/england/leeds/forum/209.aspx/england/leeds/forum/209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-11-25 17:57
@sportcarl:

1X23 ala SC

Även kallat grååååzon
Leeds United Kristoffer
2017-11-25 17:51
Tyvärr vinner Aston Villa, Bristol City och Derby idag så vi plockar inget på topp sex.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-11-25 17:21
sportcarl// Bartley långtidsskadad väl? Byram skulle aldrig lämnat oss. Katastrofutveckling i West Ham. Fattar inte varför Cook är på bänken i match efter match när man läser hela tiden vilken enorm framtid han har. Var väl uttagen till landslaget sist också?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-11-25 17:14
verkliheten ligger väl mittimellan de största optimisterna och de värsta pessimisterna, är väl inte för tufft gissat att vi kommer landa mellan plats 3-10 något liknande förra säsongen. i övrigt så är Cook på bänken idag (likt tror jag de 2-3 sista matcherna, bartley och byram inte ens på bänken, antonsson startar men inget mål i första halvlek
2017-11-25 17:07
sportcarl// Om du menar att du blivit skrämd att folk diskuterar olika scenarion utifrån den form vi varit i så är det ju bara verkligheten. Vår form har varit usel där vi legat i den absoluta botten och vi har också gått från första platsen ner till plats 10. Klart som fan att folk diskuterar vad som gått snett och om det verkligen finns tillräckligt med kvalité för en topplats? Kan man inte acceptera det och förstå det så är fotboll och supporterskap inget man ska syssla med enligt mig. Jag hoppas jag har fel och att laget kan komma tillbaka till vinnarmentaliteten vi hade i början av säsongen och skaka av oss den fruktansvärda form vi varit i och vara runt play-off platserna när fönstret öppnar i januari. Många viktiga matcher framöver. En eller två fjärilar gör ingen sommar. Nästa match är mot Aston Villa hemma som ska vinnas! MOT, always!
Leeds United Linus.M
2017-11-25 17:07
@Kristoffer:

Jag vet, men vi har ju aldrig spelat honom där.
Leeds United Kristoffer
2017-11-25 16:57
@Linus.M:
Shaughnessy är ju en defensiv mittfältare från början så ett experiment var det ju inte direkt.
Leeds United sportcarl
2017-11-25 16:55
Nej det är väl inte vad jag vill heller vill men man har ju blivit skrämnd av att vi kommer åka hissen ner till undre halvan och inte ens vara säkra på på att undvika bottom3, får man välja så vill man ju att Leeds är bäst både i championship och PL men dit är det en bit minst sagt, i övrigt vill jag också att vi går all in i januari och TC får rätt förutsättningar och förhoppningsvis själv handplocka spelarna han vill ha in.
2017-11-25 16:46
sportcarl// Jag ville inte att vi ska vara marginellt bättre och framförallt inte marginellt sämre än förra säsongen. Om ”marginellt” menas att vi kommer sexa och går upp via play-off, så okey. Annars är det inte godkänd men jag ser fram emot januari fönstret då jag hoppas att vi förstärker och på ALLVAR, för första gången NÅGONSIN, verkligen ger det en allvarlig push för uppflyttning på vårkanten. Främst behöver vi väl en anfallare av riktig klass, en vänsterback och kanske en spelfördelare på mitten om nu inte Klich ens platsar på bänken framför en spelare som Sacko med Vieira avstängd.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-25 16:01
Det var länge sedan man kunde knäcka en bira och en virre vid denna tiden en Lördag i lugn och ro.

Skål bönner !
Leeds United sportcarl
2017-11-25 15:42
Jag tycker Saiz-Pablo- Alioski kan forsätta hålla i bollen, däremot kan de gärna stänga ner munlädret och gestikulerandet lite grann, tror domarna har ganska bra koll på dom vid det här laget, och till alla som säger att det var så mycket bättre förra säsongen så var allt inte frid och fröjd då heller, är ju bara att minnas Barnsleymatchen då,och då hade vi Green-Bartley och Wood, när denna säsong är slut kan man nog summera att vi är marginellt bättre eller sämre än förra säsongen
Leeds United WhitesMOT
2017-11-25 15:36
AAAA JAA 2 på 3 är formkurva uppåt ! ;)

Ser att ni retar er på att Saix håller lite väl mycket i bollen. Visst kan det bli lite väl men det är precis vad han behöver och ska göra. Lägger hellre den irritationen när Ayling kladdar med bollen vilket han gör rent för ofta.

Gott och se Ekuban göra vad man förväntat. Ge honom tid och han kommer överraska många.

Heder åt moral och mentaliteten som jag gnällde om häromdan. Iofs var detta långt ifrån samma Barnsley som förra säsongen men denna tog vi på bättre skärpa och kvaité. När fasen slog vi dom borta sist ? Känns som årtusende.
Leeds United sportcarl
2017-11-25 15:36
shaughnessy helt ok men ingen startspelare på någon position
Leeds United sportcarl
2017-11-25 15:35
vi borde nog haft minst en straff kanske 2, men vi får tyvärr aldrig sådant med oss bara emot oss
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:32
@LeedsKojs:

Hehe, märkte också det med kommentatorn. Tycker Phillips är mycket bättre än Shaughnessy, iofs inte från vad Phillips visade idag. Shaughnessy är stabil som mittback, tycker jag.

Hej o hå! Tre poäng och en hållen nolla för Wiedwald.
2017-11-25 15:32
Wiedwald - 6 - - Ayling - 6 Jansson - 7 Cooper - 7 Berardi - 7 - - Alioski - 7,5 Phillips - 7 O’Kane - 6 Saiz - 8 Hernandez - 6 - - Ekuban - 6 Stabil och bra seger även om jag tycker vi tappar i andra. Har väl att göra med att vi leder med 0-2 också men vi måste kunna prestera 90 minuter. Ett mål i baken och det är genast livsfarligt. Allt som allt, jävligt skönt med en seger!
Leeds United LeedsKojs
2017-11-25 15:30
@Linus.M:

Är väl inte direkt sämre än Phillips - som kommentatorn flera gånger missstog för Shaughnessy underligt nog.
Leeds United sportcarl
2017-11-25 15:30
Wiedwald 7 Ayling 7 Jansson 7 Cooper 7 Berardi 7 Pilllips 7 O Kane 7 Alioski 8 Saiz 9 Hernandez 8 Ekuban 7 Shaughnessy 6
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:28
2-0-1 senaste tre nu. Mot Boro, Wolves, Barnsley.

We're going up ;)
Leeds United sportcarl
2017-11-25 15:28
välförtjänt seger och Barnsley var egentligen aldrig nära att komma in i matchen.
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:27
Hyfsat skön vinst, en hållen nolla också.

Får hoppas de är lika bra nästa vecka mot Villa, åker över för min första match någonsin då :)
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:23
Experiementet med Shaughnessy som defensiv mitt kan vi lägga i papperskorgen va?
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:20
Alioski ut. Vilken jäkla match han gör!
2017-11-25 15:15
Ekuban gör en bra match enligt mig. Trevligt!
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:11
@Norman Hunter:

Så släpper han bollen direkt efter jag skrev det inlägget... Men verkligen, det är störande många gånger.
Leeds United Norman Hunter
2017-11-25 15:10
linus// 3 verkar som han alltid vill ha minst 8 tillslag och aldrig kan spela det enklaste alternativet. Börjar faktiskt bli skapligt irriterande
2017-11-25 15:05
Linus// x2
Leeds United Linus.M
2017-11-25 15:02
Saiz gör allting rätt 9/10 gånger på en match men ibland kan jag tycka han blir lite för egoistisk. Så många tillfällen han kan passa men istället kör själv och tappar bollen.

Sen är han löjligt bra ändå men men..
Leeds United LeedsKojs
2017-11-25 14:48
Linus

Men missar en enorm tröjdragning på PJ i straffområdet.
Leeds United Linus.M
2017-11-25 14:46
Nu får någon säga till om jag är partisk här, men ger inte domaren kort för ALLTING???
Annons: