/england/leeds/forum/206.aspx/england/leeds/forum/206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2018-04-12 12:53
Jag vet att han är 33, Får ändra det. Han är i alla fall över säsongen den enda som har hedern i behåll och springer mest.

Såg någon/några skriva om fejk skador. Självklart fejkar man inte, men går det dåligt brukar man känna efter lite till. Man stannar gärna kvar lite extra länge på skadelistan, för att då slippa få skit. Kolla Wolverhampton, de ha två skador, alla vill spela, lite småskavanker får man räkna med tänker de. I Leeds är det tvärtom
Leeds United sportcarl
2018-04-12 12:51
2års kontrakt vore en fin födelsedagspresent om än försenad . Tror han stannar.
Leeds United Rodell
2018-04-12 12:39
stonefree // Pablo fyllde 33 igår.. så han håller nog ett par år till hos oss ifall han får ett vettigt kontrakt.
Leeds United stonefree
2018-04-12 12:24
Då är hemma igen ifrån Leeds efter att ha bevittnat ännu 2 matcher som inte håller måttet. Problemet med Leeds United är inte att vi prestera för dåligt på matcherna. Jag tror att alla spelarna försöker och i de flesta tillfällen prestera 100%. Självklart har man svackor. Men sett över hela säsongen, har nog alla gjort sitt bästa. Problemet är mycket enkelt, vi är inte bättre än så här, de spelare vi har i truppen håller inte högre klass än så här. Tyvärr, så är det så simpelt som så. De skulle inte ens vara startspelare i League 1. Visst har vi några som kan fortsätta och bli en stomme i ett kommande lag. Men det är inte många. Peacock och Conner, självklart framtids killar, men Peacock är inte mogen för det här än, kul han får prova på nu när säsongen ändå är förstört, men vi måste ha en målvakt med mer erfarenhet. Sett över hela säsongen är våran bästa spelare helt klart Hernandez, han gör sina misstag han med, men han väger alltid upp dem med fina saker, 33 år gammal och den som springer mest. Dallas presterade nog det sämsta jag har sett honom göra mot Sunderland och Preston, han var ungefär 25-30 meter från sin motståndare varje gång bollen spelades ditt i båda matcherna, han hade inte ett rätt. Anita kopierade Dallas spel på andra sidan, med att vara lika dålig. Hade tänkt åka på sista matchen. Men det skiter jag i nu. Har faktiskt tappat suget fullständigt. Jag gör som Pontus, slår ut med armarna hela tiden och ser förtvivlat ut. Undrar vad som hände när han gick ut. Som jag såg det på plats, nickade han bort bollen med sidan av huvudet, för sedan att lägga sig ner efter en stund. Jag såg ingen som var på honom, men jag har inte sett någon repris på händelsen. Jag är 100% säker på Att Pontus inte vill vara kvar i Leeds. En sista fråga bara. jag såg att någon hade skrivit att om vi inte för £20 mille för Pontus och Saiz, är det en besvikelse. Min fråga är då, vem vill betala £20 för dom? Southampton gjorde ett försök med Pontus, för att få stanna kvar i högsta, sedan har varit helt tyst. Saiz håller inte PL klass på långa vägar. Platsar man inte i högsta ligan i Spanien, då gör man det knappats i PL. Han är dessutom jävligt ojämn även för CS. Min gissning om några lag i CS som vill satsa ger ett bud på de 2, ligger det på högst £10 och då står nog Pontus för de £6. Håller Hernandez en säsong till, skulle jag som maneger i vilken CS klubb med ambitioner att bli i topp 6, köpa honom framför någon annan i Leeds. 14 säsonger utanför den högsta serien och vi trodde på riktigt stora chanser denna säsong och som det verkar, kan det bli den sämsta sedan vi gick upp 2010. Tror det kommer att dröja många år innan vi går upp. Vi har i storleks ordningen runt 20 spelare i vår trupp som vi måste göra oss av med, som dessutom sitter på kontrakt, det kommer aldrig att gå, vem vill ha dem och betala den lönen de är berättigat att få? INGEN!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 12:19
Med tanke på att man dör lite på insidan varje gång vi förlorar så blir ju såna klipp utmärkt medicin :))

Det värsta är att han säger ju exakt vad man själv känner.
Leeds United BullenKarlsson
2018-04-12 10:41
För jävla underhållande highlights åtminstone. Man får glädjas för det lilla.
Leeds United Ritchie
2018-04-12 10:38
Whites mot/ Man kan ju inte annat än asgarva åt kommentatorn, brilliant!!!
Leeds United sportcarl
2018-04-12 00:06
whitesmot 22.50, verkr som jag inte missade något av värde igår, vilka skitmål vi bjuder på, anitas fällkrok, pontus som ramlade innan 2-1, och 3-1 är det pinsamt se dallas lulla tbx när han tappat bollen, nr 37 tog inte nickduellen heller utan kom till korta
Leeds United sportcarl
2018-04-12 00:00
duke 21:11, sedan finns det kanske intressantare anfallare som är yngre som edmondsson, clarke,dalby och wilks, bättre satsa på dom
Leeds United WhitesMOT
2018-04-11 22:50
m
Leeds United Duke
2018-04-11 21:11
Ingen bra säsong för Grot men man ska komma ihåg att han har precis fyllt 20 år och borde kanske ha spelat U23 denna säsong för bästa utveckling. Finns många i U23-laget som är äldre t ex Denton som blir 23 till hösten. Finns många som bör lämna laget före Grot.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Gary Kelly
2018-04-11 21:02
Alla dom som nu klagar på PJ !, ja alla gör ju dåliga matcher emellanåt även PJ ! , men det stora problemet är självklart att klubben har ett alltför ojämnt lag denna säsong och PJ har nästan alltid tillhört dom allra bästa i laget. Bedrövlig scouting denna säsong.. bedrövlig skit. Grot/Ekuban/DeBock/Anita mfl. Tror knappast han fejkar en skada, låter mycket märkligt-nej !
Leeds United Linus.M
2018-04-11 19:50
@Duke:

Får vi inte det, MINST, i dagens marknad så kommer jag bli grymt besviken.
Leeds United Duke
2018-04-11 19:22
Jansson och Saiz borde vi få minst 20 miljoner pund för.
Leeds United Linus.M
2018-04-11 17:29
Thom//

Håller med dig totalt. Säger inte att Pontus inte har gjort allt rätt, för det har han knappast. Han kunde visat sig mer som en stor ledare och försökt tagit tag i saker på planen. Den känslan får jag inte, utan det är mer upp med armarna uppgivet när vi släpper in mål t.ex. Känns inte riktigt som han orkar bära laget, vilket en kapten JU ska kunna göra.

Blir bara så trött när jag ser att halva Twitter svämmar över av fans som tycker att han ska spela vidare. Trots att de inte har en blekaste aning om hur han mår idag eller vad som hände. Eller att det har hänt förut....

Oroliga tider, helt klart.
Leeds United krelleg
2018-04-11 13:47
@Kristoffer:

Intressant!! Man säger ju att höga lönekostnader generellt sett her höga placeringar. Såklart vi är ett undantagsfall i år om man jämför placering med förra årets lönesumma kontra årets.
Leeds United Kristoffer
2018-04-11 13:31
Procent av klubbarnas omsättning som gick till löner förra säsongen.
Leeds United Ritchie
2018-04-11 13:18
Lite flumtankar om skeppet som sjönk.
Vilka sjömän mönstrar på ett skepp med hål i skrovet, ingen styrman och ingen kapten???Kanske ett par tandlösa matroser med träben. Vi behöver riktiga sjöbusar som kan hissa ett storsegel som är kvar på däck när det stormar som kan styra skeppet MOT rätt hamn.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-04-11 12:49
Linus// På många sätt har du rätt. Klart det är idiotiskt att tro att PJ fejkar en skada. Sen kan man ta sig en titt på hur det sett ut i klubben de senaste 4 månaderna så förstår man kanske mer vilken karaktär våra spelare besitter. Inga ledare överhuvudtaget. Ingen information från klubben alls om skador på våra spelare. Jag har inte vetat om vilken typ av skada Roofe haft och visste inte ens att han var skadad förens ett par veckor. Detta är gärdsgårds nivå. Att Pontus är trött på skiten förstår jag. Men att han är en del av problemet är självklart. Vi förlorar varenda match och spelarna hänger med huvudet och visar ingen som helst karaktär. Detta lag är det sämsta vi har haft sedan vi åkte ur The Championship. Laget vi hade då var bättre. Oroliga tider för alla Leeds supportrar.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-11 12:39
Titta bara på framförallt alla kommentarer i denna. Detta är långt ifrån bra. Sant eller inte.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-11 12:35
@Linus.M:

Hoppas verkligen du har rätt. Jag har själv problem med ryggen ibland där jag egentligen inte behöver göra nånting för att skiten ska låsa sig. Förhoppningsvis (låter konstigt att önska detta :) ) så var det nåt sånt som hände för som många är inne på så ser det väldigt tafatt ut allting.

Men här har vi egentligen ännu ett av våra bekymmer denna säsong. Informationen utåt kring skador har varit väldigt diffusa. Man kanske kan tycka att va fan har vi fans med detaljer kring sånt att göra men när man som vi gjort snarare försöker smyga med allt så får du tyvärr såna här spekulationer till sist.

Inte ett ord om vad han råkat ut för har man kunnat läsa. Istället har du Alex Neil som går ut och eldar på spekulationerna med sina kommentarer om att bollen måste ha varit blytung där och då. Det blir ringar på vattnet. Framförallt nu när allt bara går skit. Det blir löjligt jag håller med dej men vad gör man i klubben för att ta dö på spekulationerna ?
Leeds United Rodell
2018-04-11 12:07
Linus.m // Han nicka en boll och gick i däck känns lite svagt (av dom bilder man får se) :P
Leeds United Duke
2018-04-11 11:59
Sportcarl// Man behöver inte säga upp alla kontrakt i början på sommaren. Gör av med de som har intresse från andra klubbar. En del spelare kan behållas som backup.
Leeds United Linus.M
2018-04-11 11:52
PJ har inte fejkat någonting.

Mot Cardiff, t.ex, så var det läkarteamet som tvingade honom att gå ut.

Blir så fruktansvärt löjligt när man tror att en spelare fejkar en skada.
Leeds United sportcarl
2018-04-11 11:17
Duke 11.15 eller går pengarna för de spelare med långtidskontrakt som inga klubbar vill ha, kommer kosta ett x antal miljoner pund att lösa ut dom
Leeds United sportcarl
2018-04-11 11:17
Leeds United Duke
2018-04-11 11:15
Försäljning av Jansson och/eller Saiz lär väl behövas för att få in lite kapital till ombyggnaden av truppen.
Leeds United sportcarl
2018-04-11 10:43
Att byta ut i princip hela laget tror jag inte på. Däremot släppa ett 8-10 tal spelare och ta in 4-5 förstärkningar. Vårt u23 lag som får så mycket skryt är inte bättre än våra konkurrentklubbar i denna serien och har väl en mittenplacering i sin serie. Däremot är det självklart att flytta upp kanske 5-6 från academy som får ingå i vår 25-30 manna trupp ist för de som inte längre har någon framtid här. Viktigast spelare bli av med som har kontrakt är väl Wiedwald,Sacko,Grot,Berardi,Anita,Lonergan, någon av Dallas,Phillips O'Kane och Cooper plus några av våra utlånade spelare men Detta lär kosta.
Leeds United Rodell
2018-04-11 10:21
Thom // Vill inte va sån men hur får du in cashen på denna? Tänker du löner? för kostar att släppa spelare Släpp/sälj/tvinga bort/låna ut: Anita (släpp) Denton (låna ut) De Bock (släpp) Inkomst: £500k
Leeds United sportcarl
2018-04-11 10:16
Skall bli intressant att se vilket lag vi får ihop på fredag mot Aston Villa. Att det blir förlust tar jag för givet. Vill bara ha denna säsong överstökad.
Annons: