/england/leeds/forum/194.aspx/england/leeds/forum/194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2018-04-06 09:49
@herr fåntratt:

Grejen var att jag vart nästan glad och hoppades på att jag missat då både Leeds och Peking lirar samtidigt på lördag :P
herr fåntratt
2018-04-06 09:45
RODELL//

Inge fel att vara före sin tid, på lördag ska det ju vara-Sorry
Leeds United Rodell
2018-04-06 08:45
Man kan ju ha det värre än oss... man kan va city fan...

"Varför håller man så mycket på ett fotbollslag som man inte har någon koppling till och som bara ger en ångest?"

Skön start på ett av deras senaste inlägg här på svenskafans :) måååste va såååå jobbigt att hålla på man city :P
Leeds United Rodell
2018-04-06 08:10
@herr fåntratt:

Har jag missat något? är inte matchen på lördag?
herr fåntratt
2018-04-05 21:26
I På lördag gäller det, må bästa lag vinna!! Leeds är "värdiga", att på sin egen arena få visa sina underbara "fans", att idag, är det vår DAG ! Lycka till ( ärlig önskan ) från mig!
Leeds United golden lion
2018-04-05 18:30
älska,hat,hån....allt detta är känslor...som hör till fotbollen.
likgiltighet....vilket jag känner e värre...(skitsamma hur det går)
där befinner jag mig...
Leeds har gett mig noll näring...jag behöver ladda mitt batteri.....
kör hårt!!
Leeds United sportcarl
2018-04-05 15:54
Många tänkvärda ord av Pontus idag. Om varför det gått dåligt denna säsongen och även om sin framtid.gillar det han säger
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-04-05 15:37
Hagby-Mickels// Jag vet inte hur jag ska kunna förklara min syn på saken bättre. Kanske kommer vi från olika världar du och jag. Själv har jag själv lirat fotboll ganska högt där kraven var höga och där man ena veckan var hyllad och andra veckan kunde man få utstå kritik. Jag är van vid det och jag vet litegrann vad som krävs på en fotbollsplan. Jag ansåg att man skulle försöka kämpa så gott man kunde i varje match oavsett resultat. Välbetalda fotbollsproffs som ställer ut sina skor och tror de är världsstjärnor har jag inget över för. Någon nämnde att när allt gick bra i början så hyllade vi laget. God dag yxskaft. Ja det är väl självklart! Sen finns det alltid saker ska och kan kritisera även när man vinner. Själva grejen med att vi faktiskt ledde serien ett tag i början på säsongen gör ju vårt totala haveri ännu mer frustrerande. Har spelarna helt plötsligt blivit för dåliga eller har de tappat intresset? Om de har tappat intresset, när går gränsen för en positiv och lycklig supporter som dig innan du tar bladet från munnen och blir förbannad? Personligen tycker jag man kan kritisera spelarna efter dessa månader av patetiska prestationer. Vi har stått bakom dom i match efter match och hoppats på förändring och vi har skrikit och sjungit till laget när vi legat under med 3-0 och mer än det. Vad får vi tillbaka? Ingenting. Spelare snackar om att de måste fundera på sin framtid (Jansson exempelvis). Ja självklart. Men om någon förtjänar att fundera på sin framtid så är det väl fansen till Leeds United. Vi kommer aldrig lämna klubben men efter alla brutna löften och missade satsningar genom åren så hade väl ingen höjt på ögonbrynen om Elland Roads läktare ekat tomma. Men det gör dom inte. Dock försvinner våra bästa spelare gång efter annan. Ofta har de underpresterat, tappat intresset eller helt enkelt ansett sig för bra för klubben och kvar står vi med svansen mellan benen. Vad har vårt supporter skap hjälpt då? Vi har Englands bästa fans men vi har spelare som underpresterar i match efter match. Vi kan acceptera det och acceptera mediokra säsonger utan krav eller så kan vi visa vårt missnöje och fortsätta kräva satsningar och inte acceptera att kvalitén på våra spelare är på Hadi Sacko, Wiedwald, Pennington, O’Kane, Ekuban, Grot och Cibicki nivå. Om vi inte säger ifrån så kanske vi har ett helt lag med Cibickis snart och då kan vi hälsa League One välkommen åter. Är det det vi vill?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2018-04-05 15:16
Vi kan ha hela nio spelare borta mot Sunderland:

Roofe, Forshaw, Shaughnessy, Cooper, Pennington, Ayling, De Bock, Roberts, O'Kane
Leeds United Kristoffer
2018-04-05 14:35
Arton år sedan nu
Leeds United Hartey
2018-04-05 13:20
Allt inom fotbollen i fansens ögon är så fruktansvärt resultatfixerat. Så fort man vinner förlåter man halvdåliga insatser och förlorar man då kritiseras samma insats från spelaren helt annorlunda.

Leeds United Hagby-Mickels
2018-04-05 11:42

Thom, jag förstår inte vad det är du läser in mellan raderna i inläggen. Bästa bortalag säsong efter säsong? Vad har jag sagt om något sådant? Vad har jag sagt att spelarna inte tänker prestera?

Som du hade sett om du hade läst ordentligt så skrev jag att jag inte tror att spelarna läser den här sidans forum. Men jag tycker det är ointressant och dumt att håna spelarna ändå. Eller för den skull håna och odugligförklara de som ansvarar för värvningarna.

Du skriver att jag anser mig bättre än andra, men det håller jag inte med om. Bara att håna och nedvärdera andra inte är en framkomlig väg till något.

Leeds United WhitesMOT
2018-04-05 11:39
Hagby-Mickels //

Som nästan allt annat i livet så finns det nivåer på allt. Det du reagerar på funderar jag inte ens över. När jag först läste ditt inlägg så tänkte jag " Vilka hån ? "

Med det vill jag inte försöka låta bättre än dej utan som sagt så har vi alla våra olika nivåer. Tror min egna ribba ligger vid om någon börjar skriva "Döö domarjävel ! " eller nåt sånt. Då har det tappat all intelligens i min värld. Lite " Sälj skiten ! " eller liknande tillhör i mitt tycke. Det är fotboll :))

Det är en rätt passande diskussion just nu med tanke på reklamsnutten "Fotboll utan fylla" som rullar igång varje gång man öppnar denna sidan :)

En gammal bekant från England, som jag ser som fullt normal människa, berättade en gång om första gången han tog med sin grabb till ER. Innan dom gick genom grindarna så tog han sin grabb åt sidan och sa " Allt det du nu kommer få se och höra din pappa göra är sånt som stannar innanför grindarna. Mamma behöver inte veta ! " ;))
Leeds United krelleg
2018-04-05 10:06
@sportcarl:

De har dessutom tre spelare i årets lag.
2018-04-05 09:41
sportcarl// Fulham matchen speglar inte säsongen mer än på ett sätt - att vi återigen förlorade. Att vi faktiskt bjöd på lite motstånd hör ju knappast till vardagen och det är väl det som gör en mest förbannad och besviken.
Leeds United sportcarl
2018-04-05 09:28
Iaf jag tyckte vi kämpade riktigt riktigt bra i90 minuter mot Fulham. Vi föll på att de har 6-7 klasspelare. Vi har 1-2
2018-04-05 08:54
Hagby-Mickels// Med ditt resonemang borde Leeds vara The Championships bästa borta lag säsong efter säsong. Supportrarna reser i tusentals och följer laget i match efter match och väldigt sällan hör man hur de klagar på spelarna. Snarare tvärtom va? Så varför presterar inte spelarna bättre under dessa förhållanden? För tydligen är det ett ”krav” från spelarna med ett 100 % positivt följande annars tänker de inte prestera, eller? Visa hjärta och kämparglöd och jag följer laget och skriker mig hes för att föra laget framåt. Men visa noll attityd, häng med huvudet, slarva, spela skit - då jävlar har jag rätt att klaga!
2018-04-05 07:44
WhitesMot, du får gärna hoppa in. Tack för ett sakligt försök att förklara. Det är säkert som du beskriver. Jag hoppas i så fall att man kan försöka räkna till tio eller nåt innan man skriver nästa gång.

För samma spelare som var fantastiska i början av säsongen, rätt värvningar, bra organisation och spelidé är nu i motgång helt värdelöst. Uppenbarligen var vi många här som hoppades väldigt mycket i början när det gick så bra och då känns väl den här sorgliga vändningen extra tung. Men jag skulle säga att vi var många som hyllade laget i början. Några av oss har vänt för att håna spelarna nu och det är vad jag tycker är att sätta sig på höga hästar. Att hylla i medgång och håna i motgång. Och det är vad jag vänder mig mot.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-05 07:36
Hagby-Mickels //

Om jag får lägga mina 2 öre i diskussionen så säger jag att hånet du läser är inget annat än vädring av frustration där och då. Ett sätt att lätta på trycket så att säga. Betyder egentligen inget.

Människan är en konstig filur och framförallt när man följer idrott kan många ändra skepnad. De flesta lever sig in i det väldigt mycket och glåpord är del i spelet. For better or for worse.
2018-04-05 07:28
Nja, Thom Mattsson, jag tror ju inte att spelarna läser detta forum. Jag tycker att man visst får framföra kritik och ha synpunkter. Men det där med att håna förstår jag inte. Du skriver ju själv, med versaler dessutom, att det är ett diskussionsforum, men hån- är det en diskussionsform?

Du glömde svara på min fråga. Hur tror du att det gör laget bättre, eller forumet trevligare, eller hur det kan medföra något positivt i övrigt?
Leeds United sportcarl
2018-04-05 06:46
Hartey 23:09. Minst lika viktigt få in en kvalitetsmålvakt
2018-04-05 02:15
Hagby-Mickels// Spelare som inte kan ta kritik och krav hör inte hemma i Leeds United. De kan spela i en klubb där kraven är mindre. Sedan är detta ett forum. Ett DISKUSSIONS forum, om du inte förstått det. Vad vill du att diskussionerna här inne ska handla om efter 15 år av misär och 19 besvikelser? Efter en säsong där vi fick höra och lyssna på att vår trupp minsann skulle vara bra nog att utmana i toppen och där vi faktiskt ledde serien ett tag. Vad tycker du är kul och rimligt att prata om här inne? Vad är okey för dig som mönster supporter? Alioskis frisyr? Pontus Janssons stundande tillskott i familjen? Wiedwalds semester planer?
Leeds United Hartey
2018-04-04 23:09
SP// Om Bartley köps så blir det positiva vibbar direkt hos Leedsfansen och chansen att Pontus stannar ökar
Leeds United Hartey
2018-04-04 22:04
Leeds framtid finns hos Leeds Akademi////. Has Paul Heckingbottom hinted that Ryan Edmondson and Sam Dalby could make their Leeds United debut this season? Paul Heckingbottom, Manager of Leeds United looks on prior to the Sky Bet Championship match between Fulham and Leeds United at Craven Cottage on April 3, 2018 in London, England. Paul Heckingbottom has confirmed to BBC Radio Leeds that he has been looking at both Ryan Edmondson and Sam Dalby recently, and seemed to hint that the pair could make their Leeds debuts before the end of the season.
Leeds United sportcarl
2018-04-04 21:52
Bartley borde inte vara så dyr då Swansea ligger vid nedflyttningstrecket och Bartley har svårt ta en plats i det laget.
Leeds United Hartey
2018-04-04 21:33
Som jag förstått så skall Woods £ 15 miljoner betalas i tre omgångar under 3 julimånader. I så fall har vi pengar till att köpa Bartley i sommar
2018-04-04 20:59
Det var väldigt vad några tog åt sig. Min synpunkt handlade inte om i vilken omfattning man får ha synpunkter, eller vilka krav man kan ställa. Eller om löner eller vem som lägger mest pengar på halsdukar. Eller om spelarna läser ett svenskt forum och blir ledsna. Det handlade om att vissa ägnar sig åt att håna spelare och på vilket sätt det skulle göra något bättre.

Lite roligt med Thom Mattsson som svarar någon annan att man inte ska bry sig om personer som mig, och sen kommenterar i massor av inlägg själv. Och då kan jag rikta frågan direkt till Thom, hur menar du att håna spelare gör något bättre? Det är en fråga, inget påhopp, så du kan slappna av och svara bara är du snäll.
2018-04-04 19:57
sportcarl// Mellanmjölk, är det något du gillar?
Leeds United sportcarl
2018-04-04 18:35
tycker också att vi som helhet gör en helt ok match mot Fulham, men individuella misstag straffas stenhårt, känns som vi är ett mittenlag som tabellen visar, sämre än Fulham men bättre än Bolton om man tar hur vi spelat i de 2 sista matcherna.
Leeds United BullenKarlsson
2018-04-04 16:46
Tyckte vi gjorde en helt okej match mot Fulham. Utifrån att vi är ett trevande mittenlag mot ett lag med stort självförtroende och tydlig spelidé.

Helt enkelt otur att vi missar en jättechans när vi har vår bästa period i matchen och de dödar oss med 2-0 sekunderna efter.

Det är ett stort steg från vad jag såg mot Middlesborough där jag stängde av i halvtid. Tycker spelare som Ekuban, Alioski och Vieira har spelat upp sig samtidigt som Saiz, Pablo och Jansson har en tillräckligt bra lägsta-nivå.

Hoppas vi kan avsluta bra och bygga vidare. Det viktiga nu är att få alla att tro på det och efter vad jag såg i senaste matchen ser det ut som ett lag som gör det.
Annons: