/england/leeds/forum/205.aspx/england/leeds/forum/205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United LeedsKojs
2018-04-13 19:28
@Rodell:

Ska bli intressant att se vem som får chansen, hade satt mina slantar på Diaz innan jag såg U-23 uppställningen så skulle tro att det lutar åt Strujik då, kanske mer lik Jansson i spelstil.
Leeds United Rodell
2018-04-13 19:10
Diaz startar för u23 ikväll så han är utesluten kan strujik starta?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2018-04-13 19:05
1.38 på Villa Unibet.

Nån som har 100k att låna ut några timmar ??
Leeds United sportcarl
2018-04-13 18:47
Lär inte vara några höga odds
Leeds United Ritchie
2018-04-13 18:34
Med andra ord,kasta in stålars på Villa vinst idag.Men sånt känns fan inte bra....
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-04-13 18:21
6-0 till Villa idag..
Leeds United Lassepostis
2018-04-13 18:19
Stämmer Kristoffer, 10/4 gick han.
Leeds United krelleg
2018-04-13 17:29
Lästips
Leeds United Kristoffer
2018-04-13 17:28
@Lassepostis:

Han har väl redan lämnat Ipswich?
Leeds United Lassepostis
2018-04-13 17:09
Har hört att Mick McCarthy är på väg bort från Ipswich. Det måste betyda att Heck’s out.!?
Leeds United WhitesMOT
2018-04-13 15:44
Förlust med 2 är ett steg framåt. Idag blir det övergrepp.
Leeds United sportcarl
2018-04-13 15:29
Minns vi gjorde en bra match i höstas mot AV och borde stängt matchen och vunnit. Men då hade vi i princip hela annat lag. Idag blir det tufft . Känns som en 0-2 förlust ligger nära
Leeds United stonefree
2018-04-13 12:51
Om inte jag minns fel är väl Aston Villa de mest brittiska laget i CS med Snoddgrass och John Terry två tunga killar som är lite av ledar figurer i AV. Tror inte det spelar någon roll om alla våra hade varit tillgängliga. Vi skulle inte ha en chans ändå. Smart drag av AV att plocka in just dessa två herrar inför denna säsong. Nått vi borde lära oss av, istället för att köpa in 10 helt okända värdelösa div 2-3 spelare. Kvalitet går alltid förre kvantitet. Allt under 4-0 till Aston Villa är en framgång för Leeds. Snoddy gör säkert ett eller ett par mål
Leeds United Rodell
2018-04-13 10:34
Ett försök till en elva idag för att försöka balansera upp laget och titta på vilka som jobbar mest i försvarsarbetet och kanske förenklar jobbet för andra i elvan BPF Anita Diaz OConnor Pearce Vieira Alioski philips Pablo Dallas Ekuban om vi tänker spela ett 442 ser jag gärna kanske Cibicki på en utav platserna på topp och Lasogga bort ur truppen finns ingen mening med att spela honom. Sista 20 sätter vi in Clarke och några minuter kan vi ge Nicell/rey (om någon är i truppen)
Leeds United sportcarl
2018-04-13 10:07
Wiedwald sämre än Green.Pennington sämre än Bartley. Bock sämre än Taylor. Lasogga sämre än Wood. Anita sämre än Coyle. Grot och Ekuban sämre än Antonsson. Med facit i hand och man Kryddar det med avstängningar och skadad så är det inte konstigt det gått som det gått.. Alioski,Saiz och Forshaw ok nyförvärv . Roberts återstår att se men ger vi honom kravet att ersätta Woods fjolårssäsong är han dömnd att misslyckas och får kanske epitet flopp BPF Anita O Connor Diaz Pearce Viera Phillips Alioski Hernandez Saiz Roofe
Leeds United Rodell
2018-04-13 09:43
Synd att vi inte kunde återkalla Coyle och till och med antonsson!

Tufft att ta ut en elva idag, vet vi om vilka u23 som är med i dagens trupp?
Leeds United WhitesMOT
2018-04-13 09:29
Duke //

Håller med till 10. Jag skulle vilja se Clarke så ut med Dallas och över med Alioski.

Sen har jag alltid köpt den gamla klyschan om att anfall är bästa försvar. Nu har vi ingen target på topp så långt på yta och sen jaga och lyft med hela laget. Gäller att försöka störa medans dom är felvända. Skitsvårt att få det att funka med ett lag i usel form men hellre det än att sitta lågt och bara invänta det oundvikliga.
Leeds United Duke
2018-04-13 08:20
Bara att gratulera Villa som möter oss i ett perfekt läge. Antingen måste Heckingbottom köra superoffensivt för att försöka göra många mål framåt eller spela riktigt lågt med hela laget. Bailey Anita O’Connor Diaz Pearce Viera Phillips Pablo Dallas Saiz Alioski
Leeds United sportcarl
2018-04-12 22:56
Normalt brukar jag vara positiv oc tro på poäng. Men att det skall ske på imorgon mot AV känns utopi. Är helt omöjligt få en bra backlinje med alla skador vi har. Kör vi med Alioski,Pablo, Saiz och Roofe framåt känns det helt ok. Snälla Heck börja spela in Pearce för framtiden. Måste Anita spela så sätt honom på högerbacken
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 20:08
Ritchie //

Ingen fara. Kalvin" Vinnie" Phillips städar framför.
Leeds United Ritchie
2018-04-12 19:45
Dallas Diaz O'Conner Anita..kan bli den backllinjen i morgon. Luktar riktig storförlust
Leeds United stonefree
2018-04-12 18:16
Rodell// Jag köper ju självklart argumentet Vi byte Green mot Weidweld Taylor mot DeBock, Bartley mot Cooper Ayling fotskada har gjort att den som minst sämst på träningen verkar ha fått den platsen. Ändå lovade ju ägaren minst topp 6 denna säsong och vi svalde det med hull och hår allihopa, därför att vi trots ganska knackigt spel, räddade poäng/segrar i början. Jag vet själv hur jag tänkte mot Birmingham hemma innan vi åkte till Millwall 4 dagar senare, att den här turen måste ta slut snart, innan Dallas satte 2-0 på övertid, väntade alla på att Birmingham skulle kviterra, de var det klart bättre laget. Det är klart att det smittar av sig på Pontus när inte de andra prestera, men jag tror ändå det hade varit klokt att hålla käften om att han är den okrönta kaptenen i Leeds. Sedan finns det ju alltid det som heter, hur dåligt laget än spelar, har man gjort sitt bästa, då kan man gå rakryggat ut från plan efter matchen. Men det tycker jag inte att Pontus gör, vi vet han kan mycket bättre. Många av de andra, som jag skrev för, de har inte bättre kapacitet än det de presterar i match efter match, så de gör nog sitt bästa. Ska Pontus finnas kvar i höst, krävs det minst köp av bra spelare för runt £55-65 mille. Vilket innebär minst 1 målvakt, 1 mittback, 1 vänsterback, 1 defensiv mittfältare, 2 riktig bra anfallare, samt en ny tränare. Då räknar jag med att följande stannar: Pontus, Forshaw, Ayling, Saiz, Hernandez, Roofe, Allioski, och att vi fyller på med 4-5 av våra egna i O´Conner, Peacock, Vieiri och några till. Gör vi av med dödköttet, vilket är en rejäl rensning på runt 20 man, har vi tur får vi in runt £4-6 för allihop. Så det kommer att kosta rejält för ägaren, har han råd, eller är det så att har han råd att låta bli? Gör han det inte försvinner många och risken är kraftig överhängande att vi får kliva ner och börja om igen i League 1. vi har de 7 första matcherna och en liten formtopp innan jul att tacka för att vi inte ligger på nedflyttningsplats. Med 2 segrar 6 oavgjorda och 10 förluster på de 18 senaste matcherna. Sen kan man ju undra vad de trodde med tränarbytet. Det är som man tror man kan förvandla skit till guld. Mest synd är det om fansen, de har verkligen ställt till 110% den här säsongen, trots de inte har fått tillbaks ett skit. Men det kommer att märkas nu på slutet, det är inte ens slutsålt på bortamatcherna längre. Mot Preston i tisdags ägde Leeds läktaren, man trodde de spelade hemma. Roligast var det när de började med schhhhh, schhhhh, schhhhh för sedan sjunga is this a library, is this a library till Preston fansen!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 18:04
Duke //

Jag tror det också. Tänkte mer med twittret att någon kanske ska tala om det för honom ;)

Jag hoppas han hänger så löst så att han inte ens hänger kvar. Det är bara att ingen sagt det till honom än.
Leeds United Ritchie
2018-04-12 17:24
Vi får ju vara "glada" att TC fick till det under hösten....
Leeds United Rodell
2018-04-12 17:20
Stonefree//

Självklart är Jansson sämre, utan Ayling, utan Bartley... utan Taylor och speciellt utan Green... Tryggheten finns inte längre Du har ingen målvakt som hjälper till i försvaret dom äger sitt område... hur många matcher spelade samma back 5a förra säsong och denna `? Jansson har haft Berardi, Cooper, Pennington och oConnor bredvid sig denna säsong klart som fan det går ut över hans egna prestationer (och ja Bartley gjorde jansson bättre på samma sätt som Jansson gjorde Bartley bättre)
Leeds United Duke
2018-04-12 17:18
Stonefree// Håller med. Säger inte att vi kommer få något högt bud men finns ingen anledning att sälja för under 15 miljoner. Whitesmot// Vi kan nog räkna med att han hänger löst men bra avslutning på säsongen kan kanske rädda honom.
Leeds United stonefree
2018-04-12 17:10
@Duke:
Jag vet inte vad Jansson är värt, men så jävla dålig som han har varit nu på sista tiden. Mot Sunderland hade han några ljusa stunder, mot Preston var han totalt ointresserat. så fort inte bollen var i närheten gick han runt och drog i sin jävla undertröja, vilket skedde ungefär 25-30 gånger, inte en gång styrde han upp de andra. 20 åriga O´Conner slet som ett djur och kändes 100 gånger hetare än Pontus. Bra fotbollsspelare är ju även de färskvaror, det går inte att leva på gamla meriter. Det vet väll vi med Thomas Brolin en gång för 100 år sedan. Just nu tror inte jag det är många PL klubbar som vill spendera pengar på Pontus. Han ska ju var ledaren och lyfta de andra, som när han kom, vi hade många dåliga spelare då med, men med hans entusiasm, så lyfta alla andra sig. Jag ser det fortfarande som att Kyle Bartley var mannen som gjorde Pontus bättre förra säsongen, utan honom lyser det ofta igenom att han inte alltid har det som krävs. Innan ni halshugger mig: Kom ihåg det var Pontus själv som var kartig/kaxig och gick ut med "Jag behöver ingen binda för att var kapten i Leeds" I dagsläget har aldrig Pontus varit sämre än han nu i den vita tröjan! Vilket hans betyg genom säsongen också visar, han har sjunkit rejält på sista tiden och är inte längre på en bra nivå!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 17:07
@Duke:

Mja...

Phil Hay @PhilHayYEP

Heckingbottom saying he'll have a hands-on roll in recruitment this summer. Admitted that a lot of work is needed on the squad. #lufc

14:05 - 12 Apr 2018
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 17:02
Green
Ayling Bartley PJ Taylor

Det är bara ett år sedan det såg ut så.....
Leeds United Duke
2018-04-12 16:54
Ryktas att Heckingbottom hänger löst. Krävs nog 2-3 vinster på återstående matcher. Villa lär vi inte rå på med detta juniorförsvar. Stonefree// Bud på 6 miljoner på Jansson kommer aldrig accepteras.
Annons: