsplanen så har vi tagit mindre poäng än förra året så där är det ett steg i sidled/bakåt. Att han blir mestadels hyllad för sitt agerande när han gör det alla tidigare har gjort (sälja det bästa ersätta med medel/lån) är för mig sjukt. Jag bedömer inte honom för det han gör utanför plan utan det som är på plan för i det stora hela är det vad klubben och Leeds är, det är fotboll.
Leeds United Linus.M
2018-01-16 17:17
Detta är vad som är en av de viktigaste skillnaderna mellan Radrizzani och de andra vi haft som ägare.
2018-01-16 14:54
stonefree// Tyvärr finns det tom supportrar som anser att vi ska fortsätta ge Lasogga chans på chans på chans på chans. Samtidigt vill de ha in en ny anfallare, men bara lite - eller kanske mycket - eller lite halvt sådär. Vi kör lite helgardering på det och säger att Lasogga ju faktiskt forfarande kan börja prestera och vi kan ju också värva in en anfallare som kan kombinera med Lasogga och Grot är kass och ska säljas och Anita är värdelös. Make sense x2000.
Annons: